Debattens mødregruppe

Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 18. aug 2016, 07:18

Nuser, hvor dejligt at høre :gogo:. Synes, I er seje!
1
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 18. aug 2016, 14:12

Forsiden er opdateret. Dejligt, du gerne vil være med Knirke. :)
0
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Nuttede-Nuser » 18. aug 2016, 14:16

Så har vi været til 5 ugers undersøgelse med BabyM han er helt som han skal være, ligger lige over gennemsnits kurven rent vægtmæssigt, men vægt og længde følges ad. Desværre sagde hun hvad vi selv har frygtet, at babyM har kolik og vi ikke kan gøre andet end at ride stormen af. I nat vågnede han ved 1 tiden og skreg til kl 3 og derefter ville han kun sove på mig. Åh mor er træt.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 18. aug 2016, 14:40

Ja, jeg synes, det har hjulpet ham lidt at have hovedet højere. Men det er sådan lidt op og ned med det, synes jeg. Nogle gange driller det ham helt enormt, og andre gange er der ingenting.

Vi var til fem-ugers undersøgelse i går.
Åh, min læge er altså skøn! I Region Syd får man en mappe til barnet, hvor jordemoder, læge, osv. kan notere i. På første side bliver man mødt af et billede af regionsrådsformanden - jeg har ikke rigtig kigget så meget i den bog, men havde nået at tænke, at jeg synes det er lidt... upassende, at noget stort og privat som at få barn skal blandes sammen med noget politisk.
Da min læge havde noteret i bogen, nævnte hun præcis det samme og sagde, at hun altid plejer at fjerne første side, fordi man da ikke skal tvinges til at glo på regionsrådsformanden, hver gang man skal noget med barnet, og væk var den side. :D

Nå, alt var fint, bortset fra at han ifølge hendes vægt kun vejer 4250 gram, hvilket er for lidt.
Ifølge vores vægt - som vejer det samme som sundhedsplejerskens - så skulle han veje 300 gram mere. Det er lidt sært. Og jeg magter ikke lige flere bekymringer om den vægt.
For en sikkerheds skyld aftalte vi, at jeg lige arrangerer et ekstra besøg med sundhedsplejersken, så hun kommer i næste uge.
Lægen mener også, det lyder som om han har refluks. Hvilket gør, at vi skal være ekstra obs på vægten.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 18. aug 2016, 16:18

Det er jeg ked af Nuser, det er frygteligt, når de græder utrøsteligt. :ae:
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 18. aug 2016, 16:49

Knud er i øvrigt 58 cm lang nu, hvilket gør tøj lidt udfordrende. Han er for lang efterhånden til str. 50, men bukser i str. 56 er latterligt store om livet på ham.

Han har frygteligt svært ved at sove og forblive i søvnen om dagen især. Nogle dage går det rigtig fint, og så er der dage, hvor jeg ikke føler, jeg laver andet end forsøge at få ham til at sove.
Som i dag: han skifter mellem at være ok tilpas og bare ligge og kigge (eller grine og pludre endda) til at være helt ulykkelig af træthed, alt imens han jo bare bliver mere og mere overtræt.
Jeg vugger, svøber, nuser - øjnene kører rundt af træthed, men han kæmper, alt hvad han kan mod at falde i søvn; klynker, spjætter, kegler rundt på mig, falder måske lidt hen, men vågner hurtigt igen, og sådan kan der gå mange timer. Siden middag har han sovet en time i streg, ellers har det været 3-4 små lure på måske sammenlagt en time. Det er jo slet ikke nok.
Kan ikke helt finde ud af, om jeg skal forsøge at lede efter en årsag (overvejer f.eks. kiropraktor), eller om det er helt "normalt".
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 18. aug 2016, 22:32

Jeg snakker lige videre med mig selv. :genert:

Han har også været umulig at få til at sove her til aften.
Jeg har fået en bæresele af en veninde, som jeg til sidst forsøgte med - der sad han, mens jeg ordnede flasker og ryddede lidt op, og endelig faldt han i søvn!
Da han havde sovet i den i 30 minutter, forsøgte jeg forsigtigt at lægge ham i babynesten. Mest fordi jeg har læst, at det ikke skulle være godt for hans ryg at sidde for længe i selen.
Der gik 5 minutter, så var han lysvågen igen. Herefter tog det mig 2 timer at få ham til at sove igen.
Så fik han omsider en god, lang lur på mig og var til sidst faldet så godt i søvn, at han sov videre i sengen, mens jeg malkede ud.
Regner dog med, han snart vågner og er sulten.

Kender I til bæreseler, som er ok at sidde i i længere tid?
Hvis han har brug for at hænge på mig for at sove, ville det være en ret stor hjælp.
Jeg har forsøgt med strækvikle, men lige nu vil han ikke rigtig - det er som om, det bliver for tæt for ham, han kommer til at koge. Han blev også svedig i selen, men der er trods alt lidt mere luft omkring ham.

