Debattens mødregruppe

Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf twinkle » 21. okt 2018, 17:07

Min svigermor og svigerinde har overnattet her fra i går til i dag, og det har faktisk været hyggelig! Og Benjamin har bare hygget sig så meget.
Det er første dag i dagpleje i morgen, og jeg er vildt spændt. Tirsdag starter jeg på arbejde, og min mand overtager barslen- det er jeg også spændt på :lol:
2
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24405

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Moxy-lady » 21. okt 2018, 21:50

Dufter/duftede jeres babyer anderledes end andre babyer? Jeg undrer mig lidt over om det er en evolutionsting, at jeg vil kunne finde min datter i mørke med bind for øjnene og hænderne bundet på ryggen? Jeg har altid elsket duften af små babyer, men den har altid været ret ens, uanset hvilken baby det er. Min babu dufter slet ikke sådan, men sådan nærmest meget sødt og meget kraftigt. Jeg havde en veninde på besøg i går og hun nævnte nemlig at Zoe duftede af baby og der gik det op for mig, at det gør hun slet ikke for mig. Hun dufter af Zoe. Det er altså ret sejt, hvis det er sådan sat sammen.
1
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15158

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Zonta » 22. okt 2018, 05:29

Moxy-lady skrev:Dufter/duftede jeres babyer anderledes end andre babyer? Jeg undrer mig lidt over om det er en evolutionsting, at jeg vil kunne finde min datter i mørke med bind for øjnene og hænderne bundet på ryggen? Jeg har altid elsket duften af små babyer, men den har altid været ret ens, uanset hvilken baby det er. Min babu dufter slet ikke sådan, men sådan nærmest meget sødt og meget kraftigt. Jeg havde en veninde på besøg i går og hun nævnte nemlig at Zoe duftede af baby og der gik det op for mig, at det gør hun slet ikke for mig. Hun dufter af Zoe. Det er altså ret sejt, hvis det er sådan sat sammen.

Jeg ved ikke om han dufter anderledes end andre, men jeg er ret sikker på, at de dufter forskelligt allesammen og at det er for at mor og far kan genkende dem :)

Hvordan går det hos jer? Stadig indlagt går jeg ud fra? Og hvordan går det med din kæreste? Håber det er okay jeg spørger.
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8940
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18169

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Mi55y » 22. okt 2018, 10:33

Argh mine syninger klør! Fik en 2. grads bristning i mellemkødet og 1 rift ved urinrøret. Der er gået 14 dage nu, nogen med erfaringer omkring, hvor lang tid, der gik, før kløen forsvandt? Det er til at blive sindssyg af!

Sofie er stadig gullig på øverste del af kroppen, så i morgen, når vi går ind i hendes 3. uge skal vi lige have kontaktet lægen, så det kan blive kigget på.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
alfe
Indlæg: 504
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:39
Kort karma: 114
Likede indlæg: 524

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf alfe » 22. okt 2018, 14:22

Mi55y skrev:Argh mine syninger klør! Fik en 2. grads bristning i mellemkødet og 1 rift ved urinrøret. Der er gået 14 dage nu, nogen med erfaringer omkring, hvor lang tid, der gik, før kløen forsvandt? Det er til at blive sindssyg af!

Sofie er stadig gullig på øverste del af kroppen, så i morgen, når vi går ind i hendes 3. uge skal vi lige have kontaktet lægen, så det kan blive kigget på.


Ifht til at Sofie stadig er gullig – der kan godt gå lang tid, før det bliver helt normalt. Jeg fik en forklaring på det, men jeg kan desværre ikke huske den på stående fod.
1
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf twinkle » 22. okt 2018, 17:40

Mi55y skrev:Argh mine syninger klør! Fik en 2. grads bristning i mellemkødet og 1 rift ved urinrøret. Der er gået 14 dage nu, nogen med erfaringer omkring, hvor lang tid, der gik, før kløen forsvandt? Det er til at blive sindssyg af!

