Debattens mødregruppe

Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3993
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5237

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf girl_beat » 21. dec 2018, 14:23

Jeg havde junior til kiropraktor i dag, og det var en rigtig positiv oplevelse :)

Han har et lille hold i nakken, som har betydet en favorit-side, når han ligger både på maven og ryggen, og derudover tjekkede hun hele kroppen for eventuelle skævheder eller gener han måtte have efter den lidt turbulente fødsel. Kiropraktoren virkede super kompetent og rigtig god til spædbørn, så min oplevelse bekræftede bare de positive anbefalinger, behandleren har her i lokalområdet. Vi skal afsted igen et par gange, men hvis det kan hjælpe ift. hans bevægelsesfrihed og motoriske udvikling, er jeg all in :)
2
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Aquadorable » 21. dec 2018, 20:03

girl_beat skrev:Jeg havde junior til kiropraktor i dag, og det var en rigtig positiv oplevelse :)

Han har et lille hold i nakken, som har betydet en favorit-side, når han ligger både på maven og ryggen, og derudover tjekkede hun hele kroppen for eventuelle skævheder eller gener han måtte have efter den lidt turbulente fødsel. Kiropraktoren virkede super kompetent og rigtig god til spædbørn, så min oplevelse bekræftede bare de positive anbefalinger, behandleren har her i lokalområdet. Vi skal afsted igen et par gange, men hvis det kan hjælpe ift. hans bevægelsesfrihed og motoriske udvikling, er jeg all in :)


Vi havde også baby K til kiropraktor flere gange, og det havde virkelig en rigtig god effekt på hendes bevægelsesfrihed. Så jeg er også varm fortaler :)
1
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15170

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Zonta » 22. dec 2018, 04:59

Hård nat! Johan har været vågen og skreget flere gange, har skidt tre gange og spiser meget ukoncentreret og sådan lidt meh...

Nu er min mand gået ud med barnevognen. Han var så træt (skulle til at præcisere, at det var Johan, men jeg tror nu også min mand er træt), men kunne slet ikke finde ro.

Jeg tror måske jeg har taget lidt fejl af hans søvnmønster lige pt. Har tænkt, at han har sovet så dårligt om dagen fordi han lærer meget og derfor skal bearbejde en hel masse. Men jeg tror også indimellem, at han simpelthen har haft ondt i maven :( så føler man sig ikke særlig god - jeg har insisteret på, at han skulle sove noget mere, fordi han stadig har været træt.
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf twinkle » 22. dec 2018, 06:16

Zonta skrev:Hård nat! Johan har været vågen og skreget flere gange, har skidt tre gange og spiser meget ukoncentreret og sådan lidt meh...

Nu er min mand gået ud med barnevognen. Han var så træt (skulle til at præcisere, at det var Johan, men jeg tror nu også min mand er træt), men kunne slet ikke finde ro.

Jeg tror måske jeg har taget lidt fejl af hans søvnmønster lige pt. Har tænkt, at han har sovet så dårligt om dagen fordi han lærer meget og derfor skal bearbejde en hel masse. Men jeg tror også indimellem, at han simpelthen har haft ondt i maven :( så føler man sig ikke særlig god - jeg har insisteret på, at han skulle sove noget mere, fordi han stadig har været træt.


Nogle gange er det bare vildt svært at finde ud af, hvad det lige er der nager dem. Det bliver tit noget gætværk, fordi de jo ikke selv kan sige noget. Det er ok at tage fejl, det gør alle forældre :kys:
5
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf godtnavn » 22. dec 2018, 08:04

twinkle skrev:Min fridag gik ikke i vasken i dag, men som godtnavn skriver, så har jeg også faret rundt hele dagen og gjort rent, vasketøj tøj handlet ind... men nu er hele huset også rent (jeg har endda gjort ovnen rent!), og jeg er bare totalt færdig..


Jeg nåede kun stuen :genert: Men skulle også rykke om i stuen for at der var plads til juletræ og stort bord til juleaften, så det var hårdt og tog lang tid! Håber vi når soveværelse, gang og køkken i aften når datteren osver, kontoret tror jeg bare vi låser af til jul, der er intet folk skal derinde, og det er kaos lige nu da jeg måtte rykke en masse ting fra stuen derind :)
0
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7483
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24474

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Moxy-lady » 22. dec 2018, 14:11

Voksiposer, hvilken og hvorfor? Jeg vil meget nødigt give mere end 1000 kr for en, men samtidig ser jeg helst at den kan bruges både sommer og vinter. Jeg er principielt modstander af fleecefor, ser helst noget mere naturligt tæt på Zoes krop. Har kigget lidt på trilles, med uldfor.
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Depeche_Mama » 22. dec 2018, 14:17

Moxy-lady skrev:Voksiposer, hvilken og hvorfor? Jeg vil meget nødigt give mere end 1000 kr for en, men samtidig ser jeg helst at den kan bruges både sommer og vinter. Jeg er principielt modstander af fleecefor, ser helst noget mere naturligt tæt på Zoes krop. Har kigget lidt på trilles, med uldfor.


