Debattens mødregruppe

Brugeravatar
achillaxedprune
Kort karma: 534
Likede indlæg: 3797

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf achillaxedprune » 17. jan 2018, 14:43

Sangius skrev:
achillaxedprune skrev:Jeg oplevede Klint sur for første gang i nat... Han er 14 måneder, og vi havde læst at en måde at vænne ham af med natflasken på var, at give ham vand i stedet for mælk i flasken. Jeg prøvede det i nat for første gang, og er du gal han blev GAL!

Det var altså temmelig ubehageligt, at opleve ham se så vred og sur ud... Først smed han flasken på gulvet, så kiggede han sindsygt vredt på mig (anede ikke han kunne se sådan ud) og så begyndte han at kradse mig i ansigtet?! What the fuck?!
Heldigvis var kradseriet kun meget kort, og så kastede han sig bagud og lå en flitsbue og skreg... jeg kunne slet ikke få ro på ham igen. Min mand vågnede (selvfølgelig) af alt den spetakel, og kom og tog ham . Først der faldt han lidt til ro igen. Han fik en flaske (mælk) på fars arm bagefter.

Jeg håber virkelig ikke at det er en del af hans personlighed, der er begyndt at titte frem. Sådan et mega vredt barn, der går efter øjnene! :ad!: Det var sgu temmelig voldsomt, alligevel.

Har I andre oplevet noget lignende i den alder? :gruble:

Thea kan både bide og kradse når hun bliver sur, og er ikke blank for at gøre det heller. Hun laver sådan et ansigt hvor hun bider tænderne sammen og pruster med næsten.

Måske skulle i overveje bare at 'vande' mælken stille og roligt ud? Sådan lidt mindre pulver i hver uge, så han ikke rigtig opdager forandringen over tiden...

Ja, Klint er også begyndt at bide. Og han kan fandme bide hårdt - av av. Det virker dog ikke til, at han er sur når han gør det. Vi har mistænkt, at han er ved at få flere tænder og derfor gerne vil gnave i noget. Men det der kradseri var med fuldt overlæg - han ville gøre skade mig. :8:

Jeg kan ikke helt beskrive hans ansigt, men øjnene var helt åbne og så så han virkelig vred ud. Ai, det er da ikke til at holde ud, hvis dét nu begynder at blive en del af hverdagen. :nej:

Håber ikke Thea er for hårde ved jer!

Og rigtig god idé... måske vi skulle prøve det. Tak for tip! :gogo:
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
JoyNips
Kort karma: 523
Likede indlæg: 8011

Indlægaf JoyNips » 17. jan 2018, 15:03

achillaxedprune skrev:Jeg oplevede Klint sur for første gang i nat... Han er 14 måneder, og vi havde læst at en måde at vænne ham af med natflasken på var, at give ham vand i stedet for mælk i flasken. Jeg prøvede det i nat for første gang, og er du gal han blev GAL!

Det var altså temmelig ubehageligt, at opleve ham se så vred og sur ud... Først smed han flasken på gulvet, så kiggede han sindsygt vredt på mig (anede ikke han kunne se sådan ud) og så begyndte han at kradse mig i ansigtet?! What the fuck?!
Heldigvis var kradseriet kun meget kort, og så kastede han sig bagud og lå en flitsbue og skreg... jeg kunne slet ikke få ro på ham igen. Min mand vågnede (selvfølgelig) af alt den spetakel, og kom og tog ham . Først der faldt han lidt til ro igen. Han fik en flaske (mælk) på fars arm bagefter.

Jeg håber virkelig ikke at det er en del af hans personlighed, der er begyndt at titte frem. Sådan et mega vredt barn, der går efter øjnene! :ad!: Det var sgu temmelig voldsomt, alligevel.

