Debattens mødregruppe

Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Lulu » 19. okt 2018, 17:06

Sangius skrev:
Bøtte skrev:Søskendetilskudet frafalder hvis man vælger friskole. Blot til info, det er jo ikke aktuelt gor jer endnu.


Spørger bare lige dumt - hvad er en friskole? Og man får vel slet ikke søskenderabat hvis den ene går i skole? :gruble:


I Odense kommune får man stadig tilskud i sfo. Der er det billigste pasningsordning der bliver billigere.
Vi har vores unger skrevet op til privatskole og der er også søskendetilskud, men selv først når begge er i skole.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Bøtte » 19. okt 2018, 18:43

Sangius skrev:
Bøtte skrev:Søskendetilskudet frafalder hvis man vælger friskole. Blot til info, det er jo ikke aktuelt gor jer endnu.


Spørger bare lige dumt - hvad er en friskole? Og man får vel slet ikke søskenderabat hvis den ene går i skole? :gruble:


Det er egentlig bare en privatskole.

Her i kommunen er det samme vilkår for søskendetilskud i SFO som Lulu beskriver.

Og vi får også lidt ‘rabat’ på skoledelen, når begge børn går i skole.
Til gengæld er barn 4 gratis på skolen, men det får vi ikke lige glæde af :-D
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12858

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf godtnavn » 19. okt 2018, 19:23

Zinde skrev:
godtnavn skrev:Nå, Luna vågnede hvert 10. minut da hun skulle sove i dagplejen, så manden hentede hende og hun er bare træt med træt men vågner konstant :( Jeg tænker om vi bør ringe til lægevagten? Hun har ikke feber, men tager sig til øret (har omvendt ikke problem med lyde, så tænker ikke det er ørene) og så vågner hun konstant med skrig som om det gør ondt, men kan hurtigt trøstes, og skriger ikke i vågen tilstand, er dog meget pylret.

Hun har spist godt, så tænker heller ikke det umiddelbart er tænderne... Jeg tror hun ville sove godt hvis hun fik en panodil, omvendt kan jeg ikke lide at give en smertestillende når jeg ikke har nogen idé om hvad der er galt med hende...

Det kunne godt lyde som ører eller kindtænder.

Jeg ville bare give Panodil. Det er uskadeligt i terapeutiske doser, og jeg kan ikke se nogen grund til, at små børn skal have så ondt, at de ikke kan sove, når langt de fleste voksne vælge at smertedække dem selv, hvis det var så slemt. /kæphest


Det er ikke fordi jeg synes hun skal have mere ondt end voksne, men med voksne, eller bare større børn, kan man sætte ord på og ved derfor at der ikke er noget alvorligt galt. Når jeg ved hvorfor min datter har det skidt får hun også smertestillende, ligesom jeg selv ville tage. Jeg er bare bange for at give smertestillende og så overse noget alvorligt. Giver det mening?
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 19. okt 2018, 19:37

Godtnavn, det giver mening, men jeg synes også, det lyder som ører eller tænder. Sådan har begge mine reageret i nogle dage/nætter ved tænder.
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12858

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf godtnavn » 19. okt 2018, 19:50

Zinde skrev:Jeg forstår, hvad du mener, men hvis det er alvorligt, gør Panodil alligevel ingen forskel :)


Men er der ikke smerter grundet panodil reagerer man jo senere end hvis smerterne fortsatte. Kan godt være det er en fjollet tankegang...
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12858

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf godtnavn » 19. okt 2018, 20:06

Zinde skrev:
godtnavn skrev:
Zinde skrev:Jeg forstår, hvad du mener, men hvis det er alvorligt, gør Panodil alligevel ingen forskel :)


Men er der ikke smerter grundet panodil reagerer man jo senere end hvis smerterne fortsatte. Kan godt være det er en fjollet tankegang...