Sofie er stadig gullig på øverste del af kroppen, så i morgen, når vi går ind i hendes 3. uge skal vi lige have kontaktet lægen, så det kan blive kigget på.


Kan desværre ikke huske hvor lang tid der gik, men jeg synes jeg kunne holde kløen nede ved at vaske med intimsæbe en gang dagligt :)
1
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8940
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18169

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Mi55y » 23. okt 2018, 14:25

Sofie er i dag 2 uger gammel men desværre stadig gul på overkrop og hoved. Var forbi lægen, som sender os videre til blodprøve, så der skal vi i morgen.

Derudover er der røget 10 kg på vægten siden fødslen. Jeg var jo noget skuffet, da jeg vejede mig på 4. dagen og havde tabt lige præcis 0 kg, men nu begynder det da at ligne noget.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15158

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Zonta » 23. okt 2018, 16:04

Tror vi er ude i noget djævleyngel lige for tiden.... Han er sur, irritabel og vil ikke holdes på samme måde i meget mere end et minuts tid (men vil selvfølgelig ikke ligge for sig selv) :ticks: Han spiser desuden gerne hver 2. time og bliver skide sur, hvis ikke flasken er der indenfor 5 sekunder. Desuden er det bedst at være på 1. salen i huset. Hvad sker der for dét? :stoned: Det passer ikke med spring, men han har selvfølgelig ikke læst hvornår han skal være i spring.

Vi gik væk fra johannesbrødkernemel, for han fik SÅ meget luft i maven af det :( han skreg og skreg og pruttede så meget. Jeg har læst et sted, at det kan tyde på forstoppelse hos baby, hvis deres prutter lugter. Nogen der kan be- eller afkræfte dét?
Så nu er vi tilbage med gylp og nok også lidt refluks. Overvejer om jeg skal ringe til lægen og bede om en tid og en henvisning til børneafdelingen, men jeg kan ikke finde ud af om det er for voldsomt eller om han egentlig er "normal" og bare skal vokse fra det :gruble:
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf twinkle » 23. okt 2018, 17:08

Jeg har haft første arbejdsdag, og det har været så fedt. Jeg har været sammen med voksne hele dagen :banan:

Men hvad sker der for, at ungen der sjældent sover længe sov til kl. 8 i dag?! Så jeg havde hele huset for mig selv til morgen. Dagplejemor havde brug for en fridag i dag, så Benjamin har ikke været af sted. Jeg er spændt på at se, om han klarer det lige så fint i morgen, som han gjorde i går.
1
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3249
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12364

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Joe » 23. okt 2018, 17:14

Birk har ondt i maven i dag. Han har tydeligvis noget, han ikke kan komme af med. Det er så synd for ham... og benhårdt for hans far og mig...
0
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf twinkle » 23. okt 2018, 17:30

Forstoppelse er så hårdt! For man kan bare ikke rigtig gøre noget. De par gange hvor det var ekstremt slemt gav vi lidt sukkervand, for at hjælpe Benjamin med at få ro. En af gangene satte det også gang i maven, jeg kune ligefrem høre hvordan eet sagde gggggggrrrrrrrhhh fra maven, og så sked han bare helt ekstremt.

Zonta, måske er der noget om det med prutterne, men jeg synes det giver et bedre billede at se på hyppighed af afføring, almen tilstand (gråd ved afføring, voldsom presning mv.) og afføringen konsistens. Er afføringen meget tynd kan det være skjult forstoppelse, hvor der sidder en “prop” inde i tarmen og blokerer.
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15158

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Zonta » 23. okt 2018, 17:59

twinkle skrev:Forstoppelse er så hårdt! For man kan bare ikke rigtig gøre noget. De par gange hvor det var ekstremt slemt gav vi lidt sukkervand, for at hjælpe Benjamin med at få ro. En af gangene satte det også gang i maven, jeg kune ligefrem høre hvordan eet sagde gggggggrrrrrrrhhh fra maven, og så sked han bare helt ekstremt.

