Debattens mødregruppe

Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Lulu » 22. mar 2019, 05:45

FormerlyKnownAs skrev:
Neenah skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Jeg kiggede efter brugt barnevogn på reshopper i går aftes. Vil bare købe en billig en. Er de der Odder og Enmaljunga virkelig i så god kvalitet og høj kurs T man kan sælge dem brugt for 5000?

Det virker helt vildt i mine øjne.

Jeg synes det var helt vildt så stor forskel jeg kunne mærke på kvaliteten mellem dem og de billigere mærker, da vi prøvede dem i butikkerne. Vi endte med en brugt Odder. Den kostede 3000, mener jeg.


5000 er bare meget for en brugt vogn, men jeg har heller aldrig sat mig ind i barnevogne da vi ikke har haft brug for det. Så jeg aner ikke rigitg noget om det og har ikke prøvet.

Ved ikke hvad vi skal gå efter til lillesøster. 7 uger i dk nu til sommer, 4 til jul og det samme næste år. Det betaler jeg ikke hverken 2-3-eller 5000 for. Det er kun til at gå med, der skal ikke soves i den, altså med mindre at hun falder i søvn selvfølgelig


Jeg ville ikke købe en barnevogn. Men tage en af jeres klapvogne med hjem. Hun er jo ikke vant til andet.
1
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Bøtte » 22. mar 2019, 06:03

FormerlyKnownAs skrev:
Bøtte skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Neenah skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Jeg kiggede efter brugt barnevogn på reshopper i går aftes. Vil bare købe en billig en. Er de der Odder og Enmaljunga virkelig i så god kvalitet og høj kurs T man kan sælge dem brugt for 5000?

Det virker helt vildt i mine øjne.

Jeg synes det var helt vildt så stor forskel jeg kunne mærke på kvaliteten mellem dem og de billigere mærker, da vi prøvede dem i butikkerne. Vi endte med en brugt Odder. Den kostede 3000, mener jeg.


5000 er bare meget for en brugt vogn, men jeg har heller aldrig sat mig ind i barnevogne da vi ikke har haft brug for det. Så jeg aner ikke rigitg noget om det og har ikke prøvet.

Ved ikke hvad vi skal gå efter til lillesøster. 7 uger i dk nu til sommer, 4 til jul og det samme næste år. Det betaler jeg ikke hverken 2-3-eller 5000 for. Det er kun til at gå med, der skal ikke soves i den, altså med mindre at hun falder i søvn selvfølgelig


Jeg solgte vores Emmaljunga til 1000. Den var samlet brugt i 4,5 år. Kunne godt have fået mere for den, hvis jeg gad, men jeg solgte den til et familiemedlem, der ikke have alt for meget at gøre godt med.
Jeg ville aldrig give 5000 for en brugt vogn.

Ind i mellem kører BabySam og Ønskebørn med ret vilde tilbud på gamle modeller eller på ‘skrabede’ modeller. Har fx set en ny EJ til 6500 inkl lift og pusletaske. Så jeg synes 5000 for en brugt er vanvittigt.


Jeg synes nemlig også at 5000 for en brugt vogn er temmelig vildt. Men jeg synes også 10-15.000 er vildt for en ny.



Ja det er også vanvittigt. Især med tanke på at gamle modeller ofte bliver sat ned. Og babyen er nok ligeglad. Begge vores har i hvert fald overlevet at ligge i en udgået model :-D
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf FormerlyKnownAs » 22. mar 2019, 06:04

Lulu skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Neenah skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Jeg kiggede efter brugt barnevogn på reshopper i går aftes. Vil bare købe en billig en. Er de der Odder og Enmaljunga virkelig i så god kvalitet og høj kurs T man kan sælge dem brugt for 5000?

Det virker helt vildt i mine øjne.

Jeg synes det var helt vildt så stor forskel jeg kunne mærke på kvaliteten mellem dem og de billigere mærker, da vi prøvede dem i butikkerne. Vi endte med en brugt Odder. Den kostede 3000, mener jeg.


5000 er bare meget for en brugt vogn, men jeg har heller aldrig sat mig ind i barnevogne da vi ikke har haft brug for det. Så jeg aner ikke rigitg noget om det og har ikke prøvet.

Ved ikke hvad vi skal gå efter til lillesøster. 7 uger i dk nu til sommer, 4 til jul og det samme næste år. Det betaler jeg ikke hverken 2-3-eller 5000 for. Det er kun til at gå med, der skal ikke soves i den, altså med mindre at hun falder i søvn selvfølgelig


Jeg ville ikke købe en barnevogn. Men tage en af jeres klapvogne med hjem. Hun er jo ikke vant til andet.


