Debattens mødregruppe

Sorenspige
Indlæg: 7047
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 966
Likede indlæg: 9300

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 31. aug 2016, 13:05

Nusser, håber, babyhviskeren kan hjælpe jer :kys:.

Hvor er det ærgerligt, at du har det sådan med din mor. Hun lyder til at ville BabyM så meget, at hun kammer helt over. Men selvom det er venligt ment, er det stadig irriterende.

Ved mit første barn var jeg heller ikke glad for min mor hele tiden. Hun blandede sig ret meget i alting/kom med kommentarer, og min mand var ved at kvæle hende over det flere gange. Det virkede nemlig som om, hun mente, at vi ikke gjorde det godt nok.

Det viste sig så, at det slet ikke handlede om det.

Denne gang kan jeg bedre se ud over hendes kommentarer, fordi hun samtidig er en fantastisk hjælp og støtte. Hun gør nemlig noget modsat min svigermor, som helst bare vil sidde med babyen og putte. Men det vil babyen bare ikke rigtig mere.
0
Sorenspige
Indlæg: 7047
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 966
Likede indlæg: 9300

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 31. aug 2016, 13:35

DP, det passer godt med Knuds terminsdato, at han er i et spring nu.

Vildt, at han allerede griber ud efter ting. Jeg husker det som noget senere ved R, og M gør det ikke bevidst endnu.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3719
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11260

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 31. aug 2016, 13:37

Det lyder lidt belastende Nuser, selvom det helt sikkert kommer af interesse i jeres barn, så kan jeg godt forstå, du ikke rigtig gider at skulle sige fra konstant.

Jeg har ikke min mor længere, men har et fint forhold til min fars kone, som efterhånden har været der i en del år. Hun er en kvinde med markante holdninger, som hun gerne ytrer - når jeg ikke synes, jeg kan bruge det til noget, kan jeg for det meste godt bare smile, nikke og lade det glide lige ud igen.
Ellers er både hun og min far engagerede på en afslappet måde og gode til at respektere vores grænser.
Jeg havde egentlig lidt troet, at det ville rippe op i savnet af min mor, selv at blive mor. Men jeg har helt ærligt ikke haft tid eller energi til at tænke ret meget på det - kunne godt forestille mig, at det kommer, når der går lidt mere hverdag i den.

Min svigermor har indtil nu overrasket positivt. De har ikke ligefrem været gode til at respektere grænser før i tiden, men der har intet været i forhold til Knud. Men vores kontakt er så også mest på Skype. ;)
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3719
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11260

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 31. aug 2016, 13:40

Sorenspige skrev:DP, det passer godt med Knuds terminsdato, at han er i et spring nu.

Vildt, at han allerede griber ud efter ting. Jeg husker det som noget senere ved R, og M gør det ikke bevidst endnu.


Ja, det kunne jeg også regne mig frem til. :)

Jeg er heller ikke sikker på, hvor bevidst det er endnu. Det var bare helt tydeligt i går, at der lige pludselig skete noget med de hænder.
0
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf primle » 31. aug 2016, 19:20

Tak for jeres tanker. Indgrebet gik godt, men jeg skal desværre være her til i morgen. Jeg har for mange smerter til at de vil sende mig hjem nu.
0
Sorenspige
Indlæg: 7047
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 966
Likede indlæg: 9300

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 31. aug 2016, 19:50

Øv med smerterne :ae:. Håber, de hurtigt er væk.

Er Bertil indlagt med dig?
0
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf primle » 31. aug 2016, 20:29

Sorenspige skrev:Øv med smerterne :ae:. Håber, de hurtigt er væk.

Er Bertil indlagt med dig?


Bertil er her med mig. Jeg var ikke klar til at undvære ham, selvom min mand jo sagtens kunne have taget ham med hjem. Jeg er blevet lovet hjælp til at varme flaske, skifte ble osv. Men det er lidt angstprovokerende at have ham alene når jeg har ondt og kan så lidt.

