Debattens mødregruppe

Kakro05
Indlæg: 536
Tilmeldt: 7. sep 2015, 19:24
Kort karma: 71
Likede indlæg: 449

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Kakro05 » 26. jun 2019, 10:16

:blush2:
Aquadorable skrev:Vi skal flytte i weekenden. Fra lejlighed på 2. sal til hus med have. Det glæder vi os selvfølgelig helt vanvittigt til!

Jeg er dog også begyndt at tænke på, hvilken reaktion vi kan forvente fra K på et år. Hvad er jeres erfaringer? :)

Vi flyttede da n var ca 2.5 år og fik ikke rigtig nogen reaktion. Så jeg tror det er meget forskelligt
1
Kakro05
Indlæg: 536
Tilmeldt: 7. sep 2015, 19:24
Kort karma: 71
Likede indlæg: 449

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Kakro05 » 26. jun 2019, 10:27

Herman var til 5 ugers tjek sidste uge (han var så næsten 6 uger). Han er oppe på 5.5kg og ligger en kurve højere end da han blev født.... Tykke baby :lun:. Han er ikke vokset så meget, men mon ikke det kommer.
Næste uge skal vi til fyn.... Nøj jeg er spændt på køreturen. Men mon ikke det kommer til at gå okay. Han virker til at være relativt mild i forhold til sin storebror. Herman øffer ofte lidt og lægger sig til at sove. N øffede og stak i et hul..... Jeg er virkelig spændt på hvordan Hermans temperament udvikler sig
2
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10619

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Little_Woman » 26. jun 2019, 11:50

Jeg synes vi har haft nok sommer nu!
1
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf JoyNips » 26. jun 2019, 11:54

Little_Woman skrev:Jeg synes vi har haft nok sommer nu!


Nej, vi skal have mere! Man kan slet ikke sige nok gode ting om børns søvn når de har høvlet rundt i bar røv og faktor 50 en hel dag i soppebassin/strandkant/trampolin og er fedtet ind i is, vandmelonsaft og sand. :love:
3
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12858

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf godtnavn » 26. jun 2019, 13:08

Mandens arbejde har lige skrevet at han får fuld løn hele efteråret hvor han kun arbejder halv tid og er halvt på barsel :banan: Dvs. 18 uger hvor vi regnede med halv løn og halv barselsdagpenge nu er fuld løn :banan: Han havde håbet på mere end 15 ugers barsel med løn som han nu ender på, men det er omvendt langt bedre end de 6 uger som han vidste han havde :)

Jeg kan intet godt sige om børns søvn i den her varme, den lille kampsveder og vil konstant amme for at få væske og den store er vågnet intet mindre end 5 gange i nat og grædt fordi der var varmt. Giv mig noget kulde, tak! Hun okser jo rundt hele dagen uanset vejret, så hun er rigelig træt året rundt, jeg gad bare godt at hun ikke skulle vækkes af varmen.
5
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12858

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf godtnavn » 26. jun 2019, 13:09

Sp var her i dag, Alva er 3 uger og 1 kg over sin fødselsvægt :genert:
10
Buller
Indlæg: 1176
Tilmeldt: 16. jan 2016, 09:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1800

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Buller » 26. jun 2019, 18:06

Øv. Vores søn har feber, for første gang nogensinde. Tror det er tænder der driller. Det ser også ud som om der er fire kindtænder på vej på samme tid. Øv bøv. Det er synd for ham. Han er noget klattet og pysset. Håbet det snart går over, han har haft 38,4 et døgns tid nu.
0
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10619

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Little_Woman » 26. jun 2019, 18:22

JoyNips skrev:
Little_Woman skrev:Jeg synes vi har haft nok sommer nu!


Nej, vi skal have mere! Man kan slet ikke sige nok gode ting om børns søvn når de har høvlet rundt i bar røv og faktor 50 en hel dag i soppebassin/strandkant/trampolin og er fedtet ind i is, vandmelonsaft og sand. :love:


Min unge synes også det er rigtig lækkert - så lækkert at han kun tjekker ud 20 min ad gangen, 2-3 gange om dagen :tie: :naughty:
0
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Aquadorable » 26. jun 2019, 18:48

Little_Woman skrev:
JoyNips skrev:
Little_Woman skrev:Jeg synes vi har haft nok sommer nu!


