Debattens mødregruppe

Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 16. mar 2018, 12:39

Thea er heldigvis ved at få appetitten igen. Jeg tror virkelig ikke hun kan/bør tabe et helt kilo, nu hun kun vejer 9,5. Så havde hun ikke begyndt med appetitten igen nu, havde vi ringet til lægen og hørt ad.

Man kan snildt tælle alle ribben både foran og bagpå, og elastikker har hun ingen af. Sådan har hun været længe, og trives. Men helst ikke tyndere :p
2
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Sustentaculum
Indlæg: 861
Tilmeldt: 27. aug 2015, 16:53
Kort karma: 140
Likede indlæg: 1034

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sustentaculum » 16. mar 2018, 12:47

Sangius skrev:Thea er heldigvis ved at få appetitten igen. Jeg tror virkelig ikke hun kan/bør tabe et helt kilo, nu hun kun vejer 9,5. Så havde hun ikke begyndt med appetitten igen nu, havde vi ringet til lægen og hørt ad.

Man kan snildt tælle alle ribben både foran og bagpå, og elastikker har hun ingen af. Sådan har hun været længe, og trives. Men helst ikke tyndere :p


Selvfølgelig kan hun ikke tåle at tabe et helt kilo, jeg håber ikke det var det du læste i mit indlæg. Albert kunne bestemt heller ikke tåle det, men det var nu en gang sådan det gik.

Dejligt at høre at hun kommer sig :)
1
Kolibrien
Indlæg: 407
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:48
Kort karma: 79
Likede indlæg: 588

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Kolibrien » 16. mar 2018, 12:56

Slettet igen
Senest rettet af Kolibrien 17. mar 2018, 06:35, rettet i alt 2 gange.
14
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf AgentPixie » 16. mar 2018, 13:00

Kolibrien skrev:Undskyld, at jeg slet ikke lige forholder mig til andres indlæg - og ender sikkert med at fortryde mit eget og sletter det lige om lidt, men jeg kan ikke være i mig selv af følelser og virvar.. Jeg skal ud med det til nogen, som ikke kender mig. (kender du mig, så sig det ikke til nogen).

:dåne:
Ej hvor vildt! Krydser for at det går som det skal!
Kan godt forstå I er rundt på gulvet!
0
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
Brugeravatar
Sustentaculum
Indlæg: 861
Tilmeldt: 27. aug 2015, 16:53
Kort karma: 140
Likede indlæg: 1034

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sustentaculum » 16. mar 2018, 13:01

Kolibrien skrev:Undskyld, at jeg slet ikke lige forholder mig til andres indlæg - og ender sikkert med at fortryde mit eget og sletter det lige om lidt, men jeg kan ikke være i mig selv af følelser og virvar.. Jeg skal ud med det til nogen, som ikke kender mig. (kender du mig, så sig det ikke til nogen)


Wauw. :love: Fantastisk.
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 16. mar 2018, 13:12

twinkle skrev:Jeg har været oppe siden kl 6 med verdens mest pylrede baby. Det er kun mig der dur, hvis jeg så meget som tænker på at putte ham vågner han, og græder utrøsteligt. Stakkels lille mand :(


Øv :( . Vil han sove oven på dig?
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf twinkle » 16. mar 2018, 16:09

Sangius skrev:
twinkle skrev:Jeg har været oppe siden kl 6 med verdens mest pylrede baby. Det er kun mig der dur, hvis jeg så meget som tænker på at putte ham vågner han, og græder utrøsteligt. Stakkels lille mand :(


Øv :( . Vil han sove oven på dig?


Ja, heldigvis. Selv om det der med at falde i søvn er svært for ham. Han går som regel i flitsbue, og skal kigge alle mulige steder hen og spjætte med arme og ben, selv om han er ved at gabe kæberne af led. Vi har med moderat succes brugt stofble-over-hovedet tricket før, men i dag virker det heller ikke.

Det er åbenbart ikke nemt at være snart 8 uger gammel i en meget spændende verden, hvor man skal følge med i alt.
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 16. mar 2018, 16:14

twinkle skrev:
Sangius skrev:
twinkle skrev:Jeg har været oppe siden kl 6 med verdens mest pylrede baby. Det er kun mig der dur, hvis jeg så meget som tænker på at putte ham vågner han, og græder utrøsteligt. Stakkels lille mand :(


Øv :( . Vil han sove oven på dig?


Ja, heldigvis. Selv om det der med at falde i søvn er svært for ham. Han går som regel i flitsbue, og skal kigge alle mulige steder hen og spjætte med arme og ben, selv om han er ved at gabe kæberne af led. Vi har med moderat succes brugt stofble-over-hovedet tricket før, men i dag virker det heller ikke.

Det er åbenbart ikke nemt at være snart 8 uger gammel i en meget spændende verden, hvor man skal følge med i alt.


