Debattens mødregruppe

Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Aquadorable » 24. nov 2018, 12:25

Neenah skrev:
JoyNips skrev:
Neenah skrev:Hold. Nu. Kæft. M er indtil videre på tredje hysteriske skrigetrip i nat. Hun vågnede 00.30 ved at skrige som en stukken gris - det plejer hun aldrig. Det er fuldstændig umuligt at gøre noget. Hun hyler og hyler hvis man prøver på at give hende bryst - indtil vi får lokket noget i hende ved at distrahere med sang eller legetøj. Nu er hun så lige vågnet igen, og jeg aner ikke hvad pokker vi skal stille op. Hun har uden undtagelse ALTID sovet om natten, uanset hvor sur hun var om aftenen.


Hun er lige omkring 12 uger, ikke? ALLE jeg kender har oplevet ammestrejke omkring den tid. Uden undtagelse. Personligt måtte jeg i et par dage nøjes med at amme mens han sov eller til nøds en smule hvis jeg gik rundt imens og sang Mariehønen Evigglad (og KUN den! Rimelig specifik musiksmag...)

Bare lige inden du begynder at hælde Panodil i hende.

Det er beroligende. Og jo, hun blev 12 uger i onsdags. Det er også noget af det eneste der virker her - eller at sidde og hoppe imens.

Hun har heller ikke feber, så der er vist inden grund til panodil. Vi har ikke engang noget i huset.


Vi oplevede samme “madlede” ved 12 uger :) Det går over igen.
0
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9660
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29251

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 24. nov 2018, 12:32

Depeche_Mama skrev:
Moxy-lady skrev:Det der søvn, ikke? Det er fandme undervurderet! Zoe havde en ret strid aften i går, og hun kunne ikke rigtigt finde ro nogle steder, hun var ikke som sådan ked af det, hun ville bare ligge på mig hele tiden. Så vi kom sent i seng - efter 2. Her ammede jeg hende i et kvarters tid, og så vækkede hun mig først kl 6, hvor hun fik en ren numse og spiste igen. Herefter kl 8.30 hvor jeg halvt bevidstløs ammede hende mens jeg lå ned og jeg aner ikke hvor længe hun spiste for vi faldt begge to i søvn. Jeg vågnede efter noget tid og smed hende i nesten. Kl 10 vågnede hun igen og spiste lidt og faldt herefter i søvn - og man siger jo at man skal sove når baby sover, ikke? Så jeg har sovet indtil kl 12!! Hvor hun meldte sig igen og vrøvlede lidt med maven. Så lidt mad, en ren ble og lidt cykling med benene og nu ligger i armene på mig og smiler i søvne :lun: og jeg har fået virkelig meget søvn i dag, så skide være med at halvdelen af dagen er forsvundet - det var det værd!


Der er faktisk en regel om, at Mor må sove, når Baby sover :love: :lol:


Den regel er der ingen der har fortalt min 2årige :lol:
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24408

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Moxy-lady » 24. nov 2018, 17:10

Zoe er fugtig og kold på panden, ligesom når man har koldsved. Hun virker ikke ellers skidt, andet end at maven stadig driller. Jeg kan simpelthen ikke finde mit termometer, men hun føles ikke febervarm. Skal jeg pakke min mor-nervøsitet væk og tage den med ro, eller bør jeg handle på det?
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf twinkle » 24. nov 2018, 17:53

Åh, Benjamin er blevet syg. Vi har heldigvis været forskånet for det store sygdom, det er kun 2. gang han er snottet/forkølet. Jeg kan ikke helt finde ud af hvad det er, men jeg tror det er en kombi af tænder (han har kun 2 og er 10 mdr., så tænkte nok vi skulle ud i noget med 30 tænder på én gang :rulle: ) og alm. forkølelse, eller måske tredages feber. Han har over 38 i feber på anden dagen, så det kunne godt være det. Men han drikker godt med vand, spiser - dog mindre end han plejer - og er kun lidt mindre i hopla end han plejer, når han er vågen.

