Debattens mødregruppe

Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15170

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Zonta » 15. dec 2018, 13:38

Depeche_Mama skrev:
Little_Woman skrev:Otto sover... endelig!

Jeg er pt velsignet med en baby med mavekneb og luft i maven, der meget nødigt sover andre steder end på mig. I korte lure. Det er hyggeligt, men det gør så også at jeg slet, slet ikke har hænderne frie i løbet af dagen. Det er godt nok udmattende!

Når nætterne så også er hat og briller, så bliver denne mor altså træt...


Kan du ikke vikle ham? Det hjælper på Alfreds uro.

Jeg synes egentlig, at jeg er alt for træt, ift. hvor nem Alfred er. Bevares - han kan sagtens græde og brokke sig, men han lader sig hurtigt trøste af os - og vi er netop to forældre. Om natten ammer jeg 2 gange, og han sover de fleste nætter fint i liften, som står i bedsiden ved siden af mig.
Alligevel er jeg SÅ træt hele tiden! Det er belastende, og det påvirker mit humør. Når jeg sover lure, bliver jeg næsten bare mere træt :træt:

Jeg kunne have skrevet præcis det samme som dig, D_M. Jeg er så træt selvom vi er velsignet med en dreng, der sover ganske fint. :træt2: Indtil videre har det været sådan i 4,5 måned. Er spændt på hvornår (om???) det vender.
0
J, juli 2018.
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Aquadorable » 15. dec 2018, 16:29

Zinde skrev:
Zonta skrev:
Depeche_Mama skrev:
Little_Woman skrev:Otto sover... endelig!

Jeg er pt velsignet med en baby med mavekneb og luft i maven, der meget nødigt sover andre steder end på mig. I korte lure. Det er hyggeligt, men det gør så også at jeg slet, slet ikke har hænderne frie i løbet af dagen. Det er godt nok udmattende!

Når nætterne så også er hat og briller, så bliver denne mor altså træt...


Kan du ikke vikle ham? Det hjælper på Alfreds uro.

Jeg synes egentlig, at jeg er alt for træt, ift. hvor nem Alfred er. Bevares - han kan sagtens græde og brokke sig, men han lader sig hurtigt trøste af os - og vi er netop to forældre. Om natten ammer jeg 2 gange, og han sover de fleste nætter fint i liften, som står i bedsiden ved siden af mig.
Alligevel er jeg SÅ træt hele tiden! Det er belastende, og det påvirker mit humør. Når jeg sover lure, bliver jeg næsten bare mere træt :træt:

Jeg kunne have skrevet præcis det samme som dig, D_M. Jeg er så træt selvom vi er velsignet med en dreng, der sover ganske fint. :træt2: Indtil videre har det været sådan i 4,5 måned. Er spændt på hvornår (om???) det vender.

Indtil videre har jeg været træt mere eller mindre konstant, siden jeg fik den første for 11 år siden.


Det var ikke det, vi ville høre ...


:P
2
K - 12.06.18 :love:
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Aquadorable » 15. dec 2018, 16:33

Depeche_Mama skrev:Damer. Min mave er så dum, Alfred er 3 uger nu, og jeg har haft forstoppelse siden fødslen :tie:

HJÆLP, I må have nogle gode råd!


Køb Movicol eller Gangiden på apoteket. Drik maxdosis. Skid.


Det virker!
0
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Depeche_Mama » 15. dec 2018, 17:04

Mon den ældste er jo 7 år - han sover stadig ikke igennem :tie:
0
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf FormerlyKnownAs » 16. dec 2018, 05:20

Der er 3 for 2 på Matas helse hvis nogle af jer mangler noget :) har selv lige shoppet vitaminer osv. Sparede 900kr. Lovely
0
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3408
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10683

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Little_Woman » 16. dec 2018, 07:35

Depeche_Mama skrev:
Little_Woman skrev:Otto sover... endelig!

Jeg er pt velsignet med en baby med mavekneb og luft i maven, der meget nødigt sover andre steder end på mig. I korte lure. Det er hyggeligt, men det gør så også at jeg slet, slet ikke har hænderne frie i løbet af dagen. Det er godt nok udmattende!

