Debattens mødregruppe

Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15156

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Zonta » 23. okt 2018, 18:47

Han får gul Allomin, hvor der er tilsat mælkesyrebakterier og lactocare d-dråber med mælkesyrebakterier :D
Men twinkle - det er også det vores SP har sagt. Hun er ikke bekymret så længe det er hver anden dag. Han virker bare sådan lidt forkvalmet og det virker som om han gylper mere jo længere tid der er gået siden han har haft afføring.

Jeg skal virkelig arbejde med at acceptere tingenes gang :genert: Det er jeg ikke alt for god til....
0
J, juli 2018.
Buller
Indlæg: 1176
Tilmeldt: 16. jan 2016, 09:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1800

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Buller » 23. okt 2018, 18:53

Vi bruger også d vitamin med bakterier i. Udos indeholder dog mange flereforskellige stammer. Så hvis man er i tvivl kan den godt bidrage med noget nyt.

Nå ja. Vores søn pøller allerbedst siddende i sit bilsæde. Så når han giver signaler på at skulle have afføring kommer han derop at sidde lidt.
1
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Neenah » 24. okt 2018, 05:25

Matilda har ikke tisset hele natten :gruble: bør jeg være bekymret over det? Hun er 8 uger i dag.
0
Kolibrien
Indlæg: 407
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:48
Kort karma: 79
Likede indlæg: 588

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Kolibrien » 24. okt 2018, 07:57

Jeg overvejer lidt at lave en "ønskeliste" til min forestående fødsel. Jeg havde ikke en sidste gang, da den jordemoder jeg var ved til den sidste konsultation synes, at sådan noget var noget pjat. Men jeg kunne f.eks. godt tænke mig at frabede mig studerende og at skulle forholde mig til at deltage i forskellige videnskabelige forsøg undervejs i fødslen.

Er der nogle af jer, der har prøvet det, og hvordan blev det modtaget? Har googlet lidt, og kan se, at nogle skriver, at det kan man ikke frabede sig, mens andre skriver, at det kan man :gruble:

Både i min sidste graviditet og i denne har jeg endnu ikke haft en jordemoderkonsultation, en scanning eller fødsel uden en eller flere studerende og jeg har deltaget i mange videnskabelige undersøgelser - og det stresser mig ad pommerns til, at jeg skal tage stilling til sådan noget lige før en scanning eller under en fødsel. Så jeg synes altså, at jeg har taget "min del af læsset" med studerende, og nu vil jeg gerne snart være fri for at være prøvekanin.

Jeg skal til jordemoder senere i dag, og mon ikke der igen igen sidder en studerende med til samtalen. Det betyder bare, at jeg ikke kan åbne mig og få en ærlig samtale med jordemoderen omkring nogle af de tanker jeg har omkring fødslen. Jeg kan ikke få mig selv til at bede hende gå ud, når hun sidder derinde.
0
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf JoyNips » 24. okt 2018, 09:05

Kolibrien skrev:Jeg overvejer lidt at lave en "ønskeliste" til min forestående fødsel. Jeg havde ikke en sidste gang, da den jordemoder jeg var ved til den sidste konsultation synes, at sådan noget var noget pjat. Men jeg kunne f.eks. godt tænke mig at frabede mig studerende og at skulle forholde mig til at deltage i forskellige videnskabelige forsøg undervejs i fødslen.

Er der nogle af jer, der har prøvet det, og hvordan blev det modtaget? Har googlet lidt, og kan se, at nogle skriver, at det kan man ikke frabede sig, mens andre skriver, at det kan man :gruble:

Både i min sidste graviditet og i denne har jeg endnu ikke haft en jordemoderkonsultation, en scanning eller fødsel uden en eller flere studerende og jeg har deltaget i mange videnskabelige undersøgelser - og det stresser mig ad pommerns til, at jeg skal tage stilling til sådan noget lige før en scanning eller under en fødsel. Så jeg synes altså, at jeg har taget "min del af læsset" med studerende, og nu vil jeg gerne snart være fri for at være prøvekanin.

Jeg skal til jordemoder senere i dag, og mon ikke der igen igen sidder en studerende med til samtalen. Det betyder bare, at jeg ikke kan åbne mig og få en ærlig samtale med jordemoderen omkring nogle af de tanker jeg har omkring fødslen. Jeg kan ikke få mig selv til at bede hende gå ud, når hun sidder derinde.


