Debattens mødregruppe

JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf JoyNips » 30. jan 2018, 07:18

Jeg kan virkelig anbefale 1-års fødselsdag. Min dreng har 4 ud af de 5 nætter siden sin fødselsdag sovet igennem fra 20-6. Endda på trods af forkølelse med hoste, snot og øjenbetændelse. Og 1-års vaccination.

Jeg er fan!
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Majer
Indlæg: 792
Tilmeldt: 2. apr 2016, 18:59
Kort karma: 154
Likede indlæg: 1042

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Majer » 30. jan 2018, 07:50

Jeg fin vist aldrig fulgt op må mine tanker omkring dårlig samvittighed ved ferier.
Det er endt med at V holder fri mandag og onsdag i vinterferien. Jeg har lavet hhv en legeaftale med en veninde og hendes søn om mandagen og en aftale om legeland eller lignende med min kærestes voksne papdatter om onsdagen. Så får han lidt fri, men jeg står ikke med det hele selv. Ville egentlig også gerne have holdt ham hjemme om fredagen, men vi skal have barnedåb om søndagen og selvom vi skal holde det ude, så tænker jeg, at der lige er lidt praktisk der skal ordnes.

Jeg er iøvrigt enig i at det er smartest at give besked om fridage på forhånd, så institutionen kan planlægge ferie for personalet. Jeg kunne bare ikke lige overskue situationen.

Har stadig dårlig samvittighed og føler jeg burde holde ham hjemme hele ugen, men ovenstående løsning hjælper da lidt på det :)

Og så skal L vaccineres i dag. Følte mig meget modig og overkudsagtig da jeg bookede en tid hvor far er på job, så han ikke kan tage med. Nu - not so much. Han er bare bedre til at håndtere den slags situationer end jeg er :whine:
0
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf twinkle » 30. jan 2018, 07:54

Benjamin vil ikke sove :gisp:

Han kan simpelthen ikke finde ro. Eller, jo, kun når man sidder med ham mens han sover.. han er ikke sulten, har ikke brug for ren ble. Tror måske det er maven der driller :(
Vi har en tid ved zoneterapeut med speciale i spædbørn torsdag morgen. Håber så meget at det hjælper :kryds:

Han ligger ved siden af min side af sengen i sin vugge om natten, og jeg får simpelthen ikke lukket et øje. Det er ikke fordi han græder, men han vågner ofte og siger lyde, som om han har det ubehageligt..
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 30. jan 2018, 08:07

Twinkle - Thea kunne først sove for sig selv da hun var 6-7 måneder. Før det sov hun alle lure i viklen eller oven på mig i sengen. Men pludselig kunne hun, og nu sover hun fint i barnevognen.

Det er ret normalt at de gerne vil have kropskontakt 24/7 - selvom det er dødhårdt :kram:
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf twinkle » 30. jan 2018, 11:59

Sangius skrev:Twinkle - Thea kunne først sove for sig selv da hun var 6-7 måneder. Før det sov hun alle lure i viklen eller oven på mig i sengen. Men pludselig kunne hun, og nu sover hun fint i barnevognen.

Det er ret normalt at de gerne vil have kropskontakt 24/7 - selvom det er dødhårdt :kram:


Vi var ude og trille med barnevognen for første gang i dag, og det gik så godt - han gik totalt kold! Min mand og jeg kunne så ikke helt blive enige om, hvorvidt vi skulle tage ham med ind, eller lade ham ligge.. vi traf der forkerte valg, og tog ham med ind; hvilket han selvfølgelig vågnede af..

Det jeg er mest ked af med søvnen er, at han bliver så overtræt. Han gaber og gaber, men kan ikke finde ro. Så krøller han sig sådan helt sammen, og presser og presser, så er ret sikker på han døjer med luft i maven.. han leverer er par lortebleer dagligt, så han er ikke forstoppet, heldigvis.
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf AgentPixie » 30. jan 2018, 12:16

A døjede også med luft i maven, de første par måneder. Vi cyklede med hans ben og så fik han mælkesyrebakterier hver dag. Det hjalp meget. Kunne han slet ikke finde ro, gav vi ham ca 10ml sukkervand (1-2 tsk sukker i 1dl vand).
0
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf twinkle » 30. jan 2018, 12:34

AgentPixie skrev:A døjede også med luft i maven, de første par måneder. Vi cyklede med hans ben og så fik han mælkesyrebakterier hver dag. Det hjalp meget. Kunne han slet ikke finde ro, gav vi ham ca 10ml sukkervand (1-2 tsk sukker i 1dl vand).


Vi cykler, masserer, trykker, giver sukkervand og det mme han får er med mælkesyrebakterier, men lige lidt hjælper det :(
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 30. jan 2018, 12:38

Min veninde hvis søn havde kolik, hun havde gode erfaringer med syrnet modermælk - mener det er en grønne fra allomin. Den er mildere ved maven :)
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6659
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18860

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Æble » 30. jan 2018, 12:42

twinkle skrev:
AgentPixie skrev:A døjede også med luft i maven, de første par måneder. Vi cyklede med hans ben og så fik han mælkesyrebakterier hver dag. Det hjalp meget. Kunne han slet ikke finde ro, gav vi ham ca 10ml sukkervand (1-2 tsk sukker i 1dl vand).


Vi cykler, masserer, trykker, giver sukkervand og det mme han får er med mælkesyrebakterier, men lige lidt hjælper det :(



Måske et lidt banalt råd og måske har i prøvet det. Men jeg synes det kan hjælpe at lægge dem på maven/siden på ens underarm og så nusse/massere maven mens man vugget fra side til side.

