Debattens mødregruppe

Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf twinkle » 27. jul 2018, 16:15

Benjamin gakkede helt ud her for halvanden time siden. Varmen fucker virkelig med vores - ellers ret forudsigelige - rytme, og det er så synd for ham at han ikke kan finde ro nok til at sove, og så bliver han selvfølgelig forfærdeligt ked af det og overtræt. Øv. Jeg er lidt usikker på om han bare tager en lur, eller om han mon sover helt til i morgen. Uanset hvad, så får han lov til at sove.
1
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9665
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29283

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 27. jul 2018, 16:21

Varmen er helt ulidelig. Thea synes øjensynligt ikke det er et problem. I dag insisterede hun på at sidde på babsen i en time straight, mens hun kærligt aer mig og vil kigge mig i øjnene.
Det er mega cute - men altså, også ret kedeligt i længden, og død varmt. :lol:

Men må huske mig selv på hvor meget jeg vil savne det, den dag hun pludselig ikke vil mere.

Hun vågner kun 1-2 gange hver nat nu, det er ret fedt.

Jeg er SÅ glad for at jeg ikke har en nyfødt lige nu. Tænk engang på maraton amning 20 timer i døgnet og hud-mod-hud i den her hede. Puuuuuuha.
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf twinkle » 28. jul 2018, 09:46

Øv. Har en snottet lillemus, der er træt med træt på og har en smule feber. Han er allerede i gang med anden lur i dag..
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf twinkle » 28. jul 2018, 12:29

Jeg føler mig som en usej mor.. jeg har ringet min mand hjem fra herretur :genert:
Benjamins temperatur er steget fra 37.5 til 38 på to timer, han vil ikke spise brød, frugtmos eller erstatning. Ej heller drikke vand. Han er ked, træt og tvær.
Min mand skulle være af sted til i morgen eftermiddag, men det kan jeg simpelthen ikke overskue. Så nu har han vendt snuden hjemad..
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Nilin
Indlæg: 42
Tilmeldt: 19. okt 2016, 14:41
Kort karma: 8
Likede indlæg: 54

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Nilin » 28. jul 2018, 18:22

twinkle skrev:Jeg føler mig som en usej mor.. jeg har ringet min mand hjem fra herretur :genert:
Benjamins temperatur er steget fra 37.5 til 38 på to timer, han vil ikke spise brød, frugtmos eller erstatning. Ej heller drikke vand. Han er ked, træt og tvær.
Min mand skulle være af sted til i morgen eftermiddag, men det kan jeg simpelthen ikke overskue. Så nu har han vendt snuden hjemad..


Kan nu godt forstå du gerne vil have ham hjem :) Jeg bad engang manden komme hjem fra en aften med vennerne, fordi A græd meget, og det var lige i starten, hvor jeg var mega usikker. Men som han så fint sagde, så ville han hellere komme afsted og blive kaldt hjem, end at jeg blev mere tilbageholden med at "give ham lov" til at komme ud.

Håber Bejamin får det bedre igen snart :kram:
2
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf twinkle » 30. jul 2018, 17:50

Det gik heldigvis relativt fredeligt, efter et døgns tid var han sig selv igen. Var glad for at min mand kom hjem, for han kunne (af en eller anden grund) godt få mad og væske i ungen. Jaja, mor er ikke altid bedst, herhjemme :gisp:
1
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Aquadorable » 2. aug 2018, 21:20

Nå, det er vist på tide, at jeg får meldt mig ind her :)

Brugernavn: Aqua
Alder: 27
Barns fødselsdag, køn og evt. navn: 12.06.18, pige
Andre børn: Nej
4
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
Howitz
Indlæg: 453
Tilmeldt: 7. jan 2016, 09:58
Kort karma: 96
Likede indlæg: 274

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Howitz » 2. aug 2018, 23:19

Hej allesammen :wave:

Jeg ved slet ikke om I kan huske mig, men jeg var en del af storketråden i 2015/2016 og terminstråden herefter indtil juni 2018, hvor virkeligheden ramte mig med 100 km/t med en baby, der hverken ville sove eller spise ordentlig :P Debatten var virkelig mit helle da graviditeten udeblev :blush2:

Nu sidder jeg her i min seng, hvor jeg burde have lagt mig til at sove forlængst, med min skønne 1-årige søn liggende ved siden af mig :lun: Jeg har allerede været skruk i et stykke tid, selvom tanken om at skulle dele min kærlighed til et andet barn virker helt vanvittigt! Jeg bobler over af kærlighed til min lille kærlige dreng hver eneste dag :love: Problemet er også, at der skulle fertilitetsbehandling til at producere ham, så endnu et barn ligger ikke rigtig i kortene. Er jeg den eneste som er skruk efter ‘kort’ tid? :blush2:

Nåh, men jeg ville egentlig bare sige hej, for jeg savner debatten ofte, men tid har jeg ikke meget af, efter at vi er blevet en familie på tre :stoned:
7
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf twinkle » 3. aug 2018, 03:02

Velkommen til, aqua :gogo:

Howitz, jeg er skruk nu og Benjamin er 6,5 mdr. :genert: - har forsøgt at genlæse alle mine desperate indlæg fra da han var mindre, for at hive mig selv ud af skrukboblen, men det virker ikke :lol:
Han var to år undervejs. Når han bliver et år, går vi i gang med at forsøge at få nr. to.
1
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf twinkle » 3. aug 2018, 03:04

Ooooog vi er i gang med første tandfrembrud. Den kan både ses og mærkes. Samtidig med, at barnet desperat forsøger at kravle. Lige nu kommer han dog ikke længere end til ryste-røv stadiet, og jeg synes det er evigt sjovt.
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9665
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29283

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 3. aug 2018, 05:46

Howitz skrev:Hej allesammen :wave:

Jeg ved slet ikke om I kan huske mig, men jeg var en del af storketråden i 2015/2016 og terminstråden herefter indtil juni 2018, hvor virkeligheden ramte mig med 100 km/t med en baby, der hverken ville sove eller spise ordentlig :P Debatten var virkelig mit helle da graviditeten udeblev :blush2:

Nu sidder jeg her i min seng, hvor jeg burde have lagt mig til at sove forlængst, med min skønne 1-årige søn liggende ved siden af mig :lun: Jeg har allerede været skruk i et stykke tid, selvom tanken om at skulle dele min kærlighed til et andet barn virker helt vanvittigt! Jeg bobler over af kærlighed til min lille kærlige dreng hver eneste dag :love: Problemet er også, at der skulle fertilitetsbehandling til at producere ham, så endnu et barn ligger ikke rigtig i kortene. Er jeg den eneste som er skruk efter ‘kort’ tid? :blush2:

Nåh, men jeg ville egentlig bare sige hej, for jeg savner debatten ofte, men tid har jeg ikke meget af, efter at vi er blevet en familie på tre :stoned:


Vi droppede præventionen da vores datter var 3 måneder. Thank god for amning, blev først gravid da hun var 14 måneder :D

Så vi venter en nr 2 her til oktober.

Kan sagtens huske dig, btw :)
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Howitz
Indlæg: 453
Tilmeldt: 7. jan 2016, 09:58
Kort karma: 96
Likede indlæg: 274

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Howitz » 3. aug 2018, 07:49

twinkle: Vi smider også præventionen her til oktober, så er der minimum 2 år og 1 måned imellem dem :genert: Men chancen for at det sker naturligt er ikke så stor, såååå.. men jeg turde Ikke tage chancen for jeg var hårdt ramt under graviditeten, hvilket slet ikke harmonere med vores livlige lille fis :lol2:
Jeg har været skruk lææænnggeee :lol: men jeg har heldigvis kunne tænke tilbage på en hård graviditet og 3-4 måneder i kolik-lignende helvede :gisp: Verdens bedste præventionsmiddel :lol:

Sangius: stort tillykke :love: og så et efterårsbarn :lun: Men det må da være dræbende at være gravid i den her varme?
3 måneder? Vildt sats :lol: Det turde jeg slet ikke! Heller ikke selvom vores chancer er små, men samtidig føler jeg, at vi har spildt en masse chancer :genert:
0
Nilin
Indlæg: 42
Tilmeldt: 19. okt 2016, 14:41
Kort karma: 8
Likede indlæg: 54

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Nilin » 3. aug 2018, 07:49

Jeg kan også huske dig Howitz :) Fulgte dig tæt fra sidelinjen, da jeg selv kæmpede med fertiliteten pga. PCO.

