Debattens mødregruppe

Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6643
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18791

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Æble » 25. apr 2017, 14:08

Årh kolibri det lyder benhårdt. Man bliver bare så nedkørt af søvnmangel.

Kan din mand tage lidt over? Fx kunne han gå en lang tur med barnevognen mens du sover on eftermiddagen og så take out til aften. Du kan malke ud og lade ham give et måltid (eller mme) om aftenen inden han går i seng, så du kan gå tidligt i seng. Har du en veninde eller familie der kan komme forbi og hjælpe?

Det lyder som om at det er lidt af en krise situation, du er simpelthen nødt til at få lidt søvn, for hvis du ikke fungerer, så fungerer baby og resten af familien heller ikke. Så prioritet nr et er at du får hvilet. Skid hul i vasketøj, madlavning osv. Din mand må evt tage et par fridage, evt bare et par halve dage så han kan aflaste dig.
0
Brugeravatar
Sustentaculum
Indlæg: 861
Tilmeldt: 27. aug 2015, 16:53
Kort karma: 140
Likede indlæg: 1034

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sustentaculum » 25. apr 2017, 14:39

Stemmer i med resten! Kolibri, du må få sovet snart. Det er så opslidende med manglende søvn, og ulykkelig baby. :ae: :ae:
0
JoyNips
Indlæg: 12041
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33854

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf JoyNips » 25. apr 2017, 15:12

Siger det samme, kolibri. Man kan messe nok så meget "det er en fase, det går over", men når man er så tyndslidt som du er nu, så hjælper det ikke.
Send mand/mor/svigermor/veninde ud at gå med baby i nogle timer og få dig en lur med ørepropper i, så du ikke bliver vækket af noget.

Ved din mand, hvordan du har det? Jeg synes, at de gange hvor jeg har haft det virkelig stramt med det her baby-hejs, der har det faktisk hjulpet at bryde lidt sammen foran min kæreste. Bare det at få det ud og dele det med ham har gjort det lettere at bære.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9658
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29243

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 25. apr 2017, 15:26

Kolibri - da Thea havde en lignende fase, der kunne jeg næsten kun amme på gæstetoilettet, hvor der ikke var vinduer. Med lukket dør og slukket lys var der bælgmørkt, så spiste hun.
Det var en lang og kedelig fase. :/
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
JoyNips
Indlæg: 12041
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33854

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf JoyNips » 25. apr 2017, 16:07

Jeg tror i øvrigt det er helt normalt her omkring de 12 uger, det med amningen, Kolibri. Jeg har i hvert fald googlet og det ser ud som om mange oplever problemer På det her tidspunkt i børnenes liv.
Jeg ved ikke om du har set mit indlæg om at min dreng ammestrejkede lidt i sidste uge? Han nægtede begge bryster medmindre han var ved at falde i søvn eller lige var vågnet. Nu fungerer det venstre igen, men det højre er han stadig træt af når han er vågen.

Det gør det lidt mindre frustrerende at vide at det er ret normalt, synes jeg. Og at det går over!
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Lilleluftballon » 25. apr 2017, 17:15

Æv kolibri. Tager hun ikke flaske? Du bliver nødt til at sove, så din mand må på banen! Også selvom han skal arbejde.
Ingen er tjent med at du har det sådan der.
0
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf xxx---xxx » 25. apr 2017, 20:19

Åh kolibri hvor kan jeg følge dig. Kan det passe hun er i 4 tigerspring nu?
Vores F er i det spring nu og det lyder så ens! Han er totalt overtræt og græd her til aften og ville hverken ammes, "lege", kigge, sove eller noget. Til sidst fik jeg han til at sove ved at gå frem og tilbage mens jeg sagde schhhhhhh

De sidste 4 nætter er han vågnet hver time for at klat spise. :-(

Jeg føler med dig og jeg håber du ved at det er helt
Menneskeligt at reagere som du gjord :ae:
0
Kolibrien
Indlæg: 407
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:48
Kort karma: 79
Likede indlæg: 588

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Kolibrien » 26. apr 2017, 09:47

Hej piger

Jeg svarer jer lige samlet her, for jeg har endnu ikke fundet ud af multiquote :genert:

Tak for jeres meget positive tilbagemeldinger både i kort og her - hvor er det rart at kunne læsse af og få så meget støtte. I går var bare en regulær lortedag ovenpå nogle rigtige hårde uger, og det hele kulminerede lige for mig der sidst på dagen.

