Debattens mødregruppe

Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3719
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11260

Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 19. jul 2016, 19:41

Når vi har afsluttet vores tid i graviditetstråden og står med baby i armene, kan vi udveksle store og små tanker om livet som nybagt mor her i tråden.
Man er selvfølgelig også velkommen, selvom man ikke har deltaget i den anden tråd. :)
Senest rettet af Danseprinsesse 16. mar 2021, 10:17, rettet i alt 1 gang.
3
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3719
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11260

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 19. jul 2016, 19:41

...
Senest rettet af Danseprinsesse 16. mar 2021, 10:18, rettet i alt 30 gange.
0
Sorenspige
Indlæg: 7047
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 966
Likede indlæg: 9300

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 19. jul 2016, 21:40

Jeg er selvfølgelig med!

Brugernavn: Sorenspige
Alder: 33
Barnets fødselsdag, køn og evt. navn: M er en lille pige, der blev født d. 10. juli 2016
Andre børn: Storebror R fra oktober 2013.
2
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Nuttede-Nuser » 20. jul 2016, 10:57

Hvor er du sej at du har overskud til det DP. Jeg er selvfølgelig også med. :banan:


Brugernavn: Nuttede-Nuser
Alder: 31
Barns fødselsdag, køn og evt. navn: BabyM, dejlig dreng, født 14/7-2016 tre uger før bestillingsdatoen.
Andre børn: Bonusdreng på snart 8 som er stolt, stolt storebror.
Senest rettet af Nuttede-Nuser 20. jul 2016, 11:07, rettet i alt 1 gang.
1
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Nuttede-Nuser » 20. jul 2016, 11:05

Sidder lige her og nyder roen og livet, min kæreste bobler på sofaen og BabyM sutter lystigt ved bryster. Har ellers flere gange tænkt at nu gider han ikke mere fordi hav ved ammepude hurtigt afviste brystet men spiste godt på flasken, og alligevel overrasker han mig gang på gang, og giver sig til at sutte når der er noget at komme efter. Det er gået over alt forventning med amning. Der er faktisk mælk nok til at han bliver en smule mælkeskæv af det :love:
2
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Nuttede-Nuser » 20. jul 2016, 11:13

Hvad gør i andre i forhold til rutiner? Er det noget i prøver på at lave selv om de er så små eller skal dagene bare have lov at gå som de går med baby på arm det meste af tiden her til at starte med? Jeg er med på at man ikke kan lave rutiner for de små mennesker men skal man som voksen have nogle rutiner for dagen eller skal vi bare sørger for at der er rene flasker og nok bleer indkøbt og så tage det som det kommer? Puha det er fagre nye verden det her. Og SP måtte aflyse sit besøg i morges da hun er blevet forkølet, så alle dumme spørgsmål må vente til fredag.
0
Sorenspige
Indlæg: 7047
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 966
Likede indlæg: 9300

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 20. jul 2016, 12:14

Nuttede-Nuser, her i starten skal I bare tage det, som det kommer og sørge for bleer og flasker :kys:.

Spis aftensmad i sofaen, når babyen sover, og nyd, at I kan indrette jer efter det.

Det er så kort tid, at man er i den her baby-boble, og med nummer 2 er det anderledes, fordi flere rutiner skal fastholdes af hensyn til det første barn.
1
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3719
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11260

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 20. jul 2016, 12:24

Hvor er det dejligt, at du kan amme trods brystoperation Nuser. :gogo:

Nu er det jo virkelig nyt for os, men jeg prøver bare at tage en dag ad gangen og mærke efter, hvad der er lyst og overskud til. Jeg er ret ligeglad med mine egne sove- og spisevaner i hvert fald den næste måneds tid. Der er så mange andre ting at lære og vænne sig til lige nu, at det fylder rigeligt. :)
1
Sorenspige
Indlæg: 7047
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 966
Likede indlæg: 9300

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 20. jul 2016, 12:43

Ja, fedt med amningen :gogo:.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3719
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11260

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 20. jul 2016, 12:46

Puha, dagen i går var hård. Det var så skønt at komme hjem, men jeg tudede og tudede. Jeg havde mange smerter og var bekymret for den lille og det hele føltes meget overvældende.

