Debattens mødregruppe

Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 28. sep 2016, 15:03

Primle, jeg håber, det hjælper Bertil, at han nu er blevet låst op i bækkenet. Skal
i afsted igen?

DP, øv med en hård nat :ae:. Det lyder til gengæld til, at han sover ret fint om dagen. M vil ikke sove i mine arme mere :genert:. - det er ellers så hyggeligt. Jeg havde også overvejet at prøve baby-bio, men det har jeg alligevel ikke mod på, når hun ikke sover længere ad gangen - og ikke rigtig gider sidde ved mig ret lang tid ad gangen.
0
Lisen82
Indlæg: 79
Tilmeldt: 27. jun 2016, 14:08
Kort karma: 13
Likede indlæg: 38

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Lisen82 » 28. sep 2016, 17:18

DP øv med en træls nat :( Håber det bliver bedre i nat.

Primle synes også det er synd du har det sådan med mødregruppen. Det skal være rart og hyggeligt at komme afsted og være sammen med de andre. Og ikke skulle tænke over hvad de andre synes.
Og godt du sagde fra overfor din svigermor.
Min mor ville også give L mad,men måtte også sige det er kun mig også kæresten der gør det. Hun synes vist jeg er lidt sippet men det er jeg ret ligeglad med.

Sorenspige Hvor lyder det bare sødt at M sender dig smil. Det glæder jeg mig til L gør rigtigt! :lun:
0
Lisen82
Indlæg: 79
Tilmeldt: 27. jun 2016, 14:08
Kort karma: 13
Likede indlæg: 38

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Lisen82 » 28. sep 2016, 17:33

I nat sov L 4 timer uden at vågne :banan: Det må han gerne gøre igen i nat.

Jeg var sammen med min mødregeuppe i dag. Det gik fint. Vi er kun 4 så der er en lille gruppe. Hvor mange er i andre?

Jeg er den eneste der giver flaske. Men de forstod mit valg og sagde ikke noget til det. Jeg er også den eneste der ikke har fået kejsersnit af os. Og så er vi blandet med fler gangs fødende og første gangs mødre. Men de virker søde :)
2
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf primle » 28. sep 2016, 18:37

Tak for jeres søde kommentarer :kys:

Det er nok meget tidligt at sige, men i dag er første dag i lang tid hvor vi ikke har haft flere timers skrigeri her om aftenen. Lidt pyller og utilfredshed i forbindelse med sult, men det er jo bare som det skal være.

Vi håber virkelig at det går den rigtige vej nu :kryds:

Vi skal ikke afsted igen, medmindre vi ikke synes det har hjulpet eller ikke har hjulpet nok. Så de næste par dage bliver spændende.
1
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Nuttede-Nuser » 28. sep 2016, 19:03

Åh jeg er træt i dag. Vi har haft en halv hård nat i nat. Kl 8.30 skulle vi være til børnekiropraktor og så kom farmor og farfar for at hjælpe med det sidste køkken da vil om hjem.
Er jeg den eneste som stadig ikke har en baby som ikke kan falde i søvn selv? Han er 11 uger i morgen og falder stadig i søvn hos mig hver dag. Jeg kan ikke finde ud af om jeg gør noget forkert.
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 28. sep 2016, 19:19

Nuser, du gør ikke noget forkert. Når en baby er 11 uger gammel, skal man gøre det, der virker.

Min baby skal helst vippes i søvn/køres i barnevogn for at sove, og det gør jeg så, når det er muligt. Hellere det end skrigende baby.

Det kan sagtens ændre sig af sig selv, at din BabyM vil være hos dig. Min store dreng skulle vugges i søvn i mine arme, når han skulle sove til nat. Men pludselig en aften da han var 3-4 måneder, protesterede han helt vildt, og så ville han bare ligge selv i sin lift.
1
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 28. sep 2016, 19:21

Primle, det lyder da super godt :banan:. Håber, det fortsætter.

Lisen, lækkert med 4 timer :banan: og god mødregruppe. Vi er 5, og med min dreng er vi 6.
0
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Nuttede-Nuser » 28. sep 2016, 19:31

Sorenspige skrev:Nuser, du gør ikke noget forkert. Når en baby er 11 uger gammel, skal man gøre det, der virker.

Min baby skal helst vippes i søvn/køres i barnevogn for at sove, og det gør jeg så, når det er muligt. Hellere det end skrigende baby.

Det kan sagtens ændre sig af sig selv, at din BabyM vil være hos dig. Min store dreng skulle vugges i søvn i mine arme, når han skulle sove til nat. Men pludselig en aften da han var 3-4 måneder, protesterede han helt vildt, og så ville han bare ligge selv i sin lift.

Tak for dit svar. Det er bare fordi at sp sagde at det. At ved at være tid til at han lærte at falde i søvn selv og at jeg bare skulle sætte mig for at nu var det nu. Det er bare svært når han stadig skriger sig selv i søvn på grund af smerter. Så synes jeg jo ikke at han skal ligge selv.
0
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Lilleluftballon » 29. sep 2016, 00:07

Nuttede-Nuser skrev:
Sorenspige skrev:Nuser, du gør ikke noget forkert. Når en baby er 11 uger gammel, skal man gøre det, der virker.

Min baby skal helst vippes i søvn/køres i barnevogn for at sove, og det gør jeg så, når det er muligt. Hellere det end skrigende baby.

