Debattens mødregruppe

Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf MyGirl » 15. dec 2017, 09:07

Vi har overlevet det frygtede "døgn efter 3 mdr.-vaccination" nu. Den lille blev vaccineret i går morges.

Han har gudskelov stort set ikke være mærket af det. Var lidt pjevset et par timer efter, men aftenen og natten har været så normale som aftener og nætter nu er med en på den størrelse. Puh, det var dejligt!
1
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf JoyNips » 15. dec 2017, 10:27

Vi har været en time i vuggestue idag og det gik bare så fint. Min unge kravlede bare afsted og begyndte at udforske alt det nye fede legetøj :-D
2
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf AgentPixie » 15. dec 2017, 14:46

Min lille bitte baby er ved at få tænder... to tænder i undermunden er brudt frem :-D
0
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf godtnavn » 15. dec 2017, 15:09

AgentPixie skrev:Min lille bitte baby er ved at få tænder... to tænder i undermunden er brudt frem :-D


Er det rare tænder uden skrig? Her er den første tand på vej men under ikke brudt igennem selvom det føles sådan, for gal den er spids! men der har været skrig og brok i uger, og stadig ingen tand. Så dejligt det kommmer lige oveni mine eksamner...
0
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf AgentPixie » 15. dec 2017, 16:40

godtnavn skrev:
AgentPixie skrev:Min lille bitte baby er ved at få tænder... to tænder i undermunden er brudt frem :-D


Er det rare tænder uden skrig? Her er den første tand på vej men under ikke brudt igennem selvom det føles sådan, for gal den er spids! men der har været skrig og brok i uger, og stadig ingen tand. Så dejligt det kommmer lige oveni mine eksamner...

So far, er det rare tænder. I nat lå han og peb lidt, og stak lige pludselig i et skrig, tror muligvis det har været tænderne der brød igennem. Det er kun lige nogle takker der er brudt frem.
Har lagt bideringe og agurkestænger i køleskabet, købt panodil junior og lavet sukkervand klar :genert:

Luna har da virkelig timet de tænder godt :( det er sådan en særlig ting de kan. Håber du klarer dine eksamner godt, på trods af tænder :ae:
0
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf godtnavn » 15. dec 2017, 17:28

AgentPixie skrev:
godtnavn skrev:
AgentPixie skrev:Min lille bitte baby er ved at få tænder... to tænder i undermunden er brudt frem :-D


Er det rare tænder uden skrig? Her er den første tand på vej men under ikke brudt igennem selvom det føles sådan, for gal den er spids! men der har været skrig og brok i uger, og stadig ingen tand. Så dejligt det kommmer lige oveni mine eksamner...

So far, er det rare tænder. I nat lå han og peb lidt, og stak lige pludselig i et skrig, tror muligvis det har været tænderne der brød igennem. Det er kun lige nogle takker der er brudt frem.
Har lagt bideringe og agurkestænger i køleskabet, købt panodil junior og lavet sukkervand klar :genert:

Luna har da virkelig timet de tænder godt :( det er sådan en særlig ting de kan. Håber du klarer dine eksamner godt, på trods af tænder :ae:


Mega godt timet... Heldigvis er vi begge på barsel, men for hende er det kun mig der dur, men kæresten aflaster mget så jeg kan læse. Den første gik vidst fint, fik cirka 62% af pointene hvis de vægter lige, og det gør de cirka har vi fået at vide, så det er vel 4... Ikke prangende men med pjevset datter helt klart tilfredsstillende :)

Den anden frygter jeg dog, primært fordi kæresten nu har lagt sig syg, så jeg prøver at passe Luna, ham og læse op, og der er flere emner jeg slet ikke har styr på, men regnede med at have en uge hvor kæresten tog Luna langt det meste af tiden så jeg kunne få styr på det. Åh jeg håber det lykkes, får jeg 02 er jeg tilfreds :)
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 16. dec 2017, 21:39

Puh, jeg synes godt nok, det er ved at være hårdt.
Nu er det en uge, vi ikke har kunnet få ham til at hverken drikke eller spise ordentligt. I går spiste han faktisk en ok portion morgenmad, så jeg troede, at nu begyndte det at vende, hvorefter han kastede det hele op og nægtede at drikke eller spise resten af dagen. Det samme i dag efter 0,5 dl yoghurt, der også kom op igen. Gudskelov vil han have sin aften- og natflaske igen, så han får 1,5 dl mme 2 gange i døgnet, som han indtil videre ikke har kastet op. Ellers har han i dag spist 1 stykke chokolade og drukket 1 lille glas vand. Han forsøgte med aftensmaden, men lavede opkastbevægelser, da han forsøgte at synke, og så ville han ikke have mere (forståeligt nok).
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Bøtte » 16. dec 2017, 22:03

Danseprinsesse skrev:Puh, jeg synes godt nok, det er ved at være hårdt.
Nu er det en uge, vi ikke har kunnet få ham til at hverken drikke eller spise ordentligt. I går spiste han faktisk en ok portion morgenmad, så jeg troede, at nu begyndte det at vende, hvorefter han kastede det hele op og nægtede at drikke eller spise resten af dagen. Det samme i dag efter 0,5 dl yoghurt, der også kom op igen. Gudskelov vil han have sin aften- og natflaske igen, så han får 1,5 dl mme 2 gange i døgnet, som han indtil videre ikke har kastet op. Ellers har han i dag spist 1 stykke chokolade og drukket 1 lille glas vand. Han forsøgte med aftensmaden, men lavede opkastbevægelser, da han forsøgte at synke, og så ville han ikke have mere (forståeligt nok).


