Debattens mødregruppe

Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 565
Likede indlæg: 12081

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 20. aug 2018, 12:00

JoyNips skrev:
billiebean skrev:Kigger på en køredragt til bebs her til efteråret, som kan holde hende varm, når hun skal sove ude, vi skal ud på tur med bil (så det er smart hvis den kan åbnes lidt op og er åndbar) og når vi går tur i bæresele/barnevogn.

Hvad er jeres erfaringer med den slags?

Vi havde en fra Engel, den var superlækker. I bilen ville jeg dog ikke bruge den.

I bæresele skal du være opmærksom på at du måske får brug for noget til at tage vinden selvom baby har ulddragt på. Måske en bærejakke?

Ellers er et bærecover et billigere alternativ - vi brugte et fra MAM :)
0
godtnavn
Kort karma: 449
Likede indlæg: 3750

Indlægaf godtnavn » 20. aug 2018, 17:22

Hvis man vil have bærejakke så hold øje med tilbud, jeg fik min til 600 kr, og den er så lækker! Det er også den jeg bruger når jeg ikke har min datter med. Derudover giver en jakke også mulighed for rygbæring, kræver et cover ikke at der er en åbning i jakken? Det gør mit regnvikle-cover i hvert fald :)

Jeg har dog også gjort det at jeg bare har lavet hul i en gammel uld poncho (den der lidt firkantede fra samsø) på brystet så kan min datter stikker hovedet ud af hullet :) Det lukkes så med knapper når hun ikke sidder der :)
1
Brugeravatar
Zonta
Kort karma: 194
Likede indlæg: 1857

Indlægaf Zonta » 21. aug 2018, 11:46

Min mand tog vores hund og søn (som vi i øvrigt endelig har fundet navn til - han skal hedde Johan :lun: ) med på gåtur i morges. Jeg fik været i langt bad og både brugt hårkur OG barberet ben, så jeg føler mig som et helt nyt menneske!

Og nu er han endelig så meget over sin fødselsvægt (han er 3 uger og 4 dage i dag og i går vejede vi ham til 4.410 gram mod 4.130, da han blev født), at sundhedsplejersken har givet grønt lys for at vi ikke behøver vække ham hver 3. time, men kan lade ham melde sig selv og se hvordan det går. Så det er stadig hårdt, men det giver noget mere luft. I forhold til amning ammer jeg 2-4 gange om dagen og så får han flaske for resten. Det er sådan lidt ambivalent, for jeg ville gerne fuldamme, men alt det fokus der har været på vægt og mad har bare været for hårdt. Måske kommer jeg til at amme mere, måske ikke, men uanset hvad, så var det en god løsning at gå på delvis erstatning.

Og så har jeg bestilt tid hos en kiropraktor til ham, for han har klart en favoritside og ser også lidt mere flad ud på den ene side af hovedet.
9
AgentPixie
Kort karma: 109
Likede indlæg: 1843

Indlægaf AgentPixie » 21. aug 2018, 12:22

Zonta skrev:Min mand tog vores hund og søn (som vi i øvrigt endelig har fundet navn til - han skal hedde Johan :lun: ) med på gåtur i morges. Jeg fik været i langt bad og både brugt hårkur OG barberet ben, så jeg føler mig som et helt nyt menneske!

Og nu er han endelig så meget over sin fødselsvægt (han er 3 uger og 4 dage i dag og i går vejede vi ham til 4.410 gram mod 4.130, da han blev født), at sundhedsplejersken har givet grønt lys for at vi ikke behøver vække ham hver 3. time, men kan lade ham melde sig selv og se hvordan det går. Så det er stadig hårdt, men det giver noget mere luft. I forhold til amning ammer jeg 2-4 gange om dagen og så får han flaske for resten. Det er sådan lidt ambivalent, for jeg ville gerne fuldamme, men alt det fokus der har været på vægt og mad har bare været for hårdt. Måske kommer jeg til at amme mere, måske ikke, men uanset hvad, så var det en god løsning at gå på delvis erstatning.