Jeg er så slet ikke skruk. Altså jeg kan godt savne, da A var helt lille, og jeg sidder jævnligt og kigger vores billeder af hende igennem, men jeg savner ikke hverdagen (jeg havde det så også ret hårdt de første 3 måneder).

Derudover har vi også lige haft besøg af et vennepar med børn på 4 og 1½ år. Holy sh*t! :nerve: Masser af larm, og forældrene havde ikke et ledigt øjeblik. Vi kunne dårlig nok tale med dem i løbet af dagen, fordi vi hele tiden blev afbrudt af det ene eller det andet.

Lige nu har jeg faktisk mest lidt dårlig samvittighed over, at vi nok ikke giver hende en bror eller søster.
1
Brugeravatar
Howitz
Indlæg: 453
Tilmeldt: 7. jan 2016, 09:58
Kort karma: 96
Likede indlæg: 274

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Howitz » 3. aug 2018, 09:25

Nilin skrev:Jeg kan også huske dig Howitz :) Fulgte dig tæt fra sidelinjen, da jeg selv kæmpede med fertiliteten pga. PCO.

Jeg er så slet ikke skruk. Altså jeg kan godt savne, da A var helt lille, og jeg sidder jævnligt og kigger vores billeder af hende igennem, men jeg savner ikke hverdagen (jeg havde det så også ret hårdt de første 3 måneder).

Derudover har vi også lige haft besøg af et vennepar med børn på 4 og 1½ år. Holy sh*t! :nerve: Masser af larm, og forældrene havde ikke et ledigt øjeblik. Vi kunne dårlig nok tale med dem i løbet af dagen, fordi vi hele tiden blev afbrudt af det ene eller det andet.

Lige nu har jeg faktisk mest lidt dårlig samvittighed over, at vi nok ikke giver hende en bror eller søster.


Dejligt :D og tillykke med din datter :love:

W hverken sov eller spiste særligt meget de første 3-4 måneder og han skreg og skreg og skreg, så det savner jeg bestemt heller ikke :nerve: Jeg skifter også imellem skræk og glæde ved tanken om endnu en graviditet og baby. Ville faktisk helst bare gerne opleve at være gravid og få min søn en gang til, og så med al den viden og ro jeg har i dag :D

Jeg er af den overbevisning, at man skal få børn for sin egen skyld og ikke for sit barns skyld. Jeg har 2 søskende som er 20 år ældre end mig, så jeg er praktisk talt vokset op som enebarn. Jeg har haft den bedste barndom, og aldrig savnet at have søskende tæt i alder. Jeg synes bestemt ikke, at du skal have dårlig samvittighed. Og måske kommer lysten og overskuddet senere, hvem ved?! :kram:
1
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9665
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29283

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 3. aug 2018, 09:28

Nilin skrev:Jeg kan også huske dig Howitz :) Fulgte dig tæt fra sidelinjen, da jeg selv kæmpede med fertiliteten pga. PCO.

Jeg er så slet ikke skruk. Altså jeg kan godt savne, da A var helt lille, og jeg sidder jævnligt og kigger vores billeder af hende igennem, men jeg savner ikke hverdagen (jeg havde det så også ret hårdt de første 3 måneder).

Derudover har vi også lige haft besøg af et vennepar med børn på 4 og 1½ år. Holy sh*t! :nerve: Masser af larm, og forældrene havde ikke et ledigt øjeblik. Vi kunne dårlig nok tale med dem i løbet af dagen, fordi vi hele tiden blev afbrudt af det ene eller det andet.

Lige nu har jeg faktisk mest lidt dårlig samvittighed over, at vi nok ikke giver hende en bror eller søster.


Søskende er absolut ikke nødvendigvis en fed ting. Jeg har 2 styks, og byttede dem gerne for en sten i skoen, det ville jeg havde haft mere gavn af.

Så jeg har dårlig samvittighed overfor min datter, at hun er ved at få en lillebror :lol:

Men enebørn klarer sig rigtig godt, og det er en myte at de er mere forkælede osv. ♡
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018

Tilbage til "Forældre"