Debattens mødregruppe

Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 583
Likede indlæg: 12523

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 11. jun 2018, 06:54

Nå - I nat sov hun sgu fra kl 22 til kl 6.20 uden opvågning. Det er første gang det er sket!
At jeg så vågnede kl 2, 4 og 6 er en anden sag :lol:

Det tager nok lang tid at vænne kroppen til at sove en hel nat, efter så lang tid med hyppige opvågninger.

Men jeg tror nu ikke det er hendes nye jeg, der skal lidt mere overbevisning til end en enkelt nat ;)
4
Brugeravatar
Sangius

Indlægaf Sangius » 11. jun 2018, 07:04

AgentPixie skrev:
Shmartiesh skrev:Vi er i gang med indkøring i dp. Min mand var der torsdag og gik efter en halv times tid. J var ligeglad. Hun var der alene i 45 min også hentede han hende.
Jeg var der fredag med hende og gik efter en halv times tid. Hun græd da jeg gik og jeg blev helt i tvivl om hvad jeg så skulle gøre. Jeg endte med at gå fordi hun som regel stopper hurtigt med at græde igen og det gjorde hun også. Hun var der i en lille halv time også hentede jeg hende igen. Jeg synes det var en dum dag. Hun var i forvejen lidt søgende efter mig og ville op og sidde ved mig. En af de lidt ældre børn var meget tryghedssøgende og græd lige da vi kom.
J virkede ligeglad med det, men blev alligevel tryghedssøgende ved mig. Håber i morgen bliver bedre.

Generelt græder hun meget når jeg går ud af et rum. I dag har været god. Hun har nok været tanket godt op på tryghed. Håber det samme er tilfældet i morgen.

Det kan bare være skide hårdt at køre ind :(
Hvis hun ikke bliver ked af det når det er far, kan I måske overveje om det er ham der skal køre hende ind?

Herhjemme var det også meget nemmere for far at køre ind, så det endte med at jeg først rigtig afleverede hende efter en måneds tid.
Hun blev også meget hys når jeg hentede - men tror i store træk det var pga amningen. Jeg ville nemlig gerne vænne hende til at vente med amningen til vi kom hjem, fordi det hurtigt kan tage over en halv time for hende at blive færdig. Så det tog lige lidt tid at vænne hende til, at vente de 10 minutter ekstra.
Men efter nogle uger kørte det hele!
1
JoyNips
Kort karma: 607
Likede indlæg: 9895

Indlægaf JoyNips » 11. jun 2018, 12:07

Hvorfor i alverden er det en regel, at alle sampakker med bodyer eller t-shirts til børn indeholder mindst én hvid beklædningsgenstand?!? Har de aldrig hvor beskidte de små fuckers bliver?
5
Shmartiesh
Kort karma: 79
Likede indlæg: 1177

Indlægaf Shmartiesh » 11. jun 2018, 14:11

AgentPixie skrev:
Shmartiesh skrev:Vi er i gang med indkøring i dp. Min mand var der torsdag og gik efter en halv times tid. J var ligeglad. Hun var der alene i 45 min også hentede han hende.
Jeg var der fredag med hende og gik efter en halv times tid. Hun græd da jeg gik og jeg blev helt i tvivl om hvad jeg så skulle gøre. Jeg endte med at gå fordi hun som regel stopper hurtigt med at græde igen og det gjorde hun også. Hun var der i en lille halv time også hentede jeg hende igen. Jeg synes det var en dum dag. Hun var i forvejen lidt søgende efter mig og ville op og sidde ved mig. En af de lidt ældre børn var meget tryghedssøgende og græd lige da vi kom.
J virkede ligeglad med det, men blev alligevel tryghedssøgende ved mig. Håber i morgen bliver bedre.

Generelt græder hun meget når jeg går ud af et rum. I dag har været god. Hun har nok været tanket godt op på tryghed. Håber det samme er tilfældet i morgen.

Hvis hun ikke bliver ked af det når det er far, kan I måske overveje om det er ham der skal køre hende ind?

