Debattens mødregruppe

Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf twinkle » 29. jun 2018, 03:11

AgentPixie skrev:
twinkle skrev:Benjamin er begyndt at stå op kl 4 :træt:
Som regel kan vi gå i seng igen omkring kl 6, men i dag ville han bare ikke sove. Det resulterede i, at han først sov igen kl 8. Ellers blev det til en kort 15 min. lur, en halvanden times lur og så en time. Normalt bliver han puttet til natten mellem 18 og 19, i dag fik vi ham først til at sove kl 21.

Jeg kan godt acceptere at stå op kl 5. Men kl 4 er fandme for tidligt.

Det er en fase, det er en fase, det er en fase.


Ja, det håber jer virkelig :lol:
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 1. jul 2018, 19:56

Åh jeg og min mand synes det er stress at besøge hans bror :s

De bor sådan meget fint, med lyse møbler, lyse gulve, lyse borde og lyse gardiner. Og der må ikke krummes, ikke spildes og ikke plettes. Hun må ikke pille ved gardiner eller åbne skuffer. Hun må helst ikke gå ind i deres soveværelse eller deres toilet - men ingen af dørene må lukkes, fordi de har katte som skal kunne gå frit rundt.

Hun fik så sat en hånd med lidt chokolade på på sofaen, og det faldt ikke helt i god jord.

Hun fik også sneget sig ud på badeværelset og sat sig i kattebakken.

Vi var lige alene hjemme hos dem i 20 minutter, hvor vi rykkede bakken med kattemad op på køkkenbordet, fordi hun jo ville spise maden og drikke vandet. Det faldt heller ikke helt i god jord, der må det ikke stå åbenbart. :naughty:

Ej, altså, de bliver slet ikke sure, men man får bare sådan nogle små spydige kommentarer.

Hun er 21 måneder - og laver noget hun ikke må ca hver 20. sekund derhjemme, føler jeg. Så vi sidder bare klar i firspring konstant.

Jeg føler virkelig de dømmer os som forældre der ikke rigtig "gider" passe vores barn.

Jeg føler slet ikke der er plads til os hos dem :forvirret2:

Hun er selvfølgelig vores ansvar - helt sikkert - men puha. :nerve:
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Shmartiesh » 1. jul 2018, 19:57

^^det lyder ikke til de selv har børn?
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 1. jul 2018, 19:58

Shmartiesh skrev:^^det lyder ikke til de selv har børn?

Haha - nope! :lol:
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf JoyNips » 1. jul 2018, 20:02

Hæ, vores katte må sgu miave når de skal på toilettet. Ellers har vi jo barn i sandkassen konstant?! Og de må miave når de er sultne, så rykker vi maden ned på gulvet. For ellers putter barnet deres mad op i deres vand... og soveværelsedøren er lukket for alle. Vi gider ikke katte i sengen og vi gider ikke at barnet tømmer alle skuffer.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 1. jul 2018, 20:08

JoyNips skrev:Hæ, vores katte må sgu miave når de skal på toilettet. Ellers har vi jo barn i sandkassen konstant?! Og de må miave når de er sultne, så rykker vi maden ned på gulvet. For ellers putter barnet deres mad op i deres vand... og soveværelsedøren er lukket for alle. Vi gider ikke katte i sengen og vi gider ikke at barnet tømmer alle skuffer.


Ja, det er det... de få timer vi er der, har vi tænkt om de ikke kunne lukke kattene (hun elsker dem, og det er absolut ikke gengældt) inde i soveværelset, og så bare stille mad og bakke derind :gruble:

Vi glæder os i hvert fald ikke til at have to børn med derind. Vi må købe en snor :lol:
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Bøtte » 1. jul 2018, 21:56

Ej, det gad jeg simpelthen ikke. Så ville jeg nok stime besøgene til yngste barn er stor nok til st lade være med alt de man ikke må.

