Debattens mødregruppe

Brugeravatar
Sustentaculum
Kort karma: 42
Likede indlæg: 507

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sustentaculum » 19. feb 2018, 15:14

Æble skrev:Min mand har startet sin barsel. Og så er lille A begyndt at sove igennem - så typisk :rulle: :lol:
Hun får flaske kl 19, kommer i seng kl 19.30 og sover så uafbrudt til 7.30 :klap: Endelig!! Begynder at føle mig normal søvnmæssigt igen.

Det betyder så også at jeg er stoppet med at amme, da hun kun fik om natten. Det er lidt underligt, men egentlig også meget rart.

Jeg starter på arbejde om en uge :/ Har det virkelig stramt med det.

Vi var nede og besøge den kommende dp. Hun virkede heldigvis rigtig sød og hun har tre børn hvoraf den ene er en pige på Agnes alder. A fik leget og hygget sig og hilste glad på dp og de andre børn. Der faldt lidt en sten fra mit hjerte for har haft så ondt i maven over pasningsituationen. Er så småt ved at vænne mig til at symbiosen er slut :( men sådan er det jo, ens børn bliver store.

Åhh hvor lyder det dejligt! Jeg er kun lidt misundelig, min A. Vågner stadig hver 3 time, på trods af at han ikke har fået mad om natten siden jul :lol2:

Og skønt med en god DP! :dance:
1
Brugeravatar
Danseprinsesse
Kort karma: 387
Likede indlæg: 3423

Indlægaf Danseprinsesse » 19. feb 2018, 21:07

Æble skrev:Min mand har startet sin barsel. Og så er lille A begyndt at sove igennem - så typisk :rulle: :lol:
Hun får flaske kl 19, kommer i seng kl 19.30 og sover så uafbrudt til 7.30 :klap: Endelig!! Begynder at føle mig normal søvnmæssigt igen.

Det betyder så også at jeg er stoppet med at amme, da hun kun fik om natten. Det er lidt underligt, men egentlig også meget rart.

Vi var nede og besøge den kommende dp. Hun virkede heldigvis rigtig sød og hun har tre børn hvoraf den ene er en pige på Agnes alder. A fik leget og hygget sig og hilste glad på dp og de andre børn. Der faldt lidt en sten fra mit hjerte for har haft så ondt i maven over pasningsituationen. Er så småt ved at vænne mig til at symbiosen er slut :( men sådan er det jo, ens børn bliver store.

Det lyder dejligt med nattesøvnen - især når du snart skal fungere på arbejde igen.

Åh, jeg kan så godt forstå dig. Jeg syntes også, det var rigtig svært pludselig at skulle være væk fra ham så mange timer, når vi indtil da havde været sammen langt det meste af tiden. Hvornår skal hun starte i dagpleje?
0
Brugeravatar
Æble
Kort karma: 346
Likede indlæg: 4086

Indlægaf Æble » 19. feb 2018, 21:14

Danseprinsesse skrev:

Det lyder dejligt med nattesøvnen - især når du snart skal fungere på arbejde igen.

Åh, jeg kan så godt forstå dig. Jeg syntes også, det var rigtig svært pludselig at skulle være væk fra ham så mange timer, når vi indtil da havde været sammen langt det meste af tiden. Hvornår skal hun starte i dagpleje?

Hun skal starte midt marts. Der er hun 11 mdr. Min mand har en uge til indkøring og hvis det ikke er nok så kan vi begge tage nogle dage fri.

Glæder mig ikke til livet med et lille barn i pasning. Husker det som et stort dårlig samvittighedsræs fordi man lissom ikke rigtig slår til på nogle fronter. Og da min store datter startede fik min mand og jeg en kæmpe krise, så frygter at det bliver hårdt igen (selvom vi er et meget stærkere par nu end for 8 år siden)
0
Ficus
Kort karma: 185
Likede indlæg: 2776

Indlægaf Ficus » 20. feb 2018, 11:33

Vi har lige haft et par “spændende” timer.
A tog lige turen ud over sin seng. I faldet kørte han hovedet langs den stol jeg sidder og ammer i om natten og lander så med baghovedet ned i trækanten på en gåvogn.

