Debattens mødregruppe

Buller
Indlæg: 1176
Tilmeldt: 16. jan 2016, 09:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1800

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Buller » 26. okt 2018, 09:29

Neenah skrev:Her fortsætter vores aftenshows. Det er 2,5 uger nu. Pt har hun skreget i 70 minutter.


Har i været hos kiropraktor og prøvet at give mælkesyrebakterier? Undskyld hvis du har skrevet det før.

Det må være ustyrligt hårdt.
0
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4441
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 667
Likede indlæg: 7384

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Neenah » 26. okt 2018, 09:32

Buller skrev:
Neenah skrev:Her fortsætter vores aftenshows. Det er 2,5 uger nu. Pt har hun skreget i 70 minutter.


Har i været hos kiropraktor og prøvet at give mælkesyrebakterier? Undskyld hvis du har skrevet det før.

Det må være ustyrligt hårdt.


Vi har været hos kiropraktor - da var alt i skønneste orden. Mælkesyrebakterier har vi ikke prøvet, men det er måske et forsøg værd. Vi kan bare ikke få det til at passe med at der skulle være noget galt, for resten af dagen er hun en harmonisk baby, der stort set aldrig skriger eller brokker sig, og som sover godt.
0
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf JoyNips » 26. okt 2018, 09:33

Neenah skrev:
Vi har været hos kiropraktor - da var alt i skønneste orden. Mælkesyrebakterier har vi ikke prøvet, men det er måske et forsøg værd. Vi kan bare ikke få det til at passe med at der skulle være noget galt, for resten af dagen er hun en harmonisk baby, der stort set aldrig skriger eller brokker sig, og som sover godt.


Det lyder som om det "bare" er helt almindelige fussy evenings.
2
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4441
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 667
Likede indlæg: 7384

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Neenah » 26. okt 2018, 09:35

JoyNips skrev:
Neenah skrev:
Vi har været hos kiropraktor - da var alt i skønneste orden. Mælkesyrebakterier har vi ikke prøvet, men det er måske et forsøg værd. Vi kan bare ikke få det til at passe med at der skulle være noget galt, for resten af dagen er hun en harmonisk baby, der stort set aldrig skriger eller brokker sig, og som sover godt.


Det lyder som om det "bare" er helt almindelige fussy evenings.

Det er egentlig også det, vi er kommet frem til, men det er godt nok hårdt at have det show kørende hver aften.
0
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4441
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 667
Likede indlæg: 7384

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Neenah » 26. okt 2018, 09:39

Nå ja, på den positive side, så kom vi igennem hhv. madforgiftning og sygdom (mig) , enorm træthed (manden) og 3 timers maratongråd (ynglet) i går uden at bide af hinanden eller på nogen måde lade det gå ud over hinanden. Jeg synes vi er ret seje til det der forældre-halløj.
8
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6660
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18861

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Æble » 26. okt 2018, 09:52

Neenah skrev:Nå ja, på den positive side, så kom vi igennem hhv. madforgiftning og sygdom (mig) , enorm træthed (manden) og 3 timers maratongråd (ynglet) i går uden at bide af hinanden eller på nogen måde lade det gå ud over hinanden. Jeg synes vi er ret seje til det der forældre-halløj.


Hvad med aftentur i barnevogn, har i prøvet det?

Jeg synes også at i er seje :gogo:
0
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4441
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 667
Likede indlæg: 7384

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Neenah » 26. okt 2018, 09:55

Æble skrev:
Neenah skrev:Nå ja, på den positive side, så kom vi igennem hhv. madforgiftning og sygdom (mig) , enorm træthed (manden) og 3 timers maratongråd (ynglet) i går uden at bide af hinanden eller på nogen måde lade det gå ud over hinanden. Jeg synes vi er ret seje til det der forældre-halløj.


Hvad med aftentur i barnevogn, har i prøvet det?

Jeg synes også at i er seje :gogo:

Jep - hun skriger. Hvis vi når det inden hun går i gang, så sover hun eller er stille, men så begynder hun at skrige senere, når vi er kommet hjem.
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6660
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18861

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Æble » 26. okt 2018, 09:56

Neenah skrev:
Æble skrev:
Neenah skrev:Nå ja, på den positive side, så kom vi igennem hhv. madforgiftning og sygdom (mig) , enorm træthed (manden) og 3 timers maratongråd (ynglet) i går uden at bide af hinanden eller på nogen måde lade det gå ud over hinanden. Jeg synes vi er ret seje til det der forældre-halløj.


