Debattens mødregruppe

JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33990

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf JoyNips » 16. jun 2018, 21:59

Arhmenforfuckssake. HVER eneste weekend sover mit afkom som vinden blæser. Og i hverdagene går han i seng kl 22, skal ammes engang mellem 4 og 6 og sover videre i smørhullet til 7.

Lige nu har jeg i 45 minutter gerne ville i seng, men ungen vågner hver gang jeg lægger ham. Jeg er pænt træt af at være dødtræt i weekenderne. Vil sgu da hellere være smadret på job man-fredag end når jeg har tid til alt det sjove lør-søndag!
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Vixen » 17. jun 2018, 21:37

JoyNips skrev:Arhmenforfuckssake. HVER eneste weekend sover mit afkom som vinden blæser. Og i hverdagene går han i seng kl 22, skal ammes engang mellem 4 og 6 og sover videre i smørhullet til 7.

Lige nu har jeg i 45 minutter gerne ville i seng, men ungen vågner hver gang jeg lægger ham. Jeg er pænt træt af at være dødtræt i weekenderne. Vil sgu da hellere være smadret på job man-fredag end når jeg har tid til alt det sjove lør-søndag!


I hear you.

Noras dårlige rutine fortsætter. Hun spiser nok til, at vi ikke er bekymrede ifht næring og hydrering - hun skal nok få appetitten igen, tænker vi, og hun farer rundt dagen langt og smiler og udforsker. Men nu har vi haft endnu en aften med maratonputning og holy shit, det er træls på godt jysk. Hun faldt i søvn 19.15 og vi var overbeviste om, at det var perfekt ifht hendes lure i dag og det passede med, hvornår hun plejer at blive puttet. Men hun vågnede en time efter og var megaurolig, ville ikke spise, ikke sove, ikke putte - bare lave flitsbue og klage over livet. Argh. Hun sov først kl 22, og det er også bare pissesynd for hende.
0
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf ina » 18. jun 2018, 17:16

Jeg er i tvivl om min datter på 7 måneder får nok mme.

Hun får en flaske på 235 ml til nat og levner lidt. Så bliver hun ammet/får flaske en gang i løbet af natten, bliver tilbudt en flaske inden første lur (vil sjældent have den) og igen efter anden lur, hvor hun spiser måske 100-120 ml.

Hun får købegrød to gange og kartoffelmos med mme til aftensmad, til det drikker hun vand. Ved ikke om jeg skal tilbyde mme i kop, når hun fx får bondebrød eller mellemmåltid med frugt og lidt andet.

Hvad tænker I?
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 18. jun 2018, 17:21

Ina - hvis du tilbyder og hun takker nej, kan man vel ikke gøre så meget. Så kan du prøve at tilbyde kop ja, det kan jeg ikke se skulle skade. :)

Hvad med amning, hvor meget får hun der og vil hun gerne det? Det kan jo være hun får dækket resten af mælkebehovet der, måske? :)
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 18. jun 2018, 17:23

Vixen skrev:
JoyNips skrev:Arhmenforfuckssake. HVER eneste weekend sover mit afkom som vinden blæser. Og i hverdagene går han i seng kl 22, skal ammes engang mellem 4 og 6 og sover videre i smørhullet til 7.

Lige nu har jeg i 45 minutter gerne ville i seng, men ungen vågner hver gang jeg lægger ham. Jeg er pænt træt af at være dødtræt i weekenderne. Vil sgu da hellere være smadret på job man-fredag end når jeg har tid til alt det sjove lør-søndag!


I hear you.

Noras dårlige rutine fortsætter. Hun spiser nok til, at vi ikke er bekymrede ifht næring og hydrering - hun skal nok få appetitten igen, tænker vi, og hun farer rundt dagen langt og smiler og udforsker. Men nu har vi haft endnu en aften med maratonputning og holy shit, det er træls på godt jysk. Hun faldt i søvn 19.15 og vi var overbeviste om, at det var perfekt ifht hendes lure i dag og det passede med, hvornår hun plejer at blive puttet. Men hun vågnede en time efter og var megaurolig, ville ikke spise, ikke sove, ikke putte - bare lave flitsbue og klage over livet. Argh. Hun sov først kl 22, og det er også bare pissesynd for hende.


Ugh det lyder træls. Når Thea var sådan da hun var mindre, var det eneste der hjalp en gåtur udenfor i viklen. Og det gode ved den tur var, at den kunne far også tage :D
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf ina » 18. jun 2018, 17:51

Sangius skrev:Ina - hvis du tilbyder og hun takker nej, kan man vel ikke gøre så meget. Så kan du prøve at tilbyde kop ja, det kan jeg ikke se skulle skade. :)

Hvad med amning, hvor meget får hun der og vil hun gerne det? Det kan jo være hun får dækket resten af mælkebehovet der, måske? :)


Jeg ammer kun om natten pt, dvs en gang i døgnet.
Vi tilbyder i stor stil, men damen afviser brystet om dagen og jo så også flasken et par gange. Men kan være vi kan få lidt mere ind med kop.
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 18. jun 2018, 17:57

ina skrev:
Sangius skrev:Ina - hvis du tilbyder og hun takker nej, kan man vel ikke gøre så meget. Så kan du prøve at tilbyde kop ja, det kan jeg ikke se skulle skade. :)

Hvad med amning, hvor meget får hun der og vil hun gerne det? Det kan jo være hun får dækket resten af mælkebehovet der, måske? :)


Jeg ammer kun om natten pt, dvs en gang i døgnet.
Vi tilbyder i stor stil, men damen afviser brystet om dagen og jo så også flasken et par gange. Men kan være vi kan få lidt mere ind med kop.


