Debattens mødregruppe

Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Bøtte » 21. nov 2017, 13:26

Shmartiesh skrev:Jeg har en idé om at alle børn kan ‘holde til’ at komme i dp. Og jeg tror ikke på børn keder sig så længe der er bare én at lege med. Derimod tror jeg at nogle børn ikke bryder sig om vs eller hvor det ikke er så godt for dem. Min nevø var i vs fordi der ikke var nok dp til at han kunne få plads, og han kunne have haft godt af at være i dp. og det så man altså først da han var kommet af sted. Han var også fremmelig og slet ikke genert, men kunne ikke kapere når der var for mange børn omkring ham.

Ud fra det^^ tror jeg på at dp er det rigtige valg for os.

Jeg er ret upædagogisk så jeg synes egentlig bare mit barn skal hygge og lege til hun kommer i børnehave. :genert:


Jeg er ret sikker på at min store pige ikke 'kunne holde til' dagpleje. Ikke det hun blev budt. Tror på hun havde fået end en nemmere start på instituonslivet ved at komme til et sted, de kunne tackle et meget ked af det barn og ikke var blevet udsat for de skift, måske en anden dp-mor havde ændret noget - måske vuggestue, det er jo ikke til at vide. Men uanset, så er jeg ret sikker på hun havde været anderledes, hvis hun var kommet i vs.
1
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12973

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf godtnavn » 21. nov 2017, 14:18

Det er vores sidste barselsdag alene, det er lidt mærkeligt at det nu er slut. Men jeg glæder mig til vi skal barsle sammen de næste måneder :love:

Vi var på legestue i en kirke uden alt muligt om gud, jeg er fan! Har været i en anden kirke hvor det blev sunget sange om at gud var stor, det var ikke så meget mig :genert: Så var helt befriende at de bare sang normale børnesange i dag :)
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9463

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 21. nov 2017, 18:07

Bøtte, hvis nu dp ikke havde været på randen af stress, tror du så også, at vs havde været bedre?

Altså i den ideelle verden hvor alting ikke var gået galt.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Bøtte » 21. nov 2017, 19:04

Sorenspige skrev:Bøtte, hvis nu dp ikke havde været på randen af stress, tror du så også, at vs havde været bedre?

Altså i den ideelle verden hvor alting ikke var gået galt.


Jeg ved det ikke. Måske. Og måske havde hun slet ikke været SÅ ked af det hvis dp-mor havde kunne rumme hende.

Men udfra det med at 'alle kan holde til dp' (den formulering 'provokerer' mig, fordi mit barn netop ikke kunne)'. Men det er jo det, der er det sårbare ved dp.
Jeg er ikke modstander af dp. Men S var så ked af at starte at det nok havde været bedst for alle parter, hvis der havde været to voksne, således at der var en til at se efter de andre børn, mens den anden måske fik S til ro.

Da V startede i vs fyldte det en del hos mig, om hun skulle være meget ked af det, og pædagogerne forsikrede mig at de jo så kunne tage hånd om det, hvis det var, fordi de netop
kunne skiftes, og dermed ikke var alene om at trøste det her meget grædende barn.

Jeg ved godt vs heller ikke nødvendigvis er bedre. Men lige i S tilfælde tror jeg det havde været bedre med en lille vs.
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29274

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 21. nov 2017, 19:14

Det vi er ude i er vel, at der ved DP er en større risiko for, at den primære voksen bliver komprimetteret, da der kun er én.
For os ville det være en mindre katastrofe, hvis vores dagplejemor pludselig ikke kunne passe.
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Bøtte » 21. nov 2017, 19:23

Sangius skrev:Det vi er ude i er vel, at der ved DP er en større risiko for, at den primære voksen bliver komprimetteret, da der kun er én.
For os ville det være en mindre katastrofe, hvis vores dagplejemor pludselig ikke kunne passe.


Præcis. Det var det jo også for os, dog nåede S jo ikke knytte sig rigtigt til hende, men det var jo så også en del af problemet.
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9463

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 21. nov 2017, 19:30

Bøtte, det kræver bestemt en robust dp at kunne håndtere et barn, der græder en del (jeg ved fra mig selv, hvor hårdt det kan være). Der har du helt ret i, at man er bedre rustet i en vs, hvor de voksne kan skiftes, hvis gråden er langvarig.

Ærgerligt, at S skulle starte pasningslivet sådan, men godt at hun har nogle dejlige og kærlige forældre :kys:.
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29274

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 21. nov 2017, 19:34

Bøtte skrev:
Sangius skrev:Det vi er ude i er vel, at der ved DP er en større risiko for, at den primære voksen bliver komprimetteret, da der kun er én.
For os ville det være en mindre katastrofe, hvis vores dagplejemor pludselig ikke kunne passe.


