Debattens mødregruppe

Sorenspige
Indlæg: 7047
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 966
Likede indlæg: 9300

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 6. sep 2016, 07:23

DP, jeg hælder MME over i en opbevaringsbøtte. Magter ikke de dumme poser denne gang. Samtidig har vi 2 bægre, som er portionsopdelt. Dem fylder jeg så op et par gange om dagen.

Din kæreste lyder sød :lun:, men jeg kan nu godt forstå, at du ikke hele tiden kan se det. Det gør du jo hele dagen.

På det punkt kan jeg også godt mærke, at vi ikke har så meget tid denne gang.
1
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf primle » 6. sep 2016, 12:00

Min unge er en ædedolk - han er gået fra 2900g til 3250 g på 8 dage :klap:
3
Lisen82
Indlæg: 79
Tilmeldt: 27. jun 2016, 14:08
Kort karma: 13
Likede indlæg: 38

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Lisen82 » 6. sep 2016, 12:50

Hej!

Så er jeg klar til at være med herinde :)

Brugernavn: Lisen82
Alder :34
Barns fødselsdag, køn og evt. navn: 16/8-16 Dreng L
Andre børn: Alba fra Juni 13'

Skriver en fødselsberetning senere. Han har været indlagt på neonatal i 16 dage,så selvom han er 3 uger i dag så skal vi lige falde til herhjemme sådan rigtigt..
1
Sorenspige
Indlæg: 7047
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 966
Likede indlæg: 9300

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 6. sep 2016, 18:04

Velkommen Liesen :kys:. Sikke et langt forløb. Hvor tidligt kom han til verden?

Må man høre navnet i et grønt kort?
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3719
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11260

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 6. sep 2016, 21:49

Nuttede-Nuser skrev:Har du ikke en tom Arla dåse du kunne gøre ren og hælde alominen over i? De der plastiklåg der er på kan man pille af nemlig.


Sorenspige skrev:DP, jeg hælder MME over i en opbevaringsbøtte. Magter ikke de dumme poser denne gang. Samtidig har vi 2 bægre, som er portionsopdelt. Dem fylder jeg så op et par gange om dagen.

Din kæreste lyder sød :lun:, men jeg kan nu godt forstå, at du ikke hele tiden kan se det. Det gør du jo hele dagen.

På det punkt kan jeg også godt mærke, at vi ikke har så meget tid denne gang.


Jo, jeg har godt overvejet det. Der står bare på pakken, at det skal blive i emballagen - men nu har jeg foreløbigt sat posen ned i en bøtte, det hjælper en smule. :)
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3719
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11260

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 6. sep 2016, 21:53

Lisen82 skrev:Hej!

Så er jeg klar til at være med herinde :)

Brugernavn: Lisen82
Alder :34
Barns fødselsdag, køn og evt. navn: 16/8-16 Dreng L
Andre børn: Alba fra Juni 13'

Skriver en fødselsberetning senere. Han har været indlagt på neonatal i 16 dage,så selvom han er 3 uger i dag så skal vi lige falde til herhjemme sådan rigtigt..


Dejligt at have dig med. :)

16 dage er godt nok også lang tid, det må være så dejligt endelig at komme hjem.

Er alt ok med ham nu?
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3719
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11260

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 6. sep 2016, 22:06

Knud powernapper sig gennem hele dagen medmindre han bliver kørt, ligger i arm eller i strækvikle. Jeg har virkelig stresset meget over, at han kan være vågen så længe ad gangen - men jeg forsøger at lade være, tænker efterhånden, at han må trives med det, så længe han ikke er ked af det og ellers virker tilpas.

Her til aften skulle vi ud og kigge på en ejendom sammen med min far. Knud var lige faldet i søvn i vognen, så jeg ville ikke vække ham og lod ham blive hos min fars kone. Det trak selvfølgelig ud med at kigge, og jeg var sikker på, at han havde være vågen længe mens vi var væk, og at det hele var ganske forfærdeligt. Tror I så ikke, han bare har sovet.
Når hans forældre er væk, sover han åbenbart gerne flere timer i streg uden at nogen vugger, kører eller går med ham. :dance:

I morgen får jeg besøg af mine fastre og min farbror. De glæder sig sådan til at se Knud, som er opkaldt efter deres far.
Min faster insisterede på, at de tog brød med, så skulle jeg bare lave kaffe - jeg sagde, at det gjorde jeg gerne, hvorefter hun bekymret sagde "ej, vi kan også tage kaffen med?". :lol:
De er simpelthen de skønneste mennesker, det bliver så dejligt at se dem.