Ej, og så tager jeg altså prisen for at være fjollet. Det er gået så godt med at udfase udmalkningen, at jeg er nede på én gang i døgnet nu, og faktisk kun på det ene bryst.
Og så sidder jeg og fortryder og bliver lidt trist over, at jeg kan mærke, at mælken er ved at forsvinde. :rulle:
Bortset fra det så har det haft en stor effekt på mit overskud at få det stoppet, så det er den rigtige beslutning, det ved jeg godt. :)
0
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Nuttede-Nuser » 19. aug 2016, 06:16

Vi har købt en ergobaby bærersele. De skulle være okay at sidde i for de små også. Men jeg har ikke haft ham i den endnu for jeg har endnu ikke luret hvordan man gør.

Herhjemme har BabyM også enormt svært ved at falde i søvn. Han gør helt lige som du beskriver med Knud. Og nu er der så kommet det twist på at han ikke vil ligge selv igen. Så de sidste to nætter har han sovet på mit bryst. Han ligger der også nu.
0
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Nuttede-Nuser » 19. aug 2016, 06:19

Hvad har du købt af strækvikle? For jeg overvejer rigtig meget at prøve det af. Mine arme er ti km lange.

Igår var han vågen fra 20 til 23.15 og han skreg i vilden sky det meste af tiden. Jeg prøver virkelig at holde hovedet koldt og tænke at det bliver bedre. Men det er godt nok hårdt når han skriger sådan.
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 19. aug 2016, 06:23

M havde også en ordentlig skrigetur i går aftes, og da hun var faldet til ro, kunnr hun stadig ikke falde i søvn, selvom hun var dødtræt. Til sidst endte hun ved mig i sengen, og så faldt hun til ro og sov der ind til næste måltid. Derefter sov hun i liften, men hun larmede så meget, at hun kom ind i stuen med min mand :genert:.


Om dagen sover hun max 30-45 minutter, før hun skal hjælpes videre i søvnen med større eller mindre held.

Det det søvn kommer bare ikke så let til babyer, som man ofte får indtryk af.
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 19. aug 2016, 06:28

Nuser, jeg kan knapt holde hovedet koldt, når M skriger mere end 5-10 minutter :genert:. Da R græd/skreg i længere tid som spæd, græd jeg ofte sammen med ham.

Jeg er ked af at høre, at lægen mener, det er kolik :ae:.

Men det bliver bedre - det lover jeg :kys:.
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 19. aug 2016, 06:30

Har du/I prøvet en slyngevugge? Man kan vist prøve den gratis for at se, om den virker.
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 19. aug 2016, 06:33

DP, øv at du skal bekymre dig om Knuds vægt igen. Håber, det bare er lægens vægt, som trænger til nye batterier ;).

Mht tøj synes jeg, det er vildt, at han stadig kan være i str 50. M er nu i str 62, og det er ikke engang vildt stort til hende. Hun er så også noget tykkere end Knud, og vejer jo nok over 5 kg nu.

Mht amning tror jeg, at det for de fleste (incl mig selv) er vemodigt at sige farvel til, også selvom det samtidig er en lettelse og den rigtige beslutning.
0
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Nuttede-Nuser » 19. aug 2016, 09:04

Og så gik det lige op for mig hvorfor han er ekstra pyller, ikke altid er så meget for kontakt og kun vil sove ved os. 5 ugers tigerspring sgu da.

Noget helt andet. Hvornår når i andre i bad og hvor er baby når i bader? Er i kun i bad når far er hjemme? Jeg ligger ham nogen gange i reden på badeværelset gulvet, men jeg har så dårlig samvittighed for han kan jo ikke se mig og jeg er bange for at han bliver ked mens jeg står med shampoo i øjenen så jeg ikke lige kan trøste ham. Jeg snakker og synger hele tiden så han kan hører mig.

Puha jeg tror min SP havde ret da hun sagde at det mange gange var nemmere at få sit første barn som ung hvor man ikke tænkte så meget over alting.
0
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Nuttede-Nuser » 19. aug 2016, 09:41

Jeg kan også snakke med mig selv :D
Jeg fornemmer lidt at det jeg har skrevet her inde er meget negativt og det lyder lidt som om alt er lort herhjemme. Men det er det altså ikke, det er rocker hårdt når han ikke sover og bare skriger. Men der er altså også mange gode stunder. Når han pludre lidt og i dag kom det første smil til mor så kan man da ikke andet end blive glad. Og når han så ligger som han gør lige nu med maven mod min mave så jeg ikke skal holde ved ham og har to arme fri til at lave lidt andet så er det jo top hyggeligt at han ligger ved mig og sover.
0

Tilbage til "Forældre"