Debattens mødregruppe

Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf twinkle » 23. sep 2018, 07:31

Billie, vi brugte skråstolen, hvilket jeg var glad for. Jeg ved godt det egentlig frarådes og at man i stedet skal sidde med dem på skødet, men det fungerede aldrig for os. Benjamin kunne simpelthen ikke koncentrere sig.

Vi har en ældre aflagt triptrap, som jeg er rigtig glad for. Jeg synes ikke nomi stolen er pæn (det er triptrap nu heller ikke) og jeg bilder mig selv ind at triptrap virker mere robust.

Men jeg sybes faktisk den højstol Benjamin sidder bedst i er den hvide fra IKEA med eget bord. I triptrap kan han godt glide en del fremad i sædet, det gør han ikke i den fra IKEA
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf billiebean » 23. sep 2018, 07:35

twinkle skrev:Billie, vi brugte skråstolen, hvilket jeg var glad for. Jeg ved godt det egentlig frarådes og at man i stedet skal sidde med dem på skødet, men det fungerede aldrig for os. Benjamin kunne simpelthen ikke koncentrere sig.

Vi har en ældre aflagt triptrap, som jeg er rigtig glad for. Jeg synes ikke nomi stolen er pæn (det er triptrap nu heller ikke) og jeg bilder mig selv ind at triptrap virker mere robust.

Men jeg sybes faktisk den højstol Benjamin sidder bedst i er den hvide fra IKEA med eget bord. I triptrap kan han godt glide en del fremad i sædet, det gør han ikke i den fra IKEA


Jeg har faktisk hørt flere der er glade for ikeastolen.

Anbefales det ikke at give mad i skråstol eller er det de almindelige anbefalinger om hvor lang tid man bør lade dem sidde i den, du tænker på?
0
DannyZuko
Indlæg: 426
Tilmeldt: 31. okt 2015, 09:13
Kort karma: 30
Likede indlæg: 744

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf DannyZuko » 23. sep 2018, 07:37

Jeg ville aldrig give fast føde til en baby, der sidder tilbagelænet i en skråstol. De har jo ikke en chance for at hoste det op, hvis det kommer i den gale hals. Oprejst stilling og fodstøtte er vigtigt for os. Kan baby ikke sidde selv endnu, så på skødet i stedet for stol.

Nu havde vi godt nok en ret-meget-større-end-gennemsnittet-baby, men jeg synes at det var svært at mase ham ned i både Nomi og Trip Trap. Der er ikke meget plads i dem med bøjlen på. Vi har været glade for Babydan Angel, men den er ikke så udbredt. Han kunne tidligt selv klatre op i den, og vi bruger den stadig nu han er 3.
0
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sof » 23. sep 2018, 07:50

Vi har også en Antilop fra Ikea, den ligger fast i bilen og vi bruger den hvis vi er ude steder hvor de ikke har stole. Den ville jeg aldrig bruge som hverdagsstol, mest fordi den ikke er særlig stabil og at der kkke er nogen fodstøtte, så de kan komme til at sidde meget ude i midterstykket.

Nomi havde vist fået bedre Tænk point end TripTrap, fordi sidstnævnte kan vælte bagover, hvis den får overvægt. Der har Nomi små hjul, som skulle gøre at den trillede i stedet.
Vil så sige at vores dreng kan være fuldstændig sindssyg og havde en periode hvor han ikke gad sidde i stole og han kom lige let op ad triptrap hos mine forældre og i vuggestuen (hvor de måtte sørge for at han var mandsopdækket når de spiste...), som han har gjort i Nomi, uden at nogen af dem er væltet.

Vores dreng er også stor, men vi har ikke haft problemer med at få ham i nogen stole endnu, men kan godt se at bøjlen på TT er lidt tæt på maven efterhånden
Senest rettet af Sof 23. sep 2018, 07:51, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf twinkle » 23. sep 2018, 07:50

billiebean skrev:
twinkle skrev:Billie, vi brugte skråstolen, hvilket jeg var glad for. Jeg ved godt det egentlig frarådes og at man i stedet skal sidde med dem på skødet, men det fungerede aldrig for os. Benjamin kunne simpelthen ikke koncentrere sig.