Vi har en liteway i sommerhuset, husker den bare som lidt stor :gruble: Hun er kun 6 mdr når vi rammer dk
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8941
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18169

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Mi55y » 22. mar 2019, 06:31

Vi fik en barnevogn af min far, og besluttede os for Trille Dream Light - den kostede 5000 inkl lift og pusletaske. Jeg kan da godt mærke, at det måske ikke er premium kvalitet, den knirker allerede lidt, men ellers fungerer den, som den skal. Og har langt liggemål samt drejelige forhjul, og det var det vigtigste. Klapvognsdelen dertil fungerer også upåklageligt!
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8941
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18169

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Mi55y » 22. mar 2019, 06:35

In other news lå Sofie pludselig på maven i går og så totalt overrasket ud efter jeg havde lagt hende i kravlegården på ryggen. :-D Siden har hun vendt sig igen og igen. Men det gjorde hun også den anden vej, da hun lige knækkede koden for 5-6 uger siden, og så har hun kun gjort det to gange siden. Så lad os nu se! Til gengæld skubber hun sig langt omkring baglæns på maven og ryggen, og hun er også begyndt at trække det ene ben op under sig, når hun ligger på maven. Så der sker en hel del lige nu!
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24405

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Moxy-lady » 22. mar 2019, 09:46

Zoe gider slet ikke ligge på maven pt. Har prøvet alt! Hun bliver fuldkommen hysterisk efter et halvt minut, så her går det langsomt med ryg til mave øvelserne. Min kæreste har fundet en måde at træne det med hende, som jeg ikke kan få til at fungere så det er nu hans job.

Jeg fik putter hende på sædvanlig(ish) vis i går aftes, og selvom hun ikke sov vildt tungt, og vågnede rimelig ofte for at spise, så sov hun da uden lange vågne stræk - indtil kl 4.45 i morges :shock: jeg fik hende putter igen 6.30, og så tog vi halvanden time mere, hvilket var ret tiltrængt for mor.

Hun er stadig vildt pylret og besværlig, hvilket er ret hårdt, men fuck hvor er det rart at hun ikke først sover kl 0.00 og t jeg ikke skal ud og gå med barnevognen først.

Vi har, snakket om at investere i en tyngdepose til hende, men hun er bare så varm, og kunne godt frygte at hun kommer til at koge i den, er det noget nogle af jer har erfaring med?
0
My world 12-10-18 :lun:
Kolibrien
Indlæg: 407
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:48
Kort karma: 79
Likede indlæg: 588

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Kolibrien » 22. mar 2019, 11:26

Nå men her vågner lillebror stadig hver halvanden time hele natten og skal spise. Storesøster står op kl. 6, så der er vitterligt ingen nattesøvn til mig for tiden.

Håber godt nok det er en fase, der snart slutter.
0
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf girl_beat » 22. mar 2019, 12:05

FormerlyKnownAs skrev:Jeg kiggede efter brugt barnevogn på reshopper i går aftes. Vil bare købe en billig en. Er de der Odder og Enmaljunga virkelig i så god kvalitet og høj kurs T man kan sælge dem brugt for 5000?

Det virker helt vildt i mine øjne.

Jeg synes at have observeret, at priserne på Reshopper generelt er lidt højere end fx DBA. Måske fordi det er et specifikt børneforum, at køberne bliver lidt mindre kritiske, just a guess. Jeg har bl.a. købt en Ergobaby bæresele næsten ubrugt til 400,- på DBA, hvor mange solgte samme model for 5-600 på Reshopper. Måske du kan søge lidt bedre og billigere udvalg dér? :)
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sof » 22. mar 2019, 12:47

girl_beat skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Jeg kiggede efter brugt barnevogn på reshopper i går aftes. Vil bare købe en billig en. Er de der Odder og Enmaljunga virkelig i så god kvalitet og høj kurs T man kan sælge dem brugt for 5000?

Det virker helt vildt i mine øjne.

Jeg synes at have observeret, at priserne på Reshopper generelt er lidt højere end fx DBA. Måske fordi det er et specifikt børneforum, at køberne bliver lidt mindre kritiske, just a guess. Jeg har bl.a. købt en Ergobaby bæresele næsten ubrugt til 400,- på DBA, hvor mange solgte samme model for 5-600 på Reshopper. Måske du kan søge lidt bedre og billigere udvalg dér? :)

Enig.
Og hvis I, når I er i DK, bor tæt på en af Børnelopperne, så synes jeg de tit har nogle billige vogne.


Det sagt, så solgte vi selv vores barnevogn for 5000. Den var et halvt år gammel og det var primært liften der var brugt og ikke selve kassen. Vi havde samlet givet omkring 12.000 med lift og fået 15% i cashback
0
didaa
Indlæg: 1700
Tilmeldt: 29. nov 2015, 18:49
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2333

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf didaa » 22. mar 2019, 13:09

FormerlyKnownAs skrev:
Neenah skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Jeg kiggede efter brugt barnevogn på reshopper i går aftes. Vil bare købe en billig en. Er de der Odder og Enmaljunga virkelig i så god kvalitet og høj kurs T man kan sælge dem brugt for 5000?

Det virker helt vildt i mine øjne.

Jeg synes det var helt vildt så stor forskel jeg kunne mærke på kvaliteten mellem dem og de billigere mærker, da vi prøvede dem i butikkerne. Vi endte med en brugt Odder. Den kostede 3000, mener jeg.