Jeg ville være total sved og træt efter et besøg i sådan et hjem. V er jo fandme overalt og i alt.
Vi har en en periode måtte låse dørene til badeværelserne og tage greb af en skænk, hun konstant ville tømme.
0
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf twinkle » 2. jul 2018, 04:08

Benjamin faldt ud af sengen i går :whine:

Min mand stod for putningen, og af en eller anden grund fik han lagt Benjamin midt i min seng (som står yderst) i stedet for at putte ham midt i sengen. Normalt plejer jeg også at ligge et par puder ude langs kanten, så kan ikke kan få møffet sig helt derud.
Jeg gik og lavede lidt praktisk, og kiggede så fra køkkenet og ind i soveværelset, hvor jeg kunne se han var på vej ud over kanten af sengen. Jeg løb ind i soveværelset, og han nåede kun lige at ramme gulvet, før jeg havde ham i mine arme så jeg kunne trøste ham. Fuck, jeg fik et chok. Og har den vildeste dårlige samvittighed!
Benjamin er heldigvis ikke mærket af det. Men puha.
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Minionine
Indlæg: 1165
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:28
Kort karma: 207
Likede indlæg: 3302

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Minionine » 5. jul 2018, 15:08

Kors i hytten vores datter er morsyg for tiden! Hun er lige knapt to år og hænger i mig konstant (det er en smule tungt at forsøge at lave dagligdagsting med en 14 kg tung abeunge hængende) Far må ingenting når jeg er i nærheden. Og så er hun kommet i selvstændighedsalderen for fuld hammer. Kan selv vil selv!
Jeg synes det her forældre halløj er en smule udfordrende til tider.
Men så smiler hun til mig og fjoller, og så er alt glemt :lun:
(lige indtil hun ikke må få en is og så starter møllen igen)
2
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 5. jul 2018, 16:29

twinkle skrev:Benjamin faldt ud af sengen i går :whine:

Min mand stod for putningen, og af en eller anden grund fik han lagt Benjamin midt i min seng (som står yderst) i stedet for at putte ham midt i sengen. Normalt plejer jeg også at ligge et par puder ude langs kanten, så kan ikke kan få møffet sig helt derud.
Jeg gik og lavede lidt praktisk, og kiggede så fra køkkenet og ind i soveværelset, hvor jeg kunne se han var på vej ud over kanten af sengen. Jeg løb ind i soveværelset, og han nåede kun lige at ramme gulvet, før jeg havde ham i mine arme så jeg kunne trøste ham. Fuck, jeg fik et chok. Og har den vildeste dårlige samvittighed!
Benjamin er heldigvis ikke mærket af det. Men puha.


Velkommen i klubben - her røg hun ud af sengen mens vi sov. Hun sov i smørhullet og havde åbenbart møvet sig ned i fodenden.

Tror næsten det hører sig til som forældre, at de liger tager fra med ansigtet fra et møbel some day. :kys:
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 5. jul 2018, 16:34

Thea har kun vågnet en gang hver nat i flere uger nu. Det er lidt vildt. Hun beder om en tår babs, og efter ca 15 min derpå, beder hun om en "nam nam", det er en banan. Den får hun så, og så lægger hun sig til at sove selv.
Dog med "kartoflens historie" kørende på lavt blus fra en tablet... det har vi altså valgt at slutte fred med - og shit jeg ved meget om kartoflen nu, hvis nogen skulle være interesseret :D

Jeg forventer lidt at hun skruer gevaldigt op for babsen igen når lillebror kommer, fordi hun er enormt babseglad, og der kommer der jo gang i sluserne igen. :genert:

Men håber hun stille og roligt falder tilbage til det vi har nu - og måske endda selv siger fra i løbet af 2-3 års alderen. Det ville være rart :D
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 5. jul 2018, 16:59

Minionine skrev:Kors i hytten vores datter er morsyg for tiden! Hun er lige knapt to år og hænger i mig konstant (det er en smule tungt at forsøge at lave dagligdagsting med en 14 kg tung abeunge hængende) Far må ingenting når jeg er i nærheden. Og så er hun kommet i selvstændighedsalderen for fuld hammer. Kan selv vil selv!
Jeg synes det her forældre halløj er en smule udfordrende til tider.
Men så smiler hun til mig og fjoller, og så er alt glemt :lun:
(lige indtil hun ikke må få en is og så starter møllen igen)


Herhjemme hedder det "min tur", når han vil noget selv. Det er hele tiden Knuds tur.

