Debattens mødregruppe

Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6659
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18860

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Æble » 23. nov 2018, 13:55

billiebean skrev:Vi er godt i gang med grød her, nu hvor T er næsten 5 måneder (tiden går bare sindssygt stærkt altså..).

Hvordan har I gjort når baby skal med på tur og man ikke kan lave maden?

Hun er ikke gammel nok til at spise de der smoothieposer mv.


Købegrød og en termoflaske med varmt vand. Eller har lavet havdegrøden hjemmefra og pakket den ind i et viskestykke og så rørt mme i når hun skulle spise.
0
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf twinkle » 23. nov 2018, 18:06

Jeg har fandme også siddet mange timer i sofaen med et sovende barn, som jeg ikke kunne ligge fra mig.. hvis min røv bliver sindssygt flad når jeg bliver ældre, ved jeg måske hvorfor :lol:
Benjamin begyndte først rigtigt at sove i barnevognen da han var 7/8 mdr. Nu tager han begge lure i barnevognen, som regel uden de store problemer. Det samme i dagplejen.
2
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7483
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24474

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Moxy-lady » 24. nov 2018, 00:33

Vi havde sundhedsplejerske-besøg igen i sag... Og øh, min baby har taget 420 g på på en uge :genert:

Sp mente godt at vi kunne nøjes med at ses hver 14.dag fremover :lol:
7
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 667
Likede indlæg: 7374

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Neenah » 24. nov 2018, 02:48

Hold. Nu. Kæft. M er indtil videre på tredje hysteriske skrigetrip i nat. Hun vågnede 00.30 ved at skrige som en stukken gris - det plejer hun aldrig. Det er fuldstændig umuligt at gøre noget. Hun hyler og hyler hvis man prøver på at give hende bryst - indtil vi får lokket noget i hende ved at distrahere med sang eller legetøj. Nu er hun så lige vågnet igen, og jeg aner ikke hvad pokker vi skal stille op. Hun har uden undtagelse ALTID sovet om natten, uanset hvor sur hun var om aftenen.
0
Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Depeche_Mama » 24. nov 2018, 03:05

Neenah skrev:Hold. Nu. Kæft. M er indtil videre på tredje hysteriske skrigetrip i nat. Hun vågnede 00.30 ved at skrige som en stukken gris - det plejer hun aldrig. Det er fuldstændig umuligt at gøre noget. Hun hyler og hyler hvis man prøver på at give hende bryst - indtil vi får lokket noget i hende ved at distrahere med sang eller legetøj. Nu er hun så lige vågnet igen, og jeg aner ikke hvad pokker vi skal stille op. Hun har uden undtagelse ALTID sovet om natten, uanset hvor sur hun var om aftenen.


Vil hun ligge ved dig/på dig?

Ellers op og prop hende i viklen og gå rundt. Det havde jeg gjort :kys:
0
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 667
Likede indlæg: 7374

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Neenah » 24. nov 2018, 03:11

Depeche_Mama skrev:
Neenah skrev:Hold. Nu. Kæft. M er indtil videre på tredje hysteriske skrigetrip i nat. Hun vågnede 00.30 ved at skrige som en stukken gris - det plejer hun aldrig. Det er fuldstændig umuligt at gøre noget. Hun hyler og hyler hvis man prøver på at give hende bryst - indtil vi får lokket noget i hende ved at distrahere med sang eller legetøj. Nu er hun så lige vågnet igen, og jeg aner ikke hvad pokker vi skal stille op. Hun har uden undtagelse ALTID sovet om natten, uanset hvor sur hun var om aftenen.


Vil hun ligge ved dig/på dig?

Ellers op og prop hende i viklen og gå rundt. Det havde jeg gjort :kys:


Nope. Hun vil ligge på puslebordet - that's it. Indtil hun falder så meget ned at vi kan få noget i hende. Viklen er heller ikke et hit - hun er bare sulten, men vil ikke ret gerne spise. Sådan har det været de sidste par dage - det ligner at hun synes hun går glip af for meget ved at sidde og spise. Hun skriger det øjeblik hun bliver lagt i noget der minder om spiseposition.

Nu har hun så heldigvis ladet sig lokke og er faldet i søvn ved brystet.
0
Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Depeche_Mama » 24. nov 2018, 03:29

Neenah skrev:
Depeche_Mama skrev:
Neenah skrev:Hold. Nu. Kæft. M er indtil videre på tredje hysteriske skrigetrip i nat. Hun vågnede 00.30 ved at skrige som en stukken gris - det plejer hun aldrig. Det er fuldstændig umuligt at gøre noget. Hun hyler og hyler hvis man prøver på at give hende bryst - indtil vi får lokket noget i hende ved at distrahere med sang eller legetøj. Nu er hun så lige vågnet igen, og jeg aner ikke hvad pokker vi skal stille op. Hun har uden undtagelse ALTID sovet om natten, uanset hvor sur hun var om aftenen.