Jeg har været på apoteket og købe nogle pipetter med saltvand i til hans næse, hvordan giver man bedst dem?
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf AgentPixie » 24. nov 2018, 17:59

twinkle skrev:Åh, Benjamin er blevet syg. Vi har heldigvis været forskånet for det store sygdom, det er kun 2. gang han er snottet/forkølet. Jeg kan ikke helt finde ud af hvad det er, men jeg tror det er en kombi af tænder (han har kun 2 og er 10 mdr., så tænkte nok vi skulle ud i noget med 30 tænder på én gang :rulle: ) og alm. forkølelse, eller måske tredages feber. Han har over 38 i feber på anden dagen, så det kunne godt være det. Men han drikker godt med vand, spiser - dog mindre end han plejer - og er kun lidt mindre i hopla end han plejer, når han er vågen.

Jeg har været på apoteket og købe nogle pipetter med saltvand i til hans næse, hvordan giver man bedst dem?

Måden jeg har givet saltvand på, er måske lidt upædagogisk. Men hvis han bliver sur ligesom min, er den effektiv og det er hurtigt overstået.
Jeg lægger ham hos mig, som skulle han ammes. Den nederste arm under min venstre. Med samme arm holder jeg hans anden arm og låser hovedet fast mod min krop.
Og så giver jeg dråberne med den frie hånd og holder ham mens dråberne lige kommer helt op i næsen.

Er også sådan vi børster tænder :deer:
0
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf twinkle » 24. nov 2018, 19:19

AgentPixie skrev:
twinkle skrev:Åh, Benjamin er blevet syg. Vi har heldigvis været forskånet for det store sygdom, det er kun 2. gang han er snottet/forkølet. Jeg kan ikke helt finde ud af hvad det er, men jeg tror det er en kombi af tænder (han har kun 2 og er 10 mdr., så tænkte nok vi skulle ud i noget med 30 tænder på én gang :rulle: ) og alm. forkølelse, eller måske tredages feber. Han har over 38 i feber på anden dagen, så det kunne godt være det. Men han drikker godt med vand, spiser - dog mindre end han plejer - og er kun lidt mindre i hopla end han plejer, når han er vågen.

Jeg har været på apoteket og købe nogle pipetter med saltvand i til hans næse, hvordan giver man bedst dem?

Måden jeg har givet saltvand på, er måske lidt upædagogisk. Men hvis han bliver sur ligesom min, er den effektiv og det er hurtigt overstået.
Jeg lægger ham hos mig, som skulle han ammes. Den nederste arm under min venstre. Med samme arm holder jeg hans anden arm og låser hovedet fast mod min krop.
Og så giver jeg dråberne med den frie hånd og holder ham mens dråberne lige kommer helt op i næsen.

Er også sådan vi børster tænder :deer:


Tror næsten også det er det, jeg bliver nødt til. For han gider helt sikkert ikke finde sig i det :lol:
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Shmartiesh » 24. nov 2018, 19:55

Mi55y skrev:5-ugers overstået. For 18 dage siden vejede SP hende til 3740, hvilket var plus 100 g om ugen. Lægen vejede hende i dag til 4300, hvilket er plus godt 200 g om ugen. Men hun sagde, at hun var droppet en kurve og at jeg skulle overveje at supplere op. Kan det virkelig passe, når SP sidst sagde, at det var helt fint på kurven? Har lægen adgang til SP og fødegangens mål eller kan hun have misforstået, at hun var 3700 ved fødsel og ikke ved 3 uger?


