Debattens mødregruppe

Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 22. jul 2016, 19:39

Øv, hvor træls Nuttede-Nuser. Rigtig god bedring :kys:.
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 23. jul 2016, 12:51

Lille M har lidt svært ved at finde ro i varmen. Så vil hun gerne være hos mig, så bliver det for varmt, og så vil hun alligevel ikke ligge selv...

Hun græder heldigvis ikke vildt meget, men jeg vil bare gerne have, at hun får sovet lidt længere stræk.

I går aftes fik hun lidt kogt vand med sukker (råd fra SP), og hun endte med at sove 3,5 time :banan:. Desværre gjorde resten af husets beboer det ikke, da R vågnede pga. et voldsomt tordenskrald, hvor al elektriciteten gik.

Heldigvis har vi nogle brikker med MME på lager, for hvis M var vågnet kunne jeg jo ikke varme mælk.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 23. jul 2016, 18:46

Sorenspige skrev:Lille M har lidt svært ved at finde ro i varmen. Så vil hun gerne være hos mig, så bliver det for varmt, og så vil hun alligevel ikke ligge selv...

Hun græder heldigvis ikke vildt meget, men jeg vil bare gerne have, at hun får sovet lidt længere stræk.

I går aftes fik hun lidt kogt vand med sukker (råd fra SP), og hun endte med at sove 3,5 time :banan:. Desværre gjorde resten af husets beboer det ikke, da R vågnede pga. et voldsomt tordenskrald, hvor al elektriciteten gik.

Heldigvis har vi nogle brikker med MME på lager, for hvis M var vågnet kunne jeg jo ikke varme mælk.


Hvor dejligt med en god, lang lur.

Måtte I undvære strøm længe?
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 23. jul 2016, 19:22

Knud har ikke skidt siden natten til fredag, så snart to døgn.
Hans mave siger som en kloak, og han prutter rigtig meget, men ingen afføring. :(

Han har ondt af og til, specielt når han spiser, men er ellers tilpas.

Kan ikke helt finde ud af, om jeg skal ringe til nogen - og hvem?
0
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Nuttede-Nuser » 24. jul 2016, 01:14

Danseprinsesse skrev:Knud har ikke skidt siden natten til fredag, så snart to døgn.
Hans mave siger som en kloak, og han prutter rigtig meget, men ingen afføring. :(

Han har ondt af og til, specielt når han spiser, men er ellers tilpas.

Kan ikke helt finde ud af, om jeg skal ringe til nogen - og hvem?


Hmm ved ikke lige hvem man ringer til her i weekenden, lægen måske? vi fik der råd inde på sygehuset at tage hans temperatur hvis vi sys der gik for længe eller det blev hårdt. Termometret skulle åbenbart stimulerer til at komme af med det. Håber han finder ro så han i det mindste ikke har ondt.
1
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Fru Sunshine » 24. jul 2016, 08:37

Danseprinsesse skrev:Knud har ikke skidt siden natten til fredag, så snart to døgn.
Hans mave siger som en kloak, og han prutter rigtig meget, men ingen afføring. :(

Han har ondt af og til, specielt når han spiser, men er ellers tilpas.

Kan ikke helt finde ud af, om jeg skal ringe til nogen - og hvem?

Da min datter kun fik bryst, havde hun nærmest ikke afføring. Hun leverede måske en lille brun prut ugentligt.
Hun fik også luft i maven og det tog lang tid at bøvse hende ordentligt af.

I følge sp var det helt almindeligt. Ikke alle babyer skider en masse. Men har han meget ondt, dur det jo ikke.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 24. jul 2016, 10:16

Jeg kom i tanker om, at vi havde fået et nummer, vi kunne ringe på den første uge efter udskrivelsen.

Talte med en sød sygeplejerske, der foreslog et bad, lidt afkølet kogt vand og evt. et termometer i endetarmen og så ellers bare fortsætte med mavemassage og cykelbevægelser, som vi har gjort.

Så han kom i sit første bad (og elskede det :lun:). En time senere slog han den største prut, og der var gevinst! Det er utroligt så lykkelige, to voksne mennesker kan blive for lidt bæ. :lol:
4
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 24. jul 2016, 19:27

Dejligt, at et bad kunne hjælpe. Man bliver så glad for bæ, når man er forældre. Ligesom bøvser også er af det gode :).
0
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Nuttede-Nuser » 25. jul 2016, 16:27

Her har BabyM også været i bad i dag. Og det var også et hit :lun: Han lå bare helt stille og nød det lune vand.

Hvor længe har man ondt efter en fødsel? Jeg har en bristnings grad 2, og jeg sys bare stadig det gør SÅ ondt nu her 11 dage efter. I sær når jeg sidder på wc'et er det galt. Og jeg føler at det er svært at tømme blæren fordi det gør så ondt.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 25. jul 2016, 17:10

Jeg talte faktisk lige med min svigerinde om det i går, hun havde også en 2. grads bristning. Hun syntes i hvert fald, det gjorde ondt i en måned - og der gik noget længere, før hun helt holdte op med at tænke på det og altså følte sig "normal".

Her er det også stadig slemt, jeg kan endnu ikke undvære smertestillende. Og det klør som ind i helvede i mine sting.
Det er ved at være virkelig frustrerende, at jeg ikke bare kan sidde. En almindelig stol er helt umulig, men sofaen gør også ondt efter et stykke tid.

Er jeres toilet lavt Nuser? Jeg var på et lavt toilet i går, og det føltes lidt som om, mit underliv var på vej ud.
Eller er det, fordi det svier?
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 25. jul 2016, 17:46

Sundhedsplejersken har været her igen i dag. Hold op, hvor er hun irriterende.
Hun taler til os, som om vi er idioter, og så har hun mere travlt med at remse punkter op i henhold til en eller anden liste end at lytte og komme med relevante svar i forhold til de få ting, vi gerne vil spørge om.