Så tror jeg bare jeg havde tilbudt af kop, og set om der var interesse :)
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Phaiak
Indlæg: 292
Tilmeldt: 5. jan 2016, 12:29
Kort karma: 38
Likede indlæg: 336

Tips til rød numse?

Indlægaf Phaiak » 27. jun 2018, 07:01

Har I nogle tips til en rød babynumse?

Vi er på stadiet med små røde sår og har indtil videre prøvet:
Olivy
Zinksalve
Kogt-vands-klude
Og er igang med inityol.

Det virker ikke rigtig til at virke noget af det.
0
Undtagelsen
Indlæg: 2243
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 221
Likede indlæg: 4589

Re: Tips til rød numse?

Indlægaf Undtagelsen » 27. jun 2018, 07:44

Zinde skrev:
Phaiak skrev:Har I nogle tips til en rød babynumse?

Vi er på stadiet med små røde sår og har indtil videre prøvet:
Olivy
Zinksalve
Kogt-vands-klude
Og er igang med inityol.

Det virker ikke rigtig til at virke noget af det.

Hvad vasker I numsen med? Min yngste fik rød numse af både vådservietter og skumklude. Bomuldsvaskeklude med vand eller vat med vand var det eneste, der duede.
Det hjalp også at gå over til moderne stofbleer.


Også vat med vand her og så bepanthen creme. Det var langt den bedste for os.
1
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 27. jun 2018, 07:56

Ellers er numsen bar en af de vigtigste ting. Tør og luftig - du kan evt tørre numsen med en hårtørrer efter hvert skift.

Hvis min datter har lidt rød hale, så løber hun med rumpen bar. Det hjælper gevaldigt ikke at være pakket ind hele tiden :)
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Phaiak
Indlæg: 292
Tilmeldt: 5. jan 2016, 12:29
Kort karma: 38
Likede indlæg: 336

Re: Tips til rød numse?

Indlægaf Phaiak » 27. jun 2018, 08:01

Zinde skrev:
Phaiak skrev:Har I nogle tips til en rød babynumse?

Vi er på stadiet med små røde sår og har indtil videre prøvet:
Olivy
Zinksalve
Kogt-vands-klude
Og er igang med inityol.

Det virker ikke rigtig til at virke noget af det.

Hvad vasker I numsen med? Min yngste fik rød numse af både vådservietter og skumklude. Bomuldsvaskeklude med vand eller vat med vand var det eneste, der duede.
Det hjalp også at gå over til moderne stofbleer.



Vi vasker med skumklude med vand, men kan være vi skal prøve vat i stedet.
0
Phaiak
Indlæg: 292
Tilmeldt: 5. jan 2016, 12:29
Kort karma: 38
Likede indlæg: 336

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Phaiak » 27. jun 2018, 08:04

Sangius skrev:Ellers er numsen bar en af de vigtigste ting. Tør og luftig - du kan evt tørre numsen med en hårtørrer efter hvert skift.

Hvis min datter har lidt rød hale, så løber hun med rumpen bar. Det hjælper gevaldigt ikke at være pakket ind hele tiden :)


Jeg kan ikke rigtig lade ham ligge med numsen bar. Han prutter seriøst konstant - altså der kommer konstant lidt afføring med ud med hver eneste prut.
Og han er rent ammebarn.

Jeg tænker at prøve hårtørrer, og så satse på at det ikke aktiverer tissemanden alt for meget :lol:
0
Phaiak
Indlæg: 292
Tilmeldt: 5. jan 2016, 12:29
Kort karma: 38
Likede indlæg: 336

Re: Tips til rød numse?

Indlægaf Phaiak » 27. jun 2018, 08:05

Undtagelsen skrev:
Zinde skrev:
Phaiak skrev:Har I nogle tips til en rød babynumse?

Vi er på stadiet med små røde sår og har indtil videre prøvet:
Olivy
Zinksalve
Kogt-vands-klude
Og er igang med inityol.

Det virker ikke rigtig til at virke noget af det.

Hvad vasker I numsen med? Min yngste fik rød numse af både vådservietter og skumklude. Bomuldsvaskeklude med vand eller vat med vand var det eneste, der duede.
Det hjalp også at gå over til moderne stofbleer.


Også vat med vand her og så bepanthen creme. Det var langt den bedste for os.


Bepanthen - er det bare håndkøb på apoteket?
0
Undtagelsen
Indlæg: 2243
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 221
Likede indlæg: 4589

Re: Tips til rød numse?

Indlægaf Undtagelsen » 27. jun 2018, 08:23

Phaiak skrev:
Undtagelsen skrev:
Zinde skrev:
Phaiak skrev:Har I nogle tips til en rød babynumse?

Vi er på stadiet med små røde sår og har indtil videre prøvet:
Olivy
Zinksalve
Kogt-vands-klude
Og er igang med inityol.

Det virker ikke rigtig til at virke noget af det.

Hvad vasker I numsen med? Min yngste fik rød numse af både vådservietter og skumklude. Bomuldsvaskeklude med vand eller vat med vand var det eneste, der duede.
Det hjalp også at gå over til moderne stofbleer.


Også vat med vand her og så bepanthen creme. Det var langt den bedste for os.


Bepanthen - er det bare håndkøb på apoteket?


Ja og synes også jeg har set det i Føtex.
1
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6659
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18860

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Æble » 27. jun 2018, 08:32

Vi bruger også vat. Olivy på vat ved tis og vand på vat ved afføring og efterfølgende olivy. En killerblanding ved rød numse er zinksalve og lansinoh. Lansinoh er godt til ALT. Det er dyrt, men det hele værd og køb bare den store tube.
1

Tilbage til "Forældre"