I sidste uge kom jeg flere gange til at sige, at jeg syntes mit barn var lidt af et røvhul. Det lader dog til at mit mere harmoniske og kærlige barn er kommet tilbage igen.
Her knalder han især helt ud over mad; hvis der går et stykke af brødet, hvis melonen er skåret forkert, hvis han siger nej til noget og hans far så spiser det. Men han bliver mere ulykkelig end vred, det synes jeg er svært.

Vi havde også sådan en hængeperiode for ikke så længe siden, det var nær umuligt at være alene med ham om eftermiddagen og få lavet aftensmad (nu er mine arme blevet erstattet af Ramasjang).

Bortset fra sidste uge, så synes jeg det er en vidunderlig alder, han har lige nu.
I morges sagde jeg til ham, at jeg elskede ham. Han kiggede smilende på mig og sagde "mors dreng". Ja, han er. :lun:
1
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf twinkle » 5. jul 2018, 17:25

Benjamin har sovet igennem fra 22-05/06 i lang tid. Han bliver puttet mellem 18 og 19, og får så en flaske når vi går i seng. Så var der en enkelt nat, hvor han ville have mad kl 02, var helt konfus over at blive vækket midt om natten :lol: - det var heldigvis kun en engangsaffære. Jeg kunne næsten ikke en gang samle mig om at lave en flaske.

Jeg tror vi bliver nødt til at tage tremmesengen i brug.. Benjamin fylder simpelthen så meget om natten. Ruller frem og tilbage i søvne, og hvis han vågner møver han sig hen og piller en i ansigtet :rulle:
Både min mand og jeg kan egentlig godt lide at samsove, men vi får ofte ikke sovet så meget med sådan en nysgerrig vildbasse i sengen.
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 5. jul 2018, 17:51

Twinkle- dejligt med en der sover igennem! ♡

Vi har sat tremmesengen på siden af vores seng som en bedsidecrib, det fungerer ret godt herhjemme. Nu er hun så rykket over på fars side, da jeg jo skal have den lille på min side inde længe. :)
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf godtnavn » 5. jul 2018, 21:14

twinkle skrev:Benjamin har sovet igennem fra 22-05/06 i lang tid. Han bliver puttet mellem 18 og 19, og får så en flaske når vi går i seng. Så var der en enkelt nat, hvor han ville have mad kl 02, var helt konfus over at blive vækket midt om natten :lol: - det var heldigvis kun en engangsaffære. Jeg kunne næsten ikke en gang samle mig om at lave en flaske.

Jeg tror vi bliver nødt til at tage tremmesengen i brug.. Benjamin fylder simpelthen så meget om natten. Ruller frem og tilbage i søvne, og hvis han vågner møver han sig hen og piller en i ansigtet :rulle:
Både min mand og jeg kan egentlig godt lide at samsove, men vi får ofte ikke sovet så meget med sådan en nysgerrig vildbasse i sengen.


Er en lille smule misundelig på søvnen! Her venter jeg stadig på mere end 4 timers sammenhængende søvn... De kommer sikkert først når vi en dag får et barn mere og det nye barn så holder mig vågen :lol:

Men øv med mosleriet :( Vi samsover også og elsker det, snakker dog om at gøre sengen større :genert: Her bliver jeg ofte vækket af en grinende datter der laver prutter med munden på min mave :lol: Heldigvis er det kun om morgenen hun vågner på den måde
0

Tilbage til "Forældre"