Jeg er i øvrigt blevet tildelt en mødregruppe, vi er 6 personer. Jeg har lovet at stå for at samle os første gang. Er 9.30 ikke et meget passende tidspunkt at invitere dem eller?
0
Lulu
Indlæg: 2222
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2760

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Lulu » 7. sep 2016, 05:07

^ 9.30 er fint.
Vores aftale i mg lød på Ca 10. Det betød at man godt kunne tumle ind 10.30 hvis baby ikke lige syntes kl 10 var et passende tidspunkt. Og de små har det med at synes at det tidspunkt man skal være et sted på ikke er passende.
0
Sorenspige
Indlæg: 7047
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 966
Likede indlæg: 9300

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 7. sep 2016, 06:01

Vi mødtes kl. 11 første gang, og siden har det været kl. 10. Jeg synes, at 9.30 er lidt tidligt.

Her er det også tilladt at komme for sent. Det gjorde jeg så allerede første gang :genert:.
0
Sorenspige
Indlæg: 7047
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 966
Likede indlæg: 9300

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 7. sep 2016, 06:02

DP, typisk at han så sover godt :lol:. Var det et spændende hus?
0
Brugeravatar
Minionine
Indlæg: 1165
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:28
Kort karma: 207
Likede indlæg: 3302

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Minionine » 7. sep 2016, 08:16

Hej i gruppen :)

Jeg vil også gerne være med. Vores pige kome endelig til verden for 11 dage siden :love2:
Indtil videre er hun sød og blid, og amningen kører uden problemer. En meget rolig bebs - jeg håber det holder ved :lol2:

Navn: Minionine
Dato og navn: 27/8/16 - navnet får hun først til dåben d. 30 okt. (Medmindre kæresten ikke kan holde så længe :wacko: )
Andre børn: Nej
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
4
Sorenspige
Indlæg: 7047
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 966
Likede indlæg: 9300

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 7. sep 2016, 08:59

Tillykke, hvor ser hun bare dejlig ud :lun:. Hvor lækkert med en blid og mild baby.
0
Brugeravatar
Minionine
Indlæg: 1165
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:28
Kort karma: 207
Likede indlæg: 3302

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Minionine » 7. sep 2016, 10:39

Tak Sorenspige :) Ja, det er rigtig dejligt.
Hvornår dukker sådan noget med maveproblemer typisk op? Jeg prøver virkelig at nusse/trykke/massere baby de rigtige steder, og håber på at det kan forebygge lidt. Min venindes dreng lider af maveproblemer/kolik, og det tager ret hårdt på hende, så jeg frygter det temmelig meget :panik:
0
Brugeravatar
Mittemis
Indlæg: 133
Tilmeldt: 4. jan 2016, 07:20
Kort karma: 27
Likede indlæg: 95

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Mittemis » 7. sep 2016, 12:56

Har hørt at kolik typisk dukker op i 2-4 ugers alderen. Her er vi heldigvis sluppet. Men døjer en smule med luft herhjemme. Håber snart de der tarme bliver "modnet" en smule mere.

Jer med to børn, synes i det har været hårdere eller nemmere end forventet med nr 2?

Her synes jeg indtil nu at det har været nemmere end frygtet. Var blevet tudet ørene fuld af at nr 2 var det sværeste barn. Og man gik fra lidt fritid til ingen fritid. Og det ville være fuldkommen umuligt at komme ud af døren osv osv.. Men umiddelbart synes jeg slet ikke det er sådan. Er faktisk ret imponeret over at vi ofte kommer ud af døren indenfor 30-60 minutter efter vi begynder at "pakke". Alt efter om jeg skal nå at amme eller ej.
Storebror har reageret en smule. Han er på tværs en del (meget) mere end før. Og vi har skulle sætte meget klare grænser for ham. Men det er allerede ved at blive bedre. Og Lillemanden er også så småt begyndt at sove om aftenen ret fast (ca kl 21). Så friheden om aftenen og tid til kæresten er også så småt ved at vende tilbage..

Hehe, det er risikabelt at skrive hvor "nemt" det er. Ved jo godt at ligepludselig vender det hele og bliver ren kaos :LOL:
0
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf primle » 7. sep 2016, 14:20

Mittemis - her har det været de 'ydre' omstændigheder, der har gjort det hårdt. Sædefødsel med efterfølgende indlæggelse, gulsot, amning der igen kom til at fylde alt for meget og oveni operation og indlæggelse til mig efter vi troede, at NU skulle vi til at have ro på.

Bertil er også en 'nem' baby (7-9-13). Det er det andet, samt storesøsters reaktion på det hele, der har gjort det hårdt. Ikke hårdere end nummer et, der var der andre ting på banen, der gjorde det svært. Også en af grundene til, at vi virkelig havde håbet på en bedre start anden gang. Men det bestemmer man jo ikke selv.

Dejligt, at i er ved at finde en rytme hjemme hos jer. Det betyder også bare mere her anden gang :)
0

Tilbage til "Forældre"