De første mange måneder sovThea kun oven på mig. Barnevogne, slyngevugge, lift = intet var godt nok. I en periode måtte jeg sidde og vugge hende på toilettet, da der her ikke er vinduer, så der kunne blive helt mørkt. Det er trættende = men det går over!
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf twinkle » 16. mar 2018, 16:26

Sangius skrev:
twinkle skrev:
Sangius skrev:
twinkle skrev:Jeg har været oppe siden kl 6 med verdens mest pylrede baby. Det er kun mig der dur, hvis jeg så meget som tænker på at putte ham vågner han, og græder utrøsteligt. Stakkels lille mand :(


Øv :( . Vil han sove oven på dig?


Ja, heldigvis. Selv om det der med at falde i søvn er svært for ham. Han går som regel i flitsbue, og skal kigge alle mulige steder hen og spjætte med arme og ben, selv om han er ved at gabe kæberne af led. Vi har med moderat succes brugt stofble-over-hovedet tricket før, men i dag virker det heller ikke.

Det er åbenbart ikke nemt at være snart 8 uger gammel i en meget spændende verden, hvor man skal følge med i alt.


De første mange måneder sovThea kun oven på mig. Barnevogne, slyngevugge, lift = intet var godt nok. I en periode måtte jeg sidde og vugge hende på toilettet, da der her ikke er vinduer, så der kunne blive helt mørkt. Det er trættende = men det går over!


Det er også noget der frustrerer mig ret meget. Benjamin kan simpelthen ikke sove i barnevognen. Eller jo, så længe den er i bevægelse. Lige så snart den står stille i carporten vågner han, og uanset hvad jeg gør falder han ikke i søvn igen. Er så misundelig på de mødre, der ligger deres barm ud i barnevognen og sove, og så tager barnet lige tre-fire timer i streg. Kan ikke huske, hvornår Benjamin har sovet så langt et stræk om dagen, hvor han lå selv :(

Jeg håber virkelig, at det bare er en fase. Men hvor længe er det egentlig normalt, at sådan nogle faser tager? Er så bekymret for, at det kommer til at være sådan her de næste mange, mange mdr. Og så går min hjerne i overdrive, for tænk hvis han ikke kan sove selv, når han kommer i vuggestue eller dp??? :/
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 16. mar 2018, 16:29

twinkle skrev:
Sangius skrev:
twinkle skrev:
Sangius skrev:
twinkle skrev:Jeg har været oppe siden kl 6 med verdens mest pylrede baby. Det er kun mig der dur, hvis jeg så meget som tænker på at putte ham vågner han, og græder utrøsteligt. Stakkels lille mand :(


Øv :( . Vil han sove oven på dig?


Ja, heldigvis. Selv om det der med at falde i søvn er svært for ham. Han går som regel i flitsbue, og skal kigge alle mulige steder hen og spjætte med arme og ben, selv om han er ved at gabe kæberne af led. Vi har med moderat succes brugt stofble-over-hovedet tricket før, men i dag virker det heller ikke.

Det er åbenbart ikke nemt at være snart 8 uger gammel i en meget spændende verden, hvor man skal følge med i alt.


De første mange måneder sovThea kun oven på mig. Barnevogne, slyngevugge, lift = intet var godt nok. I en periode måtte jeg sidde og vugge hende på toilettet, da der her ikke er vinduer, så der kunne blive helt mørkt. Det er trættende = men det går over!


Det er også noget der frustrerer mig ret meget. Benjamin kan simpelthen ikke sove i barnevognen. Eller jo, så længe den er i bevægelse. Lige så snart den står stille i carporten vågner han, og uanset hvad jeg gør falder han ikke i søvn igen. Er så misundelig på de mødre, der ligger deres barm ud i barnevognen og sove, og så tager barnet lige tre-fire timer i streg. Kan ikke huske, hvornår Benjamin har sovet så langt et stræk om dagen, hvor han lå selv :(

Jeg håber virkelig, at det bare er en fase. Men hvor længe er det egentlig normalt, at sådan nogle faser tager? Er så bekymret for, at det kommer til at være sådan her de næste mange, mange mdr. Og så går min hjerne i overdrive, for tænk hvis han ikke kan sove selv, når han kommer i vuggestue eller dp??? :/


Thea sov først i barnevognen da hun var ca 6 måneder. Nu elsker hun den, og tager lange lure i den. Det skal nok komme! Der er meget lang tid til pasning, i forhold til hans udvikling. Det er helt normalt at han ikke vil sove alenei vognen, og du kan ikke gøre meget fot at ændre det. Han skal nok gøre det, når han er klar!
Jeg havde selv helt de samme bekymringer, og maaange andre har haft lige så. Det skal nok komme alt sammen ♡
2
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf twinkle » 16. mar 2018, 16:41

Sangius skrev:
twinkle skrev:
Sangius skrev:
twinkle skrev:
Sangius skrev:
twinkle skrev:Jeg har været oppe siden kl 6 med verdens mest pylrede baby. Det er kun mig der dur, hvis jeg så meget som tænker på at putte ham vågner han, og græder utrøsteligt. Stakkels lille mand :(


Øv :( . Vil han sove oven på dig?