Jeg valgte at tage baby med i seng kl. 20 og selv gå i seng samtidig. Normalt sover hun i sin egen seng, men jeg kastede alle principper ud, smed kæresten ud af soveværelset og tog den store seng sammen med baby. Hun var så overtræt og skreg i en time, før hun faldt til ro. Heldigvis var det en god nat og vi sov til kl. 9.30 i formiddag kun afbrudt af to amninger, så i dag er jeg et menneske igen.

Flere af jer nævner at min kæreste må på banen. Han er allerede i høj grad på banen. Han tager over, når han kommer hjem fra arbejde og er god til at stå op med hende i weekenderne. Han har i forbindelse med påsken holdt to ugers ferie, men det er egentlig ikke en fordel, for jeg får slet ikke slappet af eller sovet, når far er hjemme, for så synes jeg jo, at vi skal hygge og være sammen.

Jeg havde problemer med amningen i begyndelsen, hvorfor vi supplerede med flaske, men jeg fik heldigvis amning op at køre og derfor har jeg været lidt modstander af give flaske. Jeg har endnu ikke prøvet at malke ud, så andre har kunne tage over, så det er lidt min egen skyld, at det hele hænger på mig. Jeg har lånt en brystpumpe nu, så jeg kan prøve at malke ud, så vi altid har i fryseren, så far kan tage over, når vi skal igennem en af de her perioder.

Ift. tigerspring, så er hun 15 uger nu fra terminsdato, så det passer meget godt med det 4. spring, som vist også skulle være et af de stride. Lige nu håber jeg bare, at det snart er ovre.

De andre spring har også været virkelig lede, men de har været overstået i løbet af 1-2 døgn, så det her trækker bare tænder ud. Til gengæld ved jeg, at det plejer at være ved at være ovre, når hun pludselig mestrer noget nyt. I morges opdagede hun for første gang sine egne hænder og hun har stirret intenst på dem siden, så jeg håber, at vi nu er ovre den værste del.

Nå men jeg kandiderede altså ikke til årets mor i går og havde total dårlig samvittighed og kyssede og krammede hende efter mit lille udbrud. I dag er hun (indtil videre) total lækker charmegris, der smiler og griner. Så jeg tror alt er godt igen :D

Hun lod mig dog samtidig vide, at hun er en temperamentsfuld dame, der lige oversked sig selv og mig i det sekund jeg tog bleen af hende. Oh well, the joy of parenthood.
2
Brugeravatar
Sustentaculum
Indlæg: 861
Tilmeldt: 27. aug 2015, 16:53
Kort karma: 140
Likede indlæg: 1034

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sustentaculum » 26. apr 2017, 12:25

Kolibrien skrev:Hej piger

Jeg svarer jer lige samlet her, for jeg har endnu ikke fundet ud af multiquote :genert:

Tak for jeres meget positive tilbagemeldinger både i kort og her - hvor er det rart at kunne læsse af og få så meget støtte. I går var bare en regulær lortedag ovenpå nogle rigtige hårde uger, og det hele kulminerede lige for mig der sidst på dagen.

Jeg valgte at tage baby med i seng kl. 20 og selv gå i seng samtidig. Normalt sover hun i sin egen seng, men jeg kastede alle principper ud, smed kæresten ud af soveværelset og tog den store seng sammen med baby. Hun var så overtræt og skreg i en time, før hun faldt til ro. Heldigvis var det en god nat og vi sov til kl. 9.30 i formiddag kun afbrudt af to amninger, så i dag er jeg et menneske igen.

Flere af jer nævner at min kæreste må på banen. Han er allerede i høj grad på banen. Han tager over, når han kommer hjem fra arbejde og er god til at stå op med hende i weekenderne. Han har i forbindelse med påsken holdt to ugers ferie, men det er egentlig ikke en fordel, for jeg får slet ikke slappet af eller sovet, når far er hjemme, for så synes jeg jo, at vi skal hygge og være sammen.