Har har lige haft en måneds barsel så vi har ikke så meget mere at give af.

Men det gik godt i dag. Hun blev ikke ked af det og var der i lidt over en halv time uden problemer. Så jeg er lidt mere fortrøstningsfuld. I morgen er den ene dp mor ude af huset så der er færre børn, det kan være det også har en positiv effekt :)
0
Shmartiesh
Kort karma: 79
Likede indlæg: 1177

Indlægaf Shmartiesh » 11. jun 2018, 14:18

Sangius skrev:
AgentPixie skrev:

Herhjemme var det også meget nemmere for far at køre ind, så det endte med at jeg først rigtig afleverede hende efter en måneds tid.
Hun blev også meget hys når jeg hentede - men tror i store træk det var pga amningen. Jeg ville nemlig gerne vænne hende til at vente med amningen til vi kom hjem, fordi det hurtigt kan tage over en halv time for hende at blive færdig. Så det tog lige lidt tid at vænne hende til, at vente de 10 minutter ekstra.
Men efter nogle uger kørte det hele!

Når jeg begynder på arbejde skal far aflevere hver dag. Er spændt på om det får en betydning. Og jeg skal så hente.
0
Lilleluftballon
Kort karma: 30
Likede indlæg: 641

Indlægaf Lilleluftballon » 11. jun 2018, 17:54

Sangius skrev:Vi har også besluttet herhjemme, at hun først skal sove ude når hun selv spørger efter det. I hvert fald ind tti videre. Så kan det jo være, at hun ændrer sig her i hende 3. leveår. Men så længe hun er som hun er nu, er det ikke noget vi gider forsøge igen. :)

Jeg har snakket med min mor om det, og hun tager hende til kl 19, og så tager jeg hjem til dem der.

Sådan må det blive :)

Sikke en god og sej beslutning!
1
Phaiak
Kort karma: 13
Likede indlæg: 129

Indlægaf Phaiak » 12. jun 2018, 19:05

Så slutter mandens barsel og han er tilbage på arbejde igen imorgen og storesøster skal i dagpleje igen.

Selvom det er træls at han allerede skal retur imorgen bliver det også godt at få lidt ro til mig selv og lillemanden i løbet af dagen.

Nårh ja, jeg havde forresten også helt glemt hvor meget tid man bruger på amning, bøvsning og bleskift.
0
AgentPixie
Kort karma: 123
Likede indlæg: 2097

Indlægaf AgentPixie » 13. jun 2018, 11:30

Hvordan tackler I trætte børn der været i DP/VS? Får de en lur og går senere i seng?
Jeg kan ikke helt finde ud af, om jeg skal holde A (snart 1 år) vågen og putte ham kl 18, hvor han så har været vågen i ca 5 timer, eller om han skal have en lur og så først gå i seng kl 21 :træt3:
Synes det er lidt synd at holde ham vågen, men jeg synes også det er ret sent at gå i seng kl 21, når han skal op klokken 6.
0
That awkward moment between birth and death.
JoyNips
Kort karma: 607
Likede indlæg: 9895

Indlægaf JoyNips » 13. jun 2018, 11:41

AgentPixie skrev:Hvordan tackler I trætte børn der været i DP/VS? Får de en lur og går senere i seng?
Jeg kan ikke helt finde ud af, om jeg skal holde A (snart 1 år) vågen og putte ham kl 18, hvor han så har været vågen i ca 5 timer, eller om han skal have en lur og så først gå i seng kl 21 :træt3:
Synes det er lidt synd at holde ham vågen, men jeg synes også det er ret sent at gå i seng kl 21, når han skal op klokken 6.

Hvor mange lure sover han? Det lyder måske, som om han stadig skal have 2 lure.

