Debattens mødregruppe

Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28057

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf FormerlyKnownAs » 18. nov 2018, 15:14

Sangius skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Sangius skrev:Jeg har jo en rød barnevogn. En kollega mente at jeg bestemt ikke kunne putte min dreng i en rød barnevogn.
Jeg sagde til hende at han var homoseksuel, og at vi bare forsøgte at støtte ham.

Det er da uhørt skørt at mene, at man ikke kan have en dreng i en rød barnevogn :forvirret2:

Vi fik mange smil på gåturen i dag, hvor Thea ligeledes går med en rød barnevogn, og så bare med en Pikachu i :D

:lol: Ej men det er jo bare komisk. Skulle i så bruge penge på en ny vogn?? :stoned:

Vi har en rejseklapvogn som er blå...jeg kan godt se at vi skal have den byttet så den passer til den pige


Vi har faktisk to vogne, da storesøster jo stadig sover til middag i hendes derhjemme. Så købte en altanbarnevogn til lillebror. I blå faktisk :D
Men den kører ikke skide godt, så han låner storesøsters barnevogn når vi går ture.
Hvis han så bliver homoseksuel, så ved jeg da hvorfor i det mindste :lol:


Vi har 3 slags vogne :genert: en sort kombi, en blå rejse og en sort paraply :lol: Rigtig barnevogn kommer vi vist aldrig til at bruge da det ikke bliver aktuelt at sove i barnevogn. Så vi kan ikke kompensere. Betonlebbe in the making.
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 18. nov 2018, 15:20

FormerlyKnownAs skrev:
Sangius skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Sangius skrev:Jeg har jo en rød barnevogn. En kollega mente at jeg bestemt ikke kunne putte min dreng i en rød barnevogn.
Jeg sagde til hende at han var homoseksuel, og at vi bare forsøgte at støtte ham.

Det er da uhørt skørt at mene, at man ikke kan have en dreng i en rød barnevogn :forvirret2:

Vi fik mange smil på gåturen i dag, hvor Thea ligeledes går med en rød barnevogn, og så bare med en Pikachu i :D

:lol: Ej men det er jo bare komisk. Skulle i så bruge penge på en ny vogn?? :stoned:

Vi har en rejseklapvogn som er blå...jeg kan godt se at vi skal have den byttet så den passer til den pige


Vi har faktisk to vogne, da storesøster jo stadig sover til middag i hendes derhjemme. Så købte en altanbarnevogn til lillebror. I blå faktisk :D
Men den kører ikke skide godt, så han låner storesøsters barnevogn når vi går ture.
Hvis han så bliver homoseksuel, så ved jeg da hvorfor i det mindste :lol:


Vi har 3 slags vogne :genert: en sort kombi, en blå rejse og en sort paraply :lol: Rigtig barnevogn kommer vi vist aldrig til at bruge da det ikke bliver aktuelt at sove i barnevogn. Så vi kan ikke kompensere. Betonlebbe in the making.


Thea arvede en masse tøj fra min bedste venindes søn. Så jeg sendte hende i dagpleje iført blå bukser med en traktor på rumpen, og en grøn trøje med dinosaurere på. Sagde til dagplejemor at hun bare kunne kalde hende Theo :fløjt: :lol:

Sådanne ting tager vi ikke så højtideligt som nogle andre åbenbart gør :genert:
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 18. nov 2018, 15:21

Zinde skrev:Vores datter lå i en dueblå barnevogn indkøbt til hende. Umiddelbart ser hun ud til at udvikle sig normalt :deer:


Godt at høre, så behøver jeg måske ikke bekymre mig om de varige men :gogo:
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28057

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf FormerlyKnownAs » 18. nov 2018, 15:24

Sangius skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Sangius skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Sangius skrev:Jeg har jo en rød barnevogn. En kollega mente at jeg bestemt ikke kunne putte min dreng i en rød barnevogn.
Jeg sagde til hende at han var homoseksuel, og at vi bare forsøgte at støtte ham.

Det er da uhørt skørt at mene, at man ikke kan have en dreng i en rød barnevogn :forvirret2:

Vi fik mange smil på gåturen i dag, hvor Thea ligeledes går med en rød barnevogn, og så bare med en Pikachu i :D

:lol: Ej men det er jo bare komisk. Skulle i så bruge penge på en ny vogn?? :stoned:

Vi har en rejseklapvogn som er blå...jeg kan godt se at vi skal have den byttet så den passer til den pige


Vi har faktisk to vogne, da storesøster jo stadig sover til middag i hendes derhjemme. Så købte en altanbarnevogn til lillebror. I blå faktisk :D
Men den kører ikke skide godt, så han låner storesøsters barnevogn når vi går ture.
Hvis han så bliver homoseksuel, så ved jeg da hvorfor i det mindste :lol:


Vi har 3 slags vogne :genert: en sort kombi, en blå rejse og en sort paraply :lol: Rigtig barnevogn kommer vi vist aldrig til at bruge da det ikke bliver aktuelt at sove i barnevogn. Så vi kan ikke kompensere. Betonlebbe in the making.


