Debattens mødregruppe

Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9376

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 14. aug 2016, 12:01

DP, M vejede 3760 ved fødslen, så hun har taget 1200 gr. på på 5 uger.

Nuser, hvordan går det hos dig?
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9376

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 14. aug 2016, 12:04

Har jeg fortalt, at jeg har fået indkaldelse til mødregruppe?

Vi er 5, og jeg skal afsted for første gang på fredag. Jeg troede måske, jeg ville være den ældste (er 34 år), men efter lidt luring på facebook kan jeg se, at der er en på 39/40 år. Der er også mindst en, som har 3 børn.

Jeg er ret spændt på det.
0
Brugeravatar
Mittemis
Indlæg: 133
Tilmeldt: 4. jan 2016, 07:20
Kort karma: 27
Likede indlæg: 95

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Mittemis » 14. aug 2016, 17:41

Åh jeg får desværre ikke skrevet så meget. Vi kører i samme rille herhjemme uden søvn. Shit det er hårdt!

Vi havde Arthur til kiropraktor i tirsdags, hun kunne godt mærke han havde en favoritside, men mente ikke som sådan han var låst og der var det store. Hun gav massage og vi fik endnu en tid imorgen for at tjekke om den lille skævhed var blevet bedre. Umiddelbart har det ikke givet nogen forskel i hans uro.

Det er bare rocker hårdt når de længste søvn stræk jeg får er på max 1 time. Oftest kun ca 20 min. I nat fik jeg total 2-3 timer. Og det er meget typisk. Nogen dage har manden så taget Arthur i viklen nogle timer om formiddagen så jeg kunne sove der. Men det har ikke kunnet lade sig gøre de sidste dage, og imorgen starter han på job igen.

Den store på 2 stiller virkelig også store krav til os lige i disse dage. Han er SÅ trodsig og opmærksomhedssøgende. Desværre ligeså gerne negativ opmærksomhed.

Øv jeg føler mig så sur og underskudsmor agtig for tiden.

På den lyse side kører amningen godt. Dog kan man ikke undgå at blive fristet af at prøve at give en flaske for at se om det kunne give nogle længere søvn-stræk. Men har ikke givet efter endnu, og håber ikke jeg kommer til det.

Min første sæn var flaskebarn, og han sov bare hele døgnet i 3-4 timers stræk. Nogle gange helt op til 6 timer om natten. Ih det var dejlig nemt dengang.
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9376

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 14. aug 2016, 19:34

Mittemis, det lyder sindssygt hårdt :ae:. Det var jeg hurtigt blevet kørt i sænk af.

Mht flaske sået der ingen garanti for, at det giver lige så god søvn, som det gjorde for din dreng. Om dagen sover M fx ofte max en time, som dog kan strækkes lidt, hvis jeg går tur med barnevognen. Om natten er det heldigvis bedre med ca. 2-2,5 timer, hvilket jeg er rigtig glad for.

Min store dreng sov kun korte lure om dagen fra han var 3 måneder, og før det sjældent mere end 2 timer.

En pige i min MG blev fuldammet og sov 5-6 timer om natten og 3-4 timer 2 gange om dagen, fra hun var 1 måned. Behøver jeg sige, at hun godt kunne lide at være på barsel?

Håber, du snart kan få noget søvn :kys:.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 14. aug 2016, 21:13

Lulu skrev:@dp
Jeg har ingen erfaring med refleks, men måske i skal hæve hovedgærdet hvor han sover. Jeg ville nok hæve det 15 cm ligesom hvis de bliver snottede og skal have hævet hovedgærdet.

Og ja lægen tjekker det samme som jdm. Og hvis jdm fandt noget "usædvanligt" i sin undersøgelse står det i hans journal og lægen kigger lidt ekstra på det (Emils ene sten var ex ikke faldet ned ved fødslen så det kiggede lægen også på). Næste undersøgelse er den der bliver spændende, for der skal han stikkes :slem: mm han ikke skal vaccineres.


Han skal helt sikkert vaccineres - han fortrak ikke en mine, da de tog hælprøve på ham, men om ikke andet, så skal jeg nok tude, når de stikker ham!

Ja, jeg har allerede hævet hovedgærdet i sengen og barnevognen. :)
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 14. aug 2016, 21:14

Sorenspige skrev:Har jeg fortalt, at jeg har fået indkaldelse til mødregruppe?

Vi er 5, og jeg skal afsted for første gang på fredag. Jeg troede måske, jeg ville være den ældste (er 34 år), men efter lidt luring på facebook kan jeg se, at der er en på 39/40 år. Der er også mindst en, som har 3 børn.

Jeg er ret spændt på det.


