Debattens mødregruppe

Majer
Indlæg: 792
Tilmeldt: 2. apr 2016, 18:59
Kort karma: 154
Likede indlæg: 1042

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Majer » 15. nov 2017, 18:43

AgentPixie skrev:
Majer skrev:
AgentPixie skrev:A var også bøvsenægter som helt lille. Hos os hjalp det med lidt sukkervand, det beroligede hans mave :)


Hvor tit gav du det, hvor meget og hvordan?

Tror jeg gav 1-2 teskeer ad gangen (5-10 ml) enten med ske eller sutteflaske.
Blandede 2 tsk sukker i 1dl vand og gav ham efter behov. Man skal bare huske at spise dem af inden, så sukkervandet ikke får erstattet deres mælk :)


Men hjælper det dem til at komme af med prutterne/bøvserne?
0
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf AgentPixie » 15. nov 2017, 19:11

Majer skrev:
AgentPixie skrev:
Majer skrev:
AgentPixie skrev:A var også bøvsenægter som helt lille. Hos os hjalp det med lidt sukkervand, det beroligede hans mave :)


Hvor tit gav du det, hvor meget og hvordan?

Tror jeg gav 1-2 teskeer ad gangen (5-10 ml) enten med ske eller sutteflaske.
Blandede 2 tsk sukker i 1dl vand og gav ham efter behov. Man skal bare huske at spise dem af inden, så sukkervandet ikke får erstattet deres mælk :)


Men hjælper det dem til at komme af med prutterne/bøvserne?

Jeg gjorde det for at give A lidt fred og ro i maven, og så masserede/cyklede jeg ham konstant. Så kom han af med luften i maven :)
0
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12977

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf godtnavn » 15. nov 2017, 19:32

AgentPixie skrev:Tillykke med A, Alfe :lun:

Vækker I jeres babyer, hvis de sover og I skal ud af døren? Jeg gør kun hvis det er læge eller andet vigtigt vi skal til. Kan f.eks. snildt komme 1-2 timer for sent i mødregruppe, hvis A sover.. Har lidt indtrykket af at min omgangskreds synes jeg er hysterisk på det område :genert: Det er jeg sikkert også :-D
Har lidt svært ved at vurdere hvor meget/længe vi skal tilpasse os A, og hvornår A lige må tilpasse sig os :gruble:


Jeg er velsignet med et barn man kan kaste rundt med når hun først sover, så jeg kan sagtens hive hende op af sengen og f.eks. i viklen hvis vi skal afsted, hun åbner nogle gange øjnene, smiler og sover videre. Så det problem har jeg ikke. Jeg er dog kommet for sent til ting, men det er fordi hun ikke er vågnet som hun plejede og jeg sover mange af lurerne med, har faktisk ikke sat vækkeur siden jeg gik på barsel, hun er mit vækkeur :lun:
0
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Shmartiesh » 15. nov 2017, 20:41

AgentPixie skrev:Tillykke med A, Alfe :lun:

Vækker I jeres babyer, hvis de sover og I skal ud af døren? Jeg gør kun hvis det er læge eller andet vigtigt vi skal til. Kan f.eks. snildt komme 1-2 timer for sent i mødregruppe, hvis A sover.. Har lidt indtrykket af at min omgangskreds synes jeg er hysterisk på det område :genert: Det er jeg sikkert også :-D
Har lidt svært ved at vurdere hvor meget/længe vi skal tilpasse os A, og hvornår A lige må tilpasse sig os :gruble:

Indtil videre har vi været heldige med at hvis vi skulle køre så har hun været vågen eller det har passet med at hun skulle sove og derfor sov i bilen.

Når vi skal i mødregruppe lægger jeg hende til at sove i barnevognen også går jeg når tid er og hun sover så videre når vi kommer derhen.
For nogle uger siden skulle vi først mødes kl. 13, der passede det med at hun sikkert ville vågne kl. 13 så jeg gik da tid var og hun vågnede så da vi kom derhen.

Hvis man ikke kan gå derhen er det selvf. Et problem.
Jeg er lidt i tvivl om hvad jeg vil gøre hvis hun en dag sover i det vi skal til en fødselsdag eller lignende, men jeg haaaader at komme for sent og husker at min søster og hendes mand ofte kom for sent til ting, for drengen skulle jo sove... Jeg synes det var så sært.
0
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf AgentPixie » 15. nov 2017, 21:43

Alle fra min mødregruppe bor heldigvis i gåafstand fra os, men Asger kan ikke puttes i barnevognen indtil vi skal afsted. Hvis jeg skal time det med at han er faldet i søvn i vognen og sover færdigt, skal jeg gå ca halvanden time før (30-45 minutter om at sove, sover ca 45 minutter. Kan ikke sove i vognen hvis den står stille). Det nægter jeg simpelthen, når mødregruppen starter kl 10, så skal jeg jo afsted 8.30 :ad!:.
Ved heller ikke hvorfor MG skal være på et så ukristelig tidspunkt?! Ind til for 2-3 uger siden stod han endda først op kl 10, nu er det heldigvis klokken 8.