Min unge går i øvrigt i seng kl. 21 og står op mellem 6.30 og 7. I vuggeren sover han ca. 2 timers lur. Indimellem tager han en længere lur på 3 timer, men det hører efterhånden til sjældenhederne. Det skete oftere for nogle mdr. siden. I begyndelsen i vuggeren sov han stadig 2 lure.
0
Lulu
Kort karma: 96
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 1441

Indlægaf Lulu » 13. jun 2018, 11:46

AgentPixie skrev:Hvordan tackler I trætte børn der været i DP/VS? Får de en lur og går senere i seng?

Kan han sove to lurer i dp?
Vores har sovet to lurer i vs indtil de var klar til en lur. Det sidste stykke tid med to lurer, hvor de så småt er klar til en lur, men syadig har fået to trak tænder ud ift putning.
I dine to scenarier ville jeg klart foretrække at putte kl 18. Både for mor og fars skyld, men primært for barnets skyld, for at give det et så langt sovestræk som muligt.

Min erfaring er forøvrigt at en stille aktivitet (den samme hver dag), når man kommer hjem, tager det værste hysteri grundet træthed. Så vi har læst mange bøger, hvor ungerne har puttet sig ind til mig det første stykke tid og så i løbet af læsningen trukket mere væk for at lege.
0
Brugeravatar
NilleQ
Kort karma: 4
Likede indlæg: 56

Indlægaf NilleQ » 14. jun 2018, 07:23

Vi havde altid lidt frugt klar som vi kunne hygge spise sammen også lidt roligt leg.

Nu har vi fået samme problem i BH og han er nu 3 år. Nogen gange vil han ikke med ud af bilen og skriger når han kommer ind. Nogen gange hjælper det med frugt eller bog eller lidt tegnefilm, andre dage tager det rigtig lang tid, det er super hårdt :(
0
Brugeravatar
Sangius

Indlægaf Sangius » 14. jun 2018, 07:40

Vi har maratonamning til tegnefilm hver eftermiddag efter dagpleje. I en lille times tid. Hvis vi forsøger at lave noget andet, så går hun helt agurk.

Så jeg er med på en rolig, ens aktivitet hver eftermiddag, sådan en "velkommen hjem, og ro på nu" ting. :)
0
Sorenspige
Kort karma: 365
Likede indlæg: 2088

Indlægaf Sorenspige » 14. jun 2018, 08:32

Da min dreng startede i dagpleje omkring de 10 måneder, fik han en kort lur, når vi kom hjem. Ellers var han helt færdig og græd og var ulykkelig. Han kom så i seng omkring kl. 20.30.

Efter omkring en lille måneds tid var han klar til at stoppe med den lur.

Han sov på det tidspunkt både formiddags- og middagslur i dagplejen.
0
godtnavn
Kort karma: 464
Likede indlæg: 3854

Indlægaf godtnavn » 15. jun 2018, 08:39

Min datter har altid gået tidligt i seng, sådan ved 18-tiden, men hun har omvendt ikke været ked af det træt, bare træt og puttende om eftermiddagen. Nu går hun i seng omkring kl 19-19.30, og står op når hun vågner, et sted mellem 06.00 og 07.30.
0
Brugeravatar
Vixen
Kort karma: 304
Likede indlæg: 2390

Indlægaf Vixen » 16. jun 2018, 08:58

Vi har haft et par dage, hvor INTET har fungeret. Nora (på 6,5 mdr) har ikke spist i nærheden af, hvad hun plejer, hun har ikke ville sove lur (kun efter meeeeeget lange gåture og kun i max 40 min ad gangen) og været umulig at putte om aftenen - noget som også bare har kørt fint i en lang periode. Hun har hostet lidt ind imellem alt brokkeriet og uroen, og i går kulminerede det så med at hun pludselig kastede op, imens jeg sad med hende og prøvede at trøste hende. Øv, det lille pus. :(

Hvad gør man, når ens baby pludselig - over flere dage - ikke spiser ret meget? Hun har altid været en lille spirrevip med fuld fart på, og hun har først lige akkurat indhentet sin vægtkurve efter at have ligget under den i en periode, så hun har ikke sådan vildt store reserver...
0
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?

Tilbage til "Forældre"