Det bliver da også spændende. Skal I mødes hos en af mødrene eller ude?
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 14. aug 2016, 21:15

Mittemis: Har desværre ikke noget klogt at sige, men du får en stor krammer. :ae:
0
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Nuttede-Nuser » 14. aug 2016, 21:16

Tak fordi du spørge Sorens. Her har vi stadig problemer med at få babyM til at overgive sig til søvnen. Om formiddagen kigger han bare lidt på det hele men om aftenen skriger og skriger han fra 19-23. I aften nåede han at blive helt hæs. I morgen skal han til kiropraktor for at se om det kan hjælpe.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 14. aug 2016, 21:29

Sover jeres børn i nattøj, eller har de bare det samme tøj på døgnet rundt lige nu?
Knud sover kun i en body om natten, fordi han er et varmt barn, så vi kører ikke rigtig med at skifte til natten endnu.

Jeg har prøvet at downloade en app med white noise for at se, om det måske kan hjælpe ham til at sove bedre, når han har uro.
Han var rigtig ulykkelig her til aften, blev ved med at spytte sutten ud for at smaske og synke, bare for at være desperat efter at få den igen sekundet efter og sutte helt vildt på den - vi kan mærke på hans pande, når han har sådan en tur, han får koldsved af det. Det tog ham flere timer at falde i søvn, men nu har han sovet godt nogle timer til lyden af strand og bølger.
1
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9376

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 15. aug 2016, 04:50

Måske jeg skal prøve den app?

Her har M larmet helt vildt side mad kl. 3, så min søvn har været meget afbrudt. Så det med de 2-2,5 time har ikke været aktuelt :tie:.

I går aftes kunne hun ikke finde ro og græd til sidst, ind til hun blev svøbt.

Nuser, jeg håber, kiropraktor kan hjælpe ham og jer. Skrigeri fra 19-23 er uudholdeligt.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 15. aug 2016, 05:46

Det er den her, jeg har hentet:

image.jpeg



Jeg læste et blogindlæg om det, hvor forfatteren argumenterede for, at børn under 1 år burde sove til lyd altid for at efterligne miljøet fra livmoderen. Det skulle hjælpe dem til at forblive længere i søvnen og mindske stress. Hun skrev også, at lyden skal være højere, end man umiddelbart tror - 50 db (som skulle være som lyden af et brusebad, når man står på badeværelset).

Jeg tænker, det i hvert fald ikke skader at prøve. :)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9376

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 15. aug 2016, 07:02

Danseprinsesse skrev:
Sorenspige skrev:Har jeg fortalt, at jeg har fået indkaldelse til mødregruppe?

Vi er 5, og jeg skal afsted for første gang på fredag. Jeg troede måske, jeg ville være den ældste (er 34 år), men efter lidt luring på facebook kan jeg se, at der er en på 39/40 år. Der er også mindst en, som har 3 børn.

Jeg er ret spændt på det.


Det bliver da også spændende. Skal I mødes hos en af mødrene eller ude?


Vi skal mødes hjemme hos en af de andre mødre.
0
Brugeravatar
Mittemis
Indlæg: 133
Tilmeldt: 4. jan 2016, 07:20
Kort karma: 27
Likede indlæg: 95

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Mittemis » 15. aug 2016, 08:09

Jeg har også prøvet den der white noise app. Men forskellig succes. En enkelt gang sov han tungt og uden den typiske uro.. Andre gange har den ikke haft effekt. Men jeg er overbevist om at uroen stammer fra luft i maven, så tror bare det var tilfældigt at den ene gang passede med et tidspunkt hvor maven var i ro.

Er der nogen herinde der har erfaringer med bio gaia dråber mod luft i maven? Jeg er ikke meget for at give unødvendige præperater, men lige nu ville jeg bare gerne kunne hjælpe ham til lidt ro.. Det er godt nok synd for ham som det er nu..
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 15. aug 2016, 15:20

Jeg tør næsten ikke skrive det, men indtil videre har app'en været en succes her.

Om dagen plejer han at falde i søvn hos mig, medmindre jeg går en tur med ham, og efter et stykke tid forsøger jeg så at lægge ham ud i barnevognen. Som regel går der maks. 10 minutter, så ligger han vågen og kigger. Ofte må jeg opgive at få ham til at sove selv, så putter vi sammen, eller han hænger på mig.
Men i dag er han nu på nr. 2 lur i barnevognen, den første varede 3 timer - han vågnede et par gange, fordi han havde tabt sutten, men var nem at få til at falde i søvn igen. I denne omgang har han indtil videre sovet 1,5 time uden opvågninger. :banan:
2
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9376

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 15. aug 2016, 20:15

Hvor dejligt DP :banan:. Jeg må se, om det er plads til den på min mobil, men det tror jeg desværre ikke.

Du spurgte noget omkring tøj. Her får M nattøj på hver dag. Hun fik det ikke de første dage.

M havde en ordentlig skrigtur her til aften, og det virkede som mavekneb. Heldigvis faldt hun til ro, så jeg håber på en rolig nat.
0

Tilbage til "Forældre"