Debattens mødregruppe

Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24404

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Moxy-lady » 24. okt 2018, 11:38

Kæft de her nætter trækker tænder ud, selvom jeg prøver at få sovet i løbet af dagen. Zoe VIL bare ikke sove andre steder end på nogen fra kl 1-7. I går nat vågnede jeg med feberagtige fornemmelser da hun skulle spise kl 4, og måtte bede sygeplejerskerne tage hende ud og give hende mad fordi min krop simpelthen var stoppet med at kunne holde sig selv varm. Hun er sindssyg urolig efter hvert måltid, og den tid jeg bruger på at få hende til at finde ro igen bagefter hun har spist er alt for lidt i forhold til udbyttet. Jeg har flere gange måtte droppe at malke ud, fordi jeg ikke kan malke ud oh have hende liggende samtidig. Jeg håber at vi har knækket koden nu, i nat blev hun sat på SAT overvågning (puls og iltmætning), for så må hun godt ligge hos mig mens jeg sover. Det blev ikke til meget mere end en time, for så var hun sulten, men jeg håber at det vil fungere i nat, så vi begge kan få sovet lidt. Sygeplejerskerne havde samme problem i går nat, hvor hun ikke kunne lægges, men var tilfreds så snart hun lå i armene på nogen. Hun charmerende så allesammen, så det var win-win :lol: Men det er rart at vide at det ikke kun er rookie moren her der kæmper med det.

Jeg forudser samsovning når vi kommer hjem, godt jeg har en god babynest.
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24404

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Moxy-lady » 24. okt 2018, 11:41

Nå ja, og så er der røget 5 kg på vægten siden fødslen, så jeg er snart halvvejs ift før graviditets vægten :banan:
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24404

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Moxy-lady » 24. okt 2018, 12:06

Nå ja, og så spiste hun hele sidste måltid hos mig! :banan: jeg ved ikke hvor meget mælk hun fik men hjb suttede ret aktivt i over 20 minutter. Nu nærmer vi os snart 3 timers grænsen og hun er ikke vågnet sulten endnu! Det tyder altså godt!
7
My world 12-10-18 :lun:
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 24. okt 2018, 12:31

Kolibrien, hvorfor har du forbehold omkring at være ærlig, fordi der sidder en studerende hos JM? De studerende har netop brug for at høre alle de forskellige følelser, som gravide har.

Jeg forstår dog godt, at du ikke orker at være en slags forsøgskanin hele tiden.
1
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 24. okt 2018, 12:33

Nenaah, hun har forhåbentlig tisset nu. Ellers ville jeg kontakte lægen.
0
Kolibrien
Indlæg: 407
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:48
Kort karma: 79
Likede indlæg: 588

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Kolibrien » 24. okt 2018, 12:36

JoyNips skrev:Til fødselsforberedelse var vores underviser meget klar i spyttet om at man må kræve lige hvad man vil, når man føder.

Jeg syntes til gengæld, det var fedt at have en studerende under min fødsel. Hun var hos os fra vi kom ind til baby var født hvorimod den "rigtige" jordmoder gik lidt til og fra fordi hun jo også havde andre fødende. Det var rigtig rart at vi aldrig følte os overladt til os selv.


Min jordemoder var knap nok på stuen under fødsel, hvilket passede mig helt fint, da jeg havde mere brug for ro og være mig selv uden hende. Til gengæld fandt jeg det voldsomt grænseoverskridende, at der stod to studerende og stirrede fuldstændigt passivt op i skridtet på mig, da jeg skulle presse baby ud. Der var ydermere to jordemødre og en sosu på stuen der også, så jeg havde ikke brug for flere tilskuere.

Zonta skrev:Jeg havde en ønskeliste til min fødsel og JM var rigtig glad for den. Dem jeg har snakket med om det siger, at JM tit får et godt indblik i den fødende og partneren. Jeg er ligeglad med studerende og der var da heller ikke nogen med på noget tidspunkt, men der var nogle andre ting jeg havde meget fokus på. Jeg oplevede i hvert fald kun, at den blev taget seriøst :) der ligger i øvrigt et billede af den her i tråden fra engang i starten af juli.


Jeg har vendt det med jordemoderen og hun var meget positiv overfor sådan en liste og synes klart, at jeg skulle lave en. Hun sagde nemlig, at det gav et rigtig godt billede af den fødende.