Min datter var faldet på lægens kurve mens hun på sundhedsplejerskens fulgte den helt gennemsnitligt. Så længe hun trives og ikke virker til at mangle noget, ville jeg aldrig begynde at supplere. HVIS det er/var tilfældet, ville jeg heller ikke supplere, men jeg ville derimod sætte ammefrekvensen op i håb om at baby så selv sætter mere gang i produktionen. Men nu var J også ekstrem glad for bryst og kunne stort set altid ammes. Ikke alle babyer er sådan :P
0
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf JoyNips » 24. nov 2018, 20:29

Moxy-lady skrev:Zoe er fugtig og kold på panden, ligesom når man har koldsved. Hun virker ikke ellers skidt, andet end at maven stadig driller. Jeg kan simpelthen ikke finde mit termometer, men hun føles ikke febervarm. Skal jeg pakke min mor-nervøsitet væk og tage den med ro, eller bør jeg handle på det?


De kan godt få sved på panden af at skulle die. Amning er hårdt arbejde for både mor og barn.
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24408

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Moxy-lady » 24. nov 2018, 22:39

I har nok ret :genert: jeg synes ellers ikke at jeg er så slem til at male fanden på væggen, men det stak nok lige lidt af med mig :lol:
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24408

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Moxy-lady » 25. nov 2018, 00:55

Vi var i øvrigt til vild med dans hygge for min niece/bedstemors fødselsdag hos min bror og svigerinde i går. Min niece er helt vild med vild med dans, så vi slog finalen sammen med fejringen af min mor. Min niece havde så fået sådan noget hårdims hbor man kan sætte perler i håret med alt muligt fancy udstyr som hun ikke kunne få til at virke. Og lige pludselig skubbede min mor til mig, og der sad min kæreste og hjalp min niece med at få perler i håret, og fik også selv et par stykker i :lun: Det var bare så sødt og hyggeligt og min niece råhyggede sig og spurgte ham efter maden: Michael, skal vi ikke lege? Og han var totalt far-agtig og forhandlede sig frem til at hvis hun spiste halvdelen af det der var tilbage på hendes tallerken så ville han godt hjælpe hende med håret igen. Jeg ved jo at han kan. Han skal bare lige ind i kampen med Zoe også.

Han er hjemme hos sin far de næste par dage (en gammel aftale) og jeg har planer om at benytte lejligheden til en god snak lidt på afstand omkring hvad der skal ske for fremtiden, og de tanker og krav jeg har til ham. Det fungerer nogle gange bedre med de lidt svære snakke, hvis vi ikke sidder overfor hinanden.
4
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9660
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29251

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 25. nov 2018, 07:37

Findes der noget nytårsgejl der er godt til en 2årig? Knaldperler er nok stadig lige tidlig nok, vel :D
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Daflo
Indlæg: 561
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:12
Kort karma: 56
Likede indlæg: 1004

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Daflo » 25. nov 2018, 07:49

Sangius skrev:Findes der noget nytårsgejl der er godt til en 2årig? Knaldperler er nok stadig lige tidlig nok, vel :D


Knæklys var et hit da vores dreng var to år.
1
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6166
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16116

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Urtekussen » 25. nov 2018, 07:53

De der rædselsfulde truthorn :-D
1
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9660
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29251

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 25. nov 2018, 08:39

Truthorn - dem skal jeg nok nå at blive træt af :D

Har lige kigget på min søns journal. Han er 60 cm lang, 4 uger gammel. Det er åbenbart ret langt, det er et stykke over den øverste linje i kurven. Vægten er kun lidt over midten af kurven, så resultatet er, at hans vægt/længde forhold ligger et godt stykke under den nederste kurve :lol:

Måske han bliver høj som sin far :)
Senest rettet af Sangius 25. nov 2018, 08:58, rettet i alt 1 gang.
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Lulu » 25. nov 2018, 08:43

Sangius skrev:Findes der noget nytårsgejl der er godt til en 2årig? Knaldperler er nok stadig lige tidlig nok, vel :D


Vi har haft knaldperler siden den ældste var knap 2 (han er fra marts). De har altid været et hit. Og så har vi hvert år sådan nogle papir dimser til at brænde af. Så er der noget der lyser når det er mørkt, men der er ingen lyd eller lignende, da det bare er papir der bliver brændt af. Generelt plejer vi at have succes med den lille børnepose fra bilka fra en helt ung alder.
0

Tilbage til "Forældre"