Debattens mødregruppe

Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 13. sep 2016, 21:20

Åh, det var dejligt Primle. :)
1
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 13. sep 2016, 21:35

Sorenspige skrev:Hvordan har jeres mænd det med far-rollen?


Tænker du på noget bestemt? :)

Min kæreste er ligeså overvældet af følelserne for vores dreng som jeg er - og han siger, han fortryder, at han/vi ikke fik børn noget før. Jeg fornemmer på mine veninder, at deres mænd syntes babyer var lidt kedelige. Det virker det ikke til, at han synes.
Jeg tror måske, det er kommet lidt bag på ham, hvor uforudsigelige og uprogrambare en helt lille baby er, og derfor synes han nok, det er lidt hårdere nogle gange end jeg, der var ret indstillet på, at det var sådan det ville være.
Men generelt synes jeg, han involverer sig alt det han kan. Han er rigtig god til at prøve sig frem, og så spørger han mig, når intet virker. :D
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 14. sep 2016, 06:54

Nå, vi bliver nødt til at starte op med Movicol. Den syrnede mme hjalp, men nu er det gået helt i stå igen.
0
Brugeravatar
Minionine
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:28
Kort karma: 207
Likede indlæg: 3316

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Minionine » 14. sep 2016, 07:41

Min kæreste er ret begejstret for vores lille pige, og det lyser ud af ham, at han er pavestolt. Jeg tror de fik et særligt bånd fra start af, da det pludselig blev kæresten der så og holdt vores datter første gang, da jeg endte med at få et akut kejsersnit.
Han kigger til hende jævnligt og tjekker om hun har det for varmt og om hun ligger godt. Han skifter også nogle bleer i ny og næ. Jeg tror dog han glæder sig meget til hun kan lidt mere. Hun er kun 18 dage gammel, så det er begrænset hvad hun kan underholde med endnu :)

Var der noget specifikt i far-rollen du tænker på Sorenspige? :)
Jeg ved ikke hvordan kæresten kommer til at reagere i pressede situationer endnu. Lillepigen har ikke grædt eller holdt os vågne, så der er jo stadig overskud på kontoen.
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 14. sep 2016, 08:25

Jeg tænker nok netop på de pressede situationer.

Min mand er en rigtig god og dedikeret far. Han har helt fra fødslen af vores søn insisteret på at tage sig af vores børn. Begge er jo flaskebørn, så han har helt fra starten kunnet det samme som mig.

Han er sød og kærlig, og han finder ikke babyer specielt kedelige. Men han bliver hurtig utålmodig, når M græder eller "brokker sig", og det kommer til udtryk ved, at han bliver sur. Han tager det nærmest personligt, fordi det tit opstår, når han kommer fra arbejde. Det skyldes jo bare, at deres urolige periode jo netop kommer til udtryk sidst på eftermiddagen og aftenen.

Både han og jeg ved, at det ændrer sig, når hun bliver ældre, men jeg synes stadig, det er træls, at det skal være sådan, for det påvirker også mig.

Minione, I lyder til at have fået en af de dejlige, milde babyer. Nyd det :kys:.
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 14. sep 2016, 08:26

DP, øv med Knuds lille mave. Håber, movicol hjælper hurtig. Har han ondt?
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 14. sep 2016, 10:31

Sorenspige skrev:DP, øv med Knuds lille mave. Håber, movicol hjælper hurtig. Har han ondt?


Ja, han havde ondt i nat, klynkede og pressede, men der kom allerhøjst luft ud. Så jeg ringede til lægen i morges, da det var 2 døgn siden sidste afføring.
Nu har han selvfølgelig lige leveret en ordentlig omgang.
0
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf primle » 14. sep 2016, 10:42

Øv med Knuds mave :(

Varmen må virkelig gerne skride ad h til. Bertil har været vågen siden 8.50, kun med små powernaps. Og han var vågen to timer i nat, så det er ikke fordi han bare er frisk og udsovet :tie:
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 14. sep 2016, 11:51

Sorens: Nu har vi været forskånet for rigtig lange skrigeture, men generelt reagerer min kæreste på gråd med omsorg og tålmodighed. Hvis han ikke kan trøste, bliver han mest bare selv ked af det.
Til gengæld kan han godt være utålmodig og blive irriteret, når Knud ikke vil sove, hvilket jo er hele tiden. Det er som om, han tager det en lille smule personligt, at han har så svært ved at overgive sig til søvnen.
Jeg kan godt forstå, det går dig på, når din mand bliver irriteret på jeres datter. Jeg bliver også ked af det og sur, eller jeg bliver nok mest sur - det er helt ok, at synes at barnet er pisseirriterende, det synes jeg også nogle gange. Men hvis han begynder at give udtryk for det overfor Knud, så beder jeg ham altså om at tage sig sammen/tage en pause. :genert:

Ellers er min kæreste bare vanvittigt teatralsk - det har han altid været - alting er lige lidt mere besværlige og hårde for ham. Og jeg kan slet ikke have ham, når han går i det mode.
Jeg plejer at dosere mælkepulver til 3 flasker ad gangen, det havde jeg ikke gjort i går eftermiddags, da bøtten var i opvaskemaskinen. Så han skulle selv dosere, da han lavede en flaske. Han kunne næsten ikke være i sig selv over, hvor besværlige de der poser er og hvor meget for dårligt det er, at man burde skifte mærke eller klage, mindst! Jesus.
Altså jeg synes også de er irriterende (hence et tidligere indlæg her i tråden), men hvis jeg skulle skabe mig sådan hver gang, jeg står med det pulver, så ville jeg da blive helt udmattet.
Hvis Knud gylper eller skider sammen med ham, så er det også altid lidt mere voldsomt og lidt mere besværligt, end hvis det foregår sammen med mig. :D
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 14. sep 2016, 11:54

Primle: Jeg er enig, der må godt blive skruet mindst 5 grader ned!
1
Lisen82
Indlæg: 79
Tilmeldt: 27. jun 2016, 14:08
Kort karma: 13
Likede indlæg: 38

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Lisen82 » 14. sep 2016, 14:25

Sorenspige skrev:Åh, hvor lyder det bare sindssygt hårdt. Hvor må det være svært at se sin lille baby holde op med at trække vejret og blive slap og blå :(.

Jeg kan godt forstå, at I har våget over ham.

Håber på det bedste for ham og jer :kys:.


Tak! :kys:
Ja det var rigtig hårdt at se ham sådan. Og da det var værst kom de og tog ham hurtigt op for ligesom at vække ham. Pyha! Jeg sad ved hans side hver fra 5 morgen til 24 aften,kun afbrudt når man lige blevet mindet om at man nok burde spise noget eller skulle få noget søvn. Vi håber det er ovre nu!
0
Lisen82
Indlæg: 79
Tilmeldt: 27. jun 2016, 14:08
Kort karma: 13
Likede indlæg: 38

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Lisen82 » 14. sep 2016, 15:00

Mht min kærestes rolle som far,så er han super stolt af L og er så glad for ham. Og vil gøre alt for at han har det godt. Han vil rigtig gerne hjælpe med flaske og med at skifte bleer. Men han kan godt blive lidt utålmodig eller irriteret hvis han græder meget eller ikke lige vil sove med det sammen. De sidst par dage har L sovet dårligt om natten og det synes han er træls. Også det med at man har svære ved at planlægge osv.
Han synes klart vores datters alder er sjovere og nemmere. Men sådan var det også sidst.
Min kæreste begynder på arbejde i morgen,og det bliver spændende hvordan det går,men jeg glæder mig lidt :genert: Men kommer også til at savne at han er der. Og det har været hyggeligt jo :D

Jeg forstår godt du synes det er træls,for sådan er det også indimellem her.
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 15. sep 2016, 07:32

DP, har MG været hos dig endnu?

Jeg har besluttet selv at tage afsted til brylluppet på lørdag, og så deltager jeg kun i første del af festen.

Jeg kommer godt nok til at være væk fra M i ca. et halvt døgn, men mon ikke det er ok, når hun er hjemme med far (som er vant til at give mad, pusle mv)?
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 15. sep 2016, 09:27

Er der overhovedet nogen (sove)rytme i jeres babyer endnu (eller prøver I på at få det)?
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 15. sep 2016, 09:28

Sorenspige skrev:DP, har MG været hos dig endnu?

Jeg har besluttet selv at tage afsted til brylluppet på lørdag, og så deltager jeg kun i første del af festen.

Jeg kommer godt nok til at være væk fra M i ca. et halvt døgn, men mon ikke det er ok, når hun er hjemme med far (som er vant til at give mad, pusle mv)?


De kommer i morgen. :)

Det skal nok gå rigtig fint - håber du får en god fest. :kys:
0

Tilbage til "Forældre"