Debattens mødregruppe

Brugeravatar
alfe
Indlæg: 504
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:39
Kort karma: 114
Likede indlæg: 524

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf alfe » 20. sep 2017, 17:56

godtnavn skrev:Jeg er også vild med Lunas elastikker og hager :lol: Jeg håber dog hendes kurve flader ud og hun ikke bliver ved med at tage små 200 g på om ugen :) Men det er rart at den er som den er nu, for det gør jeg ikke skal være bekymret når Luna har dage hun ikke rigtig gider mad, i dag har hun kun spist indmaden af et par tomater, al anden mad har været ligegyldig for hende, altså hun har da smurt sig ind i havregrød, det er bare ikke rigtig kommet i munden :lol:

Nogen der ved hvor længe man har en sundhedsplejerske? Jeg er nemlig lidt træt af hende jeg har, var virkelig fan af den første men hun gik på barsel. Jeg ved ikke om det kan betale sig at bede om en ny, er det ikke ved at være slut alligevel?


I KK ligger sidste planlagte besøg mellem 8-10 måneder – det er den der BOEL test. Man er fortsat tilknyttet en sp, men ikke yderligere planlagte besøg :)
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 20. sep 2017, 17:59

Vi havde besøg af sundhedsplejersken sidste gang ved 8 måneder. Jeg kan dog kontakte hende ved behov ind til skolealderen.

Fx snakkede jeg i foråret med hende, da nin store dreng begyndte at vågne om natten.

Både min sundhedsplejerske og læge er også virkelig afslappede. Ingen har nævnt, at det er et problem, at M ikke siger et rigtigt ord endnu, eller at hun ikke går. Eller at min dreng lålavr på vægtkurven, mens min pige lå højt.

Det lyder så tåbeligt at sige, at en baby på 7 måneder er sprogligt bagud. Hvad skal man bruge det til, med mindre man er en forælder, som ikke taler med sit barn?

Selvfølgelig er det ikke alle, som både synger, læser og sætter ord på alting, men jeg er ikke i tvivl om, alle gør det godt i denne tråd.
4
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf godtnavn » 20. sep 2017, 18:24

alfe skrev:
godtnavn skrev:Jeg er også vild med Lunas elastikker og hager :lol: Jeg håber dog hendes kurve flader ud og hun ikke bliver ved med at tage små 200 g på om ugen :) Men det er rart at den er som den er nu, for det gør jeg ikke skal være bekymret når Luna har dage hun ikke rigtig gider mad, i dag har hun kun spist indmaden af et par tomater, al anden mad har været ligegyldig for hende, altså hun har da smurt sig ind i havregrød, det er bare ikke rigtig kommet i munden :lol:

Nogen der ved hvor længe man har en sundhedsplejerske? Jeg er nemlig lidt træt af hende jeg har, var virkelig fan af den første men hun gik på barsel. Jeg ved ikke om det kan betale sig at bede om en ny, er det ikke ved at være slut alligevel?


I KK ligger sidste planlagte besøg mellem 8-10 måneder – det er den der BOEL test. Man er fortsat tilknyttet en sp, men ikke yderligere planlagte besøg :)


Så lader det jo til at næste besøg bliver sidste, det i går var jo et ekstra fordi sp gerne lige ville se at Luna tog på som hun skulle osv. når vi nu ikke fulgte de officielle anbefalinger men is tedet kører BLW :) Næste besøg er når Luna er 9 måneder. Så gider jeg ikke besværet med at skifte, har ikke brugt sp udover besøgene :)
0
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf godtnavn » 20. sep 2017, 18:26

Sorenspige skrev:
Selvfølgelig er det ikke alle, som både synger, læser og sætter ord på alting, men jeg er ikke i tvivl om, alle gør det godt i denne tråd.


Jeg sætter ord på ting selv når jeg er alene, forleden var kæresten med Luna i Netto, jeg tog mig selv i at sige ting som "så sætter jeg mig lige her" og "så skal jeg have en skål og en ske" helt alene hjemme :lol:
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Bøtte » 20. sep 2017, 18:33

Jeg har ikke set skyggen af sp siden V var 4,5 måned.
Og hun kommer ikle mere. Jeg må bare ringe ved behov.
0
Brugeravatar
alfe
Indlæg: 504
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:39
Kort karma: 114
Likede indlæg: 524

