Debattens mødregruppe

Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 26. mar 2017, 01:08

Her hjalp det i hvert fald på interesseren for mad, da han selv fik noget mad at sidde med og putte i munden. I starten spiste han jo ikke så meget af det, men han sad længe og gumlede og suttede på agurk, appelsinbåde og rugbrødsstænger.
Og så er det med tiden lykkedes at få tilføjet noget skemad også.

Nu er han begyndt at kunne fange ærter og putte dem i munden, så bliver det endnu nemmere at spise flere ting selv - de ærter man selv fanger smager bare bedre end dem på en ske!
Nu mangler han bare lige at kunne mestre skeen også. ;)


Vi smeltede fuldstændigt forleden - nok især faderen, da han kom hjem fra arbejde.
Knud legede på gulvet i stuen, og da han hørte døren gå ude i gangen og hørte min kærestes stemme, blev han simpelthen så glad og krøb begejstret og meget målrettet, så hurtigt hans arme kunne slæbe ham, ud for at sige hej til sin far.
Kæft, hvor sker der bare meget med dem hele tiden. :lun:
3
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf JoyNips » 26. mar 2017, 01:31

Puh Rudolf, det lyder hårdt med tvillinger. Jeg gad jo godt at have to på én gang.. men nu hvor jeg bare har én synes jeg det er rigeligt. Og han er ellers en ret nem type.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9660
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29251

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 26. mar 2017, 01:36

Bøtte - vi har prøvet blw, og hun putter aldrig selv mad i munden. Putter jeg et stykke i munden vil hun gerne tygge, men hun kaster op på sin bakke når hun synker. S

Men vi er startet op på skemad igen nu efter pause, og det gik ok i går, .hun spiste da en 5-10 skefulde. Så må vi se om det fortsætter :)
2
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Kolibrien
Indlæg: 407
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:48
Kort karma: 79
Likede indlæg: 588

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Kolibrien » 26. mar 2017, 17:17

Øhm min baby har sovet fra 22-07 i nat uden mad (hun er 10 uger).. Det var i øvrigt mig, der vækkede hende og hun sov to timer yderligere efter det.
Er det ok? Altså jeg tænker, det er jo længe for sådan en lille størrelse uden mad og drikke. Jeg synes bare ikke, det giver nogen mening at vække hende, når nu hun tydeligvis ikke vågner og er sulten.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 26. mar 2017, 17:28

Kolibrien skrev:Øhm min baby har sovet fra 22-07 i nat uden mad (hun er 10 uger).. Det var i øvrigt mig, der vækkede hende og hun sov to timer yderligere efter det.
Er det ok? Altså jeg tænker, det er jo længe for sådan en lille størrelse uden mad og drikke. Jeg synes bare ikke, det giver nogen mening at vække hende, når nu hun tydeligvis ikke vågner og er sulten.


Så længe de tager på, som de skal - og ikke er syge/svækkede - så må de vist gerne styre det selv. :)
1
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 26. mar 2017, 17:32

Vi har ikke rigtig prøvet at have syg baby før nu.

Han har 39 i feber. Bør jeg måle ham i løbet af aftenen/natten, hvis han fortsat er meget varm, eller skal jeg bare lade ham sove og holde øje med ham?
0
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Lulu » 26. mar 2017, 18:11

Kolibrien skrev:Øhm min baby har sovet fra 22-07 i nat uden mad (hun er 10 uger).. Det var i øvrigt mig, der vækkede hende og hun sov to timer yderligere efter det.
Er det ok? Altså jeg tænker, det er jo længe for sådan en lille størrelse uden mad og drikke. Jeg synes bare ikke, det giver nogen mening at vække hende, når nu hun tydeligvis ikke vågner og er sulten.


Hvis det fortsætter ville jeg prøve at snige noget mad i hende i løbet af natten. Hvis det er en engangs ting så er det ikke noget problem.
1
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Lulu » 26. mar 2017, 18:13

Danseprinsesse skrev:Vi har ikke rigtig prøvet at have syg baby før nu.

Han har 39 i feber. Bør jeg måle ham i løbet af aftenen/natten, hvis han fortsat er meget varm, eller skal jeg bare lade ham sove og holde øje med ham?


Vi plejer at mærke inden vi går i seng (håndled på nakke). Føles det nogenlunde gør vi ikke mere.
Som udgangspunkt ville jeg ikke vække ham. Er ham syg er søvn den bedste medicin.
Vågner han om natten og skal spise ville jeg lige tage temp inden måltidet.
1
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf xxx---xxx » 26. mar 2017, 20:31

Kolibrien skrev:Øhm min baby har sovet fra 22-07 i nat uden mad (hun er 10 uger).. Det var i øvrigt mig, der vækkede hende og hun sov to timer yderligere efter det.
Er det ok? Altså jeg tænker, det er jo længe for sådan en lille størrelse uden mad og drikke. Jeg synes bare ikke, det giver nogen mening at vække hende, når nu hun tydeligvis ikke vågner og er sulten.