Hvis min kæreste prøver at tage baby om natten, så skriger han (babyen, ikke kæresten!) simpelthen som blev han tævet. Seriøst, i sidste uge bankede naboen på væggen fordi vi lige ville prøve... :genert: :rulle:
0
Lilleluftballon
Kort karma: 29
Likede indlæg: 631

Indlægaf Lilleluftballon » 17. jan 2018, 17:14

Min pige laver også flitsbuen, river, bider og skriger når noget ikke går efter hendes hoved. Fx når hun ikke må øve sig i at hoppe oppe i vindueskarmen... tror det er meget normalt, det er jo faktisk ret frustrerende den her fase hvor de forstår vildt meget, men ikke kan bruge deres ord ordentligt endnu.
0
Brugeravatar
achillaxedprune

Indlægaf achillaxedprune » 17. jan 2018, 17:22

JoyNips skrev:Hvis min kæreste prøver at tage baby om natten, så skriger han (babyen, ikke kæresten!) simpelthen som blev han tævet. Seriøst, i sidste uge bankede naboen på væggen fordi vi lige ville prøve... :genert: :rulle:

Shit.. og hvor nedern for dig. Så skal du jo tage ham HVER nat?! :gisp:
Men der må være lyd på jeres lille fyr. Det er så skønt midt om natten.

Her tager vi 2 dage på skift. Synes det er mere end rigeligt. Havde foretrukket en 2/5-ordning til min mands ulempe. :-D
0
Brugeravatar
achillaxedprune

Indlægaf achillaxedprune » 17. jan 2018, 17:28

Lilleluftballon skrev:Min pige laver også flitsbuen, river, bider og skriger når noget ikke går efter hendes hoved. Fx når hun ikke må øve sig i at hoppe oppe i vindueskarmen... tror det er meget normalt, det er jo faktisk ret frustrerende den her fase hvor de forstår vildt meget, men ikke kan bruge deres ord ordentligt endnu.

Oh noes! Jeg hører dig sige...eller læser dig skrive...at det er noget, som fortsætter?! :panik: hvor længe kan vi have fornøjelsen af denne skønne fase?

Han har også lige i dag hevet brillerne af mig, da jeg tog 2 hårbørster fra ham, som han havde snuppet. På under 20 timer har han nu 2 gange været aggressiv. Gud, hvor er det træls.

Og det virker ikke så meget til, at det er pga. frustration over ikke at blive forstået...nærmere surhed over ikke at få sin vilje. Ai, jeg magter det ikke... min frygt har hele tiden været, hvis fik sådan et aggressivt barn, der slog og sparkede. Jeg håber virkelig, af det bare er en del af en fase, som alle børn er igennem og ikke fordi jeg har fået sådan et slå-barn.

Men det lyder til, at I også har prøvet det....det giver mig en smule ro.

...it’s just a fase! :kryds:
0
JoyNips

Indlægaf JoyNips » 17. jan 2018, 17:38

achillaxedprune skrev:
JoyNips skrev:Hvis min kæreste prøver at tage baby om natten, så skriger han (babyen, ikke kæresten!) simpelthen som blev han tævet. Seriøst, i sidste uge bankede naboen på væggen fordi vi lige ville prøve... :genert: :rulle:

Her tager vi 2 dage på skift. Synes det er mere end rigeligt. Havde foretrukket en 2/5-ordning til min mands ulempe. :-D

Jeps. Heldigvis er det normalt kun lige to hurtige gange amning og han siger ikke meget for at vække mig - oftest rejser han sig bare op i tremmesengen og står og aer mig i håret :lun:
Men han havde lige et par sygedage hvor han vågnede hver 40. minut og ikke ville lægges i egen seng igen når han så sov, så jeg måtte sidde ret op og ned med ham. Så ville det jo være rart at vi kunne skiftes lidt til at have ham i stuen, mens den anden sov...
I dagtimerne derimod er far bare verdens bedste, men før kl 6 er det kun mor der duer.
1
Brugeravatar
milisa
Kort karma: 227
Likede indlæg: 2405

Indlægaf milisa » 17. jan 2018, 18:41

achillaxedprune skrev:Oh noes! Jeg hører dig sige...eller læser dig skrive...at det er noget, som fortsætter?! :panik: hvor længe kan vi have fornøjelsen af denne skønne fase?