Til fødselsforberedelse var vores underviser meget klar i spyttet om at man må kræve lige hvad man vil, når man føder.

Jeg syntes til gengæld, det var fedt at have en studerende under min fødsel. Hun var hos os fra vi kom ind til baby var født hvorimod den "rigtige" jordmoder gik lidt til og fra fordi hun jo også havde andre fødende. Det var rigtig rart at vi aldrig følte os overladt til os selv.
3
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3249
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12364

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Joe » 24. okt 2018, 09:35

Birk vil ikke ligge i sin voksipose. Det er lidt besværligt, for jeg skal kunne have ham med til samtaler o.l., hvor jeg ikke kan slæbe barnevogn med ind.
Det er det at ligge fastspændt med dyne på, der er det dumme, tror vi. Han sparker også sin normale dyne af.
Er der nogen, der har alternativer til voksiposen eller lignende poser? Gerne med link :D
0
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf billiebean » 24. okt 2018, 09:55

Joe skrev:Birk vil ikke ligge i sin voksipose. Det er lidt besværligt, for jeg skal kunne have ham med til samtaler o.l., hvor jeg ikke kan slæbe barnevogn med ind.
Det er det at ligge fastspændt med dyne på, der er det dumme, tror vi. Han sparker også sin normale dyne af.
Er der nogen, der har alternativer til voksiposen eller lignende poser? Gerne med link :D


Jeg anskaffede en lift til samme formål. De koster ingenting brugt på reshopper.
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15156

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Zonta » 24. okt 2018, 10:46

Kolibrien skrev:Jeg overvejer lidt at lave en "ønskeliste" til min forestående fødsel. Jeg havde ikke en sidste gang, da den jordemoder jeg var ved til den sidste konsultation synes, at sådan noget var noget pjat. Men jeg kunne f.eks. godt tænke mig at frabede mig studerende og at skulle forholde mig til at deltage i forskellige videnskabelige forsøg undervejs i fødslen.

Er der nogle af jer, der har prøvet det, og hvordan blev det modtaget? Har googlet lidt, og kan se, at nogle skriver, at det kan man ikke frabede sig, mens andre skriver, at det kan man :gruble:

Både i min sidste graviditet og i denne har jeg endnu ikke haft en jordemoderkonsultation, en scanning eller fødsel uden en eller flere studerende og jeg har deltaget i mange videnskabelige undersøgelser - og det stresser mig ad pommerns til, at jeg skal tage stilling til sådan noget lige før en scanning eller under en fødsel. Så jeg synes altså, at jeg har taget "min del af læsset" med studerende, og nu vil jeg gerne snart være fri for at være prøvekanin.

Jeg skal til jordemoder senere i dag, og mon ikke der igen igen sidder en studerende med til samtalen. Det betyder bare, at jeg ikke kan åbne mig og få en ærlig samtale med jordemoderen omkring nogle af de tanker jeg har omkring fødslen. Jeg kan ikke få mig selv til at bede hende gå ud, når hun sidder derinde.

Jeg havde en ønskeliste til min fødsel og JM var rigtig glad for den. Dem jeg har snakket med om det siger, at JM tit får et godt indblik i den fødende og partneren. Jeg er ligeglad med studerende og der var da heller ikke nogen med på noget tidspunkt, men der var nogle andre ting jeg havde meget fokus på. Jeg oplevede i hvert fald kun, at den blev taget seriøst :) der ligger i øvrigt et billede af den her i tråden fra engang i starten af juli.
1
J, juli 2018.
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8938
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18166

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Mi55y » 24. okt 2018, 11:01

:genert: Er det normalt, at baby tit vender det hvide ud af øjnene, når hun er ved at døse hen eller kæmper for at holde sig vågen? Man kan godt nok hele tiden finde noget at bekymre sig over med sådan en lille en i sit liv!