Når nætterne så også er hat og briller, så bliver denne mor altså træt...


Kan du ikke vikle ham? Det hjælper på Alfreds uro.

Jeg synes egentlig, at jeg er alt for træt, ift. hvor nem Alfred er. Bevares - han kan sagtens græde og brokke sig, men han lader sig hurtigt trøste af os - og vi er netop to forældre. Om natten ammer jeg 2 gange, og han sover de fleste nætter fint i liften, som står i bedsiden ved siden af mig.
Alligevel er jeg SÅ træt hele tiden! Det er belastende, og det påvirker mit humør. Når jeg sover lure, bliver jeg næsten bare mere træt :træt:


Han er så varm en baby, og jeg hormon-sveder også, så vi får det hurtigt for varmt - den lille mand bliver simpelthen kogt efter kort tid på maven i viklen.

Har lige lånt en slyngevugge af en veninde, den skal prøves!

Når jeg har fået flere længere stræk om natten, altså 2-3 timer gange 2 fx, så kører jeg egentlig fint - synes mest jeg føler den der udmattelse når vi har dage uden søvn a flere timer ad gangen. Eller ud på morgenen, når det er ved at være længe siden han sov sidst...

Men vi har det godt - jeg elsker det her mor-noget!

Otto er 1 måned i dag :lun: :banan: :love:
2
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf JoyNips » 16. dec 2018, 09:53

Folk der overvejer at få børn burde seriøst låne mit yngel en formiddag. Jeg er tæt på at tage ind på riget og aflevere ham tilbage.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Depeche_Mama » 16. dec 2018, 10:27

Little_Woman skrev:
Depeche_Mama skrev:
Little_Woman skrev:Otto sover... endelig!

Jeg er pt velsignet med en baby med mavekneb og luft i maven, der meget nødigt sover andre steder end på mig. I korte lure. Det er hyggeligt, men det gør så også at jeg slet, slet ikke har hænderne frie i løbet af dagen. Det er godt nok udmattende!

Når nætterne så også er hat og briller, så bliver denne mor altså træt...


Kan du ikke vikle ham? Det hjælper på Alfreds uro.

Jeg synes egentlig, at jeg er alt for træt, ift. hvor nem Alfred er. Bevares - han kan sagtens græde og brokke sig, men han lader sig hurtigt trøste af os - og vi er netop to forældre. Om natten ammer jeg 2 gange, og han sover de fleste nætter fint i liften, som står i bedsiden ved siden af mig.
Alligevel er jeg SÅ træt hele tiden! Det er belastende, og det påvirker mit humør. Når jeg sover lure, bliver jeg næsten bare mere træt :træt:


Han er så varm en baby, og jeg hormon-sveder også, så vi får det hurtigt for varmt - den lille mand bliver simpelthen kogt efter kort tid på maven i viklen.

Har lige lånt en slyngevugge af en veninde, den skal prøves!

Når jeg har fået flere længere stræk om natten, altså 2-3 timer gange 2 fx, så kører jeg egentlig fint - synes mest jeg føler den der udmattelse når vi har dage uden søvn a flere timer ad gangen. Eller ud på morgenen, når det er ved at være længe siden han sov sidst...

Men vi har det godt - jeg elsker det her mor-noget!

Otto er 1 måned i dag :lun: :banan: :love:


Jeg kan anbefale en bambus-vikle, det er super til meget varme bebser :)

Apropos nattesøvn, så blev gemalen og jeg uvenner i nat. Synes, han var så strid!
Jeg havde lige ammet A, og skulle virkelig på toilettet. Min mave er jo bare ret træls, så det er dælme med at springe på, når der er en åbning :tie:
Jeg fik vækket ham, fordi A var urolig og ikke sov. Han skulle da nok tage ham. Mens jeg er på toilettet, kan jeg så høre en tiltagende urolig baby, da jeg kommer ud, ligger han og græder - og gemalen ligger i sin side af sengen og snorksover. Jeg forsøgte flere gange at vække ham, for den store knægt vågnede også. Hver gang lagde han sig bare til at sove igen.
Sådan har hver nat faktisk været, hvis jeg forsøger at vække ham (vi har en aftale om, at han tager den store, så har jeg baby), vender han sig og sover videre.
Jeg synes, det er så respektløst. Han går altså ledig herhjemme, og sover til middag stort set hver dag, så han kan fandme godt oppe sig lidt...

