Debattens mødregruppe

xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf xxx---xxx » 12. nov 2017, 01:25

PinkPowerPrincess skrev:Hvornår begyndte jeres at have en rytme? Sixten på 5 mdr har det slet ikke endnu. Han falder i søvn mellem 19-01 (1.30 i går faktisk, vågen igen 6.30, og en million gange i nat, gab) og står op mellem 4-7. Hvis han falder i søvn 19-20 er det aldrig til at vide om det er for at sove til næste (tidlig) morgen, eller for at vågne et par timer senere og være vågen til over midnat. Nogle gange falder han i søvn kl 22 når vi går i seng, det er lykken, selvom der så ikke er noget voksentid, men sker desværre ikke særlig tit. I løbet af dagen sover han altid 30 mins lure, men der er meget forskel på hvor mange og hvornår på dagen de ligger.
Søger ikke råd til at rette ham ind, er bare nysgerrig efter at vide hvornår jeres begyndte at lave en rytme. :)

Har forresten fået ny sp, det er virkelig dejligt! Hun er meget mere støttende i at jeg skal gøre det jeg føler for i stedet for at prøve at trumfe hendes holdninger igennem. Og så er vi også bare meget mere enige om mange ting, feks at fuldamme til 6 mdr, langtidsamning, at hans behov generelt skal komme før mine, den anerkendende tilgang. Og så kommenterede hun min vikle med uld og sagde at den var bare lækker :D
Kan virkelig anbefale at skifte sp, hvis man er utilfreds. Ville ønske jeg havde gjort det for lang tid siden, det har lettet meget fra mine skuldre.



Her begyndte storebror at have en rytme med at komme i seng omkring kl 19 da han var omkring 3-4 mdr.

Lillebror til gengæld var en helt anden sag. Indtil han var 7/8 mdr der kom han først i seng mellem 21-00. Det var totalt opslidende. Hvis han sov før så poseenappede han blot i 30 min :tie:
Det er blevet bedre de sidste 2 mdr og han er 10 mdr om lidt.
Han sov så ofte også længe, og det var jo dejligt men det gav ingen voksentid da kæresten jo var kørt på arbejde.
Så her bød vi vintertiden velkommen og nu kommer han i seng mellem 19-20.
0
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Lulu » 12. nov 2017, 07:36

Sorenspige skrev:
Lulu skrev:F havde en fast rytme fra han blev født. Han var en virkelig mærkelig nyfødt :stoned:

E fik først en rigtig rytme da han var 7 mdr. Faktisk begyndte det dagen efter han blev opereret, narkosen gjorde noget de fik hans søvn til at være 100% regelmæssig.


Hvad blev han opereret for?


Han havde kun en sten der var røget ned i pungen. Det opererer de gerne for efter 6 mdr for at der er mindst mulig gener også i det senere liv, men de vil ikke før 6 mdr med mindre det er livstruende, der er narkosen vidst for farlig.
0
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Shmartiesh » 12. nov 2017, 09:51

Rytme, hvad er det? :stoned:

Jeg tror jeg friammer. Der er i hvert fald kun hver 3. Time når hun sover. Når hun så er vågen så ammer jeg 2-3 gange i den vågne tid. Ofte har vi ret urolige aftener og hun er vågen fra 17 til 23-24 måske med powernaps. Nogen gange sover hun til kl. 8 om morgenen, andre gange til kl. 10 eller 11. - selvf. Med amninger derimellem. Ellers var hun sgu en supersover :D

I går aftes var hun overtræt og lidt overstimuleret, der ammede jeg on off i 3 timer. Hun fik ret store måltider ved hvert bryst. Faldt så til ro i slyngevuggen og blev til sidst ammet i sengen, faldt i søvn omkring kl. 24 og vågnede så først 6.30. Hun var godt nok også tanket op!

