Debattens mødregruppe

Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Aquadorable » 6. jul 2018, 16:23

Har brug for lidt viklehjælp!

Min datter på knap fire uger gider på ingen måde sidde i viklen. Hun bliver stiktosset og får det lynhurtigt meget varmt, netop fordi hun bliver så rasende. Jeg vil så gerne have det til at lykkes, da jeg har brug for at have armene fri indimellem.

Har I andre også måtte kæmpe for at få det til at lykkes? Er det bare et spørgsmål om at øve?
0
K - 12.06.18 :love:
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf xxx---xxx » 6. jul 2018, 17:38

Aquadorable skrev:Har brug for lidt viklehjælp!

Min datter på knap fire uger gider på ingen måde sidde i viklen. Hun bliver stiktosset og får det lynhurtigt meget varmt, netop fordi hun bliver så rasende. Jeg vil så gerne have det til at lykkes, da jeg har brug for at have armene fri indimellem.

Har I andre også måtte kæmpe for at få det til at lykkes? Er det bare et spørgsmål om at øve?


Kan hun mon have en låsning i ryggen/bækkenet så det ikke er behageligt at blive viklet.

Slynge gruppen på facebook er en kæmpe hjælp med voldsomt meget erfaring.
1
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Aquadorable » 6. jul 2018, 19:54

xxx---xxx skrev:
Aquadorable skrev:Har brug for lidt viklehjælp!

Min datter på knap fire uger gider på ingen måde sidde i viklen. Hun bliver stiktosset og får det lynhurtigt meget varmt, netop fordi hun bliver så rasende. Jeg vil så gerne have det til at lykkes, da jeg har brug for at have armene fri indimellem.

Har I andre også måtte kæmpe for at få det til at lykkes? Er det bare et spørgsmål om at øve?


Kan hun mon have en låsning i ryggen/bækkenet så det ikke er behageligt at blive viklet.

Slynge gruppen på facebook er en kæmpe hjælp med voldsomt meget erfaring.


Vi har faktisk lige talt om netop det i aften - om det kunne være en låsning. Vil ringe og få tid hos kiropraktor til hende :)
0
K - 12.06.18 :love:
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf JoyNips » 6. jul 2018, 19:57

Er det en strækvikle? De er pissevarme.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Aquadorable » 6. jul 2018, 20:02

JoyNips skrev:Er det en strækvikle? De er pissevarme.


Ja, det er det. Så det kan selvfølgelig også være varmen, der får hende til at reagere. Hun bliver dog allerede tosset, når jeg sætter hende i viklen, så synes måske det kunne lyde, som om hun har en låsning :gruble:
0
K - 12.06.18 :love:
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf JoyNips » 7. jul 2018, 06:15

Aquadorable skrev:
JoyNips skrev:Er det en strækvikle? De er pissevarme.


Ja, det er det. Så det kan selvfølgelig også være varmen, der får hende til at reagere. Hun bliver dog allerede tosset, når jeg sætter hende i viklen, så synes måske det kunne lyde, som om hun har en låsning :gruble:


Det kan være. Nogen børn skal også lige lære at kunne lide vikler. Ofte kræver det lidt bevægelse, så på med viklen og ud på en rask gåtur.
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Vixen » 7. jul 2018, 11:44

Fåååååååårk, det er hårdt i dag. Jeg er alene hjemme, min kæreste er til noget arrangement med sine gamle studiekammerater, som han har glædet sig til i månedsvis. Og jeg slog min arm i går - jeg ved ikke, hvad der skete, men den er overanstrengt på én eller anden måde, og så lavede jeg en forkert bevægelse på vej i seng, og nu kan jeg ikke løfte den uden, at det gør sindssygt ondt :nej: Nora (7 mdr) kravler hen og rejser sig op ad alting, og det er bare én stor suicide mission, som jeg skal afværge, og med skarpe smerter i armen er det fandme ikke ret sjovt. Omg altså.