Vi har en ældre aflagt triptrap, som jeg er rigtig glad for. Jeg synes ikke nomi stolen er pæn (det er triptrap nu heller ikke) og jeg bilder mig selv ind at triptrap virker mere robust.

Men jeg sybes faktisk den højstol Benjamin sidder bedst i er den hvide fra IKEA med eget bord. I triptrap kan han godt glide en del fremad i sædet, det gør han ikke i den fra IKEA


Jeg har faktisk hørt flere der er glade for ikeastolen.

Anbefales det ikke at give mad i skråstol eller er det de almindelige anbefalinger om hvor lang tid man bør lade dem sidde i den, du tænker på?


Det anbefales slet ikke at give mad i den. Men den tynde grød vi startede med voldte nu ingen problemer, heldigvis.
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf JoyNips » 23. sep 2018, 09:19

billiebean skrev:Nogen anbefalinger vedr højstol?

T skal jo starte op på mad om ikke så lang tid igen, så tænkte om vi skulle finde en højstol med babyindsats eller blot bruge den skråstol vi har.

Synes jo at Nomistolen ser fin ud men den er også dyr.

Hvad er jeres erfaringer her?


Elsker vores Nomi, den er alle pengene værd!
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15156

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Zonta » 23. sep 2018, 10:09

Hold nu op, jeg synes det er hårdt, det her forældre-noget... :forvirret2: Jeg er SÅ træt...

I fredags gik det virkelig godt. Jeg fik puttet ham til lure ret hurtigt, når han begyndte at gabe og vise tegn på træthed og han sov vel tre 3-timers lure og sov godt om natten og alt det der. I går var det så lidt noget skidt. Han sov fra 9-12, men så sov han så heller ikke mere end et par powernaps på 10 minutter-ish frem til kl. 20. Vi var til housewarming og der var alt for meget larm og vi blev alt for længe :( Så jeg følte mig som en virkelig dårlig mor, da vi kørte hjem med vores overstimulerede barn, som godt kunne være undgået :mellow: Vi betaler så også lidt prisen i dag, fordi han ikke vil falde til ro. Det gør det jo ikke nemmere, at han bøvler med maven :tie:

I øvrigt er min mand lidt dårlig til ham om morgenen. Han er så træt og kan ikke overskue at stå op med ham, så han får ikke puttet ham til lur og det resulterer i, at Johan ligger vågen for længe og bliver overtræt og så.. Ja, så kører møllen ligesom :rulle:
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf FormerlyKnownAs » 23. sep 2018, 10:37

billiebean skrev:Nogen anbefalinger vedr højstol?

T skal jo starte op på mad om ikke så lang tid igen, så tænkte om vi skulle finde en højstol med babyindsats eller blot bruge den skråstol vi har.

Synes jo at Nomistolen ser fin ud men den er også dyr.

Hvad er jeres erfaringer her?


Der er tit Nomi på bud i dba. Jeg ville også gerne have den, men synes også st det er møgdyr
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 23. sep 2018, 10:46

Jeg købte to Stokke Sitti på DBA til 150 kr stykket, og solgte vores Nomi.

Synes egentlig den er lige så god, i hvert fald til en 2årig :D

Ellers var vi glad for Nomi. Jeg ville anbefale at spare pengene på puderne og selerne - det var for os ikke nødvendigt :)
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9376

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 23. sep 2018, 11:10

Trip trappen vælter ikke, hvis man sætter forlængere på. De kan også sættes på de gamle modeller (det har vi gjort hos bedsteforældrene).
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 24. sep 2018, 15:47

Hvor længe brugte jeres baby str 50/56?

Min datter var jo en str 40 da hun kom, så vi brugte 50 og 56 i laaang tid.

