Debattens mødregruppe

JoyNips
Kort karma: 413
Likede indlæg: 6467

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf JoyNips » 15. nov 2017, 14:48

AgentPixie skrev:Tillykke med A, Alfe :lun:

Vækker I jeres babyer, hvis de sover og I skal ud af døren? Jeg gør kun hvis det er læge eller andet vigtigt vi skal til. Kan f.eks. snildt komme 1-2 timer for sent i mødregruppe, hvis A sover.. Har lidt indtrykket af at min omgangskreds synes jeg er hysterisk på det område :genert: Det er jeg sikkert også :-D
Har lidt svært ved at vurdere hvor meget/længe vi skal tilpasse os A, og hvornår A lige må tilpasse sig os :gruble:

Som udgangspunkt vækker jeg ikke mit sovende barn.

Indimellem gør jeg det nu alligevel. Hvis vi skal til babysvømning eller andet vurderer jeg, at det er så kort og kommer ham så meget til gode, at jeg synes efter værd at vække ham for.
Men ellers prøver jeg at arbejde rundt om det. Træt barn og jeg ved vi skal ud af huset? Så tager jeg en gåtur med vognen, så vi ER ude af huset når han sover. Her om onsdagen skal vi fx afsted kl 10.30 til sansemotorik men han sover lur fra kl 9. Så smider jeg ham i barnevognen og går en tur fra kl 9, så han kan sove under transporten. Så får jeg også lidt motion.
0
JoyNips
Kort karma: 413
Likede indlæg: 6467

Indlægaf JoyNips » 15. nov 2017, 14:49

alfe skrev:Hvor har I forsikring dp? Og hvad kan den ellers benyttes til? Jeg er ikke rigtig blevet klogere på vores. A har også en.

Mit minimenneske blev 1 år i går. Tiden går så stærkt!

Tillykke med dagen til lille store A!
1
Brugeravatar
Æble
Kort karma: 249
Likede indlæg: 2313

Indlægaf Æble » 15. nov 2017, 15:16

JoyNips skrev:

Vækker I jeres babyer, hvis de sover og I skal ud af døren? Jeg gør kun hvis det er læge eller andet vigtigt vi skal til. Kan f.eks. snildt komme 1-2 timer for sent i mødregruppe, hvis A sover.. Har lidt indtrykket af at min omgangskreds synes jeg er hysterisk på det område :genert: Det er jeg sikkert også :-D
Har lidt svært ved at vurdere hvor meget/længe vi skal tilpasse os A, og hvornår A lige må tilpasse sig os :gruble:

Som udgangspunkt vækker jeg ikke mit sovende barn.

Indimellem gør jeg det nu alligevel. Hvis vi skal til babysvømning eller andet vurderer jeg, at det er så kort og kommer ham så meget til gode, at jeg synes efter værd at vække ham for.
Men ellers prøver jeg at arbejde rundt om det. Træt barn og jeg ved vi skal ud af huset? Så tager jeg en gåtur med vognen, så vi ER ude af huset når han sover. Her om onsdagen skal vi fx afsted kl 10.30 til sansemotorik men han sover lur fra kl 9. Så smider jeg ham i barnevognen og går en tur fra kl 9, så han kan sove under transporten. Så får jeg også lidt motion.

Sådan gør jeg også. Og hvis hun sover og vi skal noget, så prøver jeg at have alt klar og sørge for at hun har sovet så længe som muligt og tager hende så med i vognen. Bruger sjældent bilen fordi keg som regel synes det er for meget ind og ud og op og ned. Prøver altid at give nogle muligheder for lange stræk uden afbrydelser.
0
Majer
Kort karma: 119
Likede indlæg: 541

Indlægaf Majer » 15. nov 2017, 15:38

Jeg er som minimum nødt til at vække hende om morgenen og amme af inden vi skal aflevere storebror i vuggestue. Men hun er også kun ved at være 3 uger, så hun sover meget og vi ville aldrig komme ud af døren hvis vi skulle vente på hun vågnede.
0
Majer

Indlægaf Majer » 15. nov 2017, 15:41

Min baby har ondt i maven :(
Hun bøvser nærmest aldrig, er måske heldig at få hende til det en enkelt gang om dagen. Har prøvet flere forskellige teknikker, men ingen bøvser.
Hun ligger og vrider og vender sig og vil så hele tiden spise, tror hun forveksler det med sult. Kan heller ikke rigtig få hende til at prutte.
Hvor er det synd :(
0
Brugeravatar
MyGirl
Kort karma: 359
Likede indlæg: 1831

Indlægaf MyGirl » 15. nov 2017, 15:46

alfe skrev:Hvor har I forsikring dp? Og hvad kan den ellers benyttes til? Jeg er ikke rigtig blevet klogere på vores. A har også en.

Mit minimenneske blev 1 år i går. Tiden går så stærkt!

Stort tillykke!! :lun:
1
Brugeravatar
MyGirl
Kort karma: 359
Likede indlæg: 1831

Indlægaf MyGirl » 15. nov 2017, 15:51

Det sker meget sjældent, at jeg må vække ham. Som de andre sørger jeg for at være et skridt foran så vidt som muligt og kyle ham i overtøjet og ud i barnevognen, når han bliver træt, så han er klar til at køre, hvis vi skal noget.