5000 er bare meget for en brugt vogn, men jeg har heller aldrig sat mig ind i barnevogne da vi ikke har haft brug for det. Så jeg aner ikke rigitg noget om det og har ikke prøvet.

Ved ikke hvad vi skal gå efter til lillesøster. 7 uger i dk nu til sommer, 4 til jul og det samme næste år. Det betaler jeg ikke hverken 2-3-eller 5000 for. Det er kun til at gå med, der skal ikke soves i den, altså med mindre at hun falder i søvn selvfølgelig


Hvordan skal I bruge den? Skal du rundt i mindre butikker, eller er det til kørsel i naturen? Og jeg forstår ikke lige det der med 4 til jul og det samme næste år?
0
didaa
Indlæg: 1700
Tilmeldt: 29. nov 2015, 18:49
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2333

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf didaa » 22. mar 2019, 13:18

Danmark er bare dyrt ifht. børneting - også ifht. børneting fristes man til at sige.

Det kan derfor virkelig betale sig at køre en tur til Sverige hvis man bor i nærheden. Vi fik en spritny Emmaljunga kombivogn med diverse tilbehør for under 5000 kr. danske. Samme model ville have stået os i ca. 10.000 kr.
1
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf FormerlyKnownAs » 22. mar 2019, 13:35

didaa skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Neenah skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Jeg kiggede efter brugt barnevogn på reshopper i går aftes. Vil bare købe en billig en. Er de der Odder og Enmaljunga virkelig i så god kvalitet og høj kurs T man kan sælge dem brugt for 5000?

Det virker helt vildt i mine øjne.

Jeg synes det var helt vildt så stor forskel jeg kunne mærke på kvaliteten mellem dem og de billigere mærker, da vi prøvede dem i butikkerne. Vi endte med en brugt Odder. Den kostede 3000, mener jeg.


5000 er bare meget for en brugt vogn, men jeg har heller aldrig sat mig ind i barnevogne da vi ikke har haft brug for det. Så jeg aner ikke rigitg noget om det og har ikke prøvet.

Ved ikke hvad vi skal gå efter til lillesøster. 7 uger i dk nu til sommer, 4 til jul og det samme næste år. Det betaler jeg ikke hverken 2-3-eller 5000 for. Det er kun til at gå med, der skal ikke soves i den, altså med mindre at hun falder i søvn selvfølgelig


Hvordan skal I bruge den? Skal du rundt i mindre butikker, eller er det til kørsel i naturen? Og jeg forstår ikke lige det der med 4 til jul og det samme næste år?


7 uger over sommeren, 4 uger over julen, både i 2019 og 2020.

Vi bor i sommerhus så det er semibumlet vejbelægning. Og naturligvis skal den med i center og butikker osv. Måske gad jeg egentlig bare godt finde en klapvogn ala den vi har til vores kombivogn som er stabil og med god plads og som kan lægges helt ned også. Jeg synes ikke at rejseklapvogn er optimalt i så lang tid og heller ikke når hun kun er 6 mdr
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf FormerlyKnownAs » 22. mar 2019, 13:36

didaa skrev:Danmark er bare dyrt ifht. børneting - også ifht. børneting fristes man til at sige.

Det kan derfor virkelig betale sig at køre en tur til Sverige hvis man bor i nærheden. Vi fik en spritny Emmaljunga kombivogn med diverse tilbehør for under 5000 kr. danske. Samme model ville have stået os i ca. 10.000 kr.

Det var noget af besparelse.

Vi købte vores kombivogn på ebay Tyskland og sparede 1800kr
0
Brugeravatar
MissHindenburg
Indlæg: 1470
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:33
Kort karma: 157
Likede indlæg: 1865

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf MissHindenburg » 22. mar 2019, 13:41

FormerlyKnownAs skrev:
didaa skrev:Danmark er bare dyrt ifht. børneting - også ifht. børneting fristes man til at sige.

Det kan derfor virkelig betale sig at køre en tur til Sverige hvis man bor i nærheden. Vi fik en spritny Emmaljunga kombivogn med diverse tilbehør for under 5000 kr. danske. Samme model ville have stået os i ca. 10.000 kr.

Det var noget af besparelse.

Vi købte vores kombivogn på ebay Tyskland og sparede 1800kr


Jeg købte vores emmaljunga vogn via facebook marketplace, jeg gav 1300 for den og så skulle den have nye dæk på. Jeg har set et par vogne i et ok fornuftigt prisleje derinde, så måske det var værd at kigge derinde også :-)
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12858

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf godtnavn » 22. mar 2019, 14:53

didaa skrev:Danmark er bare dyrt ifht. børneting - også ifht. børneting fristes man til at sige.

Det kan derfor virkelig betale sig at køre en tur til Sverige hvis man bor i nærheden. Vi fik en spritny Emmaljunga kombivogn med diverse tilbehør for under 5000 kr. danske. Samme model ville have stået os i ca. 10.000 kr.


Sverige har bare ikke med langt liggemål har jeg hørt... Men kombivogne kan klart anbefales at købe i Sverige.
0

Tilbage til "Forældre"