Vil hun ligge ved dig/på dig?

Ellers op og prop hende i viklen og gå rundt. Det havde jeg gjort :kys:


Nope. Hun vil ligge på puslebordet - that's it. Indtil hun falder så meget ned at vi kan få noget i hende. Viklen er heller ikke et hit - hun er bare sulten, men vil ikke ret gerne spise. Sådan har det været de sidste par dage - det ligner at hun synes hun går glip af for meget ved at sidde og spise. Hun skriger det øjeblik hun bliver lagt i noget der minder om spiseposition.

Nu har hun så heldigvis ladet sig lokke og er faldet i søvn ved brystet.


Håber det bliver bedre med hende. Jeg har også med succes ammet gående, når vores knægt var hysset :)
0
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf hotlips » 24. nov 2018, 04:04

Neenah skrev:Hold. Nu. Kæft. M er indtil videre på tredje hysteriske skrigetrip i nat. Hun vågnede 00.30 ved at skrige som en stukken gris - det plejer hun aldrig. Det er fuldstændig umuligt at gøre noget. Hun hyler og hyler hvis man prøver på at give hende bryst - indtil vi får lokket noget i hende ved at distrahere med sang eller legetøj. Nu er hun så lige vågnet igen, og jeg aner ikke hvad pokker vi skal stille op. Hun har uden undtagelse ALTID sovet om natten, uanset hvor sur hun var om aftenen.


Jeg ville lige tage en temperatur og måske give lidt børnepanodil, hvis det virker eller der er lidt feber og det stadig er helt skidt i morgen så ville jeg lige finde en læge.

Min dreng har også altid sovet godt og de meget få undtagelser hvor han har opført sig sådan har der uden undtagelse været noget i vejen.

Ondt i halsen eller ørerne kan være noget lumsk noget med de der små størrelser der ikke selv kan sige noget om hvad eller at der er noget i vejen, jeg har selv været ude for han har haft halsbetændelse da han var et års tid og der havde ikke været noget, der var det om eftermiddagen han nærmest fra det ene minut til det andet pludselig blev sur og ked og ikke var til at trøste, vi havde været på bondegård og han havde været i strålende humør.
0
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf JoyNips » 24. nov 2018, 07:19

Neenah skrev:Hold. Nu. Kæft. M er indtil videre på tredje hysteriske skrigetrip i nat. Hun vågnede 00.30 ved at skrige som en stukken gris - det plejer hun aldrig. Det er fuldstændig umuligt at gøre noget. Hun hyler og hyler hvis man prøver på at give hende bryst - indtil vi får lokket noget i hende ved at distrahere med sang eller legetøj. Nu er hun så lige vågnet igen, og jeg aner ikke hvad pokker vi skal stille op. Hun har uden undtagelse ALTID sovet om natten, uanset hvor sur hun var om aftenen.


Hun er lige omkring 12 uger, ikke? ALLE jeg kender har oplevet ammestrejke omkring den tid. Uden undtagelse. Personligt måtte jeg i et par dage nøjes med at amme mens han sov eller til nøds en smule hvis jeg gik rundt imens og sang Mariehønen Evigglad (og KUN den! Rimelig specifik musiksmag...)

Bare lige inden du begynder at hælde Panodil i hende.
2
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 667
Likede indlæg: 7374

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Neenah » 24. nov 2018, 08:05

JoyNips skrev:
Neenah skrev:Hold. Nu. Kæft. M er indtil videre på tredje hysteriske skrigetrip i nat. Hun vågnede 00.30 ved at skrige som en stukken gris - det plejer hun aldrig. Det er fuldstændig umuligt at gøre noget. Hun hyler og hyler hvis man prøver på at give hende bryst - indtil vi får lokket noget i hende ved at distrahere med sang eller legetøj. Nu er hun så lige vågnet igen, og jeg aner ikke hvad pokker vi skal stille op. Hun har uden undtagelse ALTID sovet om natten, uanset hvor sur hun var om aftenen.