Jeg er også bare rigtig øm over hans søvn.. synes sgu det er synd at vække ham, når han ikke falder i søvn igen.
0
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
Majer
Indlæg: 792
Tilmeldt: 2. apr 2016, 18:59
Kort karma: 154
Likede indlæg: 1042

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Majer » 16. nov 2017, 07:41

AgentPixie skrev:
Majer skrev:
AgentPixie skrev:
Majer skrev:
AgentPixie skrev:A var også bøvsenægter som helt lille. Hos os hjalp det med lidt sukkervand, det beroligede hans mave :)


Hvor tit gav du det, hvor meget og hvordan?

Tror jeg gav 1-2 teskeer ad gangen (5-10 ml) enten med ske eller sutteflaske.
Blandede 2 tsk sukker i 1dl vand og gav ham efter behov. Man skal bare huske at spise dem af inden, så sukkervandet ikke får erstattet deres mælk :)


Men hjælper det dem til at komme af med prutterne/bøvserne?

Jeg gjorde det for at give A lidt fred og ro i maven, og så masserede/cyklede jeg ham konstant. Så kom han af med luften i maven :)


Forsøgte mig med sukkervand i ren desperation i nat. Nåede lige at give hende et par dråber, da jeg kom i tanke om at vandet skal koges først når de er så små. Så droppede det igen.
0
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Shmartiesh » 16. nov 2017, 17:41

AgentPixie skrev:Alle fra min mødregruppe bor heldigvis i gåafstand fra os, men Asger kan ikke puttes i barnevognen indtil vi skal afsted. Hvis jeg skal time det med at han er faldet i søvn i vognen og sover færdigt, skal jeg gå ca halvanden time før (30-45 minutter om at sove, sover ca 45 minutter. Kan ikke sove i vognen hvis den står stille). Det nægter jeg simpelthen, når mødregruppen starter kl 10, så skal jeg jo afsted 8.30 :ad!:.
Ved heller ikke hvorfor MG skal være på et så ukristelig tidspunkt?! Ind til for 2-3 uger siden stod han endda først op kl 10, nu er det heldigvis klokken 8.

Jeg er også bare rigtig øm over hans søvn.. synes sgu det er synd at vække ham, når han ikke falder i søvn igen.

Kl. 10 er sgu også tidligt. Vi mødes som regel kl. 11 eller 12. Ingen af os er klar kl. 10 :lol:
0
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12977

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf godtnavn » 16. nov 2017, 17:50

Shmartiesh skrev:
AgentPixie skrev:Alle fra min mødregruppe bor heldigvis i gåafstand fra os, men Asger kan ikke puttes i barnevognen indtil vi skal afsted. Hvis jeg skal time det med at han er faldet i søvn i vognen og sover færdigt, skal jeg gå ca halvanden time før (30-45 minutter om at sove, sover ca 45 minutter. Kan ikke sove i vognen hvis den står stille). Det nægter jeg simpelthen, når mødregruppen starter kl 10, så skal jeg jo afsted 8.30 :ad!:.
Ved heller ikke hvorfor MG skal være på et så ukristelig tidspunkt?! Ind til for 2-3 uger siden stod han endda først op kl 10, nu er det heldigvis klokken 8.

Jeg er også bare rigtig øm over hans søvn.. synes sgu det er synd at vække ham, når han ikke falder i søvn igen.

Kl. 10 er sgu også tidligt. Vi mødes som regel kl. 11 eller 12. Ingen af os er klar kl. 10 :lol:


Min datter stod de første mange måneder op kl 04-05, så jeg følte nærmest dagen var gået kl 12 :lol: Nu er hun heldigvis blevet mere menneskelig og lader os sove til 06-07-tiden :)
1
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 16. nov 2017, 18:44

DP, det lyder som en rigtig god løsning med Paris :gogo:.
0
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12977

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf godtnavn » 17. nov 2017, 11:01

Jeg har bagt bananbrød til Luna, og næsten spist det hele selv :lol: Nu må jeg prøve at få hende til at spise lidt af resterne så¨jeg ved om hun kan lide det og jeg skal bage det til hende igen :)

Jeg er blevet ramt af en "fuck min barsel er snart forbi"-følelse, jeg er slet ikke klar! Og det er jo fjollet for jeg har potentielt stadig 2½ måned tilbage, men nu går kæresten også på barsel, så 2½ måneds hygge og så skal jeg forlade dem herhjemme. Jeg er virkelig spændt på hvordan det bliver at skulle afsted så mange timer hver dag, jeg er bange for at komme til at tude de første mange dage, men man kommer vel igennem det?
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf MyGirl » 17. nov 2017, 12:50

Har I egentlig valgt vuggestue eller dagpleje? Og hvad har I baseret valget på?