Hvordan får man startet en rytme med at putte til nat kl. 19 ca? Eller 20? Jeg mangler virkelig aftener alene med min mand eller bare hvor jeg kan få lavet ting til dåben..
Senest rettet af Shmartiesh 12. nov 2017, 10:37, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf MyGirl » 12. nov 2017, 09:59

Shmartiesh skrev:Rytme, hvad er det? :stoned:

Jeg tror jeg friammer. Der er i hvert fald kun hver 3. Time når hun sover. Når hun så er vågen så ammer jeg 2-3 gange i den vågne tid. Ofte har vi ret urolige aftener og hun er vågen fra 17 til 23-24 måske med powernaps. Nogen gange sover hun til kl. 8 om morgenen, andre gange til kl. 10 eller 11.

I går aftes var hun overtræt og lidt overstimuleret, der ammede jeg on off i 3 timer. Hun fik ret store måltider ved hvert bryst. Faldt så til ro i slyngevuggen og blev til sidst ammet i sengen, faldt i søvn omkring kl. 24 og vågnede så først 6.30. Hun var godt nok også tanket op!

Hvordan får man startet en rytme med at putte til nat kl. 19 ca? Eller 20? Jeg mangler virkelig aftener alene med min mand eller bare hvor jeg kan få lavet ting til dåben..


Tror stadig vores er for små til, at man kan begynde at give dem vaner desværre. Det er i hvert fald det, jeg har forstået - at man først ved 3-4 måneders alderen med succes kan begynde at skubbe lidt.

Vi har ikke gjort noget aktivt for den rytme. Vi har været så pisseheldige, at den er han nærmest født med. Han har lige fra start virket som om, hans krop kendte forskel på nat og dag. Meeen, det kan jo også nå at ændre sig igen.

Håber snart, I får lidt voksetid!
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf MyGirl » 12. nov 2017, 10:03

Er lidt træt af kæresten.. Han var til juldefrokost i går, og havde sagt, det var fint at han sov der. Havde dog spurgt, om han ikke ville komme lidt tidligt hjem, da weekenderne lidt er der jeg lader op og nyder lidt aflastning, når man er så meget på med den lille om natten og i hverdagen. Det indvilligede han selvfølgelig i.

Han kom hjem her 10.30-ish, hvilket er helt fint, hvis det da ikke var fordi, han er helt busted og er faldet direkte i søvn på sofaen :rulle:

... og han skal af sted igen på fredag, hvor vi har de store unger...
0
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Shmartiesh » 12. nov 2017, 10:41

MyGirl skrev:
Shmartiesh skrev:Rytme, hvad er det? :stoned:

Jeg tror jeg friammer. Der er i hvert fald kun hver 3. Time når hun sover. Når hun så er vågen så ammer jeg 2-3 gange i den vågne tid. Ofte har vi ret urolige aftener og hun er vågen fra 17 til 23-24 måske med powernaps. Nogen gange sover hun til kl. 8 om morgenen, andre gange til kl. 10 eller 11.

I går aftes var hun overtræt og lidt overstimuleret, der ammede jeg on off i 3 timer. Hun fik ret store måltider ved hvert bryst. Faldt så til ro i slyngevuggen og blev til sidst ammet i sengen, faldt i søvn omkring kl. 24 og vågnede så først 6.30. Hun var godt nok også tanket op!

Hvordan får man startet en rytme med at putte til nat kl. 19 ca? Eller 20? Jeg mangler virkelig aftener alene med min mand eller bare hvor jeg kan få lavet ting til dåben..


Tror stadig vores er for små til, at man kan begynde at give dem vaner desværre. Det er i hvert fald det, jeg har forstået - at man først ved 3-4 måneders alderen med succes kan begynde at skubbe lidt.

Vi har ikke gjort noget aktivt for den rytme. Vi har været så pisseheldige, at den er han nærmest født med. Han har lige fra start virket som om, hans krop kendte forskel på nat og dag. Meeen, det kan jo også nå at ændre sig igen.

Håber snart, I får lidt voksetid!