Ja, heldigvis. Selv om det der med at falde i søvn er svært for ham. Han går som regel i flitsbue, og skal kigge alle mulige steder hen og spjætte med arme og ben, selv om han er ved at gabe kæberne af led. Vi har med moderat succes brugt stofble-over-hovedet tricket før, men i dag virker det heller ikke.

Det er åbenbart ikke nemt at være snart 8 uger gammel i en meget spændende verden, hvor man skal følge med i alt.


De første mange måneder sovThea kun oven på mig. Barnevogne, slyngevugge, lift = intet var godt nok. I en periode måtte jeg sidde og vugge hende på toilettet, da der her ikke er vinduer, så der kunne blive helt mørkt. Det er trættende = men det går over!


Det er også noget der frustrerer mig ret meget. Benjamin kan simpelthen ikke sove i barnevognen. Eller jo, så længe den er i bevægelse. Lige så snart den står stille i carporten vågner han, og uanset hvad jeg gør falder han ikke i søvn igen. Er så misundelig på de mødre, der ligger deres barm ud i barnevognen og sove, og så tager barnet lige tre-fire timer i streg. Kan ikke huske, hvornår Benjamin har sovet så langt et stræk om dagen, hvor han lå selv :(

Jeg håber virkelig, at det bare er en fase. Men hvor længe er det egentlig normalt, at sådan nogle faser tager? Er så bekymret for, at det kommer til at være sådan her de næste mange, mange mdr. Og så går min hjerne i overdrive, for tænk hvis han ikke kan sove selv, når han kommer i vuggestue eller dp??? :/


Thea sov først i barnevognen da hun var ca 6 måneder. Nu elsker hun den, og tager lange lure i den. Det skal nok komme! Der er meget lang tid til pasning, i forhold til hans udvikling. Det er helt normalt at han ikke vil sove alenei vognen, og du kan ikke gøre meget fot at ændre det. Han skal nok gøre det, når han er klar!
Jeg havde selv helt de samme bekymringer, og maaange andre har haft lige så. Det skal nok komme alt sammen ♡


Det håber jeg! Men puha, min hjerne løber simpelthen af med mig og opfinder en milliard bekymringer, som slet ikke er relevante og aktuelle.
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf AgentPixie » 16. mar 2018, 17:57

Asger bliver 9 måneder om en uge, han gider stadig ikke sove i vognen, medmindre den er i bevægelse. Sådan er børn jo så forskellige.
0
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 16. mar 2018, 18:41

De flest børn lærer at sove anderledes i pasning end derhjemme. Min drenge skulle trilles i søvn i 5-10 minutter og sov max en time, da han startede i DP. Jeg tror, DP trillede ham i 30 sek i 2 dage, og så var det slut (uden skrig og skrål), og han lærte at sove omkring 2 timer. Derhjemme skulle vi stadig helst trille lidt.

Min pige trillede vi også, ind til det ikke virkede længere. Så prøvede vi bare at stille hende ud, og så sov hun (dog kun 30-45 minutter ad gangen). Der var hun måske omkring 7-8 måneder.

Min pointe prøv at lade være med at stresse over, hvad der skal ske om x antal måneder. Tingene kan ændre sig fra den ene dag til den anden.
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 16. mar 2018, 18:41

Tillykke, Kolibrien :banan:.
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf godtnavn » 16. mar 2018, 18:53

Tillykke Kolibri, hvor er det dog fantastisk :lun:

Her er vi på vej igennem vaccinationsfeber, det er bare ikke sjovt! Derudover blev jeg lidt bekymret, vores vægt herhjemme vejer ligesom sp's vægt, så vi vejet hende en gang om måneden, men ikke siden midt i januar. I følge vægten hos lægen skulle hun have tabt 700 g siden januar! Det synes jeg er ret bekymrende, hos lægen vejede hun 9,5, så lægen var ikke bekymret da det jo stadig er en fin vægt, men vejer hende lige igen ved 15 måneders tjekket for at se hun tager på. Men må indrømme jeg blev nervøs. Tænker at veje hende herhjemme når hun er forbi vaccinefeberen og se om der bare er kæmpe forskel på de to vægte og hun ikke har tabt sig så meget.
Kan tydeligt se hun er blevet tyndere, men hun er også blevet markant højere, så tænkte der bare var flere cm at fordele vægten på, der er også elastikekr på benene. Hun bevæger sig meget mere, men synes også hun spsier godt, så er meget i tvivl. Synes 700 g tabt virker helt forkert, også selvom hun stadig er godt inde i normalområdet :)
0

Tilbage til "Forældre"