Og så har jeg bestilt tid hos en kiropraktor til ham, for han har klart en favoritside og ser også lidt mere flad ud på den ene side af hovedet.

Johan er SÅ fint, det overvejede vi også :love:

Kan du mærke nogen forskel på ham, nu han får flaske?
0
That awkward moment between birth and death.
Brugeravatar
Vixen
Kort karma: 304
Likede indlæg: 2376

Indlægaf Vixen » 21. aug 2018, 18:38

Jeg har et nok lidt dumt, lavpraktisk spørgsmål. Jeg har lige læst på Helens (hende online-sundhedsplejersken) side, at det er fint nok at begynde at bruge lidt mild sæbe i badevandet til et barn på 8 mdr, fordi de netop begynder at blive rigtig snavsede af madrester og udforsken af omgivelserne. Yes! Men jeg tænker så; sæbe i badevandet skal jo skylles grundigt af igen, ellers klør det jo. Hvordan gør man lige det på den mest praktiske måde? Min Nora kan ikke helt stå selv endnu, ellers kunne jeg jo nemt bruse hende imens hun stod op i badekaret. Og når hun sidder i karet, skal jeg jo helst have en hånd på hende, så hun ikke pludselig glider. Ergo virker det lidt bøvlet (eller måske overtænker jeg det lidt).
Hvordan gør/gjorde I andre da jeres børn havde Noras alder (8-9 mdr) sådan helt lavpraktisk med bad?

Edit pga stavefejl
Senest rettet af Vixen 21. aug 2018, 20:45, rettet i alt 1 gang.
0
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Brugeravatar
Sangius

Indlægaf Sangius » 21. aug 2018, 18:39

Vixen - vi havde hende ofte bare med i brusebad :)
0
Brugeravatar
Zinde
Kort karma: 438
Likede indlæg: 5236

Indlægaf Zinde » 21. aug 2018, 18:43

Vixen skrev:Jeg har et nok lidt dumt, lavpraktisk spørgsmål. Jeg har lige læst på Helens (hende online-sundhedsplejersken) side, at det er fint nok at begynde at bruge lidt mild sæbe i badevandet til et barn på 8 mdr, fordi de netop begynder at blive rigtig snavsede af madrester og udforsken af omgivelserne. Yes! Men jeg tænker så; sæbe i badevandet skal jo skylles grundigt af igen, ellers klør det jo. Hvordan gør man lige det på den mest praktiske måde? Min Nora kan ikke helt stå selv endnu, ellers kunne jeg jo nemt bruse hende imens hun stod op i badekaret. Og når hun sidder i karet, skal jeg jo helst have en hånd på hende, så hun ikke pludselig glider. Ergo virker det lidt bøvlet (eller måske overrækker jeg det lidt).
Hvordan gør/gjorde I andre da jeres børn havde Noras alder (8-9 mdr) sådan helt lavpraktisk med bad?

Vi brugte kun vand de første 2,5 år. Og først shampoo efter hun blev 3 år.
Det på trods af en ret ekstrem hårpragt. Her er det en moden blomme, hun har gnedet håret med. Det blev rent med lunkent vand alligevel :)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
4
Mann tracht und Gott lacht
Sof
Kort karma: 35
Likede indlæg: 1051

Indlægaf Sof » 21. aug 2018, 18:46

Vi bruger os stadig kun vand, 13,5 måned. Har ikke planer om
1
Brugeravatar
Vixen

Indlægaf Vixen » 21. aug 2018, 18:53

Sangius skrev:Vixen - vi havde hende ofte bare med i brusebad :)

Sæbede I hende så ind der? Jeg har også haft Nora med under bruseren, men det har også kun været vand, dvs før eller efter, jeg selv vaskede hår osv.
0
Brugeravatar
twinkle
Kort karma: 131
Likede indlæg: 1984