Hun kender heldigvis forskel på nat og dag på den måde at hun falder i søvn med det samme efter amning om natten. Hun er bare længe om at finde ud af det burde være nat...

Jeg synes dog også vi har en vildt nem baby. Hun græder kun når hun har en grund eller er overtræt og ikke selv kan falde i søvn. Og om natten falder hun i søvn af sig selv. Hun behøver ikke at blive vugget. Jeg gad bare godt hun sov lidt tidligere... :genert: Man kan nok ikke få det hele :lol:
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf MyGirl » 12. nov 2017, 10:44

Shmartiesh skrev:
MyGirl skrev:
Shmartiesh skrev:Rytme, hvad er det? :stoned:

Jeg tror jeg friammer. Der er i hvert fald kun hver 3. Time når hun sover. Når hun så er vågen så ammer jeg 2-3 gange i den vågne tid. Ofte har vi ret urolige aftener og hun er vågen fra 17 til 23-24 måske med powernaps. Nogen gange sover hun til kl. 8 om morgenen, andre gange til kl. 10 eller 11.

I går aftes var hun overtræt og lidt overstimuleret, der ammede jeg on off i 3 timer. Hun fik ret store måltider ved hvert bryst. Faldt så til ro i slyngevuggen og blev til sidst ammet i sengen, faldt i søvn omkring kl. 24 og vågnede så først 6.30. Hun var godt nok også tanket op!

Hvordan får man startet en rytme med at putte til nat kl. 19 ca? Eller 20? Jeg mangler virkelig aftener alene med min mand eller bare hvor jeg kan få lavet ting til dåben..


Tror stadig vores er for små til, at man kan begynde at give dem vaner desværre. Det er i hvert fald det, jeg har forstået - at man først ved 3-4 måneders alderen med succes kan begynde at skubbe lidt.

Vi har ikke gjort noget aktivt for den rytme. Vi har været så pisseheldige, at den er han nærmest født med. Han har lige fra start virket som om, hans krop kendte forskel på nat og dag. Meeen, det kan jo også nå at ændre sig igen.

Håber snart, I får lidt voksetid!


Hun kender heldigvis forskel på nat og dag på den måde at hun falder i søvn med det samme efter amning om natten. Hun er bare længe om at finde ud af det burde være nat...

Jeg synes dog også vi har en vildt nem baby. Hun græder kun når hun har en grund eller er overtræt og ikke selv kan falde i søvn. Og om natten falder hun i søvn af sig selv. Hun behøver ikke at blive vugget. Jeg gad bare godt hun sov lidt tidligere... :genert: Man kan nok ikke få det hele :lol:


Du har ret. Man må sætte pris på de forcer de har de små :D Lyder som en god baby, I har fået jer!
0
Brugeravatar
Flix
Indlæg: 140
Tilmeldt: 22. aug 2016, 19:48
Kort karma: 19
Likede indlæg: 250

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Flix » 12. nov 2017, 11:07

Shmartiesh skrev:
Hun kender heldigvis forskel på nat og dag på den måde at hun falder i søvn med det samme efter amning om natten. Hun er bare længe om at finde ud af det burde være nat...

Jeg synes dog også vi har en vildt nem baby. Hun græder kun når hun har en grund eller er overtræt og ikke selv kan falde i søvn. Og om natten falder hun i søvn af sig selv. Hun behøver ikke at blive vugget. Jeg gad bare godt hun sov lidt tidligere... :genert: Man kan nok ikke få det hele :lol:


Det lyder meget som min Villum. Han faldt også først i søvn ml. 22 og 23 det første lange stykke tid. Nu hvor han er 3 mdr. er det stadig som vinden blæser med den sengetid, men alt mellem 19.30 og 22. Så vi lander nok på 19-20 stykker på et tidspunkt.
Voksentid er også en by i Rusland her, især fordi vi har en på 2 år, som også skal lege og puttes om aftenen, så far går fra til hende. Det har været helt mærkeligt de dage, hvor baby sov tidligt, og vi har kunnet se et afsnit af noget - eller måske endda snakke sammen! :8:
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 14. nov 2017, 21:27

Vi har løst vores mødedilemma ved at invitere min far + kone med til en miniferie i Paris. :D

Så passer de ham en eftermiddag dernede, mens vi er til møde, og så kan vi hygge sammen de andre dage.
3
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 14. nov 2017, 21:33

Vi er i øvrigt lige blevet meget glade for den sundhedsforsikring, vi har til Knud.

