Debattens mødregruppe

Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12397

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Joe » 12. nov 2018, 08:20

SP var her, og bemærkede at når det kommer til hvilken vej hovedet ligger, har B en klar favoritside. De opfordrede til at vende puslebordet 45 grader, så favoritside er ind mod væggen og den anden side ud mod stuen, hvor der er mere sjovt at kigge på.
Det gjorde vi så. Men på det stykke af væggen hænger der en plakat i ramme. Den plakat er nu B’s bedste ven. Han pludrer og griner til den... og ligger derfor stadig på sin favoritside.
2
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Aquadorable » 12. nov 2018, 08:32

Moxy-lady skrev:Jeg har virkelig problemer med at holde Zoe ordentligt tempereret :trist: hun er generelt set ret varm, mens tæer og fingre er kolde. Hun ammer 10-15 gange i døgnet og ligger gerne hos mig bagefter, og her bliver hun virkelig virkelig varm. I nat har hun haft en kortærmet body uden ben på, og da jeg ammede hende i formiddags var bodyen helt gennemblødt af sved og hun var kold-fugtig på panden (ligesom koldsved når man har feber). Hun er også virkelig varm når hun sover, også når jeg ikke svøber hende. Jeg er faktisk gået bort fra svøb og natdragter med fødder fordi det virker til at hun bliver alt alt alt for varm. På den anden side nytter det ko heller ikke noget at hun ikke har noge der kan varme fingre og tæer bare en lille smule. Jeg kan i hvert fald godt se at ulddragter er nogo, for det vil hun da koge helt i. Men jeg synes sradig at de der dragter med arme og fødder er bedre når hun kommer ud af dynen flere gange i løbet af natten for at spise.

Andre der har erfaringer/tanker omkring varme babyer.


Prøv uld/silke-blandinger. Det fungerer herhjemme, og vi har også en meget varm baby :)
1
K - 12.06.18 :love:
Bergen
Indlæg: 7309
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11940

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Bergen » 12. nov 2018, 10:13

AgentPixie skrev:Har I ikke nogle tricks til at lindre hoste? A har hostet siden efterårsferien, og det bliver ikke bedre :mellow:
Havde ham til læge i mandags, men der var ikke noget i hverken hals eller på lungerne.

Han har hele tiden løg under sengen, det plejer at virke, men ikke denne gang.



Honning hvis han er +1 År.
0
Bergen
Indlæg: 7309
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11940

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Bergen » 12. nov 2018, 10:15

Joe skrev:SP var her, og bemærkede at når det kommer til hvilken vej hovedet ligger, har B en klar favoritside. De opfordrede til at vende puslebordet 45 grader, så favoritside er ind mod væggen og den anden side ud mod stuen, hvor der er mere sjovt at kigge på.
Det gjorde vi så. Men på det stykke af væggen hænger der en plakat i ramme. Den plakat er nu B’s bedste ven. Han pludrer og griner til den... og ligger derfor stadig på sin favoritside.


A havde også en favoritside. Efter en tur hos en børnekiropraktor gik det over. SP havde også en ide om bare at flytte legetøjet. Det hjalp ikke. Så kikkede hun på noget nyt på favoritside.
1
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Aquadorable » 12. nov 2018, 11:28

Joe skrev:SP var her, og bemærkede at når det kommer til hvilken vej hovedet ligger, har B en klar favoritside. De opfordrede til at vende puslebordet 45 grader, så favoritside er ind mod væggen og den anden side ud mod stuen, hvor der er mere sjovt at kigge på.
Det gjorde vi så. Men på det stykke af væggen hænger der en plakat i ramme. Den plakat er nu B’s bedste ven. Han pludrer og griner til den... og ligger derfor stadig på sin favoritside.


Vi gik til kiropraktor pga. favoritside. Det hjalp :)
1
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
Minionine
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:28
Kort karma: 207
Likede indlæg: 3316

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Minionine » 12. nov 2018, 12:22

twinkle skrev:Hold nu op, hvor tiden går hurtigt her efter jeg er begyndt på job igen :gisp:

Skynder mig hjem hver dag, for at få så meget kvalitetstid med Benjamin som overhovedet muligt, inden han bliver for træt og skal puttes. Heldigvis er han altid glad når han kommer hjem fra dagpleje, så vi har et par gode timer sammen.
Han får ikke andet end ros i dagplejen og trives godt med de andre børn, så det kan næsten ikke blive bedre. Sygdom har vi ikke mærket til endnu, bortset fra en løbende næse lige i øjeblikket..