Hvis Panodil fjerner smerterne, er det ikke alvorligt. Paracetamol er ikke potent nok til at maskere noget alvorligt.


Men det kan jo stadig udskyde en reaktion da smerterne er mindre og ikke virker så alvorlige (panodil tager jo stadig toppen). Da min bror havde menigitis var vagtlægens forslag i telefonen bare at give ham en panodil og lade ham sove, heldigivis fulgte mine forældre ikke rådet. Måske er det derfor jeg er lidt bange for abre at bruge smertestillende til at tage toppen når jeg ikke vedom der er noget mere alvorligt bag. Synes det er pisse svært med børn der er så små at de ikke selv kan sige hvad der er galt...
1
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf AgentPixie » 19. okt 2018, 20:23

Godtnavn, jeg forstår godt din bekymring, men jeg ville give Panodil hvis det var A. Synes det andet er synd for barnet.
Risikoen for at det er alvorligt, er jo lille.
0
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15158

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Zonta » 19. okt 2018, 20:29

Øv altså, Johan bøvler sådan med maven. Det har han jo gjort længe, men det går så meget op og ned, at det er umuligt at finde system i hvad der gør det værre og bedre. De sidste to aftener er han faldet helt omkuld pga. udmattelse til sidst :( og så sover han så tungt, at det er umuligt at få Movicol i ham. Vi har også prøvet at give om morgenen, men så skider han om natten. Måske skal vi bare give det i løbet af dagen. Jeg synes det er så synd for ham. Håber det bliver bedre, når han engang kan få grød :kryds:
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
alfe
Indlæg: 504
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:39
Kort karma: 114
Likede indlæg: 524

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf alfe » 19. okt 2018, 20:33

Zonta skrev:Øv altså, Johan bøvler sådan med maven. Det har han jo gjort længe, men det går så meget op og ned, at det er umuligt at finde system i hvad der gør det værre og bedre. De sidste to aftener er han faldet helt omkuld pga. udmattelse til sidst :( og så sover han så tungt, at det er umuligt at få Movicol i ham. Vi har også prøvet at give om morgenen, men så skider han om natten. Måske skal vi bare give det i løbet af dagen. Jeg synes det er så synd for ham. Håber det bliver bedre, når han engang kan få grød :kryds:


Hvis du har overskud til det, så vil jeg altså lige slå et slag for Katrine Birks bog ‘tryk og glad’. Jeg er ret sikker på, at hun også har lagt nogle ondt-i-maven-punkter op på Instagram.
1
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15158

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Zonta » 19. okt 2018, 20:46

alfe skrev:
Zonta skrev:Øv altså, Johan bøvler sådan med maven. Det har han jo gjort længe, men det går så meget op og ned, at det er umuligt at finde system i hvad der gør det værre og bedre. De sidste to aftener er han faldet helt omkuld pga. udmattelse til sidst :( og så sover han så tungt, at det er umuligt at få Movicol i ham. Vi har også prøvet at give om morgenen, men så skider han om natten. Måske skal vi bare give det i løbet af dagen. Jeg synes det er så synd for ham. Håber det bliver bedre, når han engang kan få grød :kryds:


Hvis du har overskud til det, så vil jeg altså lige slå et slag for Katrine Birks bog ‘tryk og glad’. Jeg er ret sikker på, at hun også har lagt nogle ondt-i-maven-punkter op på Instagram.

Jeg har den specifikt til babymaven og det virker bare desværre ikke. Vi trykker og trykker og cykler med benene, masserer maven og jeg ved ikke hvad.
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf twinkle » 20. okt 2018, 04:50

Zonta skrev:
alfe skrev:
Zonta skrev:Øv altså, Johan bøvler sådan med maven. Det har han jo gjort længe, men det går så meget op og ned, at det er umuligt at finde system i hvad der gør det værre og bedre. De sidste to aftener er han faldet helt omkuld pga. udmattelse til sidst :( og så sover han så tungt, at det er umuligt at få Movicol i ham. Vi har også prøvet at give om morgenen, men så skider han om natten. Måske skal vi bare give det i løbet af dagen. Jeg synes det er så synd for ham. Håber det bliver bedre, når han engang kan få grød :kryds:


Hvis du har overskud til det, så vil jeg altså lige slå et slag for Katrine Birks bog ‘tryk og glad’. Jeg er ret sikker på, at hun også har lagt nogle ondt-i-maven-punkter op på Instagram.

