Debattens mødregruppe

Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 23. aug 2016, 21:55

Jeg prøvede strækviklen igen her til aften, og denne gang gad han godt og faldt også rigtig godt i søvn i den, mens jeg havde hænderne fri.

Bliver dog lidt usikker på, om jeg nu har bundet og placeret den godt nok, der er en sele bare lidt mere idiotsikker. :genert:

Som I andre også skriver, så bliver det frygteligt varmt, selvom vi har meget lidt tøj på. Det er ikke så slemt for mig, men han bliver helt våd af sved. Er det ok?
0
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Nuttede-Nuser » 23. aug 2016, 22:57

61/2time skreg han til aften. Så da min kæreste kom hjem fra brandøvelse kl 22 der græd mor og babyM ca lige meget. Jeg er så bange for at han tager skade. At han ikke har nok kontakt. Efter et par timer på den måde er det svært at bevare den positive kobtakt. Jeg prøver, men det er svært. Han kan jo ikke undgå at mærke at vi bliver frustreret og vi ka ikke rigtig ud gå at blive det.
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 24. aug 2016, 06:17

Nuser, det er jo helt umenneskeligt med så lang tids skrigeri - for både ham og dig/jer :ae:.

Jeg læste lidt om det og talt med min SP om det, og hun sagde, at de ikke tager skade, når man forsøger at være der for dem. Heller ikke selvom, man ikke kan være rolig og positiv hele tiden.

Både min mand og jeg har kaldt vores dreng nogle knap så pæne ting i ren og skær frustration, når han skreg :genert:. Det er bestemt ikke noget, jeg er stolt over, men jeg tror, det er menneskeligt.

Jeg har hørt godt om kraniosakral terapi, men måske I ikke orker at prøve alt muligt mere?
0
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf primle » 24. aug 2016, 08:04

Det lyder vanvittig hårdt Nuser :( Så er de to timer vi baksede med Bertil i går jo ingenting.

Som Sorenspige tænker jeg også kranio sakral. Men forstår også udemærket hvis i ikke orker. Det er hårdt hele tiden at prøve nye ting (jeg gjorde det i min graviditet ifht bækkenløsning og jeg var ved at blive åndssvag).

Bertil har været en præmiebaby i nat. 5 timer i streg blev det til - til både ham og mig ;) Vi har en bedside crib, men han kunne ikke rigtig falde til ro i går. Så jeg tog han over til mig. Så lå han svøbt i dynen lige ved siden af mig og så var der ro over den lille mand :love:
2
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 24. aug 2016, 08:29

Primle, hvor lækkert med 5 timers søvn :banan:. Jeg er lidt misundelig :genert:. M spiser oftest mellem hver 3.-4. time også om natten, så her bliver det mellem 2-3,5 timers stræk.

Hun har strukket spisningen 5 timer, men der sov hun først efter 1,5 time.

Jeg ved godt, at jeg ikke skal klage, men 5 timer lyder virkeligy lækkert.

Og så er det nu altså hyggeligt, når de falder til ro, når de kommer over til en.
1
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 24. aug 2016, 08:34

Det lyder helt forfærdeligt hårdt Nuser, kan godt forstå, du bliver ked af det ovenpå sådan en omgang. :ae:
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 24. aug 2016, 08:44

Nå, jeg har haft besøg af sundhedsplejersken igen. Der er ikke noget galt med hans vægt, han følger sin kurve helt fint, så det må være lægens vægt, der måler forkert. Det var fint at få afklaret.

Jeg talte lidt med hende om refluksproblemerne og min fornemmelse af, at hans mave giver ham en masse uro. Hans afføring er ligesom modellervoks, og der kommer mindre klumper ud ved næsten hvert måltid. Han har som regel ikke ondt, men skal presse meget for at komme af med det.
Hun mener, der måske godt kan være en sammenhæng mellem det ene og det andet. Så nu prøver vi at arbejde på at få mere ro på maven og se, om det måske smitter positivt af på opstød.
Hun anbefalede syrnet mme i alle flasker, og hvis det ikke har virket om en uge, kan jeg tale med lægen om Movicol eller Lactulose.
De må ikke anbefale BioGaia (og lignende), og hun har ikke rigtig erfaring med det, så der kunne jeg ikke få så meget hjælp.
Så nu er jeg lidt i tvivl, om BioGaia kan gå i stedet for syrnet mme, om jeg skal give begge dele, eller om jeg skal nøjes med en anden mme til at starte med... :gruble:

Edit: Det behøvede jeg ikke spekulere længe over. Der findes simpelthen en syrnet version med BioGaia-dråberne tilsat. Smart!
1
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Bøtte » 24. aug 2016, 09:13

Syrnet mme er i hvert fald rigtig godt til hård mave, DP.
Jeg ville følge sp'ens anbefalinger og prøvet med syrnet mme. Og så evt prøve biogaia, hvis det stadig driller.
1
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf primle » 24. aug 2016, 09:28

Det var virkelig også en luksusnat og jeg ved godt det efter al sandsynlighed ikke bliver en vane :) Men det gør at der bliver sat ind på overskudskontoen.
0
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf primle » 24. aug 2016, 09:31

DP - jeg tror jeg ville gøre én ting ad gangen. Starte med at skifte til syrnet mme.
1
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf primle » 24. aug 2016, 09:32

Hvilken er det DP?
0
trøflen
Indlæg: 13
Tilmeldt: 18. jan 2016, 11:59
Kort karma: 0
Likede indlæg: 6

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf trøflen » 24. aug 2016, 11:35

Danseprinsesse skrev:Nå, jeg har haft besøg af sundhedsplejersken igen. Der er ikke noget galt med hans vægt, han følger sin kurve helt fint, så det må være lægens vægt, der måler forkert. Det var fint at få afklaret.