Men hold nu kæft, hvor er han begyndt at være top-hysterisk, når han ikke får sin vilje. Han skaber sig helt vildt, og kører sig selv op :rulle: - det er kun herhjemme, dagplejemor oplever det ikke. Det bliver nødt til at være en fase, for det er satme belastende :lol:


Jeg kan desværre love dig for at det tiltager i styrke når han rammer de 2 år og selvstændighedsalderen :gisp:
0
Brugeravatar
Minionine
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:28
Kort karma: 207
Likede indlæg: 3316

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Minionine » 12. nov 2018, 12:28

Moxy-lady skrev:Jeg har virkelig problemer med at holde Zoe ordentligt tempereret :trist: hun er generelt set ret varm, mens tæer og fingre er kolde. Hun ammer 10-15 gange i døgnet og ligger gerne hos mig bagefter, og her bliver hun virkelig virkelig varm. I nat har hun haft en kortærmet body uden ben på, og da jeg ammede hende i formiddags var bodyen helt gennemblødt af sved og hun var kold-fugtig på panden (ligesom koldsved når man har feber). Hun er også virkelig varm når hun sover, også når jeg ikke svøber hende. Jeg er faktisk gået bort fra svøb og natdragter med fødder fordi det virker til at hun bliver alt alt alt for varm. På den anden side nytter det ko heller ikke noget at hun ikke har noge der kan varme fingre og tæer bare en lille smule. Jeg kan i hvert fald godt se at ulddragter er nogo, for det vil hun da koge helt i. Men jeg synes sradig at de der dragter med arme og fødder er bedre når hun kommer ud af dynen flere gange i løbet af natten for at spise.

Andre der har erfaringer/tanker omkring varme babyer.


Som flere andre skriver er det helt normalt med kolde hænder og fødder hos små babyer.
Mht. uld så er det netop temperaturregulerende og derfor velegnet til både varme og kolde børn. Uld leder også sveden væk fra huden, så den ikke bliver fugtig på samme måde som med bomuld :)
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15172

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Zonta » 12. nov 2018, 15:08

Jeg fik jo graviditetsbetinget diabetes i graviditeten og jeg har lige været til glukosebelastning i dag. Det er normal procedure for at se om det er forsvundet efter fødslen.
Mine værdier er heldigvis helt normale :banan: Det er vildt dejligt at kunne krydse det felt af!

Der er kun en måneds tid til vi skal på børneafdelingen med Johan. Hans testikler er stadig ikke faldet ned i pungen, så jeg ved ikke om de vil bestille tid til operation umiddelbart derefter. Øv, jeg synes ikke det er sjovt, at han skal opereres, men selvfølgelig er det det eneste rigtige at gøre.
3
J, juli 2018.
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Lulu » 12. nov 2018, 15:31

Zonta skrev:Jeg fik jo graviditetsbetinget diabetes i graviditeten og jeg har lige været til glukosebelastning i dag. Det er normal procedure for at se om det er forsvundet efter fødslen.
Mine værdier er heldigvis helt normale :banan: Det er vildt dejligt at kunne krydse det felt af!

Der er kun en måneds tid til vi skal på børneafdelingen med Johan. Hans testikler er stadig ikke faldet ned i pungen, så jeg ved ikke om de vil bestille tid til operation umiddelbart derefter. Øv, jeg synes ikke det er sjovt, at han skal opereres, men selvfølgelig er det det eneste rigtige at gøre.


E på nu knap 5 år blev opereret ved 7 mdr for det samme. Det var virkelig ikke rart at opleve ham blive bedøvet og alt der har med hospital at gøre. Men min oplevelse er, at de er så gode til at forklare, fortælle og berolige forældre. Vi fik lov til at holde ham i hånden og nusse ham mens han blev bedøvet og de ringede til os mens de kørte fra operationsstue til opvågning, så vi kom ind til opvågning samtidig med at han trillede ind, så for ham var vi der under hele forløbet.
Så vidt jeg husker opererer de ikke under 6 mdr. Det er for svært at styre bedøvelse når de er under 6 mdr (måske nærmere en bestemt størrelse) så det er kun livsnødvendige operationer. Så du har nok noget tid endnu inden han skal opereres.
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15172

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Zonta » 12. nov 2018, 15:37

Lulu skrev:
Zonta skrev:Jeg fik jo graviditetsbetinget diabetes i graviditeten og jeg har lige været til glukosebelastning i dag. Det er normal procedure for at se om det er forsvundet efter fødslen.
Mine værdier er heldigvis helt normale :banan: Det er vildt dejligt at kunne krydse det felt af!

