Debattens mødregruppe

godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf godtnavn » 5. maj 2018, 08:55

Luna har fået indkaldelse til tandlægen, nogen der ved om det er et almindeligt besøg eller om det er noget specielt når de er så små? Jeg tænker lidt stakkels tandlæge hvis h*n skal kigge Luna i munden, hun er ikke glad for det :genert:
Vi skal dog have rykket tiden da den er midt på dagen og en dag jeg har eksamen, så hverken jeg eller kæresten kan der.

Hvordan gik det med at han var der alene Agentpixie?
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 5. maj 2018, 09:10

godtnavn skrev:Luna har fået indkaldelse til tandlægen, nogen der ved om det er et almindeligt besøg eller om det er noget specielt når de er så små? Jeg tænker lidt stakkels tandlæge hvis h*n skal kigge Luna i munden, hun er ikke glad for det :genert:
Vi skal dog have rykket tiden da den er midt på dagen og en dag jeg har eksamen, så hverken jeg eller kæresten kan der.

Hvordan gik det med at han var der alene Agentpixie?


Da vi var af sted, var det mest bare info om tandpleje. Knud var heller ikke specielt begejstret for at skulle kigges i munden, han sad på skødet af mig, mens hun lige kiggede efter, hvor mange tænder han havde, og hvordan de sad. Ellers var det bare snak.
0
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Lulu » 5. maj 2018, 09:13

godtnavn skrev:Luna har fået indkaldelse til tandlægen, nogen der ved om det er et almindeligt besøg eller om det er noget specielt når de er så små? Jeg tænker lidt stakkels tandlæge hvis h*n skal kigge Luna i munden, hun er ikke glad for det :genert:
Vi skal dog have rykket tiden da den er midt på dagen og en dag jeg har eksamen, så hverken jeg eller kæresten kan der.

Hvordan gik det med at han var der alene Agentpixie?


I vores kommune er det noget senere. Først ved 3 år. Men de har sådan en stor kylling (bamse og kylling), med store tænder, hvor de viste hvad de ville gøre og hvad der sker med instrumenterne.
Og så er de altså ret trænede i det der med små børn, så de når at se det de skal se.
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf godtnavn » 5. maj 2018, 09:48

Jeg tænker også en på 3 nemmere vil forstå det :) Kylling med tænder lyder fantastisk :love: :lol:

Luna har 8 tænder nu, dog kun 2 af dem i undermunden :lol: Jeg synes det er så svært at børste hendes tænder, så måske er jeg heldig at tandlægen har en god løsning, men det er nok optimistisk...
0
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Ficus » 5. maj 2018, 11:52

Vi var til tandlægen da vores var 8 mdr, det er et projekt de har i kommunen, fordi flere børn får huller og andet i mælketænderne. Det var rent præventivt, der blev ikke kigget i munden, havde ellers os tænkt “god fornøjelse, dame” + han ingen tænder har :-D Hun fortalte om generel tandhygiejne, spurgte ind til allergier eller om vi havde noget med tænderne, lidt om hvilke madvarer der var skjulte “tand-killers” som hun kaldte det og så bare lidt om hvordan man ellers kommer til tandlægen som barn. Normalt er første møde med tandlægen i vores kommune mellem 2,5 og 3 år.
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 5. maj 2018, 14:30

M var både afsted ved 9 måneder og omkring de 15-16 måneder.

Første gang så hun kort, at hun havde tænder, men anden gang var M i en fase, hvor ikke engang bedsteforældrene måtte røre ved hende, så der sad hun bare på skødet af mig, og så snakker vi lidt. Tandlægen sagde, at det var vigtigere, at M fik en god oplevelse og erfaring med at være der, end at hun blev kigget i munden.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Bøtte » 5. maj 2018, 14:49

Her kommer de tandlæge ved 18 mdr så forventer en indkaldelse i løbet af maj.

Ingen tandlæge fik lov at se storesøsters tænder før hun var 3,5. Hun nægtede at åbne munden :genert:
0
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf primle » 5. maj 2018, 15:51

Sorenspige skrev:M var både afsted ved 9 måneder og omkring de 15-16 måneder.

Første gang så hun kort, at hun havde tænder, men anden gang var M i en fase, hvor ikke engang bedsteforældrene måtte røre ved hende, så der sad hun bare på skødet af mig, og så snakker vi lidt. Tandlægen sagde, at det var vigtigere, at M fik en god oplevelse og erfaring med at være der, end at hun blev kigget i munden.