Præcis. Det var det jo også for os, dog nåede S jo ikke knytte sig rigtigt til hende, men det var jo så også en del af problemet.


Ja, det er jo en risiko man må tage med. Thea har knyttet sig meget til sin DP mor, og det ville bestemt ikke være sjov, hvis hun pludselig skulle rykkes.

Men så længe det går som det gør nu, er jeg glad for vores valg. :)
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Bøtte » 21. nov 2017, 19:52

Sangius skrev:
Bøtte skrev:
Sangius skrev:Det vi er ude i er vel, at der ved DP er en større risiko for, at den primære voksen bliver komprimetteret, da der kun er én.
For os ville det være en mindre katastrofe, hvis vores dagplejemor pludselig ikke kunne passe.


Præcis. Det var det jo også for os, dog nåede S jo ikke knytte sig rigtigt til hende, men det var jo så også en del af problemet.


Ja, det er jo en risiko man må tage med. Thea har knyttet sig meget til sin DP mor, og det ville bestemt ikke være sjov, hvis hun pludselig skulle rykkes.

Men så længe det går som det gør nu, er jeg glad for vores valg. :)


Jamen helt sikkert. Og jeg er som sagt slet ikke modstander af dp. Overhovedet ikke. Det duede bare ikke til mit barn, og derfor protesterer jeg mod generaliseringen.

Jeg havde dog ikke i min vildeste fantasi forventet at man ville sende en 11 mdrs baby (der ovenikøbet var præmatur) rundt blandt dp mødre på den måde. Det havde jeg vitterligt ikke. Og jeg var (er) meget lidt imponeret af håndtering af det. Havde jeg dengang haft den mor-erfaring, jeg har i dag, havde jeg enten banket i bordet eller flyttet hende til en vs. Ikke på vilkår om jeg ville være med til det. Men dengang var jeg nok både mor-uerfaren (i hvert fald hvad angår pasning) og for 'autoritetstro'.
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29274

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 21. nov 2017, 20:11

Bøtte skrev:
Sangius skrev:
Bøtte skrev:
Sangius skrev:Det vi er ude i er vel, at der ved DP er en større risiko for, at den primære voksen bliver komprimetteret, da der kun er én.
For os ville det være en mindre katastrofe, hvis vores dagplejemor pludselig ikke kunne passe.


Præcis. Det var det jo også for os, dog nåede S jo ikke knytte sig rigtigt til hende, men det var jo så også en del af problemet.


Ja, det er jo en risiko man må tage med. Thea har knyttet sig meget til sin DP mor, og det ville bestemt ikke være sjov, hvis hun pludselig skulle rykkes.

Men så længe det går som det gør nu, er jeg glad for vores valg. :)


Jamen helt sikkert. Og jeg er som sagt slet ikke modstander af dp. Overhovedet ikke. Det duede bare ikke til mit barn, og derfor protesterer jeg mod generaliseringen.

Jeg havde dog ikke i min vildeste fantasi forventet at man ville sende en 11 mdrs baby (der ovenikøbet var præmatur) rundt blandt dp mødre på den måde. Det havde jeg vitterligt ikke. Og jeg var (er) meget lidt imponeret af håndtering af det. Havde jeg dengang haft den mor-erfaring, jeg har i dag, havde jeg enten banket i bordet eller flyttet hende til en vs. Ikke på vilkår om jeg ville være med til det. Men dengang var jeg nok både mor-uerfaren (i hvert fald hvad angår pasning) og for 'autoritetstro'.


Jeg forstår dig godt :ae:

Jeg havde godt nok også været ked af den behandling. Der havde det jo helt klart været bedre med en vuggestue som fast base. Jeg tror heller ikke man kan generalisere DPer og vuggestuer. Risikoen, fordele og ulemper er forskellige ved begge.
Det er sgu ærgerligt I måtte igennem det. Må have været så ubehageligt :(
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9463

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 21. nov 2017, 20:12

Bøtte, det er også fuldstændigt uacceptabelt, at de kunne finde på det :tie:.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Bøtte » 21. nov 2017, 20:36

Jeg sad dengang med en følelse af at jeg var pjattet og en hysterisk førstegangs-mor. For der mærkede jeg tydeligt at dp-pædagogen tænkte. Hun blev simpelthen så sur, da jeg forsøgte at gøre noget og bad dem finde en fast dp til S, jeg brugte udtrykket 'kastebold' og det fik hende op i det røde felt. Og så følte jeg, at jeg skulle affinde mig med situationen.