Jeg synes virkelig, det er svært. Nu skal jeg bed at besøge de to nærmeste vuggestuer i næste uge. Hører heldigvis virkelig meget godt om begge, men en del af mig gælder til det mere intime ved dagplejen. Men der ved man jo bare virkelig ikke, hvad man får.
0
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf JoyNips » 17. nov 2017, 13:01

MyGirl skrev:Har I egentlig valgt vuggestue eller dagpleje? Og hvad har I baseret valget på?

Jeg synes virkelig, det er svært. Nu skal jeg bed at besøge de to nærmeste vuggestuer i næste uge. Hører heldigvis virkelig meget godt om begge, men en del af mig gælder til det mere intime ved dagplejen. Men der ved man jo bare virkelig ikke, hvad man får.


Vi har valgt vuggestue. Der er ikke så mange dagplejer i centrum af københavn og åbningstider, ferieåbent osv. passer os bedre ved vuggestue. Alene på vores gade ligger der 3-4 institutioner, så det er dem, vi har koncentreret os om, for så sparer vi noget hente/bringetid. Vi har fået plads i den mindste af dem, hvor der kun er 2 vuggestuegrupper og hvor børnehaven er udflytter. Det har vi valgt fremfor et større sted med flere grupper, fordi vi har en lille vildbasse af en dreng, som efter min mening skal have muligheden for at komme ud hver dag og hvis fx 4 vuggestuegrupper og 4 børnehavegrupper skal dele én legeplads, så kan jeg godt regne ud, at han ikke kommer meget ud.
At det er udflytter kommer nok ikke til at spille en rolle, vi satser på at flytte indenfor de næste par år.
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9665
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 17. nov 2017, 13:17

Vi valgte dagpleje. Vi var ude og kigge på to vuggestuer, og vi besøgte en dagpleje. Og hende valgte vi.

Jeg synes vuggestuerne er ret enorme, og jeg synes 12 børn samlet ét sted er voldsomt. Og det er jo kun i de små stuer, ude i den store fællesstue kan der være op mod 35-30 børn samlet, når de er underbemandet. I ydertimerne kan man risikere at der er for få voksne til for mange børn, har jeg i hvert fald ladet mig høre. Jeg er i det hele taget liiidt lunken på vuggestuer. Der er helt sikker nogle gode nogen derude, men jeg tror at der mange steder simpelthen ikke er bemanding nok.

I dagplejen vil der aldrig være mere end 5 børn til 1 voksen. Og det er sjældent der er 5 børn, for det 5. er kun hvis der er et barn i gæstedagpleje af en eller anden årsag. Hver mandag går dagplejemor ned med sine 4 børn, og så er de i legestue sammen med de andre dagplejer. Legestuen er samme sted man kommer hen når dagplejemor er syg eller på ferie, så det er altid et kendt område og et kendt ansigt som passer i disse situationer. Der er nemlig faste pædagoger i legestuen.

Det sker ofte at min datter er alene med dagplejemor en hel dag, eller at der kun lige er et eller to andre børn. Det passer meget godt ind for min datter, som ikke er meget for larm, skrig og skrål - og nemt kan blive overstimuleret. Hun trives bedst med, at have stor opmærksomhed fra den voksne.

Jeg har svært ved at se ulempen ved dagplejen, som den fungerer hos os. Normal ville ulempen være at de skal passes et ukendt sted ved sygdom/ferie, men legestuen er et kendt sted for hende efterhånden, og her trives hun også. Om end hun altid er lidt mere pylret den dag, men der er også 12 børn i legestuen, mod de 4 i dagplejen.

Så vi er glade for vores valg. :)
3
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9665
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 17. nov 2017, 13:22

Jo - ulempen ved en dagpleje:

Der er kun én person, og hende skal man kunne med. DP-mor er den eneste voksen der er der, og man hører jo i ny og næ at de kan være lidt nogle gimper.

DP-mor her har et par gange sagt nogle hentydninger omkring det at jeg stadig ammer, men har egentlig i samme åndedrag også sagt at det ikke vedkommer hende. Hun er lidt fra den "gamle skole".
Men jeg tænker man sikkert også kan brænde nallerne på pædagogerne i en vuggestue på samme måde.
Men hun er sød og behagelig. Maden hun serverer er økologisk, og bleer er astma-allergi mærkede og svanemærkede. Min datter er meget glad for hende, og bliver altid glad når hun ser hende.

Men hvis man selv er kommunikerende og åben, så tror jeg altså at langt de fleste konflikter kan håndteres. :)
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf MyGirl » 17. nov 2017, 13:22

Sanguis - Kunne I vælge en specifik dagpleje? Det er min opfattelse her, at man bare kan ønske dagpleje, men ikke er herre over, hvem man bliver tildelt, hvis der er plads :gruble:
0

Tilbage til "Forældre"