Debattens mødregruppe

Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3408
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10683

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Little_Woman » 17. okt 2018, 09:51

Joe skrev:Så jeg stod og ventede på at komme ind til hørescreening. Havde fået et nummer, 006. Efter lidt tid kom hørescreenerdamen ud og spurgte efter nr 900, der var blevet kaldt op, men ikke var kommet ind. Jeg var den eneste med barnevogn, så hun kom hen til mig.
Dame: Er du nr 900?
Mig: Nej, jeg er nr 006.
Dame: Vend sedlen om.

Ammehjerne much?



Gik undersøgelsen bedre end din entré :D
1
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12397

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Joe » 17. okt 2018, 09:57

Little_Woman skrev:
Joe skrev:Så jeg stod og ventede på at komme ind til hørescreening. Havde fået et nummer, 006. Efter lidt tid kom hørescreenerdamen ud og spurgte efter nr 900, der var blevet kaldt op, men ikke var kommet ind. Jeg var den eneste med barnevogn, så hun kom hen til mig.
Dame: Er du nr 900?
Mig: Nej, jeg er nr 006.
Dame: Vend sedlen om.

Ammehjerne much?



Gik undersøgelsen bedre end din entré :D


Der skal ikke meget til!
Men Birks hørelse er fin, hvilket vi også havde regnet med. Men godt at vide :)
2
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3408
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10683

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Little_Woman » 17. okt 2018, 10:50

Joe skrev:
Little_Woman skrev:
Joe skrev:Så jeg stod og ventede på at komme ind til hørescreening. Havde fået et nummer, 006. Efter lidt tid kom hørescreenerdamen ud og spurgte efter nr 900, der var blevet kaldt op, men ikke var kommet ind. Jeg var den eneste med barnevogn, så hun kom hen til mig.
Dame: Er du nr 900?
Mig: Nej, jeg er nr 006.
Dame: Vend sedlen om.

Ammehjerne much?



Gik undersøgelsen bedre end din entré :D


Der skal ikke meget til!
Men Birks hørelse er fin, hvilket vi også havde regnet med. Men godt at vide :)


Hvis jeg kan huske det til den tid, kan det være jeg kan lave den ups’er mindre :D

Godt han var fin, lille Birk!
0
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7483
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24474

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Moxy-lady » 17. okt 2018, 11:22

Joe skrev:Så jeg stod og ventede på at komme ind til hørescreening. Havde fået et nummer, 006. Efter lidt tid kom hørescreenerdamen ud og spurgte efter nr 900, der var blevet kaldt op, men ikke var kommet ind. Jeg var den eneste med barnevogn, så hun kom hen til mig.
Dame: Er du nr 900?
Mig: Nej, jeg er nr 006.
Dame: Vend sedlen om.

Ammehjerne much?


:lol: :lol: :lol: :lol: :kys:
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7483
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24474

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Moxy-lady » 17. okt 2018, 12:24

I did it! :banan: :banan: :banan:

Utroligt hvor glad man kan blive for lidt pøller :lol:

Det skete helt af sig selv, uden klyx og svesker (thank god!) og jeg holdt på mellemkødet med nogle klude imens. Det var faktisk ret udramatisk og gjorde ikke særlig ondt. Yay! Min krop er faktisk ret god til det jer, altså bortset fra det med at Zoe kom for tidligt og lå den forkerte vej, men det giver jeg hende skylden for :D
6
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12397

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Joe » 17. okt 2018, 12:46

Moxy-lady skrev:I did it! :banan: :banan: :banan:

Utroligt hvor glad man kan blive for lidt pøller :lol:

Det skete helt af sig selv, uden klyx og svesker (thank god!) og jeg holdt på mellemkødet med nogle klude imens. Det var faktisk ret udramatisk og gjorde ikke særlig ondt. Yay! Min krop er faktisk ret god til det jer, altså bortset fra det med at Zoe kom for tidligt og lå den forkerte vej, men det giver jeg hende skylden for :D


Sådan! Tillykke med lort :D
2
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf JoyNips » 17. okt 2018, 12:53

Moxy-lady skrev:I did it! :banan: :banan: :banan:

Utroligt hvor glad man kan blive for lidt pøller :lol:

Det skete helt af sig selv, uden klyx og svesker (thank god!) og jeg holdt på mellemkødet med nogle klude imens. Det var faktisk ret udramatisk og gjorde ikke særlig ondt. Yay! Min krop er faktisk ret god til det jer, altså bortset fra det med at Zoe kom for tidligt og lå den forkerte vej, men det giver jeg hende skylden for :D


2
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sof » 17. okt 2018, 12:53

Vi har ikke rigtig mærket tigerspring særlig tydeligt før nummer 8. Nu har jeg så siden i går morges haft en dreng der er virkelig overdrevet i alt, enten helt mor-agtig, super-omklamrende og helt, helt blid og glad, eller os full on monster som ligger på jorden og skriger :træt3:

Så læste jeg den over overskrift: “Derfor bliver dit barn en dramaqueen når det er 15 måneder gammelt” til en kort artikel om 9. tigerspring. Aldrig har noget ramt ham så præcist :danse:

“Dit lille barn vil endnu engang græde oftere, sove dårligere og være omklamrende. [...] Mange børn vil blive nogle vaskeægte små tyranner, når de er omkring 15 måneder gamle.

Det er fordi at dit barn nu begynder at kunne overveje for og imod, og vil derfor måske være uenig med dig i hvordan ting skal gøres, og kritisk overfor hvordan du gør ting. Husk på at det er en god ting!”



Det er en fase. Det er en fase. Det er en fase :kryds:
0
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7483
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24474

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Moxy-lady » 17. okt 2018, 13:02

Joe skrev:
Moxy-lady skrev:I did it! :banan: :banan: :banan:

Utroligt hvor glad man kan blive for lidt pøller :lol:

Det skete helt af sig selv, uden klyx og svesker (thank god!) og jeg holdt på mellemkødet med nogle klude imens. Det var faktisk ret udramatisk og gjorde ikke særlig ondt. Yay! Min krop er faktisk ret god til det jer, altså bortset fra det med at Zoe kom for tidligt og lå den forkerte vej, men det giver jeg hende skylden for :D


Sådan! Tillykke med lort :D


Aldrig en sætning man havde troet man skulle sige :lol:
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6659
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18860

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Æble » 17. okt 2018, 13:05

Tillykke Moxy :banan2: :dance: :clap: :lol:
0
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12397

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Joe » 17. okt 2018, 13:05

Moxy-lady skrev:
Joe skrev:
Moxy-lady skrev:I did it! :banan: :banan: :banan:

Utroligt hvor glad man kan blive for lidt pøller :lol:

Det skete helt af sig selv, uden klyx og svesker (thank god!) og jeg holdt på mellemkødet med nogle klude imens. Det var faktisk ret udramatisk og gjorde ikke særlig ondt. Yay! Min krop er faktisk ret god til det jer, altså bortset fra det med at Zoe kom for tidligt og lå den forkerte vej, men det giver jeg hende skylden for :D


Sådan! Tillykke med lort :D


Aldrig en sætning man havde troet man skulle sige :lol:



Moderskab er fyldt med gode sætninger. Min favorit (sagt af mig) indtil videre er “hvis du stopper med at skrige, opdager du at du godt kan sutte”
2
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 17. okt 2018, 13:12

Man lever sådan lidt "i skam" når man har et barn der ikke sover igennem.
Hvis folk begynder at spørge ind til ens liv, og man får det nævnt, så starter de gerne med "hvad er der galt med hende?". Der er intet galt med hende. Hun er 2, det er faktisk helt normalt.
Og så begynder alverdens råd, og gud forbyde de finder ud af at jeg ammer, for så er det ultimative råd at ophøre amningen, så er hun på magisk vis nem at putte og vil sove igennem uden problemer.

Så jeg er efterhånden mere eller mindre begyndt at lyve overfor folk, fordi jeg ikke magter at høre på det :/

Så er det kun når vi har gæster, og de ser hvordan vi putter til natten med en gåtur i viklen. Så spørger de om man virkelig går med hende hver dag? Har I prøvet ditten og datten? Hun skal jo lære det, i uskyder bare kampen! :rulle:

Vikleputteriet er bare den bedste beslutning vi har taget længe. De sidste mange uger har putningen været ukompliceret, ingen gråd, ingen frustrerede forældre, barn der hurtigt sover - it works.