Det lyder præcis som det vi prøvede med S, jeg beskrev længere oppe. Det var noget med af maven slet ikke var klar til de mængder mad, prøv evt med en teske vand/saft/juice hvert 5.minut hen over nogle timer. Og ellers synes jeg det er værd at få ham tjekket igen.
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9376

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 16. dec 2017, 23:55

DP, det lyder godt nok også hårdt. Håber, hans lille mave snart er frisk igen.
1
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 17. dec 2017, 22:05

Bøtte skrev:
Danseprinsesse skrev:Puh, jeg synes godt nok, det er ved at være hårdt.
Nu er det en uge, vi ikke har kunnet få ham til at hverken drikke eller spise ordentligt. I går spiste han faktisk en ok portion morgenmad, så jeg troede, at nu begyndte det at vende, hvorefter han kastede det hele op og nægtede at drikke eller spise resten af dagen. Det samme i dag efter 0,5 dl yoghurt, der også kom op igen. Gudskelov vil han have sin aften- og natflaske igen, så han får 1,5 dl mme 2 gange i døgnet, som han indtil videre ikke har kastet op. Ellers har han i dag spist 1 stykke chokolade og drukket 1 lille glas vand. Han forsøgte med aftensmaden, men lavede opkastbevægelser, da han forsøgte at synke, og så ville han ikke have mere (forståeligt nok).


Det lyder præcis som det vi prøvede med S, jeg beskrev længere oppe. Det var noget med af maven slet ikke var klar til de mængder mad, prøv evt med en teske vand/saft/juice hvert 5.minut hen over nogle timer. Og ellers synes jeg det er værd at få ham tjekket igen.


Tak for forslaget. :kys:

Vi fik ham tjekket ved vagtlægen fredag aften. Han var meget sløv, så jeg ville gerne have vurderet, om der var (alvorlig) væskemangel. Hun sagde, at så længe der er 1 våd ble i døgnet, var det ok.

Siden er feberen nogenlunde forsvundet, og i dag har han faktisk virket en lille smule mere frisk. Der har været overskud til lidt andet end bare at hænge slapt op ad os. Men han vil stadig hverken spise eller drikke, kun lidt mme af flaske. Og det har han lige kastet op igen.
Så jeg tænker, jeg lige giver vores læge et kald i morgen tidlig.
0
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf JoyNips » 19. dec 2017, 04:26

Sælges: et styks febermus. Sød, vil gerne sove, men kun på arm. Så indtil videre har jeg fået knap 2 timers søvn i nat fordelt på x antal korte etaper.

Og jeg skal til jobsamtale kl 11. Så det er jo godt nok...
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Lulu » 19. dec 2017, 05:23

F er 13 mdr og den sidste måned virkelig begyndt at snakke.
I går sagde han pas på :dåne: det lyder så nuttet :love:
0
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Lilleluftballon » 19. dec 2017, 06:18

JoyNips skrev:Sælges: et styks febermus. Sød, vil gerne sove, men kun på arm. Så indtil videre har jeg fået knap 2 timers søvn i nat fordelt på x antal korte etaper.

Og jeg skal til jobsamtale kl 11. Så det er jo godt nok...


Fuldstændig samme situation her. Jobsamtale og to febersyge børn. Suk altså...
0
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf JoyNips » 19. dec 2017, 07:31

Lilleluftballon skrev:
JoyNips skrev:Sælges: et styks febermus. Sød, vil gerne sove, men kun på arm. Så indtil videre har jeg fået knap 2 timers søvn i nat fordelt på x antal korte etaper.

Og jeg skal til jobsamtale kl 11. Så det er jo godt nok...


Fuldstændig samme situation her. Jobsamtale og to febersyge børn. Suk altså...


Det er genial timing. Ovenikøbet er vi løbet tør for mælk, så jeg drikker min morgenkaffe med kakao i. Og min kæreste spiste da bare lige al vores yoghurt til morgenmad, så nu er der faktisk heller ikke morgenmad til mig. Vi har vitterligt intet andet end rester fra gårsdagens kartoffel-porresuppe og barnets kødpølse (som jeg ikke spiser...) i køleskabet. Suuuuuper.
Så jeg kommer til at sidde til samtalen med rumlende mave og være så træt at jeg ikke kan huske mit eget navn...
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf AgentPixie » 19. dec 2017, 08:26

Rigtig meget held og lykke med jobsamtalerne! Og god bedring med børnene :ae:

A var meget generet af sine tænder i går, han virker heldigvis gladere i dag.
Han fik 5ml panodil (efter snak med læge) kl 19 og så sov han fra 20-9 :love:
1
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19

Tilbage til "Forældre"