Debattens mødregruppe

Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9665
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29283

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 23. nov 2018, 10:02

Missy - jeg havde affundet mig med situationen, og fundet en god serie at se :D

Min datter var på samme måde.
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Depeche_Mama » 23. nov 2018, 10:05

Der er vist ikke noget at gøre, andet end at acceptere det. Eller lave meget intensiv træning til eks. søvn i barnevogn. Da jeg skulle lære knægten at sove i vognen, vågnede han hver 10. minut, og jeg måtte gå/vugge vognen. Det tog et par uger, så kunne han pludselig.
0
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf JoyNips » 23. nov 2018, 10:14

Kan hun sove i barnevogn i bevægelse? Jeg gik i en periode 2-3 timers gåture, fordi luren bare var bedre i barnevognen i bevægelse. Lydbog i ørerne (Mofibo har iøvrigt tilbud idag), købekaffe i kaffeholderen på vognen, varmt tøj på og så afsted.

Og så sov han også en del lure i mine arme (oftest med et bryst i munden) mens jeg så tv.

I en kort periode sov han lur i stillestående barnevogn på altanen eller kunne lægges i sin tremmeseng efter at være blevet ammet i søvn, men de længste perioder har været dem, hvor bevægelse var påkrævet.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18276

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Mi55y » 23. nov 2018, 10:18

Det er bare så frustrerende slet ikke at kunne foretage sig noget. Hvis jeg går med barnevognen er der 50% chance for, at hun bare ligger og kigger efter lidt klynk - og ellers skriger hun. Så jeg tør ikke tage andre steder end i mødregruppe.

I nat sov hun 3 + 6 timer, så tænkte, at hun sikkert var frisk på en tur i barnevognen. Kørte rundt på matriklen på alle slags underlag med et skrigende barn i 20 minutter, før jeg gav op.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf AgentPixie » 23. nov 2018, 10:30

Vi kæmpede også med dagslurene. Han var ikke sur og skreg, lå bare og var åndssvagt træt.
Vi øvede det med ham. Hvis han vågnede efter 10 minutter, puttede vi forfra. Det trækker tænder ud og kan tage LANG tid, men nogle børn skal lære at sove videre når de vågner (er min erfaring)
Har du ikke mod på det, må du gøre det der allerede virker, selvom det måske begrænser dig. Det sutter røv, men det er ikke for evigt :)

Vi kom op på max en times lur. Da han kom i dagpleje, begyndte han at sove 2-3 timer hos hende :sarkasme:
1
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6660
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18861

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Æble » 23. nov 2018, 10:59

Jeg ville nok gå all in på barnevognstræning i en uges tid og hvis det ikke virker så bare acceptere at luren foregår i sofaen. Glimrende anledning til at se nogle serier.

Har du prøvet at putte i barnevogn uden gåtur? Putte så dynen ligger dejlig tæt, evt foldet om hende så hun ligger på den. Ikke for varmt klædt på og self heller ikke for koldt. Mæt, tør og leget træt. Putte, gå væk. Hvis hun græder mere end 10-20 sekunder, gå tilbage og vug eller ryst vognen let uden at sige noget eller se på hende. Hvis hun stadig græder, så sig såså eller noget andet sødt menss du vugger videre. Hvis hun bliver rasende, så tag hende op og kram hende og begynd forfra. Husk at gå væk så hun får en chance for at falde til ro med sig selv. Hvis du gentager igen og igen så forstår hun måske til sidst at det er rigtig nok at hun skal ligge der og sove. Jeg ville selv gentage 10 gange pr lur inden jeg gav op.

Tror virkelig man skal lære babyer at sove godt. Nogle kan af sig selv, andre skal have det vist mange gange.
2
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15172

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Zonta » 23. nov 2018, 11:05

Mi55y skrev:Hvad er jeres tips til at få baby til at sove lur om dagen? Hun vil kun falde i søvn på mig ifm amning og vågner så snart, jeg lægger hende fra mig. Hun sover under 10 timer i døgnet, hvis ikke jeg har mulighed for at ligge på sofaen med hende i armene, og skriger meget af dagen pga træthed.

Følgende inkl diverse kombinationer heraf er afprøvet:
Barnevogn
Lift
Slyngevugge
Voksipose
Dynesvøb
White noise
Mørkt rum
Mors seng sammen med mor
Bilen
Ringslynge
Bæresele

I går fik jeg hende for første gang til at sove i bæreselen, men kun fordi robotstøvsugeren kørte samtidig. Hun sov en time.