Er lige kommet hjem fra blodprøver pga gulsot :whine: Har besluttet, at alle vaccinationer og evt behandlingskrævende skader fremover må ske på fars vagt. Jeg magter ikke, at hun bliver så ulykkelig og kan se mig stå der og ikke tage hende op.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Minionine
Indlæg: 1165
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:28
Kort karma: 207
Likede indlæg: 3302

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Minionine » 24. okt 2018, 11:07

Joe skrev:Birk vil ikke ligge i sin voksipose. Det er lidt besværligt, for jeg skal kunne have ham med til samtaler o.l., hvor jeg ikke kan slæbe barnevogn med ind.
Det er det at ligge fastspændt med dyne på, der er det dumme, tror vi. Han sparker også sin normale dyne af.
Er der nogen, der har alternativer til voksiposen eller lignende poser? Gerne med link :D


Vi havde en lift, som var guld værd. Man kan have baby med over alt uden at vække eller flytte ham/hende. Forstår slet ikke man kan klare sig uden :lol2:
0
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3249
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12364

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Joe » 24. okt 2018, 11:10

Minionine skrev:
Joe skrev:Birk vil ikke ligge i sin voksipose. Det er lidt besværligt, for jeg skal kunne have ham med til samtaler o.l., hvor jeg ikke kan slæbe barnevogn med ind.
Det er det at ligge fastspændt med dyne på, der er det dumme, tror vi. Han sparker også sin normale dyne af.
Er der nogen, der har alternativer til voksiposen eller lignende poser? Gerne med link :D


Vi havde en lift, som var guld værd. Man kan have baby med over alt uden at vække eller flytte ham/hende. Forstår slet ikke man kan klare sig uden :lol2:


Vi har bare en kombivogn fra Emmaljunga, dem findes der vist ikke lifte til.
0
Brugeravatar
Daflo
Indlæg: 561
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:12
Kort karma: 56
Likede indlæg: 1004

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Daflo » 24. okt 2018, 11:17

Joe skrev:
Minionine skrev:
Joe skrev:Birk vil ikke ligge i sin voksipose. Det er lidt besværligt, for jeg skal kunne have ham med til samtaler o.l., hvor jeg ikke kan slæbe barnevogn med ind.
Det er det at ligge fastspændt med dyne på, der er det dumme, tror vi. Han sparker også sin normale dyne af.
Er der nogen, der har alternativer til voksiposen eller lignende poser? Gerne med link :D


Vi havde en lift, som var guld værd. Man kan have baby med over alt uden at vække eller flytte ham/hende. Forstår slet ikke man kan klare sig uden :lol2:


Vi har bare en kombivogn fra Emmaljunga, dem findes der vist ikke lifte til.


Vi havde en lift i vores emmaljunga kombivogn. Og den var helt uundværlig i starten, det er så fedt at man bare kan tage dem med ind i liften uden at vække dem.
Vores var fra BRIO, jeg kan se om der står et modelnavnet i den hvis du vil have det?
0
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3249
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12364

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Joe » 24. okt 2018, 11:18

Daflo skrev:
Joe skrev:
Minionine skrev:
Joe skrev:Birk vil ikke ligge i sin voksipose. Det er lidt besværligt, for jeg skal kunne have ham med til samtaler o.l., hvor jeg ikke kan slæbe barnevogn med ind.
Det er det at ligge fastspændt med dyne på, der er det dumme, tror vi. Han sparker også sin normale dyne af.
Er der nogen, der har alternativer til voksiposen eller lignende poser? Gerne med link :D


Vi havde en lift, som var guld værd. Man kan have baby med over alt uden at vække eller flytte ham/hende. Forstår slet ikke man kan klare sig uden :lol2:


Vi har bare en kombivogn fra Emmaljunga, dem findes der vist ikke lifte til.


Vi havde en lift i vores emmaljunga kombivogn. Og den var helt uundværlig i starten, det er så fedt at man bare kan tage dem med ind i liften uden at vække dem.
Vores var fra BRIO, jeg kan se om der står et modelnavnet i den hvis du vil have det?


Det må du gerne :)
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 24. okt 2018, 11:21

Min datter ville ikke ligge i noget som helst, så jeg havde hende med i viklen alle vegne :)
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Daflo
Indlæg: 561
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:12
Kort karma: 56
Likede indlæg: 1004

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Daflo » 24. okt 2018, 11:31

[quote="Joe"]
Det må du gerne :)D[/Quote

Jeg fandt et link i stedet for :)
Det er denne her vi har https://www.jollyroom.dk/vogne/kombivog ... lack-denim

Det var nemlig svært at finde en der passede ned i kombivognen, men denne her kan lige præcis være der.

Jeg tror kun hun kunne være i den til hun var 4,5 måned. Så det er desværre ikke en løsning der holder så længe. Men guld værd så længe det varer, som Minionine skrev.
1

Tilbage til "Forældre"