Der er kun en måneds tid til vi skal på børneafdelingen med Johan. Hans testikler er stadig ikke faldet ned i pungen, så jeg ved ikke om de vil bestille tid til operation umiddelbart derefter. Øv, jeg synes ikke det er sjovt, at han skal opereres, men selvfølgelig er det det eneste rigtige at gøre.


E på nu knap 5 år blev opereret ved 7 mdr for det samme. Det var virkelig ikke rart at opleve ham blive bedøvet og alt der har med hospital at gøre. Men min oplevelse er, at de er så gode til at forklare, fortælle og berolige forældre. Vi fik lov til at holde ham i hånden og nusse ham mens han blev bedøvet og de ringede til os mens de kørte fra operationsstue til opvågning, så vi kom ind til opvågning samtidig med at han trillede ind, så for ham var vi der under hele forløbet.
Så vidt jeg husker opererer de ikke under 6 mdr. Det er for svært at styre bedøvelse når de er under 6 mdr (måske nærmere en bestemt størrelse) så det er kun livsnødvendige operationer. Så du har nok noget tid endnu inden han skal opereres.

Tak for input :) Han er en stor dreng, så jeg tror ikke størrelsen sætter en stopper umiddelbart. Hehe. Han er vist omkring 7,5 kg og 65 cm og han er 3,5 måned :D Jeg tror nu heller ikke jeg vil være ved at gå ud af mit gode skind. Det er jo ikke en kompliceret og kritisk operation, men jeg ville da hellere, at han var foruden. Vil nu også helst have det overstået inden han bliver alt for bevidst og kommer til at forbinde hospitalet med noget skidt.
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf AgentPixie » 12. nov 2018, 15:38

Bergen skrev:
AgentPixie skrev:Har I ikke nogle tricks til at lindre hoste? A har hostet siden efterårsferien, og det bliver ikke bedre :mellow:
Havde ham til læge i mandags, men der var ikke noget i hverken hals eller på lungerne.

Han har hele tiden løg under sengen, det plejer at virke, men ikke denne gang.



Honning hvis han er +1 År.

Det ville vores læge ikke anbefale os, selvom A er 16 mdr. Han mente det stadig var for usikkert ifht whatever bakterie det er de ikke kan tåle.
1
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
Bergen
Indlæg: 7309
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11940

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Bergen » 12. nov 2018, 15:51

AgentPixie skrev:
Bergen skrev:
AgentPixie skrev:Har I ikke nogle tricks til at lindre hoste? A har hostet siden efterårsferien, og det bliver ikke bedre :mellow:
Havde ham til læge i mandags, men der var ikke noget i hverken hals eller på lungerne.

Han har hele tiden løg under sengen, det plejer at virke, men ikke denne gang.



Honning hvis han er +1 År.

Det ville vores læge ikke anbefale os, selvom A er 16 mdr. Han mente det stadig var for usikkert ifht whatever bakterie det er de ikke kan tåle.


Sundhedsstyrelsen siger 12 måneder, så der burde bestemt ikke være et problem.
0
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12397

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Joe » 13. nov 2018, 05:02

Har pt en vildt glad dreng, der sender mig masser af smil. Opvejer næsten at det startede før kl 5.
6
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18276

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Mi55y » 13. nov 2018, 08:12

Er helt vild med vores morgener for tiden. Hun er i så godt humør og kan endda ligge og underholde sig selv, så jeg lige kan komme i tøjet og spise morgenmad. Og så er der virkelig kommet gang i smiletøjet - også på puslebordet, som hun ellers ikke har været fan af. Så lever vi med at humøret daler sidst på dagen og at hun der hænger i brystet mere eller mindre konstant.
1
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4383

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf billiebean » 13. nov 2018, 11:59

Hvordan er det/har det været med jeres babyer og rytme?

Her er det altså lidt som vinden blæser. I går sov T sammenlagt fire timers lur før kl 15 og i dag har hun ikke lukket et øje her kl 13. Det skifter virkelig meget. SP vil sige at jeg skal prøve at lave nogle rutiner, men altså.. den hopper T sgu ikke på!

Det gør mig efterhånden ikke noget at hun ikke sover vildt meget om dagen, da hun sover pænt om natten (typisk 22-7ish). Men når hun SLET ikke sover, så er det sgu hårdt alligevel.
0

Tilbage til "Forældre"