Han har været syg en lille uge med høj feber, hvor lægen kunne se rødme på trommehinderne. Samtidig er han pludseligt begyndt at sove dårligt og skrige helt vildt om natten, så vi vil gerne have tjekket, om der skulle være noget med ørerne.
Gennem forsikringen har vi allerede fået en tid hos ørelæge om 1 uge - mod flere måneders ventetid normalt. Guld.
2
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Lilleluftballon » 15. nov 2017, 11:18

Danseprinsesse skrev:Vi er i øvrigt lige blevet meget glade for den sundhedsforsikring, vi har til Knud.

Han har været syg en lille uge med høj feber, hvor lægen kunne se rødme på trommehinderne. Samtidig er han pludseligt begyndt at sove dårligt og skrige helt vildt om natten, så vi vil gerne have tjekket, om der skulle være noget med ørerne. E
Gennem forsikringen har vi allerede fået en tid hos ørelæge om 1 uge - mod flere måneders ventetid normalt. Guld.


God bedring.
Jeg synes en uge er vild lang ventetid... vi har altid kunne få tid fra dag til dag når det er de smås ører det drejer sig om :gruble:
1
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 15. nov 2017, 12:22

Lilleluftballon skrev:
Danseprinsesse skrev:Vi er i øvrigt lige blevet meget glade for den sundhedsforsikring, vi har til Knud.

Han har været syg en lille uge med høj feber, hvor lægen kunne se rødme på trommehinderne. Samtidig er han pludseligt begyndt at sove dårligt og skrige helt vildt om natten, så vi vil gerne have tjekket, om der skulle være noget med ørerne. E
Gennem forsikringen har vi allerede fået en tid hos ørelæge om 1 uge - mod flere måneders ventetid normalt. Guld.


God bedring.
Jeg synes en uge er vild lang ventetid... vi har altid kunne få tid fra dag til dag når det er de smås ører det drejer sig om :gruble:


Der er desværre stor mangel på speciallæger her, hvilket også var medvirkende til, at vi tegnede forsikringen (efter vi har set hvor længe de små børn med øreproblemer i omgangskredsen har ventet).

Og tak. :)
1
Brugeravatar
alfe
Indlæg: 504
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:39
Kort karma: 114
Likede indlæg: 524

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf alfe » 15. nov 2017, 13:20

Hvor har I forsikring dp? Og hvad kan den ellers benyttes til? Jeg er ikke rigtig blevet klogere på vores. A har også en.

Mit minimenneske blev 1 år i går. Tiden går så stærkt!
3
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf godtnavn » 15. nov 2017, 14:26

alfe skrev:Hvor har I forsikring dp? Og hvad kan den ellers benyttes til? Jeg er ikke rigtig blevet klogere på vores. A har også en.

Mit minimenneske blev 1 år i går. Tiden går så stærkt!


Tillykke! Jeg synes altså du født kort før mig, så jeg forstår heller ikke hvor tiden blev af.
1
Kolibrien
Indlæg: 407
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:48
Kort karma: 79
Likede indlæg: 588

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Kolibrien » 15. nov 2017, 14:28

Tillykke Alfe..

Min datter er begyndt i vuggestue, og det går heldigvis rigtig godt. Det bedste af det hele er, at hun nu sover total igennem om natten. 8-9 timers uafbrudt søvn til mor, aahhhhhhh det har jeg ventet på.... :love:
1

Tilbage til "Forældre"