Thea arvede en masse tøj fra min bedste venindes søn. Så jeg sendte hende i dagpleje iført blå bukser med en traktor på rumpen, og en grøn trøje med dinosaurere på. Sagde til dagplejemor at hun bare kunne kalde hende Theo :fløjt: :lol:

Sådanne ting tager vi ikke så højtideligt som nogle andre åbenbart gør :genert:


:lol:

Vi må lige overveje navn en ekstra gang tror jeg :P
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Æble » 18. nov 2018, 19:02

Altså rød kan da sagtens gå til en dreng. Synes først det er decideret pigefarve hvis det er pink/lyserød, men WHO cares om en dreng sover i en rød/lyserød barnevogn :stoned:

Fedt svar, Sangius :gogo: Har dog aldrig helt forstået hvorfor pigefarve = bøsse. Altså bøsse er da det mest mandige man kan forestille sig, der er slet ingen kvinder involveret :lol:
1
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Bøtte » 18. nov 2018, 21:43

Jeg købte en turkis manduca til den store. Min mand var sådan lidt ‘jamen hvad så hvis vi får en pige næste gang’.
Han havde åbenbart lige glemt at vores datter var en pige. :lol:

Måske var det pga farven hun nægtede at sidde i den? :gruble:
2
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8938
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18163

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Mi55y » 19. nov 2018, 09:24

5-ugers overstået. For 18 dage siden vejede SP hende til 3740, hvilket var plus 100 g om ugen. Lægen vejede hende i dag til 4300, hvilket er plus godt 200 g om ugen. Men hun sagde, at hun var droppet en kurve og at jeg skulle overveje at supplere op. Kan det virkelig passe, når SP sidst sagde, at det var helt fint på kurven? Har lægen adgang til SP og fødegangens mål eller kan hun have misforstået, at hun var 3700 ved fødsel og ikke ved 3 uger?
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 19. nov 2018, 09:27

Mi55y skrev:5-ugers overstået. For 18 dage siden vejede SP hende til 3740, hvilket var plus 100 g om ugen. Lægen vejede hende i dag til 4300, hvilket er plus godt 200 g om ugen. Men hun sagde, at hun var droppet en kurve og at jeg skulle overveje at supplere op. Kan det virkelig passe, når SP sidst sagde, at det var helt fint på kurven? Har lægen adgang til SP og fødegangens mål eller kan hun have misforstået, at hun var 3700 ved fødsel og ikke ved 3 uger?


Hun er vel bare hoppet en kurve ned, og så følger hun den nu?
Synes det er helt skørt at snakke supplering, når hun tager så flot på. Mange babyer skal lige finde deres kurve, og så følger de den derfra. :)
5
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
JoyNips
Indlæg: 12051
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf JoyNips » 19. nov 2018, 10:24

Mi55y skrev:5-ugers overstået. For 18 dage siden vejede SP hende til 3740, hvilket var plus 100 g om ugen. Lægen vejede hende i dag til 4300, hvilket er plus godt 200 g om ugen. Men hun sagde, at hun var droppet en kurve og at jeg skulle overveje at supplere op. Kan det virkelig passe, når SP sidst sagde, at det var helt fint på kurven? Har lægen adgang til SP og fødegangens mål eller kan hun have misforstået, at hun var 3700 ved fødsel og ikke ved 3 uger?


Skid hul i kurver. Man bruger alt for meget krudt på at holde øje med om barnet følger en graf i stedet for at holde øje med barnet. Spiser hun godt, skider hun godt, tisser hun nok, tager hun på, er hun generelt i trivsel og opfører sig som et normalt barn? Så er alt som det skal være.

Uanset at hun ikke har læst i brugsanvisningen hvilken kurve hun skal følge.
7
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8938
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18163

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Mi55y » 19. nov 2018, 10:33

Ja hun virker absolut til at trives. Jeg blev så glad, da jeg så hun havde taget så meget på, så det var lidt nedslående så at høre lægens kommentar. Så stoler jeg på egen mavefornemmelse i stedet. Tak for at berolige mig, denne her tråd er guld værd!
5
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28057

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf FormerlyKnownAs » 19. nov 2018, 10:56

Jeg fik ikke rigtig tjekket C da han var lille for at tjekke om
Han fulgte kurver og hvad har vi. Det var ikke rigitg noget man gjorde det top meget i i Bangladesh, selvom at vi var tilknyttet en klinik med UK læger. Var hos en læge 2-3 gange det første år ifb med andre ting og det var det.