Selvom han har taget på, som han skulle i forhold til sidst, han var så fint vågen og aktiv, og vi har en fornemmelse af, at han trives, spiser godt osv., så formåede hun alligevel at efterlade os forvirrede og halvbekymrede.
Hun kommer og vejer ham igen fredag, og jeg kan mærke, at jeg næsten ikke magter det - lige bortset fra, at vi jo virkelig gerne vil være sikre på, at han vokser.

Jeg håber godt nok, vi har en bedre kemi med hende, der er tilknyttet området - og at hendes ferie snart er forbi. :genert:


Han har i øvrigt skidt 3 gange i dag, det er lidt tyndt, men det er gult nu, og han har tydeligt mindre ondt, så håber det er gode tegn. :)
0
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Nuttede-Nuser » 25. jul 2016, 18:01

Danseprinsesse skrev:Jeg talte faktisk lige med min svigerinde om det i går, hun havde også en 2. grads bristning. Hun syntes i hvert fald, det gjorde ondt i en måned - og der gik noget længere, før hun helt holdte op med at tænke på det og altså følte sig "normal".

Her er det også stadig slemt, jeg kan endnu ikke undvære smertestillende. Og det klør som ind i helvede i mine sting.
Det er ved at være virkelig frustrerende, at jeg ikke bare kan sidde. En almindelig stol er helt umulig, men sofaen gør også ondt efter et stykke tid.

Er jeres toilet lavt Nuser? Jeg var på et lavt toilet i går, og det føltes lidt som om, mit underliv var på vej ud.
Eller er det, fordi det svier?


Tak for dit svar DP. Her klør stingene også, og jeg har det også bedst i sofaen. Selv om mit ikke er helt så slemt som dit. Vi har både et højt og et lavt wc i huset og der er ikke rigtigt nogen forskel når jeg sidder på dem. Det føles som du skriver som om underlivet er på vej ud, og så gør det ondt som om jeg jeg har mens. Der svier også og gør ondt henne omkring urinrøret. Jeg må hellere være OB's på UVI. Åh alle de bekymringer der følger med.
0
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Nuttede-Nuser » 25. jul 2016, 18:03

Danseprinsesse skrev:Sundhedsplejersken har været her igen i dag. Hold op, hvor er hun irriterende.
Hun taler til os, som om vi er idioter, og så har hun mere travlt med at remse punkter op i henhold til en eller anden liste end at lytte og komme med relevante svar i forhold til de få ting, vi gerne vil spørge om.

Selvom han har taget på, som han skulle i forhold til sidst, han var så fint vågen og aktiv, og vi har en fornemmelse af, at han trives, spiser godt osv., så formåede hun alligevel at efterlade os forvirrede og halvbekymrede.
Hun kommer og vejer ham igen fredag, og jeg kan mærke, at jeg næsten ikke magter det - lige bortset fra, at vi jo virkelig gerne vil være sikre på, at han vokser.

Jeg håber godt nok, vi har en bedre kemi med hende, der er tilknyttet området - og at hendes ferie snart er forbi. :genert:


Han har i øvrigt skidt 3 gange i dag, det er lidt tyndt, men det er gult nu, og han har tydeligt mindre ondt, så håber det er gode tegn. :)


Vores SP er også lidt en spøjs type, og det bliver i hvertfald ikke hende jeg kommer til at spørge om de mere personlige ting. Håber at hende der rigtigt hører til dit distrikt er bedre.
Og dejligt at han skider, det er altid bedre end når de ikke kan komme af med det.
0
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Lulu » 25. jul 2016, 18:36

Nuttede-Nuser skrev:Her har BabyM også været i bad i dag. Og det var også et hit :lun: Han lå bare helt stille og nød det lune vand.

Hvor længe har man ondt efter en fødsel? Jeg har en bristnings grad 2, og jeg sys bare stadig det gør SÅ ondt nu her 11 dage efter. I sær når jeg sidder på wc'et er det galt. Og jeg føler at det er svært at tømme blæren fordi det gør så ondt.


Jeg kunne ikke tisse på fødestuen efter fødslen og fik et tip af jdm om at stille mig i badekarret for at tisse. Det var virkelig rart, jeg tror jeg stod i bruseren og tissede derhjemme i 14 dages tid efter fødslen (til sidst dog mest fordi det var rarere at skulle sig med lunkent vand end at tørre sig, mere end af nød). Måske du skulle overveje det? Om ikke andet så vil det da være størstedelen af tisseturene der er til at overskue. Når det er mere end tis er der ikke så meget andet for end at bide smerten i sig, men det er jo heldigvis heller ikke så ofte som at skulle tisse.

@DP, jeg håber din ordinære SP er bedre end vikaren. Har I ikke et sundhedshus i nærheden hvor han kan vejes så du kan aflyse på fredag? Det er der i hvert fald i de større byer. Og i tilfælde af at den ordinære SP ikke er din kop te heller, så husk at man sagtens kan ringe ind og bede om en anden SP, SP ordningen ønsker jo god kemi mellem SP og mor, således at du netop ikke brænder inde med en masse spørgsmål og søger svar på nettet der sjældent er entydige. Flere i min MG skiftede SP fordi hende der er tilknyttet vores område er ret speciel (jeg fik heldigvis en anden).
0
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Nuttede-Nuser » 26. jul 2016, 16:11

Åh lille BabyM er bare så urolig i dag, og har været det siden i nat. Det eneste sted han finder ro er liggende på siden på mit bryst. Det virker som mavekneb, og når han så ligger selv bliver han så ked og spjætter rundt med arme og ben. Det er så synd for ham.
0

Tilbage til "Forældre"