Debattens mødregruppe

Brugeravatar
twinkle
Kort karma: 131
Likede indlæg: 1984

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf twinkle » 20. okt 2018, 18:15

Vi er stadig på kondomer, selv om jeg synes det er nederen. Kan bare slet ikke forholde mig til tanken om spiral, og p-piller er helt udelukket. Jeg gider ikke det hormon-show igen
0
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 566
Likede indlæg: 12088

Indlægaf Sangius » 20. okt 2018, 18:28

Der er en øget risiko for, at en spiral graver sig fast i livmodervæggen hvis man ammer. Ved dog ikke hvor øget.

Jeg tænker at få en hormonspiral efter fødslen her. Jeg kan ikke få kobberspiral grundet mine tidligere voldsomme smerter, og fibromerne i livmoderen.
P-piller dur jo ikke når man ammer.
Kondom fungerer slet ikke for os.
Så jeg ser ikke så mange andre muligheder, måske et pessar? De er vist udmærket, dem man kan købe nu til dags.
0
Brugeravatar
Mi55y
Kort karma: 433
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 6463

Indlægaf Mi55y » 21. okt 2018, 00:21

Jeg skiftede fra p-piller til hormonspiral før graviditeten og mærkede en stor bedring angående pms. Efter ca 3 måneder med mere eller mindre konstant småblødning stoppede jeg næsten med at bløde helt - pletblødte kun et par dage hver måned. Så jeg vil helt sikkert gerne have en sådan igen.
0
Frisk på at prøve en sjov og anderledes holdsport i Århus? Tjek Kin-Ball ud - gratis 4 første træninger :)
Aquadorable
Kort karma: 135
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 1519

Indlægaf Aquadorable » 21. okt 2018, 05:02

Joe skrev:Kan I rådgive mig om prævention? :D
Jeg har 8 ugers tjek om 4 uger og overvejer at få en spiral sat op. Men hvad er fordele og ulemper ved hhv hormon- og kobberspiral? Jeg ønsker ikke p-piller eller minipiller.

Du behøver ikke tage stilling så tidligt, hvis du er i tvivl :) Min læge rådede os faktisk til at afvente lidt og bruge kondom i mellemtiden, så vi lige kunne finde os selv og finde ud af, hvad vi gerne ville.

Så her kører vi stadig med kondom på fjerde måned. Overvejer hormonspiral på sigt. Vi ved ikke, om vi vil have flere børn.
0
:love:
Brugeravatar
twinkle

Indlægaf twinkle » 21. okt 2018, 17:07

Min svigermor og svigerinde har overnattet her fra i går til i dag, og det har faktisk været hyggelig! Og Benjamin har bare hygget sig så meget.
Det er første dag i dagpleje i morgen, og jeg er vildt spændt. Tirsdag starter jeg på arbejde, og min mand overtager barslen- det er jeg også spændt på :lol:
2
Brugeravatar
Moxy-lady
Kort karma: 609
Likede indlæg: 8570

Indlægaf Moxy-lady » 21. okt 2018, 21:50

Dufter/duftede jeres babyer anderledes end andre babyer? Jeg undrer mig lidt over om det er en evolutionsting, at jeg vil kunne finde min datter i mørke med bind for øjnene og hænderne bundet på ryggen? Jeg har altid elsket duften af små babyer, men den har altid været ret ens, uanset hvilken baby det er. Min babu dufter slet ikke sådan, men sådan nærmest meget sødt og meget kraftigt. Jeg havde en veninde på besøg i går og hun nævnte nemlig at Zoe duftede af baby og der gik det op for mig, at det gør hun slet ikke for mig. Hun dufter af Zoe. Det er altså ret sejt, hvis det er sådan sat sammen.
1
:dåne: baby Z 12.10.18 :dåne:
Brugeravatar
Zonta
Kort karma: 194
Likede indlæg: 1857

Indlægaf Zonta » 22. okt 2018, 05:29

Moxy-lady skrev:Dufter/duftede jeres babyer anderledes end andre babyer? Jeg undrer mig lidt over om det er en evolutionsting, at jeg vil kunne finde min datter i mørke med bind for øjnene og hænderne bundet på ryggen? Jeg har altid elsket duften af små babyer, men den har altid været ret ens, uanset hvilken baby det er. Min babu dufter slet ikke sådan, men sådan nærmest meget sødt og meget kraftigt. Jeg havde en veninde på besøg i går og hun nævnte nemlig at Zoe duftede af baby og der gik det op for mig, at det gør hun slet ikke for mig. Hun dufter af Zoe. Det er altså ret sejt, hvis det er sådan sat sammen.

Jeg ved ikke om han dufter anderledes end andre, men jeg er ret sikker på, at de dufter forskelligt allesammen og at det er for at mor og far kan genkende dem :)

Hvordan går det hos jer? Stadig indlagt går jeg ud fra? Og hvordan går det med din kæreste? Håber det er okay jeg spørger.
0
Brugeravatar
Mi55y

Indlægaf Mi55y » 22. okt 2018, 10:33

Argh mine syninger klør! Fik en 2. grads bristning i mellemkødet og 1 rift ved urinrøret. Der er gået 14 dage nu, nogen med erfaringer omkring, hvor lang tid, der gik, før kløen forsvandt? Det er til at blive sindssyg af!