Jeg ville have taget Nora med på Dokk1 for at lege og få tiden til at gå (for ikke-Aarhusianere er det det nye bibliotek som har et rigtig godt baby-område) - men det tog mig så lang tid at få pakket og gjort klar, at hun blev træt, inden vi kom afsted. Så nu sover hun og jeg sidder i sofaen, helt uvidende om, hvordan jeg skal komme igennem den her dag.
0
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf xxx---xxx » 7. jul 2018, 21:18

Vixen skrev:Fåååååååårk, det er hårdt i dag. Jeg er alene hjemme, min kæreste er til noget arrangement med sine gamle studiekammerater, som han har glædet sig til i månedsvis. Og jeg slog min arm i går - jeg ved ikke, hvad der skete, men den er overanstrengt på én eller anden måde, og så lavede jeg en forkert bevægelse på vej i seng, og nu kan jeg ikke løfte den uden, at det gør sindssygt ondt :nej: Nora (7 mdr) kravler hen og rejser sig op ad alting, og det er bare én stor suicide mission, som jeg skal afværge, og med skarpe smerter i armen er det fandme ikke ret sjovt. Omg altså.

Jeg ville have taget Nora med på Dokk1 for at lege og få tiden til at gå (for ikke-Aarhusianere er det det nye bibliotek som har et rigtig godt baby-område) - men det tog mig så lang tid at få pakket og gjort klar, at hun blev træt, inden vi kom afsted. Så nu sover hun og jeg sidder i sofaen, helt uvidende om, hvordan jeg skal komme igennem den her dag.


Jeg håber du har overlevet :ae: :ae:
Det er aldrig sjovt at være alene med baby når man ikke er på toppen :(
Rigtig god bedring med armen!
0
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Vixen » 7. jul 2018, 21:28

xxx---xxx skrev:
Vixen skrev:Fåååååååårk, det er hårdt i dag. Jeg er alene hjemme, min kæreste er til noget arrangement med sine gamle studiekammerater, som han har glædet sig til i månedsvis. Og jeg slog min arm i går - jeg ved ikke, hvad der skete, men den er overanstrengt på én eller anden måde, og så lavede jeg en forkert bevægelse på vej i seng, og nu kan jeg ikke løfte den uden, at det gør sindssygt ondt :nej: Nora (7 mdr) kravler hen og rejser sig op ad alting, og det er bare én stor suicide mission, som jeg skal afværge, og med skarpe smerter i armen er det fandme ikke ret sjovt. Omg altså.

Jeg ville have taget Nora med på Dokk1 for at lege og få tiden til at gå (for ikke-Aarhusianere er det det nye bibliotek som har et rigtig godt baby-område) - men det tog mig så lang tid at få pakket og gjort klar, at hun blev træt, inden vi kom afsted. Så nu sover hun og jeg sidder i sofaen, helt uvidende om, hvordan jeg skal komme igennem den her dag.


Jeg håber du har overlevet :ae: :ae:
Det er aldrig sjovt at være alene med baby når man ikke er på toppen :(
Rigtig god bedring med armen!


Tusind tak. Nej, det trækker godt nok tænder ud!
Min mor og søster kom forbi her til aften og hyggede lidt med Nora inden hun skulle puttes, det var virkelig dejligt. Og armen er heldigvis i bedring.
0
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf twinkle » 8. jul 2018, 17:28

Sangius skrev:Twinkle- dejligt med en der sover igennem! ♡

Vi har sat tremmesengen på siden af vores seng som en bedsidecrib, det fungerer ret godt herhjemme. Nu er hun så rykket over på fars side, da jeg jo skal have den lille på min side inde længe. :)


Ah ja, det kunne vi da prøve :gogo:
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf twinkle » 8. jul 2018, 17:36

Benjamin blev passet for første gang i går, og det gik over al forventning.
Min mor kom en halv time inden vi skulle af sted (vi var inviteret til kl 17) og gav Benjamin en portion øllebrød til aftensmad mens min mand og jeg fik os gjort klar, så Benjamin lige kunne vænne sig til at hun var der.
Jeg var noget nervøs da vi tog af sted, men vi skulle jo bare være hos naboerne to huse væk. Havde min telefon sat på maks lyd, i tilfælde af at min mor ringede eller skrev :genert:

Kl 19.30 tikkede der en messenger besked ind, med et billede af en sovende Benja. De havde hygget sig, lavet øvelser på vores pilatesbold og leget med legetøj. Han havde slet ikke været ked af det. Det havde taget lidt tid at putte ham, men det gør det altid. Og som om børnepasning ikke var nok, så ordnede min mor også lige to omgange vasketøj :lol:
5
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 8. jul 2018, 18:01

twinkle skrev:Benjamin blev passet for første gang i går, og det gik over al forventning.
Min mor kom en halv time inden vi skulle af sted (vi var inviteret til kl 17) og gav Benjamin en portion øllebrød til aftensmad mens min mand og jeg fik os gjort klar, så Benjamin lige kunne vænne sig til at hun var der.
Jeg var noget nervøs da vi tog af sted, men vi skulle jo bare være hos naboerne to huse væk. Havde min telefon sat på maks lyd, i tilfælde af at min mor ringede eller skrev :genert:

Kl 19.30 tikkede der en messenger besked ind, med et billede af en sovende Benja. De havde hygget sig, lavet øvelser på vores pilatesbold og leget med legetøj. Han havde slet ikke været ked af det. Det havde taget lidt tid at putte ham, men det gør det altid. Og som om børnepasning ikke var nok, så ordnede min mor også lige to omgange vasketøj :lol:


Ej en god første-pasningsoplevelse!
Vores gik mildest talt katastrofalt, da vi hentede lillemusen ved midnat havde hun stadig ikke lukket et øje :forvirret2:
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf twinkle » 8. jul 2018, 18:07

Sangius skrev:
twinkle skrev:Benjamin blev passet for første gang i går, og det gik over al forventning.
Min mor kom en halv time inden vi skulle af sted (vi var inviteret til kl 17) og gav Benjamin en portion øllebrød til aftensmad mens min mand og jeg fik os gjort klar, så Benjamin lige kunne vænne sig til at hun var der.
Jeg var noget nervøs da vi tog af sted, men vi skulle jo bare være hos naboerne to huse væk. Havde min telefon sat på maks lyd, i tilfælde af at min mor ringede eller skrev :genert:

Kl 19.30 tikkede der en messenger besked ind, med et billede af en sovende Benja. De havde hygget sig, lavet øvelser på vores pilatesbold og leget med legetøj. Han havde slet ikke været ked af det. Det havde taget lidt tid at putte ham, men det gør det altid. Og som om børnepasning ikke var nok, så ordnede min mor også lige to omgange vasketøj :lol:


Ej en god første-pasningsoplevelse!
Vores gik mildest talt katastrofalt, da vi hentede lillemusen ved midnat havde hun stadig ikke lukket et øje :forvirret2:


Jeg var også meget overrasket. Ikke fordi min mor ikke kan tage vare på ham, vel :lol: men det er lidt grænseoverskridende at skulle overlade sit barn til en anden, særligt når han ikke er ældre.

Ja, puha, jeg læste godt med da du skrev om det et par sider tilbage :kram:
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1095
Likede indlæg: 12857

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf godtnavn » 11. jul 2018, 22:40

Jeg er blevet smidt ud af min terminsgruppe på facebook, og aner ikke hvorfor... Eller også er den blevet slettet... Men tror ikke jeg har skrevet derinde i flere måneder så det er virkelig sært...
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 12. jul 2018, 06:33

Thea har sover hele natten. Uden vand, uden banan og uden babs. Det er altså vildt! Tænk hvis hun så småt begynder på det fremover... så har jeg lige en måned eller to med nattesøvn før det starter forfra :genert:

Hun vækkede mig en halv time før hun selv vågnede, ved at skrige "NEEEJ!!!" i søvne. Wtf? :lol:
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018

Tilbage til "Forældre"