Så nu har vi været oppe på skadestuen og er blevet limet på baghovedet, ca 2 cm flænge. Og så har han bule og “brændmærker” i pande og på næsen.

Nu skal han observeres lidt og lige nu sover han. Når han er vågen er han bare klistret til mig.

Har det SÅ dårligt over at jeg ikke lige holdt øje med ham, troede han lige var faldet i søvn efter st være blevet ammet. Glemmer ikke det der dunk og sekunderne efter, inden han skreg :trist: lille stakkel.
0
Brugeravatar
Æble
Kort karma: 346
Likede indlæg: 4086

Indlægaf Æble » 20. feb 2018, 12:56

Ficus skrev:Vi har lige haft et par “spændende” timer.
A tog lige turen ud over sin seng. I faldet kørte han hovedet langs den stol jeg sidder og ammer i om natten og lander så med baghovedet ned i trækanten på en gåvogn.

Så nu har vi været oppe på skadestuen og er blevet limet på baghovedet, ca 2 cm flænge. Og så har han bule og “brændmærker” i pande og på næsen.

Nu skal han observeres lidt og lige nu sover han. Når han er vågen er han bare klistret til mig.

Har det SÅ dårligt over at jeg ikke lige holdt øje med ham, troede han lige var faldet i søvn efter st være blevet ammet. Glemmer ikke det der dunk og sekunderne efter, inden han skreg :trist: lille stakkel.

Shit en forskrækkelse :( Forstår godt at du er ked af det, det er bare så hårdt når der sker noget med dem.

Rigtig god bedring med ham.
1
JoyNips
Kort karma: 581
Likede indlæg: 9055

Indlægaf JoyNips » 20. feb 2018, 19:18

Puh, Ficus, det lyder godt nok ikke rart! Er I okay?
1
AgentPixie
Kort karma: 101
Likede indlæg: 1716

Indlægaf AgentPixie » 20. feb 2018, 20:07

Kram til jer, Ficus :ae:
1
That awkward moment between birth and death.
Ficus

Indlægaf Ficus » 20. feb 2018, 21:46

Han har det heldigvis rigtig godt. Ved ikke om han rigtig kan huske det der skete, han han har været lidt små-morsyg hele dagen, han har holdt øje med om jeg kom for langt væk, meget tydeligt, men han har ikke virket til at have ondt overhovedet. Mine forældre har været hos os hele eftermiddagen og aftenen (min kæreste er i USA) og han har tumlet rundt med min far på gulvet.

Tror mest det er mig der er mærket af det. Var lige gået ud for at børste tænder og stod og skrev på debatten med den anden hånd og så hører man bare det der klamme dunk.... puuuha.

Tror måske det var heldigt at han faldt ned mellem seng og stol og ned på gulvtæppe. Kan lige se det for mig hvis stolen ikke havde taget faldet og han var røget på trægulv hovedet først. Kommer nok til at være pylremor et par dage endnu.
2
godtnavn
Kort karma: 424
Likede indlæg: 3570

Indlægaf godtnavn » 20. feb 2018, 22:07

Liker at han har det godt nu.

Det er det værste når de kommer til skade, Luna er heldigvis endnu ikke kommet rigtig til skade, men bare taget småfald, og så ondt i maven jeg får hver gang hun gør det tør jeg slet ikke tænke på hvordan jeg ville have det hvis der skete noget rigtig farligt. Godt dine forældre kunne komme og være der i dag så du ikke var alene :)

Håber du snart slapper rigtig af igen, har du kunne ændre nogle ting så det ikke kan ske igen?
0
Ficus

Indlægaf Ficus » 20. feb 2018, 23:02

godtnavn skrev:Liker at han har det godt nu.