Det kan sagtens ændre sig af sig selv, at din BabyM vil være hos dig. Min store dreng skulle vugges i søvn i mine arme, når han skulle sove til nat. Men pludselig en aften da han var 3-4 måneder, protesterede han helt vildt, og så ville han bare ligge selv i sin lift.

Tak for dit svar. Det er bare fordi at sp sagde at det. At ved at være tid til at han lærte at falde i søvn selv og at jeg bare skulle sætte mig for at nu var det nu. Det er bare svært når han stadig skriger sig selv i søvn på grund af smerter. Så synes jeg jo ikke at han skal ligge selv.


Slap bare af. Sundhedsplejersken er bare et menneske med holdninger. Hun er ikke en ophøjet gud der kender dit barn bedre end dig. Du ved stadig bedst! Han skal da ikke ligge selv og skrige, hold du ham bare. Man kan ikke give en baby for meget kærlighed:)
2
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Snowdrop » 29. sep 2016, 06:21

Jeg kommer aldrig til at forstå at man kan have den holdning at en baby bare skal ligge og skrige... Det har gemalen også fået at vide af en. Godt nok ikke en sundhedsplejerske, men en fra hans netværk der spurgte til Freya og de snakkede lidt om at hun er utrøstelig ind i mellem om aftenen. "Så lader du hende bare skrige, så stopper det før eller siden" :rulle: :boo:
1
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Lulu » 29. sep 2016, 06:29

Nuttede-Nuser skrev:
Sorenspige skrev:Nuser, du gør ikke noget forkert. Når en baby er 11 uger gammel, skal man gøre det, der virker.

Min baby skal helst vippes i søvn/køres i barnevogn for at sove, og det gør jeg så, når det er muligt. Hellere det end skrigende baby.

Det kan sagtens ændre sig af sig selv, at din BabyM vil være hos dig. Min store dreng skulle vugges i søvn i mine arme, når han skulle sove til nat. Men pludselig en aften da han var 3-4 måneder, protesterede han helt vildt, og så ville han bare ligge selv i sin lift.

Tak for dit svar. Det er bare fordi at sp sagde at det. At ved at være tid til at han lærte at falde i søvn selv og at jeg bare skulle sætte mig for at nu var det nu. Det er bare svært når han stadig skriger sig selv i søvn på grund af smerter. Så synes jeg jo ikke at han skal ligge selv.


Jeg vil sige det er tidligst tid når baby ikke gider at ligge ved dig mere når baby skal sove, eller når du ikke kan holde det ud mere (baby for tung, du trænger til at lave noget mens baby sover etc). Jeg syntes det var rart når Emil faldt i søvn selv og jeg kunne komme ud og lave noget. Men den periode hvor de gider at ligge og sove på en slutter virkelig hurtigt (føler man i hvert fald når de når dertil) så jeg ville bare nyde det så længe det varer.
2
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 29. sep 2016, 06:51

Undskyld jeg ikke lige får svaret direkte, når I svarer på mine indlæg - dagene går lidt ud i et for tiden, og tiden flyver helt fra mig :D
Men jeg læser alt, og sætter pris på det!

Snow - jeg ville ALDRIG lade min baby ligge og skrige. Jeg ville føle jeg nærmest svigtede hende. Hun skal aldrig være i tvivl om, at mor er der 24/7, så længe hun har brug for det.
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Nuttede-Nuser » 29. sep 2016, 07:48

Snowdrop skrev:Jeg kommer aldrig til at forstå at man kan have den holdning at en baby bare skal ligge og skrige... Det har gemalen også fået at vide af en. Godt nok ikke en sundhedsplejerske, men en fra hans netværk der spurgte til Freya og de snakkede lidt om at hun er utrøstelig ind i mellem om aftenen. "Så lader du hende bare skrige, så stopper det før eller siden" :rulle: :boo:


Bare lige hvis jeg har formuleret mig lidt kluntet, så har sp ikke sagt at han skulle have lov at ligge og skrige. Det var bare min egen tanke om at jeg jo ikke bare kan sætte mig for at nu skal han sove selv når han stadig skriger som han gør. :)
0
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Nuttede-Nuser » 29. sep 2016, 07:50

Tak for alle svarerne og de grønne kort. Jeg forsætter ned det der virker for BabyM lige nu. Som min søde svigermor sagde igår så havde hun endnu til gode at møde EB 15 årig der ikke kunne holde hovedet selv og stadig faldt i søvn hos mor :-p :lol:
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Snowdrop » 29. sep 2016, 09:17

Nuttede-Nuser skrev:
Snowdrop skrev:Jeg kommer aldrig til at forstå at man kan have den holdning at en baby bare skal ligge og skrige... Det har gemalen også fået at vide af en. Godt nok ikke en sundhedsplejerske, men en fra hans netværk der spurgte til Freya og de snakkede lidt om at hun er utrøstelig ind i mellem om aftenen. "Så lader du hende bare skrige, så stopper det før eller siden" :rulle: :boo:


Bare lige hvis jeg har formuleret mig lidt kluntet, så har sp ikke sagt at han skulle have lov at ligge og skrige. Det var bare min egen tanke om at jeg jo ikke bare kan sætte mig for at nu skal han sove selv når han stadig skriger som han gør. :)


Det tror jeg ikke du har. Det var bare en generel observation fra min side, fordi jeg ved at der er nogle der har den holdning.
0

Tilbage til "Forældre"