Hvad med aftentur i barnevogn, har i prøvet det?

Jeg synes også at i er seje :gogo:

Jep - hun skriger. Hvis vi når det inden hun går i gang, så sover hun eller er stille, men så begynder hun at skrige senere, når vi er kommet hjem.


:wacko:
0
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4441
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 667
Likede indlæg: 7384

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Neenah » 26. okt 2018, 10:02

Æble skrev:
Neenah skrev:
Æble skrev:
Neenah skrev:Nå ja, på den positive side, så kom vi igennem hhv. madforgiftning og sygdom (mig) , enorm træthed (manden) og 3 timers maratongråd (ynglet) i går uden at bide af hinanden eller på nogen måde lade det gå ud over hinanden. Jeg synes vi er ret seje til det der forældre-halløj.


Hvad med aftentur i barnevogn, har i prøvet det?

Jeg synes også at i er seje :gogo:

Jep - hun skriger. Hvis vi når det inden hun går i gang, så sover hun eller er stille, men så begynder hun at skrige senere, når vi er kommet hjem.


:wacko:


Det er som om hun lige skal have det ud af systemet før hun gider sove :nej:
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 26. okt 2018, 11:22

Hvor gammel er hun nu?

Begge mine børn har skreget om aftenen - også uden umiddelbar årsag, og det blev langsomt bedre omkring 3-4 mdr. Det kunne også godt ske efterfølgende, men så gik der pludselig længere og længere imellem.

Her tog vi en dag høreværn på, fordi jeg simpelthen ikke kunne rumme det mere.

I lyder til at tackle det godt. Det var vi ikke så gode til. Jeg var konstant anspændt og følte mig dybt utilstrækkelig, hvilket nok ikke hjalp på det.
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 26. okt 2018, 11:24

Sker det lige meget, om I er hjemme eller ude i løbet af dagen?

Min SP sagde, at nogle babyer kommer af med ophobet energi ved at skrige. At det skal ud af deres system, som du selv siger.
0
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4441
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 667
Likede indlæg: 7384

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Neenah » 26. okt 2018, 12:06

Sorenspige skrev:Hvor gammel er hun nu?

Begge mine børn har skreget om aftenen - også uden umiddelbar årsag, og det blev langsomt bedre omkring 3-4 mdr. Det kunne også godt ske efterfølgende, men så gik der pludselig længere og længere imellem.

Her tog vi en dag høreværn på, fordi jeg simpelthen ikke kunne rumme det mere.

I lyder til at tackle det godt. Det var vi ikke så gode til. Jeg var konstant anspændt og følte mig dybt utilstrækkelig, hvilket nok ikke hjalp på det.

8 uger. Høreværn lyder som det gode parenting hack :lol:
0
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4441
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 667
Likede indlæg: 7384

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Neenah » 26. okt 2018, 12:08

Sorenspige skrev:Sker det lige meget, om I er hjemme eller ude i løbet af dagen?

Min SP sagde, at nogle babyer kommer af med ophobet energi ved at skrige. At det skal ud af deres system, som du selv siger.

Jep. Uanset om vi har brugt hele dagen på sofaen eller vi har været ude hele dagen.
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15172

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Zonta » 26. okt 2018, 18:28

Sorenspige skrev:I lyder til at tackle det godt. Det var vi ikke så gode til. Jeg var konstant anspændt og følte mig dybt utilstrækkelig, hvilket nok ikke hjalp på det.

Enig!

Vi er ikke gode til de der skrigture herhjemme nogen af os. Vi bliver så utålmodige fordi vi føler os utilstrækkelige og der bare ikke er noget der virker og jeg priser mig lykkelig for, at det heldigvis ikke sker særlig ofte herhjemme :kryds:
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4383

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf billiebean » 26. okt 2018, 18:51

Har også lige haft en overtrætheds-skrigetur her. Er alene med baby i aften og jeg endte med at sidde og tude om kap med baby T. Det er den der følelse af desperation blandet med utilstrækkelighed. Nogle gange går det bedre med at bevare the cool end andre. Er også max presset i disse dage hvor min mands forældre bor hos os.
0

Tilbage til "Forældre"