Jeg talte lidt med hende om refluksproblemerne og min fornemmelse af, at hans mave giver ham en masse uro. Hans afføring er ligesom modellervoks, og der kommer mindre klumper ud ved næsten hvert måltid. Han har som regel ikke ondt, men skal presse meget for at komme af med det.
Hun mener, der måske godt kan være en sammenhæng mellem det ene og det andet. Så nu prøver vi at arbejde på at få mere ro på maven og se, om det måske smitter positivt af på opstød.
Hun anbefalede syrnet mme i alle flasker, og hvis det ikke har virket om en uge, kan jeg tale med lægen om Movicol eller Lactulose.
De må ikke anbefale BioGaia (og lignende), og hun har ikke rigtig erfaring med det, så der kunne jeg ikke få så meget hjælp.
Så nu er jeg lidt i tvivl, om BioGaia kan gå i stedet for syrnet mme, om jeg skal give begge dele, eller om jeg skal nøjes med en anden mme til at starte med... :gruble:

Edit: Det behøvede jeg ikke spekulere længe over. Der findes simpelthen en syrnet version med BioGaia-dråberne tilsat. Smart!


Min dreng er lige blevet 8 mdr, men jeg ka ikke lade være med at lure lidt i jeres MG tråd alligevel :blush:

Vi har haft præcis samme problem både med storesøster og lillebror- med min store pige (2 1/2 år) var det tilstrækkeligt at give syrnet mme noget af tiden (hun fik allomin), men det hjalp ikke lillebror. Gav ham også biogaia uden den store effekt, så han måtte på lactulose et godt stykke tid, hvilket jeg egentlig ikke var voldsomt begejstret for.

Fik anbefalet at skifte til Arlas øko-mme (baby&me tror jeg), og det gjorde altså tricket her :gogo: Har ikke sat mig detaljeret ind i det, men er vist noget med, at øko jo ikke blir homogeniseret, så molekylerne er større og blir optaget anderledes gennem tarmbarrieren. Eller sådan noget lignende.
Hans mave blev hurtigt bedre, jeg kunne trappe ham ud af lactulosen, og det lettere eksplosive gylperi/opkast aftog væsentligt...ska dog stadig huske at ha en stofble på mig :-D
(Og har altså ikke aktier i arla eller sådan noget lignende, men jeg kendte det slet ikke selv før min veninde fortalte om hendes succes med at skifte, troede kun 'man' brugte allomin eller nan)

Så hvis ikke det hjælper med at skifte/supplere med syrnet og/eller biogaia ku det måske være en ide.

Og stort tillykke med babyerne allesammen ikke mindst, er næsten lidt misundelig, synes det er gået aaaaaalt for hurtigt med at min lille bitte baby er blevet en stor dreng. Er vist et udbredt problem med barn nr 2 :-D
1
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 24. aug 2016, 11:57

primle skrev:Hvilken er det DP?


Det er den fra Semper, der hedder syrnet sensipro. :)
1
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 24. aug 2016, 12:03

trøflen skrev:Min dreng er lige blevet 8 mdr, men jeg ka ikke lade være med at lure lidt i jeres MG tråd alligevel :blush:

Vi har haft præcis samme problem både med storesøster og lillebror- med min store pige (2 1/2 år) var det tilstrækkeligt at give syrnet mme noget af tiden (hun fik allomin), men det hjalp ikke lillebror. Gav ham også biogaia uden den store effekt, så han måtte på lactulose et godt stykke tid, hvilket jeg egentlig ikke var voldsomt begejstret for.

Fik anbefalet at skifte til Arlas øko-mme (baby&me tror jeg), og det gjorde altså tricket her :gogo: Har ikke sat mig detaljeret ind i det, men er vist noget med, at øko jo ikke blir homogeniseret, så molekylerne er større og blir optaget anderledes gennem tarmbarrieren. Eller sådan noget lignende.
Hans mave blev hurtigt bedre, jeg kunne trappe ham ud af lactulosen, og det lettere eksplosive gylperi/opkast aftog væsentligt...ska dog stadig huske at ha en stofble på mig :-D
(Og har altså ikke aktier i arla eller sådan noget lignende, men jeg kendte det slet ikke selv før min veninde fortalte om hendes succes med at skifte, troede kun 'man' brugte allomin eller nan)

Så hvis ikke det hjælper med at skifte/supplere med syrnet og/eller biogaia ku det måske være en ide.

Og stort tillykke med babyerne allesammen ikke mindst, er næsten lidt misundelig, synes det er gået aaaaaalt for hurtigt med at min lille bitte baby er blevet en stor dreng. Er vist et udbredt problem med barn nr 2 :-D


Tak for dit indlæg. :)

Han får faktisk Arlas øko-mme i forvejen.

Men det er rigtig dejligt at høre, at det kan hjælpe på opkast/gylp, hvis afføringen bliver bedre.
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 24. aug 2016, 12:44

Vi er lige skiftet til Nan sensilac, som er Nan tilsat biogaia. Det var efter anbefaling fra min SP.

Ms afføring er egentlig ret lind, men hun virker til at være lidt generet af prutter og lidt luft i maven. Ikke noget vildt og voldsomt, men hvis det kan hjælpe lidt, vil det være rart.

Det er dog noget dyrere end almindelig Nan :tie: :genert:.

Mht syrnet alomin så fik min dreng det i et par flasker om dagen en overgang, men han gylpede ret meget af det, så det stoppede vi med at bruge og skiftede i stedet til Nan ha. Det blev hans afføring bare grøn af, men det hjalp på konsistensen.

Findes der noget bedre end bæ-snak :)?
0

Tilbage til "Forældre"