Men ham her blev skønnet til 3000 gram 35+, så tænker vi måske endda springer 50 helt over? Har nemlig ikke særlig meget tøj i 50 og 56. Er i tvivl om jeg burde have mere. :gruble:

Gerne svar fra jer der fik en ordentlig basse, som jeg forventer at få :D
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf AgentPixie » 24. sep 2018, 16:02

Zonta skrev:Hold nu op, jeg synes det er hårdt, det her forældre-noget... :forvirret2: Jeg er SÅ træt...

I fredags gik det virkelig godt. Jeg fik puttet ham til lure ret hurtigt, når han begyndte at gabe og vise tegn på træthed og han sov vel tre 3-timers lure og sov godt om natten og alt det der. I går var det så lidt noget skidt. Han sov fra 9-12, men så sov han så heller ikke mere end et par powernaps på 10 minutter-ish frem til kl. 20. Vi var til housewarming og der var alt for meget larm og vi blev alt for længe :( Så jeg følte mig som en virkelig dårlig mor, da vi kørte hjem med vores overstimulerede barn, som godt kunne være undgået :mellow: Vi betaler så også lidt prisen i dag, fordi han ikke vil falde til ro. Det gør det jo ikke nemmere, at han bøvler med maven :tie:

I øvrigt er min mand lidt dårlig til ham om morgenen. Han er så træt og kan ikke overskue at stå op med ham, så han får ikke puttet ham til lur og det resulterer i, at Johan ligger vågen for længe og bliver overtræt og så.. Ja, så kører møllen ligesom :rulle:

Jeg synes du skal insistere på at Johan får den lur, om far så orker putningen eller ej. Det er lidt vilkårene og så synes jeg det er synd ikke at tilbyde små børn deres lur.

Tror vores mænd er ret ens, der er mange ting hvor jeg tænker "er det min hun snakker om?" :-D her er han heldigvis begyndt at tage sig lidt sammen, på de områder han haltede.
1
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf godtnavn » 24. sep 2018, 16:37

Sangius skrev:Hvor længe brugte jeres baby str 50/56?

Min datter var jo en str 40 da hun kom, så vi brugte 50 og 56 i laaang tid.

Men ham her blev skønnet til 3000 gram 35+, så tænker vi måske endda springer 50 helt over? Har nemlig ikke særlig meget tøj i 50 og 56. Er i tvivl om jeg burde have mere. :gruble:

Gerne svar fra jer der fik en ordentlig basse, som jeg forventer at få :D


Ellers leverer mange tøjbutikker på 2 dage, så bestil efter fødslen hvis det er nødvendigt :) Her vejede Luna 3300 og brugte str 50 i en måneds tid, og hun var meget gennemsnitlig med vægtøgning så tog 200 g/ugen så da hun var på 4100 var hun i str 56, ved ikke om det kan sammenlignes? Men jeg ville vente med at købe stort ind til efter fødslen. Siger hende der regner med at shoppe amok på januarudsalg til min maj-baby, men vi har nærmest intet i str 50 og 56 og det vi ahr er meget lyserødt (gaver, det vi selv havde købt var unisex) så bliver det en dreng skal der meget nyt til.
1
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf JoyNips » 24. sep 2018, 16:45

Sangius skrev:Hvor længe brugte jeres baby str 50/56?

Min datter var jo en str 40 da hun kom, så vi brugte 50 og 56 i laaang tid.

Men ham her blev skønnet til 3000 gram 35+, så tænker vi måske endda springer 50 helt over? Har nemlig ikke særlig meget tøj i 50 og 56. Er i tvivl om jeg burde have mere. :gruble:

Gerne svar fra jer der fik en ordentlig basse, som jeg forventer at få :D


50: aldrig - han var 53 lang da han kom ud, så vi droppede 50 fra start
56: en lille måneds tid
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sof » 24. sep 2018, 16:52

4,5 kg og 55 lang ved fødslen, han gik direkte i 56 og brugte den en måned-halvanden før vi kom i 62.


Havde købt fine ting i 50 og vasket, så vi så ikke kunne bytte det. Han var også skønnet til 3600-3900 af mindst 6 JM’ere og scanninger ugen op til fødsel....
1

Tilbage til "Forældre"