Det er det værste når de kommer til skade, Luna er heldigvis endnu ikke kommet rigtig til skade, men bare taget småfald, og så ondt i maven jeg får hver gang hun gør det tør jeg slet ikke tænke på hvordan jeg ville have det hvis der skete noget rigtig farligt. Godt dine forældre kunne komme og være der i dag så du ikke var alene :)

Håber du snart slapper rigtig af igen, har du kunne ændre nogle ting så det ikke kan ske igen?

Tak. Og ja, man får lige sådan et sug i maven og hjertet stopper lige et kvart sekund, når man tror at nu rammer de gulvet. Det gør jeg selv, når han sidder og piller ved noget legetøj eller lign. og får svinget lige rigeligt.

Min far har sænket bunden i sengen, så nu kan han i hvert fald ikke nå så højt op at han kan få overbalance.
Før i dag har jeg ikke set ham rejse sig op i sengen, men han er alligevel kommet over tyk sengerand og udover, måske har han stået på en bøjet sengerand og “fået hjælp” af den, lidt som en vippe... det er teorien herhjemme i dag.
0
Ficus

Indlægaf Ficus » 21. feb 2018, 11:05

I dag er der gang i ham. Han har råbt en helt bus op med sine maaaamma lyde. Jeg tror at have regnet ud at det betyder mad, men jeg lader som om at det betyder mor :-D
4
Kolibrien
Kort karma: 35
Likede indlæg: 157

Indlægaf Kolibrien » 23. feb 2018, 13:16

Gaaaaaaab :gab: Her er der tænder på vej. Har ikke sovet i flere dage nu. Oveni er hun forkølet og hoster. Zzzz jeg vil gerne snart sove.
0
JoyNips
Kort karma: 581
Likede indlæg: 9055

Indlægaf JoyNips » 23. feb 2018, 17:32

Kææææft mand, folk der ønsker børn burde få et par dage med min unge som han er i de her dage. Hvis de stadig vil have barn efter det, må de beholde ham! :-D

Han brokker sig konstant og han ved ikke hvad han vil. Op, ned, legetøj, mad, bleskift... alt er bare forkert! Og de siger også nede i vuggeren at han bare øffer hele dagen. Han græder ikke, han skælder bare ud. Mine ører kan snart ikke klare lyden mere!
0
Brugeravatar
Muuh
Kort karma: 236
Likede indlæg: 3313

Indlægaf Muuh » 23. feb 2018, 17:55

Jeg har kigget på navne med yngstesønnen på 12 år i dag :lun:

Både min mands navn og begge vores drenges navne stammer fra den nordiske mytologi, så yngstemanden mener at det skal bettefis også
Jeg er bare ikke så vild med nogle af de navne vi er stødt på, så godt der er ca. 8 måneder til :-D

Jeg er godt nok spændt på, at skulle starte forfra og hvordan drengene vil tage det

Er der nogle af jer andre der har efternøler ? Sjovt nok er min mand selv efternøler
1
Time is a great teacher, but unfortunately it kills all it's pupils
godtnavn
Kort karma: 424
Likede indlæg: 3570

Indlægaf godtnavn » 23. feb 2018, 18:15

Jeg har haft en charmerende datter i dag. Først sluger hun store mængder vand i babybassinet, hvilket resulterer i en stråle vand ud af hendes mund ned i bassinet... Derefter skider hun ud af bleen i varmt vands bassinet. Jeg er så træt af at hun skal have engangsbleer på i svømmehallen, de holder jo ganske tydeligt ikke, ville ønske jeg bare kunne give hende hendes stofble på.

Men udover hendes pragtpræstation i svømmehallen, og det faktum at hun pt er overtræt og ikke vil sove (i desperation er kæresten ude og gå med hende i barnevognen) har vi haft en god dag.
0

Tilbage til "Forældre"