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf alfe » 20. sep 2017, 18:51

godtnavn skrev:
alfe skrev:
godtnavn skrev:Jeg er også vild med Lunas elastikker og hager :lol: Jeg håber dog hendes kurve flader ud og hun ikke bliver ved med at tage små 200 g på om ugen :) Men det er rart at den er som den er nu, for det gør jeg ikke skal være bekymret når Luna har dage hun ikke rigtig gider mad, i dag har hun kun spist indmaden af et par tomater, al anden mad har været ligegyldig for hende, altså hun har da smurt sig ind i havregrød, det er bare ikke rigtig kommet i munden :lol:

Nogen der ved hvor længe man har en sundhedsplejerske? Jeg er nemlig lidt træt af hende jeg har, var virkelig fan af den første men hun gik på barsel. Jeg ved ikke om det kan betale sig at bede om en ny, er det ikke ved at være slut alligevel?


I KK ligger sidste planlagte besøg mellem 8-10 måneder – det er den der BOEL test. Man er fortsat tilknyttet en sp, men ikke yderligere planlagte besøg :)


Så lader det jo til at næste besøg bliver sidste, det i går var jo et ekstra fordi sp gerne lige ville se at Luna tog på som hun skulle osv. når vi nu ikke fulgte de officielle anbefalinger men is tedet kører BLW :) Næste besøg er når Luna er 9 måneder. Så gider jeg ikke besværet med at skifte, har ikke brugt sp udover besøgene :)


Det virker helt skørt. Det er jo ikke fordi, I sulter Luna. Hun bliver vel ammet en del ved siden af? Det er vildt så forskellige de sundhedsplejersker er.
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9665
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29283

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 20. sep 2017, 19:13

Vi fik hvis lidt ekstra besøg, både i starten grunden den tidlige fødsel, og i slutningen, grundet madnægteriet, den lidt sene udvikling og det faktum, at SP mente, hun var meget sanse-sensitiv, eller hvad hun nu sagde. :)
Men der er hvis også stor forskel på hvilke besøg man får tilbudt i forhold til kommune, og i forhold til, om det er første barn eller ej - tænker jeg? :)
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 20. sep 2017, 19:17

Her har antal børn ikke haft betydning for antallet af besøg. Hun har været her samme antal gange, som hun var ved storebror.
0
Brugeravatar
Sustentaculum
Indlæg: 861
Tilmeldt: 27. aug 2015, 16:53
Kort karma: 140
Likede indlæg: 1034

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sustentaculum » 21. sep 2017, 06:57

Sangius skrev:Vi er jo som I ved i den modsatte grøft. Thea spiser et kvart stykke rugbrød til frokost i DP, og tygger måske lidt banan og gulerod. Til aften spiser hun en eller to små kartofler, eller et par mundfulde ris og sådan.
Hun er dygtig til at spise, og vil meget gerne spise de første bidder - men så ikke mere. Ærligt virker det bare til, at hun måske er mæt der?
Men det ville da være rart, hvis hun gad spise lidt mere.
Om aften giver jeg hende grøntsagsmos med den der fuldkornsgrød fra BabyAndMe i, med spinat eller græskar. Det spiser hun kun hvis du distraherer hende mens du giver - hvilket på et eller andet plan strider lidt imod hvad jeg synes er smart. Men på den anden side synes jeg bare hun virkelig spiser lidt, og hendes kurve dykker lidt mere end den skal i forhold til alderen.
Hun er ellers virkelig sund og rask. Og glad. :)


Min den ældste virker til at være lige som din Thea. Hun spiser som 6 årig ca. en deciliter mad til hvert måltid. Hun er 110 cm høj og vejer 15 kg. Hun er spinkel, men ikke undervægtig. Jeg ville ønske hun spiste noget mere, men hun har altid spist sparsomt, og laaangsomt. Jeg tror egentlig bare hun ikke er interesseret i mad. Jeg kan i hvertfald se at Albert, som er 6 mdr, spiser mere og bedre end hun nogensinde har gjort. Det er en evig bekymring for mig, får hun nu nok at spise :genert:
0
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Shmartiesh » 21. sep 2017, 14:06

Det lyder vildt så forskellige sundhedsplejerskerne er. :forvirret2:

Hende vi har fået er rigtig sød. Lidt ærgerligt vi nu skal vente 2 måneder på næste besøg :lol:
Vi havde besøg af hende i går og J er nu 200 gram over fødselsvægten. Så amningen kører da.
Dog overspiste hun så vi havde nogle episoder med gylp hvor det lignede hele måltidet kom op igen. Den ene af gangene var det mens hun lå med brystet i munden. Det er vi kommet over da jeg så nu kun ammer fra et bryst ad gangen da jeg overproducerede.