Men i det mindste har jeg (vi) så lært at stå fast på vores mavefornemmelser og at vi kender hende bedst. Og det har fx påvirket det skolevalg, vi har taget.
0
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Shmartiesh » 21. nov 2017, 21:20

Bøtte skrev:
Shmartiesh skrev:Jeg har en idé om at alle børn kan ‘holde til’ at komme i dp. Og jeg tror ikke på børn keder sig så længe der er bare én at lege med. Derimod tror jeg at nogle børn ikke bryder sig om vs eller hvor det ikke er så godt for dem. Min nevø var i vs fordi der ikke var nok dp til at han kunne få plads, og han kunne have haft godt af at være i dp. og det så man altså først da han var kommet af sted. Han var også fremmelig og slet ikke genert, men kunne ikke kapere når der var for mange børn omkring ham.

Ud fra det^^ tror jeg på at dp er det rigtige valg for os.

Jeg er ret upædagogisk så jeg synes egentlig bare mit barn skal hygge og lege til hun kommer i børnehave. :genert:


Jeg er ret sikker på at min store pige ikke 'kunne holde til' dagpleje. Ikke det hun blev budt. Tror på hun havde fået end en nemmere start på instituonslivet ved at komme til et sted, de kunne tackle et meget ked af det barn og ikke var blevet udsat for de skift, måske en anden dp-mor havde ændret noget - måske vuggestue, det er jo ikke til at vide. Men uanset, så er jeg ret sikker på hun havde været anderledes, hvis hun var kommet i vs.

Nu var jeres forløb også anderledes end det burde have været. Det var jo ikke en ideel opstart og det ville det ikke have været for nogen børn.
0
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Shmartiesh » 21. nov 2017, 21:24

Bøtte skrev:
Sorenspige skrev:Bøtte, hvis nu dp ikke havde været på randen af stress, tror du så også, at vs havde været bedre?

Altså i den ideelle verden hvor alting ikke var gået galt.


Jeg ved det ikke. Måske. Og måske havde hun slet ikke været SÅ ked af det hvis dp-mor havde kunne rumme hende.

Men udfra det med at 'alle kan holde til dp' (den formulering 'provokerer' mig, fordi mit barn netop ikke kunne)'. Men det er jo det, der er det sårbare ved dp.
Jeg er ikke modstander af dp. Men S var så ked af at starte at det nok havde været bedst for alle parter, hvis der havde været to voksne, således at der var en til at se efter de andre børn, mens den anden måske fik S til ro.

Da V startede i vs fyldte det en del hos mig, om hun skulle være meget ked af det, og pædagogerne forsikrede mig at de jo så kunne tage hånd om det, hvis det var, fordi de netop
kunne skiftes, og dermed ikke var alene om at trøste det her meget grædende barn.

Jeg ved godt vs heller ikke nødvendigvis er bedre. Men lige i S tilfælde tror jeg det havde været bedre med en lille vs.

Der er jo ingen grund til at blive provokeret af min holdning om mit barn. Det jeg skriver er jo udfra en ‘normal’ opstart hvor dp ikke får stress og hvor man ikke får ny dp hver uge.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Bøtte » 21. nov 2017, 21:32

Shmartiesh skrev:
Bøtte skrev:
Sorenspige skrev:Bøtte, hvis nu dp ikke havde været på randen af stress, tror du så også, at vs havde været bedre?

Altså i den ideelle verden hvor alting ikke var gået galt.


Jeg ved det ikke. Måske. Og måske havde hun slet ikke været SÅ ked af det hvis dp-mor havde kunne rumme hende.

Men udfra det med at 'alle kan holde til dp' (den formulering 'provokerer' mig, fordi mit barn netop ikke kunne)'. Men det er jo det, der er det sårbare ved dp.
Jeg er ikke modstander af dp. Men S var så ked af at starte at det nok havde været bedst for alle parter, hvis der havde været to voksne, således at der var en til at se efter de andre børn, mens den anden måske fik S til ro.

Da V startede i vs fyldte det en del hos mig, om hun skulle være meget ked af det, og pædagogerne forsikrede mig at de jo så kunne tage hånd om det, hvis det var, fordi de netop
kunne skiftes, og dermed ikke var alene om at trøste det her meget grædende barn.

Jeg ved godt vs heller ikke nødvendigvis er bedre. Men lige i S tilfælde tror jeg det havde været bedre med en lille vs.

Der er jo ingen grund til at blive provokeret af min holdning om mit barn. Det jeg skriver er jo udfra en ‘normal’ opstart hvor dp ikke får stress og hvor man ikke får ny dp hver uge.



Det er jo ikke din holdning til dit barn, jeg provokeres af. Men din holdning til at alle børn kan holde til dagpleje.

Selvfølgelig var vores forløb ikke som det typisk er at starte i dp. Men S er jo ikke det første barn, der oplever det, langt fra. . Og det er jo altså det sårbare ved dp. Dp mor kunne også brække en arm eller et ben. Det behøver ikke lige være stress, der er den udløsende faktor.
0

Tilbage til "Forældre"