Jeg fik ikke spurgt til det med studerende, da der igen var en studerende med til konsultationen, men nu skriver jeg det på listen og håber, at de vil respektere mit ønske.
0
Kolibrien
Indlæg: 407
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:48
Kort karma: 79
Likede indlæg: 588

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Kolibrien » 24. okt 2018, 12:39

Sorenspige skrev:Kolibrien, hvorfor har du forbehold omkring at være ærlig, fordi der sidder en studerende hos JM? De studerende har netop brug for at høre alle de forskellige følelser, som gravide har.

Jeg forstår dog godt, at du ikke orker at være en slags forsøgskanin hele tiden.


Jeg er som menneske bare meget privat og har svært ved at dele inderste tanker med nogle, jeg ikke kender ret godt. Jeg kender jo overhovedet heller ikke jordemoderen, men jeg bryder mig ikke om, at der foruden hende sidder et menneske, som bare stirrer/kigger på mig, når jeg skal fortælle om nogle tanker - jeg føler at jeg blotter mig, og det har jeg ikke brug for at gøre overfor mere end én person.

Jeg er f.eks. heller ikke god til at gå til lægen, så det har ikke noget at gøre med, at det er en studerende, det har alene noget at gøre med, at jeg ikke har brug for flere end allerhøjest nødvendigt med personer i rummet.
0
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Lulu » 24. okt 2018, 12:49

Mi55y skrev::genert: Er det normalt, at baby tit vender det hvide ud af øjnene, når hun er ved at døse hen eller kæmper for at holde sig vågen? Man kan godt nok hele tiden finde noget at bekymre sig over med sådan en lille en i sit liv!

Er lige kommet hjem fra blodprøver pga gulsot :whine: Har besluttet, at alle vaccinationer og evt behandlingskrævende skader fremover må ske på fars vagt. Jeg magter ikke, at hun bliver så ulykkelig og kan se mig stå der og ikke tage hende op.


Helt normalt. Min den lille på 2 gør det stadig når han falder i søvn. Den store gør nogengange.
Det er også normalt at de indimellem under søvn åbne øjnene lidt og at man kan se det hvide i øjnene i noget tid mens de sover.
1
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 24. okt 2018, 13:02

I nat slog Thea en ordentlig prut i søvne. Så rakte hun armen tilbage og klappede sig tre gange på rumpen, og så sov hun ellers videre...

Wtf? :lol:
7
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Neenah » 24. okt 2018, 13:27

Sorenspige skrev:Nenaah, hun har forhåbentlig tisset nu. Ellers ville jeg kontakte lægen.

Hun lavede verdens tungeste tisble klokken 10 - men der havde hun heller ikke lavet noget siden klokken 23 :shock:
2
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8940
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18169

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Mi55y » 24. okt 2018, 14:23

Sofies blodprøver var normale :D Så satser vi på, at den gullige kulør snart forsvinder.
4
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf billiebean » 24. okt 2018, 16:14

Nå. Er begyndt at fælde grusomt meget. Men det havde jeg godt hørt om kunne være en konsekvens af amning.
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15157

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Zonta » 24. okt 2018, 16:27

billiebean skrev:Nå. Er begyndt at fælde grusomt meget. Men det havde jeg godt hørt om kunne være en konsekvens af amning.

Det er ikke kun amning. Det er generelt sådan, når man har været gravid. Hormoner, der holder på håret mens man er gravid og holder op på et tidspunkt når man har født. Jeg ammede kun i ca. 3 uger og begyndte for alvor at fælde 9-10 uger efter fødslen.
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf billiebean » 24. okt 2018, 16:31

Zonta skrev:
billiebean skrev:Nå. Er begyndt at fælde grusomt meget. Men det havde jeg godt hørt om kunne være en konsekvens af amning.

Det er ikke kun amning. Det er generelt sådan, når man har været gravid. Hormoner, der holder på håret mens man er gravid og holder op på et tidspunkt når man har født. Jeg ammede kun i ca. 3 uger og begyndte for alvor at fælde 9-10 uger efter fødslen.


Ok, kan også godt mærke at min manke var blevet rimelig tyk. Og så er hårvæksten alle andre steder på min krop næsten gået i stå. Har barberet mig under armene et par gange på 4 måneder.. skørt.
0
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10619

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Little_Woman » 24. okt 2018, 16:48

billiebean skrev:Nå. Er begyndt at fælde grusomt meget. Men det havde jeg godt hørt om kunne være en konsekvens af amning.


Det har jeg også gjort gennem hele graviditeten; min frisør sagde at det var helt klassisk pga hormoner.
0
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:

Tilbage til "Forældre"