Men hvordan ved jeg om hun har tømt et bryst? Jeg kan se på mælken at den er tyk, og jeg kan mærke at kirtlerne ikke er spændte, men hvornår er det tomt nok til at jeg skal skifte bryst? :gruble:
0
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf godtnavn » 21. sep 2017, 14:20

Shmartiesh skrev:Det lyder vildt så forskellige sundhedsplejerskerne er. :forvirret2:

Hende vi har fået er rigtig sød. Lidt ærgerligt vi nu skal vente 2 måneder på næste besøg :lol:
Vi havde besøg af hende i går og J er nu 200 gram over fødselsvægten. Så amningen kører da.
Dog overspiste hun så vi havde nogle episoder med gylp hvor det lignede hele måltidet kom op igen. Den ene af gangene var det mens hun lå med brystet i munden. Det er vi kommet over da jeg så nu kun ammer fra et bryst ad gangen da jeg overproducerede.

Men hvordan ved jeg om hun har tømt et bryst? Jeg kan se på mælken at den er tyk, og jeg kan mærke at kirtlerne ikke er spændte, men hvornår er det tomt nok til at jeg skal skifte bryst? :gruble:


Brystet bliver jo aldrig helt tomt, jeg kørte i starten med at kigge på uret, ammede hun længe nok så havde hun fået det tykke mælk, stoppede hun tidligt (ofte faldt hun ret hurtigt i søvn ved brystet da hun var helt lille) så aede jeg hende på kinden og fik dermed startet hendes sutterefleks så hun spiste videre i søvne. Jeg skiftede un bryst ved hver amning, og gør det stadig, så ammer bare på det modsatte bryst end sidste amning, har aldrig ammet ved begge bryster til samme amning :)
2
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf godtnavn » 22. sep 2017, 08:30

Vi startede dagen 04.15 i dag, og Luna med 39.5 i feber :( Heldigvis er det faldet til 38.7. Jeg har næsten ikke osvet i nat grundet Luna har pylret og ville ammes konstant, nok begyndene sygdom, så jeg er så træt! Nu sover hun, men hver gang jeg prøver at liste brystet fra hende leder hun efter det og klynker, og jeg kan bare ikke ligge ordentligt sådan her, så får ikke sovet :( Kæresten er nok først hjemme ved 19-20-tiden i aften, jeg tæller ned! Dog kan jeg ringe hvis jeg er ved at falde om og han skal komme hjem før.
0
Kolibrien
Indlæg: 407
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:48
Kort karma: 79
Likede indlæg: 588

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Kolibrien » 22. sep 2017, 08:32

^ Øv.. Rigtig god bedring. Håber I får en god dag alligevel. Kan hun måske sove på maven af dig, mens du ligger lidt ned? Eller kan du liste brystet ud og en sut hurtigt ind? Sender god babykarma din vej.
0
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf godtnavn » 22. sep 2017, 10:07

Tak! Hun vil ikke tage sut (har aldrig ville) og eneste der virker er at blive viklet, have et bryst i munden eller hører musik, musikken helst samtidig med en af de andre, men nu har jeg fået lagt os så jeg kan stene fjernsyn på lydløs mens hun sover ved brystet :)

Kæresten udsætter de ting han skulle ordne i aften og kommer hjem om et par timer med en arbejdscomputer og får så arbejdet i aften når Luna går i seng. Så om nogle timer kan jeg forhåbentlig få en god lur! Og noget ordentlig mad!
1
Brugeravatar
Sustentaculum
Indlæg: 861
Tilmeldt: 27. aug 2015, 16:53
Kort karma: 140
Likede indlæg: 1034

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sustentaculum » 22. sep 2017, 10:57

godtnavn skrev:Tak! Hun vil ikke tage sut (har aldrig ville) og eneste der virker er at blive viklet, have et bryst i munden eller hører musik, musikken helst samtidig med en af de andre, men nu har jeg fået lagt os så jeg kan stene fjernsyn på lydløs mens hun sover ved brystet :)

Kæresten udsætter de ting han skulle ordne i aften og kommer hjem om et par timer med en arbejdscomputer og får så arbejdet i aften når Luna går i seng. Så om nogle timer kan jeg forhåbentlig få en god lur! Og noget ordentlig mad!


Det lyder godt! Jeg håber du får en god dag, på trods. Jeg har også en rigtig klynke baby i dag. Jeg tror det er tand nr. 2 der er på vej, og så lidt efterdønninger af vaccinationsfeberen. :(
0

Tilbage til "Forældre"