Han har tabt 8,4% af sin fødselsvægt, hvilket var sådan lidt i overkanten. Og de havde fået gjort mig usikker og forvirret over mad og amning på sygehuset, fordi alle sygeplejerskerne lidt sagde forskellige ting.
Hans blodsukre var normale efter fødslen, men ph-værdien i navlestrengen var en smule skæv, så han fik early feeding det første døgn. Siden har han ammet hos mig, men har haft brug for erstatning efter nogle måltider (og af en eller anden grund måtte vi ikke selv give ham erstatning, mens vi var indlagt - der tog sygeplejerskerne over hver gang). Erstatningen har sådan lavet lidt ubalance, hvor han ikke gad arbejdet på mine bryster (som er svære at amme med), så der hyggesuttede han sig bare i søvn hver gang. Og han har sovet virkelig meget og næsten ikke været til at vække til tider.
Nå, det har i hvert fald bare givet frustrationer og bekymringer.

Efter et døgn hjemme fungerer det allerede meget bedre. Det hjælper, at der er kommet mere mælk til selvfølgelig - nu kan han blive mæt på mit ene bryst og får lidt erstatning efter det andet. Men det virkelig rart, at jeg selv får lov til at afslutte måltiderne nu - også dem, der kræver erstatning. Jeg forstår slet ikke, hvorfor de ikke lod mig gøre det på hospitalet. Det giver mig en meget bedre fornemmelse for ham.
Nu fungerer amning meget bedre, og han er begyndt at melde sig selv mere livligt.

Jeg synes, det er ret tydeligt at mærke, at min egen intuition og tro på mig selv er mange gange bedre herhjemme, hvor der bare er os. Jeg var meget mere usikker på sygehuset. Så ja, hjemme er godt. :)

Vi havde på forhånd næsten ikke købt noget tøj i str. 50, for alle sagde, at med hans størrelse, ville vi ikke få brug for det. Han sejler i 56, så jeg har skyndt mig at lave en ordre igennem på H&M, så vi kan få suppleret op. :D
0
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Nuttede-Nuser » 20. jul 2016, 12:57

Danseprinsesse skrev:Puha, dagen i går var hård. Det var så skønt at komme hjem, men jeg tudede og tudede. Jeg havde mange smerter og var bekymret for den lille og det hele føltes meget overvældende.

Han har tabt 8,4% af sin fødselsvægt, hvilket var sådan lidt i overkanten. Og de havde fået gjort mig usikker og forvirret over mad og amning på sygehuset, fordi alle sygeplejerskerne lidt sagde forskellige ting.
Hans blodsukre var normale efter fødslen, men ph-værdien i navlestrengen var en smule skæv, så han fik early feeding det første døgn. Siden har han ammet hos mig, men har haft brug for erstatning efter nogle måltider (og af en eller anden grund måtte vi ikke selv give ham erstatning, mens vi var indlagt - der tog sygeplejerskerne over hver gang). Erstatningen har sådan lavet lidt ubalance, hvor han ikke gad arbejdet på mine bryster (som er svære at amme med), så der hyggesuttede han sig bare i søvn hver gang. Og han har sovet virkelig meget og næsten ikke været til at vække til tider.
Nå, det har i hvert fald bare givet frustrationer og bekymringer.

Efter et døgn hjemme fungerer det allerede meget bedre. Det hjælper, at der er kommet mere mælk til selvfølgelig - nu kan han blive mæt på mit ene bryst og får lidt erstatning efter det andet. Men det virkelig rart, at jeg selv får lov til at afslutte måltiderne nu - også dem, der kræver erstatning. Jeg forstår slet ikke, hvorfor de ikke lod mig gøre det på hospitalet. Det giver mig en meget bedre fornemmelse for ham.
Nu fungerer amning meget bedre, og han er begyndt at melde sig selv mere livligt.