Nå, sorry mit galde. Vi er heldigvis enige om herhjemme, at vi gør det rette for vores datter :)
5
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7483
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24474

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Moxy-lady » 17. okt 2018, 14:46

Overanalysering coming up.

Er jeg den eneste der får røde knopper af begrebet "prinsesse" til små piger? Det er bare alle steder, og jeg kan ikke klare det! Jeg ved godt at det er dybt ligegyldigt, men jeg får virkelig lyst til at rette folk og sige at min baby ikke er en prinsesse - hun er en kriger! Prinsesser er sådan nogen der sidder og venter på at blive reddet, noget passivt og hjælpeløst. Det synes jeg da ikke er værd at sigte efter?
Jeg ved udmærket godt at det ikke er meningen bag, og derfor holder jeg også min kæft, men fuck mine øjne bløder. Og det er jo lidt skørt når jeg så samtidig er gået all in på lyserødt tøj og tilbehør, lidt inkonsekvent. Men jeg skulle lige have luft.

"tillykke med jeres prinsesse"
"hun er en fucking kriger der med røven ud af sin mors skede sked og tissede på jordemoderen - det er der ikke meget glimmer og pastelfarver ved"
12
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 667
Likede indlæg: 7374

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Neenah » 17. okt 2018, 14:50

Moxy-lady skrev:Overanalysering coming up.

Er jeg den eneste der får røde knopper af begrebet "prinsesse" til små piger? Det er bare alle steder, og jeg kan ikke klare det! Jeg ved godt at det er dybt ligegyldigt, men jeg får virkelig lyst til at rette folk og sige at min baby ikke er en prinsesse - hun er en kriger! Prinsesser er sådan nogen der sidder og venter på at blive reddet, noget passivt og hjælpeløst. Det synes jeg da ikke er værd at sigte efter?
Jeg ved udmærket godt at det ikke er meningen bag, og derfor holder jeg også min kæft, men fuck mine øjne bløder. Og det er jo lidt skørt når jeg så samtidig er gået all in på lyserødt tøj og tilbehør, lidt inkonsekvent. Men jeg skulle lige have luft.

"tillykke med jeres prinsesse"
"hun er en fucking kriger der med røven ud af sin mors skede sked og tissede på jordemoderen - det er der ikke meget glimmer og pastelfarver ved"

Jeg har det på samme måde. Jeg får knopper af det.

Vi har ikke købt noget som helst lyserødt til hende. Det, vi har, har vi arvet eller fået. Men det vi har, bruger vi, og vi vil også bruge det til en eventuel lillebror, håber jeg.
3
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7483
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24474

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Moxy-lady » 17. okt 2018, 14:55

Og så er jeg i øvrigt også irriteret over min svigerfar, men det er ikke noget nyt, det vat også ham der brillierede ved at fb annoncere min graviditet før jeg selv gjorde det. Da jeg skrev til ham at Zoe var kommet og alt det der spurgte han hvornår vi var klar til besøg. Jeg svarede at det vidste jeg ikke lige, men at vi lige kunne snakkes ved, fordi jeg skærmende hende temmelig meget her i starten og at bedsteforældre og tanter/onkler mv har første prioritet. I dag får jeg så en besked fra ham om at ham og farmor gerne ville kigge ud fredag hvis det passede mig. Jeg kan smadder godt lide min kærestes farmor og hun var klart også inviteret som en af de første - men det vidste min svigerfar jo ikke. Og hans "i siger bare til når i er klar til besøg" får rimelig meget fløjten når han inviterer sig selv (inklusiv gæst) til en fastsat dag. Nu sagde jeg ja til det, men kan godt mærke at det irriterer mig vildt meget. Han var heller ikke meget for at fastsætte et tidspunkt udover "sidst på formiddagen", hvor jeg skrev at hun skulle spise kl 11.30 og at jeg gerne ville have styr på at folk ikke kommer midt i amningen. Er det bare mig der er hysterisk?

Jeg er smadder smigret og glad for at, folk er glade over at, hun er kommet. Alt andet havde da også såret mine følelser. Jeg tror bare at jeg er irriteret over forskellen på teori og praksis. Det kan godt, være at 5 dage efter fødslen er laaaaaang tid for dem, men det er det nu altså ikke for mig.
1
My world 12-10-18 :lun:

Tilbage til "Forældre"