Han har også lige i dag hevet brillerne af mig, da jeg tog 2 hårbørster fra ham, som han havde snuppet. På under 20 timer har han nu 2 gange været aggressiv. Gud, hvor er det træls.

Og det virker ikke så meget til, at det er pga. frustration over ikke at blive forstået...nærmere surhed over ikke at få sin vilje. Ai, jeg magter det ikke... min frygt har hele tiden været, hvis fik sådan et aggressivt barn, der slog og sparkede. Jeg håber virkelig, af det bare er en del af en fase, som alle børn er igennem og ikke fordi jeg har fået sådan et slå-barn.

Ja altså..............................Min er 3½....................
0
Tally-ho
Lilleluftballon
Kort karma: 29
Likede indlæg: 631

Indlægaf Lilleluftballon » 17. jan 2018, 18:47

achillaxedprune skrev:
Lilleluftballon skrev:Min pige laver også flitsbuen, river, bider og skriger når noget ikke går efter hendes hoved. Fx når hun ikke må øve sig i at hoppe oppe i vindueskarmen... tror det er meget normalt, det er jo faktisk ret frustrerende den her fase hvor de forstår vildt meget, men ikke kan bruge deres ord ordentligt endnu.

Oh noes! Jeg hører dig sige...eller læser dig skrive...at det er noget, som fortsætter?! :panik: hvor længe kan vi have fornøjelsen af denne skønne fase?

Mange børn vil jo have en stærk vilje og holdning til tingene - og når man ikke har et godt sprog, så er der kun fysisk kommunikation tilbage. Så når han lærer at tale vil han jo omsætte en del af frustrationen til sproglige aggresivitet og frustration. Tror desværre at det er en nærmest uundgåelig del af at være forældre, det med at ligge skuldre til frustrationerne. Det betyder jo ikke at de er aggressive over for andre. Mine børn bliver i hvert fald beskrevet som høflige, blide og nemme af pædagoger, bedsteforældre osv. Men derhjemme...
0
godtnavn
Kort karma: 376
Likede indlæg: 3026

Indlægaf godtnavn » 17. jan 2018, 19:12

achillaxedprune skrev:

Her dur kæresten heller ikke om natten, det er hårdt, omvendt er Luna nem om natten, så skal nok ikke brokke mig. Hun vågner stadig og ammer et poar gange hver nat, men det gør jeg halvt i søvne. I morges sagde jeg Luna slet ikke havde ammet mellem 00 og 05 (hvor hun stod op, det må hun altså ikke gøre til en vane) dog mente kæresten at jeg tog fejl, for hun havde møvet ovenpå ham og ledt efter bryst, hvorefter jeg havde taget hende og ammet hende, jeg kan bare intet huske :lol: Hurra for ligge amninger og samsovning!
1
godtnavn

Indlægaf godtnavn » 17. jan 2018, 19:21

Jeg har haft en tudetur, jeg skal jo starte lige om lidt! 1½ uge og så skal jeg have en hverdag hvor jeg er rigtig meget væk, den ene dag ser jeg hende nærmest ikke :whine: Tager hjemmefra ved 7-tiden, hun vågner normalt 6.30/7.00, og kommer først hjem 17.45, hun går ofte i seng allerede 18.00/18.30. Kan slet ikke have det!

Hun virker småsløj her til aften, håber virkelig hun er helt frisk i morgen tidligt, for jeg har fået lov at tage de to første svømmeholdsdage med hende som er før jeg starter, så går det altså ikke hun er syg til den første. Jeg håber virkelig svømmelæren er sød, holdet hedder jo at være for 1-2 årige, Luna er kun 11 måneder, men altså, tænker det går og de andre hold var fyldte da jeg kom på 00.05... Hun er jo i den grad vant til vand så lige i vandet er hun udviklingsmæssigt foran mange 1-årige, og det drejer sig om en måned. Kan godt selv høre det er fjollet, er bare bange for at de siger noget :genert:

Sidst vi var i svømmehallen holdt hun selv i kanten og legede med bolde (jeg stod lige bagved hende og var klar hvis der skete noget) hun tabte kanten da hun prøvede at nå en bold, røg ned under vandet, men svømmede selv op og fik fat i kanten igen før jeg nåede at hjælpe, jeg var pavestolt! Hun er min lille vandhund :love:
0
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 368
Likede indlæg: 8213

Indlægaf Sangius » 17. jan 2018, 19:22

Herhjemme er det også kun mig der dur om natten. Tror vi ammer omkring 3-10 gange... hun sover også i vores seng, og en del amninger kører på autopilot.