Så pædagogisk var vores tandlæge ikke. Vi var afsted ved 18 mdr. Det var tydeligvis hendes mission - at de tænder skulle børstes (og bevares det SKAL de da også). Men storesøsters tænder var perfekte og hun har været igennem samme ‘program’ som lillebror hjemme hos os, så mon ikke det går.
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 5. maj 2018, 16:03

Vi bliver indkaldt når hun er 2 1/2 . Er spændt på hvad de har at sige om amningen, hvis vi stadig ammer til den tid :D
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf primle » 5. maj 2018, 16:09

Sangius skrev:Vi bliver indkaldt når hun er 2 1/2 . Er spændt på hvad de har at sige om amningen, hvis vi stadig ammer til den tid :D


Er det ikke kun mme de går op i? Jeg kom til at glemme at sige han stadig får en flaske at sove på :genert:
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 5. maj 2018, 16:13

primle skrev:
Sangius skrev:Vi bliver indkaldt når hun er 2 1/2 . Er spændt på hvad de har at sige om amningen, hvis vi stadig ammer til den tid :D


Er det ikke kun mme de går op i? Jeg kom til at glemme at sige han stadig får en flaske at sove på :genert:


Jeg har hørt mange som har fået formanende ord med fra tandlægen - men det er vist ikke noget som har hold i forskningen, at amning skulle øge risikoen for huller i tænderne.

MME gør i hvert fald, men altså... Jeg havde fortsat at give flasken så længe, som han havde behov for den, og så ellers bare prøvet at holde nogle gode vaner med tandhygiejnen. :)
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf primle » 5. maj 2018, 16:17

Sangius skrev:
primle skrev:
Sangius skrev:Vi bliver indkaldt når hun er 2 1/2 . Er spændt på hvad de har at sige om amningen, hvis vi stadig ammer til den tid :D


Er det ikke kun mme de går op i? Jeg kom til at glemme at sige han stadig får en flaske at sove på :genert:


Jeg har hørt mange som har fået formanende ord med fra tandlægen - men det er vist ikke noget som har hold i forskningen, at amning skulle øge risikoen for huller i tænderne.

MME gør i hvert fald, men altså... Jeg havde fortsat at give flasken så længe, som han havde behov for den, og så ellers bare prøvet at holde nogle gode vaner med tandhygiejnen. :)


Det er også det jeg tænker. Vi har gjort det samme med storesøster. Hun har tænder, der bliver rost til skyerne på trods af, at hun også har brugt sut længere end de fleste.
1
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf godtnavn » 5. maj 2018, 16:21

Sorenspige skrev:M var både afsted ved 9 måneder og omkring de 15-16 måneder.

Første gang så hun kort, at hun havde tænder, men anden gang var M i en fase, hvor ikke engang bedsteforældrene måtte røre ved hende, så der sad hun bare på skødet af mig, og så snakker vi lidt. Tandlægen sagde, at det var vigtigere, at M fik en god oplevelse og erfaring med at være der, end at hun blev kigget i munden.


Da Luna var 9 måneder havde hun ingen tænder, så er glad for de trods alt "først" indkalder os nu, ellers vile jeg ikke helt vide hvad vi skulle snakke om :lol:

Luna er lige over 14 måneder nu, så gammel var jeg selv da ejg fik min første tand, det er lidt sjovt at tænke på at jeg var så stor!
0
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf AgentPixie » 5. maj 2018, 17:56

Vi blev indkaldt da A var 8 måneder, men har endnu ikke været afsted, da de kun har tider kl lort om morgenen, og det kan vi ikke nå :rulle:

Han er 10 måneder og er ved at få sin 8. tand. Synes det er vildt han har så mange.
0
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf godtnavn » 5. maj 2018, 18:34

AgentPixie skrev:Vi blev indkaldt da A var 8 måneder, men har endnu ikke været afsted, da de kun har tider kl lort om morgenen, og det kan vi ikke nå :rulle:

Han er 10 måneder og er ved at få sin 8. tand. Synes det er vildt han har så mange.


Da Luna var 10 måneder havde hun én tand, og som nævnt fik jeg først selv som 14 måneder gammel- Tænder er åbenbart bare en ting der er meget individuel. Jeg glæder mig til LUna har mere end hendes 2 i undermunden, tænker det bliver nemmere for hende at spise når de er mere ligeligt fordelt.

Og så er jeg bange for at hun arver tænder fra min far, kan hun egentlig det? :gruble: Min far og min ene bror har flere tænder hvor der ikke var voksentænder under mælketænderne, min far fik hevet dem ud for at voksentænderne kunne komme, de kom bare aldrig (tilbage i 50'erne). Min bror tog de heldigvis røntgen på og nu lever han med nogle mini tænder mellem alle de store. Jeg håber bare LUna har et normalt voksentandsæt nedenunder...
0

Tilbage til "Forældre"