Sofie er stadig gullig på øverste del af kroppen, så i morgen, når vi går ind i hendes 3. uge skal vi lige have kontaktet lægen, så det kan blive kigget på.
0
Frisk på at prøve en sjov og anderledes holdsport i Århus? Tjek Kin-Ball ud - gratis 4 første træninger :)
Brugeravatar
alfe
Kort karma: 101
Likede indlæg: 457

Indlægaf alfe » 22. okt 2018, 14:22

Mi55y skrev:Argh mine syninger klør! Fik en 2. grads bristning i mellemkødet og 1 rift ved urinrøret. Der er gået 14 dage nu, nogen med erfaringer omkring, hvor lang tid, der gik, før kløen forsvandt? Det er til at blive sindssyg af!

Sofie er stadig gullig på øverste del af kroppen, så i morgen, når vi går ind i hendes 3. uge skal vi lige have kontaktet lægen, så det kan blive kigget på.

Ifht til at Sofie stadig er gullig – der kan godt gå lang tid, før det bliver helt normalt. Jeg fik en forklaring på det, men jeg kan desværre ikke huske den på stående fod.
1
Brugeravatar
twinkle

Indlægaf twinkle » 22. okt 2018, 17:40

Mi55y skrev:Argh mine syninger klør! Fik en 2. grads bristning i mellemkødet og 1 rift ved urinrøret. Der er gået 14 dage nu, nogen med erfaringer omkring, hvor lang tid, der gik, før kløen forsvandt? Det er til at blive sindssyg af!

Kan desværre ikke huske hvor lang tid der gik, men jeg synes jeg kunne holde kløen nede ved at vaske med intimsæbe en gang dagligt :)
1
Brugeravatar
Mi55y

Indlægaf Mi55y » 23. okt 2018, 14:25

Sofie er i dag 2 uger gammel men desværre stadig gul på overkrop og hoved. Var forbi lægen, som sender os videre til blodprøve, så der skal vi i morgen.

Derudover er der røget 10 kg på vægten siden fødslen. Jeg var jo noget skuffet, da jeg vejede mig på 4. dagen og havde tabt lige præcis 0 kg, men nu begynder det da at ligne noget.
0
Brugeravatar
Zonta
Kort karma: 194
Likede indlæg: 1857

Indlægaf Zonta » 23. okt 2018, 16:04

Tror vi er ude i noget djævleyngel lige for tiden.... Han er sur, irritabel og vil ikke holdes på samme måde i meget mere end et minuts tid (men vil selvfølgelig ikke ligge for sig selv) :ticks: Han spiser desuden gerne hver 2. time og bliver skide sur, hvis ikke flasken er der indenfor 5 sekunder. Desuden er det bedst at være på 1. salen i huset. Hvad sker der for dét? :stoned: Det passer ikke med spring, men han har selvfølgelig ikke læst hvornår han skal være i spring.

Vi gik væk fra johannesbrødkernemel, for han fik SÅ meget luft i maven af det :( han skreg og skreg og pruttede så meget. Jeg har læst et sted, at det kan tyde på forstoppelse hos baby, hvis deres prutter lugter. Nogen der kan be- eller afkræfte dét?
Så nu er vi tilbage med gylp og nok også lidt refluks. Overvejer om jeg skal ringe til lægen og bede om en tid og en henvisning til børneafdelingen, men jeg kan ikke finde ud af om det er for voldsomt eller om han egentlig er "normal" og bare skal vokse fra det :gruble:
0
Brugeravatar
twinkle

Indlægaf twinkle » 23. okt 2018, 17:08

Jeg har haft første arbejdsdag, og det har været så fedt. Jeg har været sammen med voksne hele dagen :banan:

Men hvad sker der for, at ungen der sjældent sover længe sov til kl. 8 i dag?! Så jeg havde hele huset for mig selv til morgen. Dagplejemor havde brug for en fridag i dag, så Benjamin har ikke været af sted. Jeg er spændt på at se, om han klarer det lige så fint i morgen, som han gjorde i går.
1
Brugeravatar
Joe
Kort karma: 461
Likede indlæg: 6843

Indlægaf Joe » 23. okt 2018, 17:14

Birk har ondt i maven i dag. Han har tydeligvis noget, han ikke kan komme af med. Det er så synd for ham... og benhårdt for hans far og mig...
0
... og simpelthen det bedste, der ku’ ske.
Brugeravatar
twinkle

Indlægaf twinkle » 23. okt 2018, 17:30

Forstoppelse er så hårdt! For man kan bare ikke rigtig gøre noget. De par gange hvor det var ekstremt slemt gav vi lidt sukkervand, for at hjælpe Benjamin med at få ro. En af gangene satte det også gang i maven, jeg kune ligefrem høre hvordan eet sagde gggggggrrrrrrrhhh fra maven, og så sked han bare helt ekstremt.

Zonta, måske er der noget om det med prutterne, men jeg synes det giver et bedre billede at se på hyppighed af afføring, almen tilstand (gråd ved afføring, voldsom presning mv.) og afføringen konsistens. Er afføringen meget tynd kan det være skjult forstoppelse, hvor der sidder en “prop” inde i tarmen og blokerer.
0

Tilbage til "Forældre"