Udfra hvad jeg kunne læse mig til på den gamle debat og den mødregruppe fra debatten jeg var i på fb og hørte fra andre, så var jeg altså virkelig glad for at jeg ikke skulle til alle de der tjek, skemaer, kurver og målinger osv. Jeg har aldrig bekymret mig om de samme ting som jeg hørte og læste at andre gjorde.

Da han så fik fødevareallergi da han var 6 mdr må jeg også sige at vi primært kiggede på hans alemene tilstand, hvordan tøj passede osv. Der var ikke skemaer og tjek osv for at se om det ene og det andet. Selvsagt ville det være vigtigt hvis han blev helt undervægtig og anæmisk.

Humlen, mavefornemmelse fremfor alt.
2
Buller
Indlæg: 1176
Tilmeldt: 16. jan 2016, 09:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1800

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Buller » 19. nov 2018, 12:10

Vi har lige overstået 4 mdr besøget. Vores søn er 69 cm og vejer over 8,8 kg.

Han må have besluttet at starte sin egen kurve over den øverste på skemaet. I hvert tilfælde har han forladt deres og kører nu sit eget løb. Håber han ikke bliver alt for kæmpe tung....for mine armes skyld.

Til gengæld slap vi for snak om supplering. Mad kan vi prøve når han virker interesseret. Ellers klarer han sig fint på brystmælk. :)
1
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8938
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18163

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Mi55y » 19. nov 2018, 16:08

Jer der er på barsel, hvor meget hjælper jeres mænd med natteroderiet? Jeg synes nemlig, at det er helt naturligt, at det står jeg for, når nu jeg har barsel. Men kom så til at tænke på, at vi jo også sover ret godt.

I nat var vi f.eks. mellem 22:30 og 7:00 oppe to gange - hhv. 30 og 45 min. Men hvis nu hver nat var som i forgårs, hvor vi var oppe 3,5 time midt på natten og igen 1 time ud på morgenen, så er det ikke sikkert, jeg ville have det sådan. Han er så til gengæld god til lige at tage hende, hvis vi er vågne, inden han kører, så jeg lige kan nå i bad eller i tøjet.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf billiebean » 19. nov 2018, 16:18

Mi55y skrev:Jer der er på barsel, hvor meget hjælper jeres mænd med natteroderiet? Jeg synes nemlig, at det er helt naturligt, at det står jeg for, når nu jeg har barsel. Men kom så til at tænke på, at vi jo også sover ret godt.

I nat var vi f.eks. mellem 22:30 og 7:00 oppe to gange - hhv. 30 og 45 min. Men hvis nu hver nat var som i forgårs, hvor vi var oppe 3,5 time midt på natten og igen 1 time ud på morgenen, så er det ikke sikkert, jeg ville have det sådan. Han er så til gengæld god til lige at tage hende, hvis vi er vågne, inden han kører, så jeg lige kan nå i bad eller i tøjet.


Vi har også et nemt barn, og måske netop derfor har det kunnet køre sådan, at far tager hende om natten, hvis der er bøvl, også med putning - og jeg ammer. Jeg havde hårdt brug for søvn i starten, hvor min krop led under blodtab og amningen ikke kørte optimalt og samtidig fungerer jeg enormt dårligt med manglende søvn, mens han godt kan fungere. Så det mønster er vi fortsat med, og det fungerer for os begge.
1
Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Depeche_Mama » 19. nov 2018, 16:35

Mi55y skrev:Jer der er på barsel, hvor meget hjælper jeres mænd med natteroderiet? Jeg synes nemlig, at det er helt naturligt, at det står jeg for, når nu jeg har barsel. Men kom så til at tænke på, at vi jo også sover ret godt.

I nat var vi f.eks. mellem 22:30 og 7:00 oppe to gange - hhv. 30 og 45 min. Men hvis nu hver nat var som i forgårs, hvor vi var oppe 3,5 time midt på natten og igen 1 time ud på morgenen, så er det ikke sikkert, jeg ville have det sådan. Han er så til gengæld god til lige at tage hende, hvis vi er vågne, inden han kører, så jeg lige kan nå i bad eller i tøjet.


Da vores ældste var baby, var det min tjans - med mindre det var en særligt slem nat eller jeg var helt udskidt, så bad jeg om hjælp.

Nu går vi begge hjemme, da manden er ledig, men tænker i udgangspunktet stadig det er mig, så kan han aflaste mig lidt mere om dagen :)

.... Når det der barn ellers gider komme ud :lol: Er 40+3 nu :tie:
1
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.

Tilbage til "Forældre"