Det fungerer, så magter ikke ændre på det :)
0
JoyNips

Indlægaf JoyNips » 17. jan 2018, 19:58

godtnavn skrev:Jeg har haft en tudetur, jeg skal jo starte lige om lidt! 1½ uge og så skal jeg have en hverdag hvor jeg er rigtig meget væk, den ene dag ser jeg hende nærmest ikke :whine: Tager hjemmefra ved 7-tiden, hun vågner normalt 6.30/7.00, og kommer først hjem 17.45, hun går ofte i seng allerede 18.00/18.30. Kan slet ikke have det!

Hun virker småsløj her til aften, håber virkelig hun er helt frisk i morgen tidligt, for jeg har fået lov at tage de to første svømmeholdsdage med hende som er før jeg starter, så går det altså ikke hun er syg til den første. Jeg håber virkelig svømmelæren er sød, holdet hedder jo at være for 1-2 årige, Luna er kun 11 måneder, men altså, tænker det går og de andre hold var fyldte da jeg kom på 00.05... Hun er jo i den grad vant til vand så lige i vandet er hun udviklingsmæssigt foran mange 1-årige, og det drejer sig om en måned. Kan godt selv høre det er fjollet, er bare bange for at de siger noget :genert:

Sidst vi var i svømmehallen holdt hun selv i kanten og legede med bolde (jeg stod lige bagved hende og var klar hvis der skete noget) hun tabte kanten da hun prøvede at nå en bold, røg ned under vandet, men svømmede selv op og fik fat i kanten igen før jeg nåede at hjælpe, jeg var pavestolt! Hun er min lille vandhund :love:

Er det i Øbro og i så fald hvilken træner?
0
godtnavn

Indlægaf godtnavn » 17. jan 2018, 20:11

JoyNips skrev:
godtnavn skrev:Jeg har haft en tudetur, jeg skal jo starte lige om lidt! 1½ uge og så skal jeg have en hverdag hvor jeg er rigtig meget væk, den ene dag ser jeg hende nærmest ikke :whine: Tager hjemmefra ved 7-tiden, hun vågner normalt 6.30/7.00, og kommer først hjem 17.45, hun går ofte i seng allerede 18.00/18.30. Kan slet ikke have det!

Nej Frederiksberg :)
Synes Øbrohallen havde et lidt krævende optagelseritual, man skal først sende mail på et bestemt klokkeslæt, derefter bliver man hvis man er heldigt inviteret derind, og her er det ikke en gang sikkert man kan få plads på det ønskede hold osv. ej jeg synes det lød sært. Frederiksberg svømmehal skal man "bare" logge på midnat og være hurtig på tasterne...
0
JoyNips

Indlægaf JoyNips » 17. jan 2018, 20:21

godtnavn skrev:
JoyNips skrev:

Nej Frederiksberg :)
Synes Øbrohallen havde et lidt krævende optagelseritual, man skal først sende mail på et bestemt klokkeslæt, derefter bliver man hvis man er heldigt inviteret derind, og her er det ikke en gang sikkert man kan få plads på det ønskede hold osv. ej jeg synes det lød sært. Frederiksberg svømmehal skal man "bare" logge på midnat og være hurtig på tasterne...

Det er heldigvis ikke så besværligt som det virker :)
0
AgentPixie
Kort karma: 88
Likede indlæg: 1390

Indlægaf AgentPixie » 17. jan 2018, 20:22

Jer der samsover, hvor brede er jeres senge? Og sover barnet imellem jer?
0

Tilbage til "Forældre"