Jeg har den specifikt til babymaven og det virker bare desværre ikke. Vi trykker og trykker og cykler med benene, masserer maven og jeg ved ikke hvad.


Det trykkeri forsøgte vi os også med. Der kom først resultater da vi gik til en rigtig zoneterapeut med speciale i spædbørn. Desværre virkede det slet ikke på den lange bane, der var det kun movicol der havde en effekt.
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Neenah » 20. okt 2018, 06:13

Min mand har taget Matilda og synger "farmanse havde en bondegård" for hende imens jeg ligger og putter i sengen :lun: Der bor både dinosaurer, numsegrise og fisk :lol:
3
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf twinkle » 20. okt 2018, 06:31

Jeg har sovet af røv til i nat, har simpelthen ikke kunne finde ro :træt: og så vågnede Benjamin selvfølgelig allerede kl 5, selv om han har sovet til både kl 7 og 8 denne her uge..
Og han blev pisse sur da jeg puttede ham i barnevognen til første lur her kl 8. Jeg tror, at naboerne snart mistænker mig for børnemishandling, den barnevogn er bare ikke i høj kurs for tiden hos Benjamin.

Lige nu burde jeg virkelig gå i bad, min svigermor og svigerinde kommer her kl 11 og er her til i morgen. Det bliver rart med noget selskab.
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
alfe
Indlæg: 504
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:39
Kort karma: 114
Likede indlæg: 524

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf alfe » 20. okt 2018, 06:54

Zonta skrev:
alfe skrev:
Zonta skrev:Øv altså, Johan bøvler sådan med maven. Det har han jo gjort længe, men det går så meget op og ned, at det er umuligt at finde system i hvad der gør det værre og bedre. De sidste to aftener er han faldet helt omkuld pga. udmattelse til sidst :( og så sover han så tungt, at det er umuligt at få Movicol i ham. Vi har også prøvet at give om morgenen, men så skider han om natten. Måske skal vi bare give det i løbet af dagen. Jeg synes det er så synd for ham. Håber det bliver bedre, når han engang kan få grød :kryds:


Hvis du har overskud til det, så vil jeg altså lige slå et slag for Katrine Birks bog ‘tryk og glad’. Jeg er ret sikker på, at hun også har lagt nogle ondt-i-maven-punkter op på Instagram.

Jeg har den specifikt til babymaven og det virker bare desværre ikke. Vi trykker og trykker og cykler med benene, masserer maven og jeg ved ikke hvad.


Æv, det var ærgerligt. Her hjalp bogen simpelthen for vildt. Håber snart Johan får det lidt bedre :ae:
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8941
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18169

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Mi55y » 20. okt 2018, 06:55

Sofie sover rigtig fint om natten lige nu. I nat fra 01 til 05.30, hvor hun så blev skiftet og fik lidt at spise og så tog vi lige 2 timer mere. Men det har en pris. Fra sidst på eftermiddagen til omkring midnat er det kun brystet, der duer. Jeg sidder seriøst og ammer uafbrudt i op til 4 timer! I går sov hun 50 min fra kl 16 til 01 og kun fordi det var på mit bryst, da hun vågner så snart, man prøver at flytte hende. Er det bare at holde ud, eller skal vi forsøge at ændre på noget? Med al den vågenhed om aftenen, så får hun kun 10-12 timers søvn i døgnet, det synes jeg virker som lidt...?
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:

Tilbage til "Forældre"