Debattens mødregruppe

Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18276

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Mi55y » 21. jan 2019, 12:35

Zonta, lyder ikke sjovt med maske. Håber han tager det nogenlunde!
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7485
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24476

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Moxy-lady » 21. jan 2019, 13:40

Sikke noget møg zonta.

Når det er sagt, så havde jeg selv astma som lille og jeg husker den tid med astmamedicin i masken som det mest beroligende og hyggelige tid på dagen. Jeg sad hos mor og stenede når jeg fik den og den fik mig heeeeelt ned i gear. Den dag i dag bliver mine øjenlåg tunge når jeg hører noget der lyder som den brummen maskinen afgav. Fadølsanlæg har sjovt nok lidt samme lyd. Jeg vil tro at jeg har fået det siden jeg var 9 måneder, for der var jeg indlagt første gang.

Når det er sagt så er det aldrig sjovt og astma er ikke noget at kimse af. Jeg ville bare lige dele min oplevelse så du kan høre at det ikke nødvendigvis behøver være traumatiserende for Johan. Jeg er ret sikker på at min mor har flere traumaer end jeg har i hvert fald. :)
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15172

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Zonta » 21. jan 2019, 15:06

Tak for jeres søde ord allesammen :)

Jeg er ikke så bekymret for ham. Alt skal nok gå (også selvom lægen ville have indlagt ham, hvis ikke det var fordi han var glad og smilende, da vi var der....). Det er mere dét, at jeg synes vi har haft nok at slås med. Så skal vi lige have kørt en ny rutine ind i hverdagen med medicin og vi skal jo lige huske at have det med når vi skal nogen steder og alt det der. Der er også lidt i forhold til dyrene og hvad vi gør dér. Jeg ringer til Astma- og Allergiforeningen i morgen. De har noget gratis rådgivning.
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18276

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Mi55y » 22. jan 2019, 06:35

Jeg har reddet mig en brystbyld og startede på penicillin i går eftermiddag. Kan det godt gå i den lilles mave stort set med det samme? I går aftes havde hendes afføring allerede ændret sig, og i dag har hun meget ondt i maven og lagde ud kl 04 med en ble hver halve time.

Vi supplerer jo, og gav en flaske omkring kl 06. Den kastede hun op udover mig og min dyne. Derefter lå hun i mine arme og fik resten af flasken og klynkede til hun faldt i søvn.

Jeg tænker at holde mig helt til flasken, mens jeg er i behandling og så pumpe ud (og kassere mælken). Har lige bestilt en elektrisk pumpe, fordi jeg håber at få produktionen på rette spor igen, når mit bryst er rask, så forhåbentlig leveres den snart. Når hun vågner igen, skal jeg lige have tager hendes temperatur for en sikkerheds skyld, hvis nu det skulle være noget andet.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4441
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 667
Likede indlæg: 7384

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Neenah » 22. jan 2019, 08:41

Mi55y skrev:Jeg har reddet mig en brystbyld og startede på penicillin i går eftermiddag. Kan det godt gå i den lilles mave stort set med det samme? I går aftes havde hendes afføring allerede ændret sig, og i dag har hun meget ondt i maven og lagde ud kl 04 med en ble hver halve time.

Vi supplerer jo, og gav en flaske omkring kl 06. Den kastede hun op udover mig og min dyne. Derefter lå hun i mine arme og fik resten af flasken og klynkede til hun faldt i søvn.

Jeg tænker at holde mig helt til flasken, mens jeg er i behandling og så pumpe ud (og kassere mælken). Har lige bestilt en elektrisk pumpe, fordi jeg håber at få produktionen på rette spor igen, når mit bryst er rask, så forhåbentlig leveres den snart. Når hun vågner igen, skal jeg lige have tager hendes temperatur for en sikkerheds skyld, hvis nu det skulle være noget andet.

Jeg har været i skrap penicillin (dicillin) behandling fire gange siden oktober, og det har aldrig kunnet mærkes på mælken for M. Kan det være et tilfælde at hun er blevet syg?
0
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf twinkle » 22. jan 2019, 10:47

Øv, hvor er det svært at fungere optimalt på arbejde, når Benjamin har rodet sådan rundt i nat. 3.30 synes han det var morgen :gab:
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18276

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Mi55y » 22. jan 2019, 11:03

Hun er syg. Jeg målte 38,3 i feber, så var til lægen og sidder nu på børneafdelingen og venter på en læge. På den positive side vejede de hende til 5.540 g, så hun har taget 1 kg på siden 17. dec, hvor SP ikke var helt tilfreds med vægtøgningen på kun 125 g ugentligt. Så suppleringen har i hvert fald hjulpet!
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15172

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Zonta » 22. jan 2019, 11:39

Nå, men Johan hvæser stadig en del, så vi skal op i dosis på astmamedicin. Han trækker vejret dobbelt så hurtigt som han bør, men lægen var fortrøstningsfuld og synes ikke han er kandidat til børnemodtagelsen lige nu.

