Debattens mødregruppe

Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15170

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Zonta » 11. jan 2019, 19:16

billiebean skrev:Føler vi var lidt dårlige forældre i dag, hvor vi alle tog til Aarhus pga et jobinterview for min mand. I alt sad T i bilen i små 5 timer med pauser, skift, ud og ind af bil osv. Og da vi så skulle spise aftensmad hos nogle venner fik hun bare det største meltdown. Skreg og skreg og var helt opløst, så vi endte med at tage hjem. Så snart hun kom ud og vi gik mod bilen var hun god igen. Det var vist for meget og hun gad bare overhovedet ikke mere. Føler mig lidt som en skodmor, fordi vi trak hende igennem sådan en dag, som var for meget for hende.

Sådan en dag havde jeg i går. Jeg fik ikke lagt ham nok til lur og han var så ked af det i går aftes, da han skulle lægges til at sove. Min mand begyndte at græde, fordi Johan græd så hjerteskærende. Tror klart han har været overtræt og overstimuleret. Fik pænt dårlig samvittighed, men så ved man det til en anden gang. Det er jo ikke noget man gør bevidst.
0
J, juli 2018.
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Aquadorable » 11. jan 2019, 19:25

billiebean skrev:Føler vi var lidt dårlige forældre i dag, hvor vi alle tog til Aarhus pga et jobinterview for min mand. I alt sad T i bilen i små 5 timer med pauser, skift, ud og ind af bil osv. Og da vi så skulle spise aftensmad hos nogle venner fik hun bare det største meltdown. Skreg og skreg og var helt opløst, så vi endte med at tage hjem. Så snart hun kom ud og vi gik mod bilen var hun god igen. Det var vist for meget og hun gad bare overhovedet ikke mere. Føler mig lidt som en skodmor, fordi vi trak hende igennem sådan en dag, som var for meget for hende.


Kender godt den følelse. Min samvittighed bliver også helt sort, når vi har en lignende dag. Men altså, det er så svært at vide, hvad de kan “holde til”, synes jeg. Det, der er ok den ene dag, kan være aaalt for meget den næste.

Du er en god mor :kys: Alene det, at du reflekterer over oplevelsen, er jo bevis på, at du er omsorgsfuld og gerne vil gøre det godt :)
1
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6659
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18860

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Æble » 11. jan 2019, 19:36

billiebean skrev:Føler vi var lidt dårlige forældre i dag, hvor vi alle tog til Aarhus pga et jobinterview for min mand. I alt sad T i bilen i små 5 timer med pauser, skift, ud og ind af bil osv. Og da vi så skulle spise aftensmad hos nogle venner fik hun bare det største meltdown. Skreg og skreg og var helt opløst, så vi endte med at tage hjem. Så snart hun kom ud og vi gik mod bilen var hun god igen. Det var vist for meget og hun gad bare overhovedet ikke mere. Føler mig lidt som en skodmor, fordi vi trak hende igennem sådan en dag, som var for meget for hende.


Synes ikke du skal have dårlig samvittighed. Man skal ikke opgive alt og gå på listefødder fordi man har en lille. Du skal i stedet glæde dig over at din datter kan finde id af at sige fra når det bliver for meget.
3
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6174
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16140

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Urtekussen » 11. jan 2019, 19:59

Enig med æble.
Du har også en hverdag, som skal fungere, og nogle gange "retter" vi ind efter børnene. Andre gange må de "rette ind".
1
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7483
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24474

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Moxy-lady » 11. jan 2019, 20:31

Kæft jeg har en drama baby :sarkasme: hun sov så godt ude i barnevognen. Hun vågner uden at græde, får mad, ligger glad og tilfreds da hun er færdig med at spise. Skifter en glad baby. Så ligger jeg hende på sofaen, for at massere hendes mave. Hun rammer sofaen og går helt rokoko :rulle: :rulle: hun har skreget helt hysterisk siden, og opfører sig som om hun bliver kvalt når jeg giver hende sutten, og kløjs I alt jeg forsøger at give hende. Fordi drama! Ond mor! Mishandling! Forsømt baby. Nu er hun endelig faldet til ro efter en smule kamillete som hun også var ved at kløjs i, men jeg tør ikke lægge hende fra mig. Engang imellem vågner hun op og hikster. Draaaaamaaa!
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 11. jan 2019, 23:21

Tak for svar, alle sammen.
Jeg tror vi tager en snak med dagplejemor omkring amme kommentarene. Og ud fra hvad hun svarer, må vi jo vurdere om vi vælger en anden dagpleje.
2
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf FormerlyKnownAs » 12. jan 2019, 04:07

Så er vi landet i Myanmar. 6 kufferter, 130 kg plus håndbagage og barnevogn :lol: Jeg tog toget med børn til lufthavnen og min mand tog vores bil med min gudfar og al oppakning. Jeg bliver altid så glad når vi kører med tog fordi det er så nemt og hyggeligt fremfor bil.