Vi har købt en brugt Sleepbag denne gang, da jeg var lidt træt af, det var bøvlet at vaske voksien pga. ulddynen ved Storebror.
1
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 667
Likede indlæg: 7374

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Neenah » 22. dec 2018, 14:17

Moxy-lady skrev:Voksiposer, hvilken og hvorfor? Jeg vil meget nødigt give mere end 1000 kr for en, men samtidig ser jeg helst at den kan bruges både sommer og vinter. Jeg er principielt modstander af fleecefor, ser helst noget mere naturligt tæt på Zoes krop. Har kigget lidt på trilles, med uldfor.

Vi har en sleebee - der er to dyner i, der kan puttes i sammen eller hver for sig. Vi købte den brugt til 125 kr.
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18274

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Mi55y » 22. dec 2018, 14:36

Vi har købt en duniduo brugt til 150. Der var en sommer- og en overgangsdyne med, som kan ligge dobbelt om vinteren, samt en bæreplade.
1
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7483
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24474

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Moxy-lady » 22. dec 2018, 14:43

Og så har jeg i øvrigt købt lactulose. Jeg magter ikke at stå henover julen med en ulykkelig baby og uden mulighed for at hjælpe hende, hvis det skulle blive nødvendigt. Hun er kommet i bedre humør igen og hænger ikke helt så meget på brystet, men hun sover dårligt og er ved at blive kvalt fordi hun presser så meget, og om aftenen er hun smadder sur frustreret og ked af det.

Jeg tror at jeg ender med at prøve det af i dag. Hvor meget skal jeg give hende? Der står 3-6 ml fordelt på to doser. Jeg tænkte 2x2 ml?
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf twinkle » 22. dec 2018, 15:18

Moxy-lady skrev:Voksiposer, hvilken og hvorfor? Jeg vil meget nødigt give mere end 1000 kr for en, men samtidig ser jeg helst at den kan bruges både sommer og vinter. Jeg er principielt modstander af fleecefor, ser helst noget mere naturligt tæt på Zoes krop. Har kigget lidt på trilles, med uldfor.


Vi har to originale voksiposer, begge købt brugt. Tror jeg gav 400 kr. for den ene. Den er en, ikke særlig køn, brun farve og en smule falmet, men fungerer upåklageligt. Jeg synes Benjamin sovet bedre i voksiposen end uden, fordi han nærmest bliver svøbt. Og så kan jeg godt lide at det er uld i stedet for fx fleece, da det klart ventilerer bedre. Jeg har aldrig oplevet at han har været klam eller fugtig når jeg tog ham op.
Jeg synes ikke en voksipose er bøvlet eller omstændig, når man fx har skiftet fra sommer til vinterdyne (eller omvendt) et par gange, går det som en leg. Vasker jeg ulddynen om morgenen og hænger den ud til tørre, er den klar om aftenen igen.

Jeg kunne dog aldrig finde på at købe en fra ny, synes de er så afsindigt dyre. Og så er de nemme at finde brugt.
1
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf twinkle » 22. dec 2018, 15:18

Moxy-lady skrev:Og så har jeg i øvrigt købt lactulose. Jeg magter ikke at stå henover julen med en ulykkelig baby og uden mulighed for at hjælpe hende, hvis det skulle blive nødvendigt. Hun er kommet i bedre humør igen og hænger ikke helt så meget på brystet, men hun sover dårligt og er ved at blive kvalt fordi hun presser så meget, og om aftenen er hun smadder sur frustreret og ked af det.

Jeg tror at jeg ender med at prøve det af i dag. Hvor meget skal jeg give hende? Der står 3-6 ml fordelt på to doser. Jeg tænkte 2x2 ml?


Det var det sp anbefalede os den gang vi forsøgte os med det. 2 ml morgen, 2 ml aften :)
1
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf JoyNips » 22. dec 2018, 15:58

Moxy-lady skrev:Voksiposer, hvilken og hvorfor? Jeg vil meget nødigt give mere end 1000 kr for en, men samtidig ser jeg helst at den kan bruges både sommer og vinter. Jeg er principielt modstander af fleecefor, ser helst noget mere naturligt tæt på Zoes krop. Har kigget lidt på trilles, med uldfor.


Sleepbag. Dansk firma, kan vaskes og tørretumbles (smart ved uheld!), man skal ikke bøvle med forskellige dyner, de er de pæneste.
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Aquadorable » 22. dec 2018, 16:31

Moxy-lady skrev:Voksiposer, hvilken og hvorfor? Jeg vil meget nødigt give mere end 1000 kr for en, men samtidig ser jeg helst at den kan bruges både sommer og vinter. Jeg er principielt modstander af fleecefor, ser helst noget mere naturligt tæt på Zoes krop. Har kigget lidt på trilles, med uldfor.


Køb en brugt Voksi Classic på Reshopper. Det gjorde vi, og vi er SÅ glade for vores. Baby K sover alle sine dagslure i den :) Vi har både sommer- og vinterdyne til den, så vi har faktisk brugt den siden start oktober og tænker, at vi, hvis vi skifter tilbage til sommerdynen, kan bruge den et godt stykke ind i foråret også.
0
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf AgentPixie » 22. dec 2018, 17:28

Vi har en voksi classic med ulddyne. Har syet en sommerdyne om, så den passer i betrækket.
Købte den brugt, men ubrugt, for 200 på Reshopper.
1
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19

Tilbage til "Forældre"