Hun er lige omkring 12 uger, ikke? ALLE jeg kender har oplevet ammestrejke omkring den tid. Uden undtagelse. Personligt måtte jeg i et par dage nøjes med at amme mens han sov eller til nøds en smule hvis jeg gik rundt imens og sang Mariehønen Evigglad (og KUN den! Rimelig specifik musiksmag...)

Bare lige inden du begynder at hælde Panodil i hende.

Det er beroligende. Og jo, hun blev 12 uger i onsdags. Det er også noget af det eneste der virker her - eller at sidde og hoppe imens.

Hun har heller ikke feber, så der er vist inden grund til panodil. Vi har ikke engang noget i huset.
1
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18274

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Mi55y » 24. nov 2018, 09:33

Nå, men jeg har taget jeres råd til mig og lod hende sove på mig i går eftermiddags, hvilket resulterede i 1,5 og senere 3 timers lur ud på aftenen, hvor vi skiftedes til at sidde med hende. Så vi nåede i går op på over 12 timers søvn! :banan: Og alligevel sov hun 2 + 3,5 timer i nat. Vi vågnede kl 6 og nu sover hun igen på mig. Tror vi giver barnevognen et forsøg senere.
7
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6174
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16140

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Urtekussen » 24. nov 2018, 09:41

Neenah, jeg har nogle gange haft held med (hvis baby har været for hysterisk til at ville tage brystet, men samtidig sulten) at sprøjte lidt mælk ind i munden når baby skreg.
Når de lige fik smagt på det, kom de lige i tanke om, at det faktisk var godt nok.
1
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 667
Likede indlæg: 7374

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Neenah » 24. nov 2018, 09:55

Urtekussen skrev:Neenah, jeg har nogle gange haft held med (hvis baby har været for hysterisk til at ville tage brystet, men samtidig sulten) at sprøjte lidt mælk ind i munden når baby skreg.
Når de lige fik smagt på det, kom de lige i tanke om, at det faktisk var godt nok.

Det prøver jeg også på, men det er ikke altid hun er lige modtagelig.
0
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7483
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24474

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Moxy-lady » 24. nov 2018, 11:51

Det der søvn, ikke? Det er fandme undervurderet! Zoe havde en ret strid aften i går, og hun kunne ikke rigtigt finde ro nogle steder, hun var ikke som sådan ked af det, hun ville bare ligge på mig hele tiden. Så vi kom sent i seng - efter 2. Her ammede jeg hende i et kvarters tid, og så vækkede hun mig først kl 6, hvor hun fik en ren numse og spiste igen. Herefter kl 8.30 hvor jeg halvt bevidstløs ammede hende mens jeg lå ned og jeg aner ikke hvor længe hun spiste for vi faldt begge to i søvn. Jeg vågnede efter noget tid og smed hende i nesten. Kl 10 vågnede hun igen og spiste lidt og faldt herefter i søvn - og man siger jo at man skal sove når baby sover, ikke? Så jeg har sovet indtil kl 12!! Hvor hun meldte sig igen og vrøvlede lidt med maven. Så lidt mad, en ren ble og lidt cykling med benene og nu ligger i armene på mig og smiler i søvne :lun: og jeg har fået virkelig meget søvn i dag, så skide være med at halvdelen af dagen er forsvundet - det var det værd!
5
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Depeche_Mama » 24. nov 2018, 12:21

Moxy-lady skrev:Det der søvn, ikke? Det er fandme undervurderet! Zoe havde en ret strid aften i går, og hun kunne ikke rigtigt finde ro nogle steder, hun var ikke som sådan ked af det, hun ville bare ligge på mig hele tiden. Så vi kom sent i seng - efter 2. Her ammede jeg hende i et kvarters tid, og så vækkede hun mig først kl 6, hvor hun fik en ren numse og spiste igen. Herefter kl 8.30 hvor jeg halvt bevidstløs ammede hende mens jeg lå ned og jeg aner ikke hvor længe hun spiste for vi faldt begge to i søvn. Jeg vågnede efter noget tid og smed hende i nesten. Kl 10 vågnede hun igen og spiste lidt og faldt herefter i søvn - og man siger jo at man skal sove når baby sover, ikke? Så jeg har sovet indtil kl 12!! Hvor hun meldte sig igen og vrøvlede lidt med maven. Så lidt mad, en ren ble og lidt cykling med benene og nu ligger i armene på mig og smiler i søvne :lun: og jeg har fået virkelig meget søvn i dag, så skide være med at halvdelen af dagen er forsvundet - det var det værd!


Der er faktisk en regel om, at Mor må sove, når Baby sover :love: :lol:
1
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.

Tilbage til "Forældre"