Nej, vi skal have mere! Man kan slet ikke sige nok gode ting om børns søvn når de har høvlet rundt i bar røv og faktor 50 en hel dag i soppebassin/strandkant/trampolin og er fedtet ind i is, vandmelonsaft og sand. :love:


Min unge synes også det er rigtig lækkert - så lækkert at han kun tjekker ud 20 min ad gangen, 2-3 gange om dagen :tie: :naughty:


Vi kæmper også. K faldt først i søvn i går kl. 21.30 og stod op allerede 5.40. Og så toppede hun den lige med at sove mindre end tre kvarter alt i alt i vuggeren :tie:

Det var en lettere umulig unge, vi fik med hjem i dag :ninja:
0
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15158

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Zonta » 26. jun 2019, 19:37

Der er lige pt. 27 grader på Js værelse.... Det gør ikke så meget godt for noget. Ser frem til, at det bliver lidt koldere i nat. Jeg er ikke fan af varmen - det har været for meget i dag.
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24405

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Moxy-lady » 26. jun 2019, 20:02

Jeg har købt en af de der måtter til kæledyr og Zoe ligger på den nu. Selvom hun havde en times tid i starten af søvnen der var urolig, virker hun til at sove godt nu. Jeg har også været byen rundt efter en bordventilator, men de vr udsolgt overalt, så jeg endte med at købe en med en clip på der kan sidde på noget. Den kan ikke rotere, men er større end jeg troede. Det er dog okay køligt i soveværelset nu, så jeg ser lige på det når vi går i seng pm den er nødvendig.

Zoe var med rundt i sin klapvogn hele dagen, og blev først utilfreds til sidst. Jeg er ikke helt tilfreds med hvordan hun sidder, synes at hun glider ned i sædet, så hun ikke rigtig har noget støtte i ryggen, næsten uanset hvor langt jeg tager ryglænet ned, men på den anden side kommer der bare mere luft ind i barnevognen. Det er sådan lidt pest eller kolera. Synes også at hendes underben får for meget sol, men altså hun er smurt ind i solcreme, og har ikke fået noget farve i dag i hvert fald. Men synes godt nok at, hun var, sej og tålmodig med sin mor i dag. I morgen skal vi til sidste gang svømning i denne omgang, og efter at have været fraværende 2 uger i træk. Er spændt på hvad hun siger til det. Jeg har været løbet lidt sur i det fordi det er så mega meget arbejde at (forsøge at) time lure og mad og vaske os begge af og i de der skide badebleer der sidder tættere og strammere end skindet på en pølse, for så, at have hende begynde at græde når vi har været i vandet i 5 minutter.
1
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf FormerlyKnownAs » 26. jun 2019, 20:06

Moxy-lady skrev:Jeg har købt en af de der måtter til kæledyr og Zoe ligger på den nu. Selvom hun havde en times tid i starten af søvnen der var urolig, virker hun til at sove godt nu. Jeg har også været byen rundt efter en bordventilator, men de vr udsolgt overalt, så jeg endte med at købe en med en clip på der kan sidde på noget. Den kan ikke rotere, men er større end jeg troede. Det er dog okay køligt i soveværelset nu, så jeg ser lige på det når vi går i seng pm den er nødvendig.

Zoe var med rundt i sin klapvogn hele dagen, og blev først utilfreds til sidst. Jeg er ikke helt tilfreds med hvordan hun sidder, synes at hun glider ned i sædet, så hun ikke rigtig har noget støtte i ryggen, næsten uanset hvor langt jeg tager ryglænet ned, men på den anden side kommer der bare mere luft ind i barnevognen. Det er sådan lidt pest eller kolera. Synes også at hendes underben får for meget sol, men altså hun er smurt ind i solcreme, og har ikke fået noget farve i dag i hvert fald. Men synes godt nok at, hun var, sej og tålmodig med sin mor i dag. I morgen skal vi til sidste gang svømning i denne omgang, og efter at have været fraværende 2 uger i træk. Er spændt på hvad hun siger til det. Jeg har været løbet lidt sur i det fordi det er så mega meget arbejde at (forsøge at) time lure og mad og vaske os begge af og i de der skide badebleer der sidder tættere og strammere end skindet på en pølse, for så, at have hende begynde at græde når vi har været i vandet i 5 minutter.


Jeg var i biltema i dag. Der var mega mange forskellige ventilatorer.

Godt at Dyremåtten måske kan hjælpe :D
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf FormerlyKnownAs » 26. jun 2019, 20:10

Vi er vist undtagelsen, for Nellie sover bedre her i Dk end i Yangon. Lidt skørt. Vi sover jo ellers med aircon derude, så det er ikke sådan at hun er vant til varmen. Men det virker åbenbart godt.

Min mand er på vej og lander 6.30 i morgen tidlig. Det bliver rart at få ham hjem. Vores søn savner ham meget.
Senest rettet af FormerlyKnownAs 27. jun 2019, 04:55, rettet i alt 1 gang.
3
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3249
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12364

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Joe » 26. jun 2019, 20:50

Birk er så stadig vågen (øjnene er dog begyndt at faldt i.)
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15158

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Zonta » 26. jun 2019, 21:14

Joe skrev:Birk er så stadig vågen (øjnene er dog begyndt at faldt i.)

:gisp: Pga. varmen? Fy føj da. Håber han kvitterer med at sove en anelse længe i morgen :kram:
0
J, juli 2018.

Tilbage til "Forældre"