Til gengæld er vi midt i et tigerspring og han spiser nærmest ikke noget i løbet af dagen. Det bevirker, at han ikke får sin Movicol og nu er han mega forstoppet. Top fedt! :rulle:
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4383

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf billiebean » 22. jan 2019, 11:57

Det er træls med de syge børn. Øv!

I dag spiste T for første gang i to uger en hel portion mad til frokost! Jeg dansede en lydløs sejrsdans bagefter hehe. Havde også haft fat i SP som mente vi skulle skrue lidt ned for flasker (hun har fået flaske efter hvert måltid indtil nu) og lade hende sidde med noget egnet mad selv. Hun mente det var sådan en selvstændighedsting, hvor baby begynder at fatte og teste, at de kan styre visse ting. Liiiidt tidligt synes moren..
3
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7485
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24476

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Moxy-lady » 22. jan 2019, 16:47

Zoe vejer nu 60 kg og er 60 cm lang :nerve: det går alt, alt for stærkt! Kan godt forstå at mine arme føles lidt lange en gang i mellem.

Zoe har fået sin 3 måneders vaccination i dag, og klarede det bare så godt! Ikke meget gråd, og kunne distreheres med sutten. Da vi kom hjem og hun vågnede gik hun lidt mad og for første gang i alt for lang tid fik jeg flere store smil og hun virkede glad og tilfreds! Det var så tiltrængt hun blev ked af det lidt efter, og er herefter blevet lidt pylret, så hun ligger og sover i mine arme nu. Kæft hvor jeg dog elsker det lille menneske, altså :dåne:
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3993
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5237

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf girl_beat » 22. jan 2019, 16:58

Moxy-lady skrev:Zoe vejer nu 60 kg og er 60 cm lang :nerve: det går alt, alt for stærkt! Kan godt forstå at mine arme føles lidt lange en gang i mellem.

Zoe har fået sin 3 måneders vaccination i dag, og klarede det bare så godt! Ikke meget gråd, og kunne distreheres med sutten. Da vi kom hjem og hun vågnede gik hun lidt mad og for første gang i alt for lang tid fik jeg flere store smil og hun virkede glad og tilfreds! Det var så tiltrængt hun blev ked af det lidt efter, og er herefter blevet lidt pylret, så hun ligger og sover i mine arme nu. Kæft hvor jeg dog elsker det lille menneske, altså :dåne:

Så har du jo overarme som en bodybuilder :-D

Aj, sorry, jeg driller. Det er super flot at hun har taget så fint på. Det er næsten identiske mål med S :)
6
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7485
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24476

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Moxy-lady » 22. jan 2019, 17:04

girl_beat skrev:
Moxy-lady skrev:Zoe vejer nu 60 kg og er 60 cm lang :nerve: det går alt, alt for stærkt! Kan godt forstå at mine arme føles lidt lange en gang i mellem.

Zoe har fået sin 3 måneders vaccination i dag, og klarede det bare så godt! Ikke meget gråd, og kunne distreheres med sutten. Da vi kom hjem og hun vågnede gik hun lidt mad og for første gang i alt for lang tid fik jeg flere store smil og hun virkede glad og tilfreds! Det var så tiltrængt hun blev ked af det lidt efter, og er herefter blevet lidt pylret, så hun ligger og sover i mine arme nu. Kæft hvor jeg dog elsker det lille menneske, altså :dåne:

Så har du jo overarme som en bodybuilder :-D

Aj, sorry, jeg driller. Det er super flot at hun har taget så fint på. Det er næsten identiske mål med S :)


:lol: :lol: det føles som 60 kg så :D
1
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4441
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 667
Likede indlæg: 7384

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Neenah » 22. jan 2019, 17:18

M er stadig et lille myr. 64 cm og 6,35 kg som 5 måneder gammel.

Jeg kan ikke helt finde ud af hvornår vi skal begynde på det der med mad. Jeg skal tilbage på arbejde om 3 måneder (hvis jeg får nyt job, muligvis 2). Jeg havde ellers tænkt at køre BLW, men når jeg nu ikke er hjemme til at amme hende så meget, hvad gør man så? Hun er ikke i nærheden af at sidde selv - hun har ikke engang lært at trille fra ryg til mave eller mave til ryg endnu.
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6660
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18861

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Æble » 22. jan 2019, 17:23

60 kg det må alligevel være rekord :klap: :lol:
2
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9665
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29283

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 22. jan 2019, 17:25

Så blev Max vaccineret i dag. Jeg var som sædvanlig ved at dø, og lod min mand om at holde, mens jeg vente ryggen til ovre i et hjørne.
Max siger så bare et lille piv, og det var det. Thea skreg bare bloody murder hver gang, og var svær at trøste.
Sikke en forskel :lol:

Neenah - jeg havde bare kørt BLW når hun rammer de 6 måneder, og taget den derfra. Så kan hun altid få modermælk eller mme i kop når du skal på arbejde, eller få hjælp med grød osv., hvis I finder det nødvendigt.
De fleste børn spiser når babserne er væk. Men du kan nok godt regne med, at der bliver skruet op for natamningenb i en stund, når hun ikke får om dagen. :)
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018

Tilbage til "Forældre"