Jeg havde problemer med amningen i begyndelsen, hvorfor vi supplerede med flaske, men jeg fik heldigvis amning op at køre og derfor har jeg været lidt modstander af give flaske. Jeg har endnu ikke prøvet at malke ud, så andre har kunne tage over, så det er lidt min egen skyld, at det hele hænger på mig. Jeg har lånt en brystpumpe nu, så jeg kan prøve at malke ud, så vi altid har i fryseren, så far kan tage over, når vi skal igennem en af de her perioder.

Ift. tigerspring, så er hun 15 uger nu fra terminsdato, så det passer meget godt med det 4. spring, som vist også skulle være et af de stride. Lige nu håber jeg bare, at det snart er ovre.

De andre spring har også været virkelig lede, men de har været overstået i løbet af 1-2 døgn, så det her trækker bare tænder ud. Til gengæld ved jeg, at det plejer at være ved at være ovre, når hun pludselig mestrer noget nyt. I morges opdagede hun for første gang sine egne hænder og hun har stirret intenst på dem siden, så jeg håber, at vi nu er ovre den værste del.

Nå men jeg kandiderede altså ikke til årets mor i går og havde total dårlig samvittighed og kyssede og krammede hende efter mit lille udbrud. I dag er hun (indtil videre) total lækker charmegris, der smiler og griner. Så jeg tror alt er godt igen :D

Hun lod mig dog samtidig vide, at hun er en temperamentsfuld dame, der lige oversked sig selv og mig i det sekund jeg tog bleen af hende. Oh well, the joy of parenthood.



Dejlig opdatering :kys: Godt at hører at du fik sovet!
0
Lulu
Indlæg: 2222
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2760

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Lulu » 26. apr 2017, 13:48

F er så småt hoppet ind i 26 ugers springer :tie: det har i dag resulteret i 3x 30 min lure og han har været vågen siden 5.30! Derudover stikker han i et hyl uden lige, h is han ikke kan se mog, manden eller E.
0
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf xxx---xxx » 26. apr 2017, 20:40

Jeg sagde til kæresten i går eftermiddags at jeg var glad for at Frej kun var påvirket med Søvnen under tigerspring.
Det skulle jeg aldrig have sagt.

Jeg kunne slet ikke få ro på ham i går. Han skreg og skreg bare. Og han græder normalt aldrig :(

Oveni hatten er han blevet vaccineret i dag :tie:
Og til aften skreg og skreg han igen. Så meget at storebror blev forskrækket og bange :(
Nu sover han heldigvis.
0
Brugeravatar
Sustentaculum
Indlæg: 861
Tilmeldt: 27. aug 2015, 16:53
Kort karma: 140
Likede indlæg: 1034

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sustentaculum » 27. apr 2017, 07:41

Sikke mange børn der kæmper med tigerspring! :ae:

Herhjemme kæmper vi med appetitspring - fra kl 17 og til 23 har jeg en unge på brystet mere eller mindre konstant, og så sover han kun 1,5 time afgangen om natten. Nu er vi på 3. Dag, så jeg satser stærkt på at det er sidste dag, mine bryster er som da mælken løb til, kæmpe store og spændte, med ømme dutter :(

Årh ja. Og så kæmper jeg med slikcravings :fløjt: mit mål for i dag er ikke at spise resten af min datters påskeslik :tie:
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9658
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29243

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 27. apr 2017, 07:53

Thea sover hele natten, og har gjort det længe nu. Hun bliver puttet mellem 18 og 20, og sover gerne til mellem 5 eller 7, uafbrudt.
Det er sgu lidt vildt :D

Men hun er stadig ikke interesseret i mad, og ammes stadig meget. Nogen gange kan man lige lokke en deciliter i hende, andre gange slet ingen ting. I går spiste hun et halvt stykke rugbrød med laks til frokost, i dag spiste hun 1 teske havregrød og nægtede mere. :P

Jeg har bestemt mig for ikke at bekymre mig om det. Jeg starter på job om en måned, og der må hun klare sig uden amning i dagtimerne. Jeg satser stort på, at hendes rolige gemyt kommer hende til gavn, og hun accepterer, at så må maden indenbords.