10,5 + 1,15 flyvning. Nellie sov hele vejen herud kun afbrudt af fodring. C på 5,5 stenede iPad, tv og sov 3 timer på det lange stræk. Han gik kold i bilen fra lufthavnen og hjem og ligger og sover nu sammen med far. Jeg sidder i stuen med en sovende baby og kufferter overalt :D Jeg rammer nok snart muren også. Vi er lige 5,5 time foran Dk tid.
16
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4383

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf billiebean » 12. jan 2019, 06:55

Tal for svar ang overstimulering. Da vi kom hjem vågnede T og skreg og græd igen. Jeg fik hende til at falde til ro igen efter noget tid og hun gik nærmest i en komatøs søvn. Og nu her til morgen er hun sig selv igen. Men hun fik godt nok ikke meget at spise i går aftes. Men det går nok en enkelt dag.
0
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12397

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Joe » 12. jan 2019, 11:15

Hvad gør jeg med et fladt barnevognshjul?
0
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 667
Likede indlæg: 7374

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Neenah » 12. jan 2019, 11:17

Joe skrev:Hvad gør jeg med et fladt barnevognshjul?

Får det lappet hos en cykelsmed.
1
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18274

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Mi55y » 12. jan 2019, 17:06

Min kæreste tog en madnings- og pusletjans i nat, så jeg kunne få sovet lidt og lade op til begravelse i dag. Det lærte han en hel masse af. :-D F.eks. at det er en dårlig idé at tage baby med ud i køkkenet og tænde lys. Og at baby ikke bare kan lægges tilbage i sengen og falde i søvn af sig selv. Men straffen var 5 kvarters vågentid, så det kunne have været meget værre.

Til begravelsen blev han hos min søster med baby, mens vi var i kirke, og joinede så bagefter. Med sovende baby men med store svedplamager under armene - hun havde ikke været helt nem at få afsted. Det er nok meget sundt, at han lige får set lidt af min verden. :-D
6
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 667
Likede indlæg: 7374

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Neenah » 12. jan 2019, 21:41

Jer, der samsover - hvordan har I haft baby til at sove inden I går i seng? Vi har lige skiftet bedside crib ud med en tremmeseng, hvor vi har pillet den ene side af, og det fungerer rigtig godt. Men hvad når hun begynder at kunne rulle, stille sig op og kravle? Så er det vel ikke sikkert?
0
Brugeravatar
alfe
Indlæg: 504
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:39
Kort karma: 114
Likede indlæg: 524

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf alfe » 12. jan 2019, 21:45

Neenah skrev:Jer, der samsover - hvordan har I haft baby til at sove inden I går i seng? Vi har lige skiftet bedside crib ud med en tremmeseng, hvor vi har pillet den ene side af, og det fungerer rigtig godt. Men hvad når hun begynder at kunne rulle, stille sig op og kravle? Så er det vel ikke sikkert?


Jeg har haft sengen stående op ad en væg og et par sammenrullede dyner. Ikke at det altid har hjulpet, et par gange er han kravlet udover. Shit happens. Det er evigheder siden sidst.
0
Buller
Indlæg: 1176
Tilmeldt: 16. jan 2016, 09:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1800

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Buller » 12. jan 2019, 22:04

Neenah skrev:Jer, der samsover - hvordan har I haft baby til at sove inden I går i seng? Vi har lige skiftet bedside crib ud med en tremmeseng, hvor vi har pillet den ene side af, og det fungerer rigtig godt. Men hvad når hun begynder at kunne rulle, stille sig op og kravle? Så er det vel ikke sikkert?


Som det er nu må jeg gå i seng når sønnen skal sove. Så jeg er som regel i sengen 23-10. Lidt kedeligt, men det går forhåbentlig over igen.
0
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 667
Likede indlæg: 7374

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Neenah » 12. jan 2019, 22:12

Buller skrev:
Neenah skrev:Jer, der samsover - hvordan har I haft baby til at sove inden I går i seng? Vi har lige skiftet bedside crib ud med en tremmeseng, hvor vi har pillet den ene side af, og det fungerer rigtig godt. Men hvad når hun begynder at kunne rulle, stille sig op og kravle? Så er det vel ikke sikkert?


Som det er nu må jeg gå i seng når sønnen skal sove. Så jeg er som regel i sengen 23-10. Lidt kedeligt, men det går forhåbentlig over igen.

Vi er bare endelig begyndt at kunne lægge hende klokken 20-20.30, så vi kan få lidt voksentid om aftenen. Det ville jeg være træt af at undvære.
1

Tilbage til "Forældre"