Jeg synes smerterne er lidt bedre. De har givet mig medicin for at få livmoderen til at trække sig sammen, det ville den åbenbart ikke sådan lige. Jeg har vist fået en del og det er nok det der giver de værste smerter. Den står og arbejder hele tiden og samtidig påvirker det også både blæren og tarmene.
0
Sorenspige
Indlæg: 7047
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 966
Likede indlæg: 9300

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 1. sep 2016, 07:08

Primle, håber, natten er gået godt? Jeg kan godt forstå, at du gerne ville have Bertil hos dig, samtidig med at det var lidt angstprovokerende.
0
Sorenspige
Indlæg: 7047
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 966
Likede indlæg: 9300

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 1. sep 2016, 11:11

Så har min MG været på besøg her. Det er 3. gang, vi mødes, og egentlig har det været hyggeligt hver gang. Det var det også denne gang, men der er alligevel et men.

De er næsten alle sammen meget forskellige fra mig. De virker umiddelbart meget overskudsagtige, har fået børn tæt, elsker spædbarnsperioden og fortæller om, hvordan de støvsuger og gøre rent hver dag, fordi de elsker det. De elsker også at gå hjemme og kunne gøre det altid, så de holder længst mulig barsel.

Jeg er helt modsat på stort set alle områder, og selvom de ikke virker fordømmende, er det svært at være den, der skiller sig ud hele tiden.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3719
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11260

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 1. sep 2016, 13:16

Sorens: Nu er jeg lige lidt fordomsfuld. :genert: Er du sikker på, at de alle er så super overskudsagtige i virkeligheden? Uanset hvad så kan jeg godt forstå, at du kunne ønske dig nogen, du havde noget mere til fælles med.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3719
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11260

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 1. sep 2016, 13:18

Nuser: Hvilken strækvikle var det, du endte med at købe - og vil du anmelde den?
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3719
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11260

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 1. sep 2016, 13:26

Nu har Knud fået syrnet MME i en uges tid. Synes det har hjulpet rigtig meget på gylperiet, og hans afføring er også blevet mere lind. Til gengæld får han nu helt vildt meget luft i maven, hvilket generer ham så meget, at han kan blive rigtig ked af det, når han skal af med bøvser og prutter.
I går slog han en bøvs, der var så stor, at han selv blev forskrækket. Undskyld Knud, men det var altså lidt sjovt. :lol:

Hvor længe tror I, man skal give en ny type mælk? Jeg tænker, at det nok heller ikke er godt at skifte hele tiden?

Det er simpelthen så fantastisk at følge de små begivenheder i hans liv. I morges opdagede han uroen over sengen for første gang og lyste op i et kæmpe smil. :lun:
0
Sorenspige
Indlæg: 7047
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 966
Likede indlæg: 9300

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 1. sep 2016, 14:26

Jeg tror, noget af deres overskud er oprigtigt, fordi de som personer måske bare sætter mere pris på at støvsuge, end jeg gør.

Jeg tror måske, at en af de andre har det lidt som mig, for hun siger ikke så meget, men nævnte selv sidste gang til mig, at hendes overskud ikke var så stort, og at hun også havde nullermænd i hjørnerne.
0
Sorenspige
Indlæg: 7047
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 966
Likede indlæg: 9300

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 1. sep 2016, 19:06

Jeg ender også altid i mødregrupper, som ikke spiser kage! Det gjorde min første heller ikke. Der var jeg hende, som forsøgte at indføre det af bagdøren :genert: :lol:.

De glæder sig også alle sammen til at skulle træne igen - heller ikke her kan jeg være med.

Men altså de er egentlig søde, og de kan jo ikke gøre for, at jeg i mange henseender har det anderledes end dem. Det er jo fedt, at de har det sådan - og jeg ville selv elske, hvis jeg var lidt mere glad for at gøre rent, træne, være på barsel og lidt mindre glad for kage ;).
0
Sorenspige
Indlæg: 7047
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 966
Likede indlæg: 9300

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 1. sep 2016, 19:08

Og så kan jeg ikke forestille mig ikke at være i en mødregruppe under barsel, for det er rart at mødes med nogen i samme situation.
0

Tilbage til "Forældre"