Zonta, måske er der noget om det med prutterne, men jeg synes det giver et bedre billede at se på hyppighed af afføring, almen tilstand (gråd ved afføring, voldsom presning mv.) og afføringen konsistens. Er afføringen meget tynd kan det være skjult forstoppelse, hvor der sidder en “prop” inde i tarmen og blokerer.

Der er ikke rigtig noget system i det :genert: Hvis vi ser bort fra johannesbrødkernemel (for der sked han 4-6 gange om dagen), så er det alt mellem 4 gange om dagen til 40-50 timer mellem afføringer. Han presser ikke voldsomt og græder ikke når han skal af med noget. Han prutter dog rigtig meget. Konsistensen er vist meget normal, men svinger også alt efter hvor meget Movicol han har fået. For det meste er det dog bare lidt grødet og gult.

Forstår bare ikke det kan svinge så meget i hyppighed. Han får samme mængde Movicol på nogenlunde samme tidspunkt på døgnet og han får jo ligesom kun én slags mad. Det er ikke engang fordi Movicolen virker dårligere jo mere han vejer - i forhold til at vi skulle gå op i dosis.

Ej, jeg synes bare det er lidt svært, for han er nærmest ligeså meget utilfreds som han er tilfreds og glad i løbet af en dag - hvis ikke han endda er mere utilfreds end tilfreds.
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf twinkle » 23. okt 2018, 18:30

Zonta skrev:
twinkle skrev:Forstoppelse er så hårdt! For man kan bare ikke rigtig gøre noget. De par gange hvor det var ekstremt slemt gav vi lidt sukkervand, for at hjælpe Benjamin med at få ro. En af gangene satte det også gang i maven, jeg kune ligefrem høre hvordan eet sagde gggggggrrrrrrrhhh fra maven, og så sked han bare helt ekstremt.

Zonta, måske er der noget om det med prutterne, men jeg synes det giver et bedre billede at se på hyppighed af afføring, almen tilstand (gråd ved afføring, voldsom presning mv.) og afføringen konsistens. Er afføringen meget tynd kan det være skjult forstoppelse, hvor der sidder en “prop” inde i tarmen og blokerer.

Der er ikke rigtig noget system i det :genert: Hvis vi ser bort fra johannesbrødkernemel (for der sked han 4-6 gange om dagen), så er det alt mellem 4 gange om dagen til 40-50 timer mellem afføringer. Han presser ikke voldsomt og græder ikke når han skal af med noget. Han prutter dog rigtig meget. Konsistensen er vist meget normal, men svinger også alt efter hvor meget Movicol han har fået. For det meste er det dog bare lidt grødet og gult.

Forstår bare ikke det kan svinge så meget i hyppighed. Han får samme mængde Movicol på nogenlunde samme tidspunkt på døgnet og han får jo ligesom kun én slags mad. Det er ikke engang fordi Movicolen virker dårligere jo mere han vejer - i forhold til at vi skulle gå op i dosis.

Ej, jeg synes bare det er lidt svært, for han er nærmest ligeså meget utilfreds som han er tilfreds og glad i løbet af en dag - hvis ikke han endda er mere utilfreds end tilfreds.


Mange mener jo, at børn der primært får flaske SKAL have afføring minimum en gang dagligt, men jeg kan forstå på nogle, at man faktisk er ved at gå væk fra det. Det er ok, at de fx har afføring hver anden dag, så længe de ikke er generede af det.
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Buller
Indlæg: 1176
Tilmeldt: 16. jan 2016, 09:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1800

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Buller » 23. okt 2018, 18:36

Har i prøvet at give ham tilskud af gavnlige bakterier?

Vores søn som både er kejsersnit barn og jeg fik antibiotika den første uge, får det og maven har det fint. Vi bruger Udo`s choice til babyer. Der er virkelig mange gode bakterier i.
1
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf twinkle » 23. okt 2018, 18:37

Ja, mælkesyrebakterier er en god idé. Vi gav i en lang periode d-dråber med mælkesyrebakterier fra semper, nu bruger vi dem fra lactocare (de har nemlig pipette)
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:

Tilbage til "Forældre"