Debattens mødregruppe

Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf AgentPixie » 28. sep 2018, 09:53

De andre i dagplejen har ikke så mange tænder, er vist bare min unge der er sær. Men han får også flere tænder af gangen.. han fik 4 kindtænder på samme tid, en i hver side af under- og overmunden :tie:
0
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 28. sep 2018, 10:18

AgentPixie skrev:De andre i dagplejen har ikke så mange tænder, er vist bare min unge der er sær. Men han får også flere tænder af gangen.. han fik 4 kindtænder på samme tid, en i hver side af under- og overmunden :tie:


Det er vel på sin vis rart at få det overstået. Thea er jævnt ringe selskab når hun får tænder. De sidste tre nætter har hun vågnet ca to gange i timen, og intet virker. I hvert fald intet jeg føler jeg kan give hende - måske en gang morfin eller lidt whisky kunne gøre tricket :D
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Neenah » 28. sep 2018, 13:23

Hvad er der blevet af min søde, milde pige? Hun skriger og skriger, falder ikke selv i søvn, og vil overhovedet ikke spise. Hun ligger dog mest bare og kigger omkring dig, men hun vil virkelig ikke ammes, så hun har nærmest ikke fået mad hele dagen. Hver gang hun bliver lagt til bliver hun fuldstændig hysterisk og skiftevis sutter som en gal og stirrer på brystvorten som var det ondskaben selv.
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15155

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Zonta » 28. sep 2018, 15:10

Neenah skrev:Hvad er der blevet af min søde, milde pige? Hun skriger og skriger, falder ikke selv i søvn, og vil overhovedet ikke spise. Hun ligger dog mest bare og kigger omkring dig, men hun vil virkelig ikke ammes, så hun har nærmest ikke fået mad hele dagen. Hver gang hun bliver lagt til bliver hun fuldstændig hysterisk og skiftevis sutter som en gal og stirrer på brystvorten som var det ondskaben selv.

Hvor gammel er det hun er? Tænker om det er et spring?
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Neenah » 28. sep 2018, 15:32

Zonta skrev:
Neenah skrev:Hvad er der blevet af min søde, milde pige? Hun skriger og skriger, falder ikke selv i søvn, og vil overhovedet ikke spise. Hun ligger dog mest bare og kigger omkring dig, men hun vil virkelig ikke ammes, så hun har nærmest ikke fået mad hele dagen. Hver gang hun bliver lagt til bliver hun fuldstændig hysterisk og skiftevis sutter som en gal og stirrer på brystvorten som var det ondskaben selv.

Hvor gammel er det hun er? Tænker om det er et spring?

4 uger i onsdags. Har tænkt på det, men det er da lidt tidligt? Hun er født en uge før termin.
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 28. sep 2018, 15:35

Synes de der "spring" kommer og går som de vil. Vi hhar aldrig set et system i det.
I en lang periode kunne jeg kun amme i et helt mørkt lokale, med helt ro på. Eller på en bold mens vi hoppede. Eller mens jeg gik med hende i armene.

Du kunne måske læse om ammestrejke på ammenet :)
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Lulu » 28. sep 2018, 17:51

Neenah skrev:
Zonta skrev:
Neenah skrev:Hvad er der blevet af min søde, milde pige? Hun skriger og skriger, falder ikke selv i søvn, og vil overhovedet ikke spise. Hun ligger dog mest bare og kigger omkring dig, men hun vil virkelig ikke ammes, så hun har nærmest ikke fået mad hele dagen. Hver gang hun bliver lagt til bliver hun fuldstændig hysterisk og skiftevis sutter som en gal og stirrer på brystvorten som var det ondskaben selv.

Hvor gammel er det hun er? Tænker om det er et spring?

4 uger i onsdags. Har tænkt på det, men det er da lidt tidligt? Hun er født en uge før termin.


Spring tælles fra terminsdato og ikke fødselsdato. Så hun må være 3 uger efter terminsdato. Der ligger et appetitspeing ved 3 uger. Det kunne sagtens være det der driller.
1
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15155

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Zonta » 28. sep 2018, 17:51

Neenah skrev:
Zonta skrev:
Neenah skrev:Hvad er der blevet af min søde, milde pige? Hun skriger og skriger, falder ikke selv i søvn, og vil overhovedet ikke spise. Hun ligger dog mest bare og kigger omkring dig, men hun vil virkelig ikke ammes, så hun har nærmest ikke fået mad hele dagen. Hver gang hun bliver lagt til bliver hun fuldstændig hysterisk og skiftevis sutter som en gal og stirrer på brystvorten som var det ondskaben selv.

Hvor gammel er det hun er? Tænker om det er et spring?

4 uger i onsdags. Har tænkt på det, men det er da lidt tidligt? Hun er født en uge før termin.