Jeg synes, det er ret tydeligt at mærke, at min egen intuition og tro på mig selv er mange gange bedre herhjemme, hvor der bare er os. Jeg var meget mere usikker på sygehuset. Så ja, hjemme er godt. :)

Vi havde på forhånd næsten ikke købt noget tøj i str. 50, for alle sagde, at med hans størrelse, ville vi ikke få brug for det. Han sejler i 56, så jeg har skyndt mig at lave en ordre igennem på H&M, så vi kan få suppleret op. :D


BabyM var også på early feeding det første døgn, dog på grund af BS. Og der fik vi heller ikke selv liv at give ham. Min teori er at det er for at holde lidt styr på hvor meget de små pus for inden bords. Fik Knud også på kop eller på sprøjte, for her var det på kop og da vi efter 11/2 døgn eller sådan noget selv fik lov at give ham fandt jeg ud af hvor svært der faktisk er at give dem på kop. Kæft der røg meget ved siden af. Men jeg kan godt forstå at du syntes det er rarere at afslutte måltidet selv, sådan har jeg det også.
Vi har nærmest heller ingen til i str 50 og han svømmer også bare i 56. :LOL:
0
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Nuttede-Nuser » 20. jul 2016, 12:59

DP men dejligt at det fungere bedre med amningen efter at I er kommet hjem, jeg håber det bliver ved med at gå godt :kys:
0
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Nuttede-Nuser » 20. jul 2016, 13:44

Kæft hvor jeg spammer, men jeg har også en baby liggende på armen som bare sover og sover. Vi har ingen tøj på og kun et tæppe over for ellers er det simpelthen for varmt.
Dejligt st vide at vi her i starten bare skal tage dagene som de kommer.

Storebror var forresten en totalt stjerne den nat jeg gik i fødsel. Vi skulle have været i Aqua dome i Lalandia om torsdagen. Og han havde ikke snakket om andet hele ugen. Da vandet går kl 3 bliver han selvfølgelig vækket og skal kørers hjem til farmor. Han har ikke en gang spurgt om hvad så med Lalandia, om end nævnt det (det har vi så og sagt til han flere gange at vi skal nok komme i Lalandia.) han spurgte bare om lillebror kom nu og konstaterede så at det havde naturen bestemt. Han var så sej, og vildt at en syv årig kan behovsudsætte på den måde. Jeg er så stolt af ham at mit hjerte næsten ikke kan bære det. Da han kom og så hans lillebror havde han været vågen siden kl 3 om natten fordi han var så spændt.
8
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3719
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11260

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 20. jul 2016, 15:50

Årh, hvor lyder storebror dejlig - det gav mig helt tårer i øjnene at læse. :love:
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3719
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11260

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 20. jul 2016, 16:02

Nuttede-Nuser skrev:
BabyM var også på early feeding det første døgn, dog på grund af BS. Og der fik vi heller ikke selv liv at give ham. Min teori er at det er for at holde lidt styr på hvor meget de små pus for inden bords. Fik Knud også på kop eller på sprøjte, for her var det på kop og da vi efter 11/2 døgn eller sådan noget selv fik lov at give ham fandt jeg ud af hvor svært der faktisk er at give dem på kop. Kæft der røg meget ved siden af. Men jeg kan godt forstå at du syntes det er rarere at afslutte måltidet selv, sådan har jeg det også.
Vi har nærmest heller ingen til i str 50 og han svømmer også bare i 56. :LOL:


Jamen de har nok en årsag til det, jeg synes bare det var sådan lidt.. invaderende. Især efter det første døgn, hvor det jo mest handlede om at få ham mæt.

Ja, han fik fra sådan et lille snapseglas - det har vi også brugt siden vi kom hjem. Men min kæreste har købt nogle 5 ml sprøjter på apoteket i dag, og det fungerer langt bedre - det andet gav ham hikke hver gang, med sprøjten kommer mælken meget mere roligt ned.

Ej, da jeg ammede her for lidt siden, der gylpede han en lille smule op med blod i. Du godeste, hvor kan man blive glad for, at ens brystvorte bløder, bare fordi det så ikke kommer fra ham. :blush2:
0

Tilbage til "Forældre"