Hvis vi skal ud at køre tager vi bare afsted før, hvis han bliver træt, og så triller vi en tur, når vi er fremme eller lignende.

Kan faktisk kun huske en gang i hans 9 uger lange liv, hvor jeg aktivt har måttet vække ham, og det var de han skulle til 5-ugers undersøgelse.

Ville dog ikke komme timer for sent i mødregruppe, hvis han sov - så ville jeg snige noget varmt tøj på ham og putte ham i vognen og lade ham sove videre der - man nu foregår al min mødregruppeaktivitet også i barnevognsaftand.
0
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 255
Likede indlæg: 5544

Indlægaf Sangius » 15. nov 2017, 16:00

Majer skrev:Min baby har ondt i maven :(
Hun bøvser nærmest aldrig, er måske heldig at få hende til det en enkelt gang om dagen. Har prøvet flere forskellige teknikker, men ingen bøvser.
Hun ligger og vrider og vender sig og vil så hele tiden spise, tror hun forveksler det med sult. Kan heller ikke rigtig få hende til at prutte.

Øv :(

Måske hum også søger brystet fordi det er smertestillende.

Når Thea havde ondt i maven hjalp det nogengange at lægge hende på min underarm på maven, og gå rundt. Ellers hjalp det også at bære hende i strækviklen, tror de bukkede knæ og den oprejste stilling var god for mavsen. :)
0
Majer

Indlægaf Majer » 15. nov 2017, 18:09

Sangius skrev:

Når Thea havde ondt i maven hjalp det nogengange at lægge hende på min underarm på maven, og gå rundt. Ellers hjalp det også at bære hende i strækviklen, tror de bukkede knæ og den oprejste stilling var god for mavsen. :)

Det kan godt være det er derfor. Det giver i hvert fald god mening hvis det er derfor.

Har også fået taget viklen i brug de sidste to aftener. Hun falder i søvn og er helt rolig i den. Er ret vild med den! Har lige fyldt opvasker og ryddet op i køkkenet med hende sovende i den. Rolig baby og kedelige pligter overstået :D
Selvom jeg synes det er lidt hårdt i ryggen. Og hun vejer kun lige under 4 kg :8:
0
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 255
Likede indlæg: 5544

Indlægaf Sangius » 15. nov 2017, 18:11

Majer skrev:
Sangius skrev:

Det kan godt være det er derfor. Det giver i hvert fald god mening hvis det er derfor.

Har også fået taget viklen i brug de sidste to aftener. Hun falder i søvn og er helt rolig i den. Er ret vild med den! Har lige fyldt opvasker og ryddet op i køkkenet med hende sovende i den. Rolig baby og kedelige pligter overstået :D
Selvom jeg synes det er lidt hårdt i ryggen. Og hun vejer kun lige under 4 kg :8:

årh... 4 kg :love2:

Ej, hvor er jeg skruk :lol:

Nå. Måske skulle du allerede nu gå over til en fastvikle? De støtter bedre. :)
0
Majer

Indlægaf Majer » 15. nov 2017, 18:17

Sangius skrev:
Majer skrev:
Sangius skrev:

årh... 4 kg :love2:

Ej, hvor er jeg skruk :lol:

Nå. Måske skulle du allerede nu gå over til en fastvikle? De støtter bedre. :)

Men er fastvikle kan man ikke binde inden man sætter baby i vel? Kan slet ikke overskue hvordan det skal kunne lade sig gøre :8:

Jeg tror måske det er fordi det et en uvant situation og jeg ikke helt tør stole på at den holder. Så jeg går og spænder og svajer i ryggen.
0
AgentPixie
Kort karma: 75
Likede indlæg: 951

Indlægaf AgentPixie » 15. nov 2017, 18:17

A var også bøvsenægter som helt lille. Hos os hjalp det med lidt sukkervand, det beroligede hans mave :)
0
Majer

Indlægaf Majer » 15. nov 2017, 18:24

AgentPixie skrev:A var også bøvsenægter som helt lille. Hos os hjalp det med lidt sukkervand, det beroligede hans mave :)

Hvor tit gav du det, hvor meget og hvordan?
0
AgentPixie
Kort karma: 75
Likede indlæg: 951

Indlægaf AgentPixie » 15. nov 2017, 18:36

Majer skrev:
AgentPixie skrev:A var også bøvsenægter som helt lille. Hos os hjalp det med lidt sukkervand, det beroligede hans mave :)

Tror jeg gav 1-2 teskeer ad gangen (5-10 ml) enten med ske eller sutteflaske.
Blandede 2 tsk sukker i 1dl vand og gav ham efter behov. Man skal bare huske at spise dem af inden, så sukkervandet ikke får erstattet deres mælk :)
0
Majer

Indlægaf Majer » 15. nov 2017, 18:43

AgentPixie skrev:
Majer skrev:

Tror jeg gav 1-2 teskeer ad gangen (5-10 ml) enten med ske eller sutteflaske.
Blandede 2 tsk sukker i 1dl vand og gav ham efter behov. Man skal bare huske at spise dem af inden, så sukkervandet ikke får erstattet deres mælk :)

Men hjælper det dem til at komme af med prutterne/bøvserne?
0

Tilbage til "Forældre"