Ellers super at han gik kold i barnevognen. Det bliver god motion hvis det er det der er læsningen på søvnen ;)
0
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf AgentPixie » 30. jan 2018, 15:49

twinkle skrev:
AgentPixie skrev:A døjede også med luft i maven, de første par måneder. Vi cyklede med hans ben og så fik han mælkesyrebakterier hver dag. Det hjalp meget. Kunne han slet ikke finde ro, gav vi ham ca 10ml sukkervand (1-2 tsk sukker i 1dl vand).


Vi cykler, masserer, trykker, giver sukkervand og det mme han får er med mælkesyrebakterier, men lige lidt hjælper det :(

Har I prøvet et andet mærke, eller at blande med almindelig mme?
0
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf godtnavn » 31. jan 2018, 10:54

Her er jeg næsten rask, og burde gøre mig klar til første "deleksamen" i morgen, men har lidt mere lyst til bare at putte under dynen og have ondt af mig selv og min tilbageværende hovedpine :genert: Om 2½ time smutter kæresten ud til noget firmaarrangement så jeg skal være alene med Luna hele aftenen og kan derfor ikke læse der, forhåbentlig går hun tidligt i seng, så må jeg få læst når hun sover.

Kæreste fortalte at hun havde siddet og vinket og grædt flere gange i de første timer efter jeg var gået, ej det er hårdt! Håber det bliver bedre i morgen. Hun havde ellers været så god til at vinke da jeg kørte og smilede stort, og hun legede også glad da jeg kom hjem så havde troet hun havde taget det helt pænt, men desværre ikke. Det bliver vel nemmere når hun har vænnet sig til det?

Derudover er hun begyndt at rejse sig op af ting, hun har aldrig været den hurtigste til det grovmotoriske, og hun kravler heller ikke endnu, så er ret stolt af at hun står op af ting, også selvom flere af de andre i terminsgruppen går nu. Det er dog kun enkelte gange hun er kommet helt op på fødderne, for det meste ender hun på knæene, men selv det er jeg stolt af.
0
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf vibbsen » 3. feb 2018, 19:44

twinkle skrev:
AgentPixie skrev:A døjede også med luft i maven, de første par måneder. Vi cyklede med hans ben og så fik han mælkesyrebakterier hver dag. Det hjalp meget. Kunne han slet ikke finde ro, gav vi ham ca 10ml sukkervand (1-2 tsk sukker i 1dl vand).


Vi cykler, masserer, trykker, giver sukkervand og det mme han får er med mælkesyrebakterier, men lige lidt hjælper det :(


På amazon.co.uk kan du købe noget der hedder Infacol som er et middel mod "kolik"/ondt i maven/luft i maven som er på markedet i UK & USA. Det er håndkøbsmedicin og har været på markedet i begge lande i masser af år.

Infacol var det eneste der virkede hos vores datter.( flaskebarn) Til gengæld så gik vi fra forpint urolig og skrigende baby til veltilpads og glad ditto på forbløffende kort tid. Vi fik det anbefalet af nogen som for hvem det havde virket, og har efterfølgende givet den anbefalingen videre til 2 hold forældre som begge oplevede det samme som os. Anbefalingen er hermed givet videre. Har du spørgsmål er du velkommen til at sende en PB
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Ficus » 3. feb 2018, 20:40

Min dreng har kravlet for første gang i dag!! Sådan rigtig kravlet og ikke møvet, som han har gjort længe efterhånden. Han kiggede tilbage på mig, helt stolt (okay, måske kun hans mor der synes han så stolt ud) :love:

Godt vores trappegitter kom i går :-D

Nu har han så lært det, så må tiden godt stoppe lidt. Han bliver alt for hurtigt stor.
2
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf godtnavn » 3. feb 2018, 21:10

Ficus skrev:Min dreng har kravlet for første gang i dag!! Sådan rigtig kravlet og ikke møvet, som han har gjort længe efterhånden. Han kiggede tilbage på mig, helt stolt (okay, måske kun hans mor der synes han så stolt ud) :love:

Godt vores trappegitter kom i går :-D

Nu har han så lært det, så må tiden godt stoppe lidt. Han bliver alt for hurtigt stor.


Hvor stort, er han ikke kun omkring et halvt år nu? Her venter vi stadig på der kravles, og Luna nærmer sig et år :lol:
0
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

9 uger gammel

Indlægaf Vixen » 3. feb 2018, 21:27

Pyha, hvor er jeg dog bare helt .. ufatteligt .. træt.. :gisp:

De sidste to nætter har jeg været oppe og amme hver 2. time, eller sådan noget i den stil. Hun når ikke at blive sådan rigtig sulten på et par timer, så tit sutter hun ikke ret længe. Der er helt sikkert noget tryghedssøgning inde over. Og hvis hun ikke ligger hos mig, så flagrer hun med armene og grynter uroligt i søvne, indtil hun til sidst bliver ked af det og vågner. Mand, hvor er det hårdt. Nogle gange svøber jeg hende om natten, men det virker ikke ret længe heller.

Her til aften har hun også været noget urolig de sidste par timer (inden hun blev puttet), og jeg har ammet og tilbudt bryst en masse gange, men hun har faktisk ikke været særlig interesseret i at spise :gruble: Det er første gang, jeg har oplevet det. Hun har lige leveret en lorteble, så det er ikke forstoppelse, og hun har heller ikke virket anderledes eller slatten, så jeg mistænker ikke, at hun er syg. Endnu en bekymring.
0
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?

Tilbage til "Forældre"