I nat blev han sur på mig over at blive jaget op for at tage baby A, så det endte med, at jeg gik på sofaen med aa, fordi JEG også blev sur (nok nærmere ked af det).

Synes slet ikke, det var sådan om natten med vores ældste, og det er ret frustrerende.

Nå, det var bare en bøvs...
3
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Lulu » 16. dec 2018, 11:36

JoyNips skrev:Folk der overvejer at få børn burde seriøst låne mit yngel en formiddag. Jeg er tæt på at tage ind på riget og aflevere ham tilbage.


Jeg har også tit den overvejelse.
Min må simpelthen være blevet forbyttet med djævlens afkom, sådan som han indimellem opfører sig :tie:
Sådan var den store altså ikke!
0
Kolibrien
Indlæg: 407
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:48
Kort karma: 79
Likede indlæg: 588

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Kolibrien » 16. dec 2018, 18:49

Mand, hvor havde glemt hvor hårdt livet med et spædbarn er. Han vil absolut kun være på mig hele dagen og natten. Om dagen kan jeg klare det, men nætterne er så stride. Hvad gør man? Jeg kan simpelthen ikke sidde op at sove. Ikke engang at ligge helt tæt hjælper, han vil kun være på mig.

Jeg er bare ikke til de første 3-4 måneder med baby. Glæder mig så meget til det hele bliver lidt nemmere.
0
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf AgentPixie » 16. dec 2018, 18:51

Jeg har en 18 mdr gammel dreng til salg. 100,- prisen er ikke fast.
0
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 16. dec 2018, 20:18

Kolibrien skrev:Mand, hvor havde glemt hvor hårdt livet med et spædbarn er. Han vil absolut kun være på mig hele dagen og natten. Om dagen kan jeg klare det, men nætterne er så stride. Hvad gør man? Jeg kan simpelthen ikke sidde op at sove. Ikke engang at ligge helt tæt hjælper, han vil kun være på mig.

Jeg er bare ikke til de første 3-4 måneder med baby. Glæder mig så meget til det hele bliver lidt nemmere.


Du kan ikke ligge ned med ham oven på dig?
Max sover for det meste oven på mig, eller med hovedet på min arm.
Senest rettet af Sangius 16. dec 2018, 20:36, rettet i alt 1 gang.
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12397

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Joe » 16. dec 2018, 20:34

Jeg må nok indrømme at det er lidt småhårdt at have en næsten tre måneder gammel dreng. Han har skreget en god del af sin vågne tid de sidste par dage.
Til gengæld har han ingen problemer haft med at sove, når jeg har puttet ham til normal tid. Der er han trods alt nem. Så nu er der mig-tid <3
0
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6174
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16140

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Urtekussen » 17. dec 2018, 06:50

I går lykkedes det at putte lillebror i sin egen seng, og så fik vi også afprøvet det der med sex igen efter fødslen.
Det betød rigtig meget for mig at komme forholdsvis hurtigt i gang med, for med de to store gik der alt for lang tid, så jeg har været ret obs på det denne gang.
0
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18274

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Mi55y » 17. dec 2018, 07:03

Vi har bare haft en skodnat - og der kommer selvfølgelig SP kl 10. Jeg gik i seng 22.30, og hun vågnede til midnat - helt normalt. Hvad der ikke var normalt var, at vi var oppe i 3 stive timer, hvor hun får projektilgylpet på mig, skidt igennem sit tøj og på min dyne og tisset udover puslebordet - hvorefter hun skriger utrøsteligt og må hoppes til ro på bold.

Hun sov så heldigvis yderligere 3 timer, men jeg er så træt. Nu var vi jo lige kommet tilbage i en god rutine med godt med søvn til mig og korte spisepause.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:

Tilbage til "Forældre"