Hvis hun tager fint på og forsætter med det så ville jeg aldrig vække et sovende barn for at få mad!
Jeg ville blot nyde det og tænke at hun blev fyldt nok op med mælk i løbet af dagen.
2
Brugeravatar
Knirkemis
Indlæg: 1273
Tilmeldt: 20. apr 2016, 08:42
Kort karma: 313
Likede indlæg: 3587

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Knirkemis » 27. mar 2017, 07:28

Kolibrien skrev:Øhm min baby har sovet fra 22-07 i nat uden mad (hun er 10 uger).. Det var i øvrigt mig, der vækkede hende og hun sov to timer yderligere efter det.
Er det ok? Altså jeg tænker, det er jo længe for sådan en lille størrelse uden mad og drikke. Jeg synes bare ikke, det giver nogen mening at vække hende, når nu hun tydeligvis ikke vågner og er sulten.

Det oplevede vi også et par gange, da Idun var helt lille. De skal nok vågne, hvis de er sultne, så jeg ville ikke vække.
1
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Lilleluftballon » 27. mar 2017, 07:57

Kolibrien skrev:Øhm min baby har sovet fra 22-07 i nat uden mad (hun er 10 uger).. Det var i øvrigt mig, der vækkede hende og hun sov to timer yderligere efter det.
Er det ok? Altså jeg tænker, det er jo længe for sådan en lille størrelse uden mad og drikke. Jeg synes bare ikke, det giver nogen mening at vække hende, når nu hun tydeligvis ikke vågner og er sulten.


Det gjorde min datter også i den alder. Udover at det gav mig brystbetændelse, mente sundhedsplejersken ikke det var et problem.
Det blev desværre ikke en længerevarende vane :træt:
1
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12858

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf godtnavn » 27. mar 2017, 08:36

Baby er en måned i dag :lun: Jeg føler hun har været her altid og samtidig så forstår jeg ikke hun allerede er så stor.

Min kæreste er cyklet til bagerne for at købe morgenbrød (ja vi har sovet længe, da vi var oppe kl 08 besluttede vi at tage et lur mere med baby). Og så har baby fået et navn i gave af os! Vi havde besluttet os for et navn fredag og kaldte hende det så fredag og lørdag men det kom bare ikke til at virke helt naturligt og det føltes bare forkert selvom det var mit yndlings navn. Så i går prøvede vi med et af de andre vi havde overvejet og det føltes bare helt rigtigt, så nu har vi besluttet os for det, måske med det første navn som mellemnavn.
1
Kolibrien
Indlæg: 407
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:48
Kort karma: 79
Likede indlæg: 588

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Kolibrien » 27. mar 2017, 17:53

Lilleluftballon skrev:
Kolibrien skrev:Øhm min baby har sovet fra 22-07 i nat uden mad (hun er 10 uger).. Det var i øvrigt mig, der vækkede hende og hun sov to timer yderligere efter det.
Er det ok? Altså jeg tænker, det er jo længe for sådan en lille størrelse uden mad og drikke. Jeg synes bare ikke, det giver nogen mening at vække hende, når nu hun tydeligvis ikke vågner og er sulten.


Det gjorde min datter også i den alder. Udover at det gav mig brystbetændelse, mente sundhedsplejersken ikke det var et problem.
Det blev desværre ikke en længerevarende vane :træt:


Nooo sig ikke det holder op igen. Nu troede jeg lige..... Ej det gør ikke mig noget, hvis det fortsætter, for det er godt nok dejligt at sove hele natten.
0
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf xxx---xxx » 27. mar 2017, 20:28

Hold da op jeg glæder mig også til at jeg engang får noget mere søvn.
Det kan tælles på en hånd hvor mange nætter jeg har sovet mere end 2-3 timer i træk.
Forleden sov jeg 4 timer i træk :banan: og følte mig så totalt frisk da jeg vågnede midt om natten.

Men altså det bliver vel bedre om et års tid eller to :whine: :lol:
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12858

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf godtnavn » 28. mar 2017, 15:48

I dag er første dag alene med baby her, sidst hvor jeg troede kæresten skulle på arbejde havde der været noget snakken forbi hinanden mellem ham og hans chef, så det er første dag i dag han er afsted. Jeg tog så baby alene i nat da han jo skulle være veludhvilet, normalt hjælpes vi ad om natten. Baby var egentlig nem i nat, græd ikke særlig meget, men var møg meget vågen. I dag er samme mønster, hun har sovet to gange ½ time siden kl 11. Jeg er SÅ træt! Kæresten er hjemme om en times tid og gal jeg glæder mig til at række hende over til ham og sove. Lige nu ligger hun med lukkede øjne og ammer, men ved hun er helt vågen så snart hun er færdig.. Det føles så fjollet at brokke sig over en glad og veltilpas baby, men jeg er så latterlig træt.
0

Tilbage til "Forældre"