Regner med at natamningen på det tidspunkt bliver skruet op, siden hun skal undvære hele dagen. Sådan må det være. Jeg regner med at køre friamning, og give hende bryst i det omfang hun ønsker det. Jeg går faktisk også og pønser på at langtidsamme og tandemamme hvis jeg bliver gravid igen, men ved ikke helt, om det måske er for stor en mundfuld :D

Nogen der har langtidsammet og evt. tandemammet?
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Sustentaculum
Indlæg: 861
Tilmeldt: 27. aug 2015, 16:53
Kort karma: 140
Likede indlæg: 1034

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sustentaculum » 27. apr 2017, 08:03

Sangius skrev:Thea sover hele natten, og har gjort det længe nu. Hun bliver puttet mellem 18 og 20, og sover gerne til mellem 5 eller 7, uafbrudt.
Det er sgu lidt vildt :D

Men hun er stadig ikke interesseret i mad, og ammes stadig meget. Nogen gange kan man lige lokke en deciliter i hende, andre gange slet ingen ting. I går spiste hun et halvt stykke rugbrød med laks til frokost, i dag spiste hun 1 teske havregrød og nægtede mere. :P

Jeg har bestemt mig for ikke at bekymre mig om det. Jeg starter på job om en måned, og der må hun klare sig uden amning i dagtimerne. Jeg satser stort på, at hendes rolige gemyt kommer hende til gavn, og hun accepterer, at så må maden indenbords.

Regner med at natamningen på det tidspunkt bliver skruet op, siden hun skal undvære hele dagen. Sådan må det være. Jeg regner med at køre friamning, og give hende bryst i det omfang hun ønsker det. Jeg går faktisk også og pønser på at langtidsamme og tandemamme hvis jeg bliver gravid igen, men ved ikke helt, om det måske er for stor en mundfuld :D

Nogen der har langtidsammet og evt. tandemammet?


Det lyder dejligt med nattesøvn :D , og jeg ville heller ikke bekymret over mad indtaget, det skal nok komme!!

Jeg ammede min datter til hun var 11 mdr, men det kan man vist ikke kalde langtidsamning :D
1
JoyNips
Indlæg: 12041
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33854

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf JoyNips » 27. apr 2017, 08:10

Sangius skrev:Thea sover hele natten, og har gjort det længe nu. Hun bliver puttet mellem 18 og 20, og sover gerne til mellem 5 eller 7, uafbrudt.
Det er sgu lidt vildt :D

Men hun er stadig ikke interesseret i mad, og ammes stadig meget. Nogen gange kan man lige lokke en deciliter i hende, andre gange slet ingen ting. I går spiste hun et halvt stykke rugbrød med laks til frokost, i dag spiste hun 1 teske havregrød og nægtede mere. :P

Jeg har bestemt mig for ikke at bekymre mig om det. Jeg starter på job om en måned, og der må hun klare sig uden amning i dagtimerne. Jeg satser stort på, at hendes rolige gemyt kommer hende til gavn, og hun accepterer, at så må maden indenbords.

Regner med at natamningen på det tidspunkt bliver skruet op, siden hun skal undvære hele dagen. Sådan må det være. Jeg regner med at køre friamning, og give hende bryst i det omfang hun ønsker det. Jeg går faktisk også og pønser på at langtidsamme og tandemamme hvis jeg bliver gravid igen, men ved ikke helt, om det måske er for stor en mundfuld :D

Nogen der har langtidsammet og evt. tandemammet?


Luksus med søvnen! Jeg er lidt misundelig, selvom min dreng sover ret fint.

Jeg tror ikke, du skal bekymre dig for maden. Det kommer i hendes eget tempo. Og jeg synes lidt, når jeg læser på ammenets gruppe på facebook, at jeg kan læse at børnene snildt kan skelne mellem om mor(s bryster) er der og man kan blive ammet eller om de ikke er der, så ammebørnene sidder ikke i dagpleje og er hysteriske. Der drikker og spiser de bare hvad de nu får serveret. Og så kan de få en ammetår når de bliver hentet.

Jeg håber i øvrigt også at langtidsamme og evt. tandemamme, afhængigt af hvornår vi skal have nr 2 - min kæreste mener vi skal have pseudotvillinger... jeg er ikke sikker på, jeg er helt enig!
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje

Tilbage til "Forældre"