Vi har også kæmpet med lurene om dagen indtil for et par uger siden - nu er der et mønster at spore med lang formiddagslur og lidt kortere lure efter frokost og sen eftermiddag.

Måske kommer det - jeg har også siddet mange timer og stenet Netflix med sovende barn i armen på sofaen :) prøv at acceptere at tingene er sådan lige nu - selvom det er lettere sagt end gjort!
2
J, juli 2018.
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4383

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf billiebean » 23. nov 2018, 11:31

Vi er godt i gang med grød her, nu hvor T er næsten 5 måneder (tiden går bare sindssygt stærkt altså..).

Hvordan har I gjort når baby skal med på tur og man ikke kan lave maden?

Hun er ikke gammel nok til at spise de der smoothieposer mv.
0
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4441
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 667
Likede indlæg: 7384

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Neenah » 23. nov 2018, 11:59

Her soves der bedst lur på mig - enten på sofaen eller i strækviklen. I viklen falder hun i søvn efter max 5 minutter som regel.
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9665
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29283

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 23. nov 2018, 12:02

Så har min mand været ved osteopat med Thea. Hun sagde at Thea var meget låst i ben og hofter, og det fik hun løsnet.
Hun sagde også at hun sansede meget, kiggede meget og ikke togbdybe indåndinger. Så hun løsnede også noget ved vejrtrækning og lunger, som skulle hjælpe på det.
Vi har fårt en tid igen i december, hvor hun gerne så at det var mig der kom med hende. Hun tænker at den pludselige og hurtige fødsel kan have noget med det at gøre, og ville gerne se mig og hende sammen, og se om jeg eventuelt også var mærket af det.
Ved ikke helt hvad hun mener - men fair nok, vi er villige til at prøve alt :D

Hun virkede i hvert fald flink, og det virkede ikke så hokus-pokus-voodoo agtigt. Så vi håber at det hjælper på uroen!
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Aquadorable » 23. nov 2018, 12:13

billiebean skrev:Vi er godt i gang med grød her, nu hvor T er næsten 5 måneder (tiden går bare sindssygt stærkt altså..).

Hvordan har I gjort når baby skal med på tur og man ikke kan lave maden?

Hun er ikke gammel nok til at spise de der smoothieposer mv.


Vi laver indimellem grød på farten ved at have varmt vand med i en termoflaske. Men som oftest får hun bare mælk, hvis vi er ude på det tidspunkt, hvor hun normalt får grød/mos.

Tænker det bliver lidt nemmere, når de runder seks måneder, og madmulighederne bliver større.
0
K - 12.06.18 :love:
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Lulu » 23. nov 2018, 12:17

billiebean skrev:Vi er godt i gang med grød her, nu hvor T er næsten 5 måneder (tiden går bare sindssygt stærkt altså..).

Hvordan har I gjort når baby skal med på tur og man ikke kan lave maden?

Hun er ikke gammel nok til at spise de der smoothieposer mv.


Vi brugte tit mad på glas. Ingen af mine unger har gidet det opvarmet, så det var ideelt. Vi har også lavet hjemmelavet grød hjemmefra. Eller lavet på turen med varmt vand. Men for det meste har jeg været positivt overrasket over hvor mange steder der er mikrobølgeovn etc så man kan lave mad når man er af sted.
1
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 23. nov 2018, 12:19

Sangenius, hvad sagde Thea til at blive trykket på?

Min M ville blive meget utilfreds, hvis en fremmed begyndte at røre ved hende :genert:.
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9665
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29283

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 23. nov 2018, 13:42

Sorenspige skrev:Sangenius, hvad sagde Thea til at blive trykket på?

Min M ville blive meget utilfreds, hvis en fremmed begyndte at røre ved hende :genert:.


Det var vi også sikre på at Thea ville! Hun har f.eks. været helt umulig hos øjenlæge og læge. Men osteopaten var rigtig god til at håndtere hende, og snakke til hende. Så hun kunne få lov til at trykke rundt alle vegne, og Thea pev kun lidt hen mod slutningen.
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9665
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29283

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 23. nov 2018, 13:44

Max blev vejet i dag til 4850 gram. Så han har taget 1 kg på på 4 uger - det er jo meget flot. Han er 60 cm lang, så det forklarer jo hvorfor vi er oppe i str 62 :D
5
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018

Tilbage til "Forældre"