Altså Johan havde et spring, da han var 5 uger, men han er født 2,5 uge før termin. Så det kan sagtens være. Uanset hvad lyder det skide hårdt. Så længe hun leverer bleer og ellers ser sund og rask ud, tror jeg ikke jeg ville lægge så meget i det andet end bare at sørge for tryghed og så holde ud.
1
J, juli 2018.
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf twinkle » 28. sep 2018, 18:16

Jeg er ved at pakke alt str. 74 væk, det hele stumper. Hvor blev min lille baby lige af :whine:
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf billiebean » 28. sep 2018, 18:37

Tror vi fik det første lille grin med lyd på i dag ❤ Eller først fik uroen over puslebordet - og så fik jeg et under amningen :D
1
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1095
Likede indlæg: 12857

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf godtnavn » 28. sep 2018, 21:55

twinkle skrev:Jeg er ved at pakke alt str. 74 væk, det hele stumper. Hvor blev min lille baby lige af :whine:


Jeg har først lige fået pakket det sidste i 74 væk...

Tilgengæld har jeg købt et par bukser i str 56 i dag, de er så små og fine :love: Og får min datter til at virke enorm! Men til sommer kan hun og lillesøster/bror være bukse-venner med matchende bukser :P
0
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Neenah » 30. sep 2018, 16:01

Det er godt nok nogle lange stræk Matilda tager i dag. Hun har sovet siden klokken 11, kun afbrudt af amninger 3-4 gange.
0
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf twinkle » 30. sep 2018, 18:55

Hvad er must have ift. overtøj? Er det nødvendigt med vinterjakke, thermotøj, regntøj og flyverdragt? Det eneste jeg har til ham lige nu er en ulddragt..
Og hvordan med noget til fødderne - han går ikke endnu, rejser sig kun op af ting. Har læst mig frem til, at der er bedst at vente med “rigtige” sko til de går selvstændigt, men hvad så med udendørs fodtøj hvis det fx er vådt?
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sof » 30. sep 2018, 19:04

twinkle skrev:Hvad er must have ift. overtøj? Er det nødvendigt med vinterjakke, thermotøj, regntøj og flyverdragt? Det eneste jeg har til ham lige nu er en ulddragt..
Og hvordan med noget til fødderne - han går ikke endnu, rejser sig kun op af ting. Har læst mig frem til, at der er bedst at vente med “rigtige” sko til de går selvstændigt, men hvad så med udendørs fodtøj hvis det fx er vådt?

Det med at vente til de primært er gående, er fordi foden bliver mere “flad”, så hvis man prøver gå-sko på en kravler, så kan man få købt en alt for lille sko og der skal gerne være 1-1,5 cm vokseplads i skoene. Det var den forklaring jeg fik da vi købte de første.

Selv har vi lige købt første par gå sko, nogle med god støtte og gode såler, i læder, som kan holde til et koldt efterår. Jeg ville uanset hvad vente med støvler til vejret gør det bliver nødvendigt.

Til dem der ikke går, der kan man få overtræksfutter i regntøjstof evt med foer, der kan gå udover hjemmesko/futter, det er der et par stykker af de små der har på i vores institution, tror de er fra Celavi.


Vores dreng er kommet i termotøjet, i vuggestuen er det bukser og jakke og når vi selv er ude er det som regel en heldragt i softshell materiale med fleece i. Så har han regntøj et sæt i vuggestuen han kan få udenpå termotøjet og et sæt hjemme med fleece i. Tænker han skal have en flyverdragt, men kan ikke rigtig overskue markedet. Og så skal han have vinterstøvler, når vi kommer tættere på.

Sidste år da han var 6 mdr, da var det bare en ulddragt fra Joha.
1
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Bøtte » 30. sep 2018, 19:10

twinkle skrev:Hvad er must have ift. overtøj? Er det nødvendigt med vinterjakke, thermotøj, regntøj og flyverdragt? Det eneste jeg har til ham lige nu er en ulddragt..
Og hvordan med noget til fødderne - han går ikke endnu, rejser sig kun op af ting. Har læst mig frem til, at der er bedst at vente med “rigtige” sko til de går selvstændigt, men hvad så med udendørs fodtøj hvis det fx er vådt?


Hvornår starter han og hvor gammel er han der?

Vores store startede midt oktober som 10 mdr. Hun startede i flyverdragt fordi hun bare sad stille på græs/i sandkassen. Hun kunne end ikke kravle. Hun havde overtræksfutter på - det er nærmest udendørs hjemmesko :-D

Den lille startede midt september som 10 mdr. Hun fik termotøj og regntøj med. Hun bevægede sig markant mere, kravlede og gik som 11 mdr. Hun havde primært overtræksfutter i starten og senere sko, da hun gik stabilt. Vinterstøvler var alt for svære at gå i.

Vi har haft vinterjakke til dem begge.
Vi har transporter meget i barnevogn/klapvogn og der fungerede det bedst med vinterjakke, synes jeg.


Jeg har primært købt neutraltfarvet overtøj til den store, så det kunne bruges til mindre søskende. (Altså pink og lilla kan selvfølgelig også bruges til drenge. Jeg synes bare grå/sort/blå var mere praktisk).
1

Tilbage til "Forældre"