Indlægaf twinkle » 21. aug 2018, 18:59

Vi har også oftest Benjamin med i brusebad, hvis jeg bruger sæbe kommer jeg det på en vaskeklud. Vi bruger sjældent sæbe, har kun gjort det er par gange. Ungen er en regulær skidt-magnet, og hvis han fx får makrel i tomat synes jeg, at han kan stinke i flere dage. Eller hvis han gylper og det lugter ekstremt, og så får smadret rundt i det, før jeg opdager det. Jeg er meget sart ift. bræklugt :badr:
1
Brugeravatar
Sangius

Indlægaf Sangius » 21. aug 2018, 19:05

Vixen skrev:

Sæbede I hende så ind der? Jeg har også haft Nora med under bruseren, men det har også kun været vand, dvs før eller efter, jeg selv vaskede hår osv.

Ja, det gjorde vi. Havde gerne en af de billige højstole fra Ikea med derud, så kunne man sætte hende i den. Vores brusekabine er også lille, så stolen kunne ikke rigtig vælte nogen vegne. :)
Senest rettet af Sangius 21. aug 2018, 19:08, rettet i alt 1 gang.
1
Sorenspige
Kort karma: 352
Likede indlæg: 1984

Indlægaf Sorenspige » 21. aug 2018, 19:06

Min dreng fik ikke sæbe i badevandet,før han blev omkring 3år, og det var mest, fordi han syntes, det var skægt med skummet. Han får stadig ikke vasket hår med shampoo særligt tit.

Da lillesøster ofte er i bad med storebror, er hun kommet tidligere i kontakt med sæbe. Hendes hår er også lidt finere end hans, så det bliver vasket med shampoo ca. hveranden gang.

De kommer stadig begge i bad af og til uden sæbe, og jeg synes egentlig, at de bliver fint rene alligevel.
0
AgentPixie
Kort karma: 109
Likede indlæg: 1843

Indlægaf AgentPixie » 21. aug 2018, 19:38

Asger (14 mdr) kommer i bad med sæbeskum, ellers kan jeg ikke nå at vaske ham inden han bliver sur og vil op :genert: Han bor nærmest i en sandkasse hele dagen, så jeg vil faktisk også helst vaske ham med sæbe, man ved aldrig hvor mange katte der har skidt i sandet.

Jeg synes ikke han har været generet af kløe, hvis han en enkelt gang ikke er blevet skyllet. Han bliver smurt med babyolie eller creme efter hvert bad.
1
That awkward moment between birth and death.
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 838
Likede indlæg: 5790

Indlægaf Bøtte » 21. aug 2018, 19:58

Vi bruger heller ikke ret meget sæbe.
Den store får vasket hår en gang om ugen (medmindre det er blevet meget beskidt eller de hsr lavet bål i sfo’en).

Den lille får primært skyllet hår. Vasker med sæbe hvis det lugter(fx mens det var meget varmt) eller hvis jeg har fjernet arp med olie (hun er 21 mdr og døjer stadig meget med arp :rulle:).
0
Brugeravatar
Vixen

Indlægaf Vixen » 21. aug 2018, 20:43

twinkle skrev:Vi har også oftest Benjamin med i brusebad, hvis jeg bruger sæbe kommer jeg det på en vaskeklud. Vi bruger sjældent sæbe, har kun gjort det er par gange. Ungen er en regulær skidt-magnet, og hvis han fx får makrel i tomat synes jeg, at han kan stinke i flere dage. Eller hvis han gylper og det lugter ekstremt, og så får smadret rundt i det, før jeg opdager det. Jeg er meget sart ift. bræklugt :badr:

Selvfølgelig, en vaskeklud! :P Det bruger jeg også når jeg har hende i bad, men havde ikke overvejet at komme sæbe på én og have hende i brusebad. Ammehjerne... damn ;)

Sangius skrev:
Vixen skrev:

Ja, det gjorde vi. Havde gerne en af de billige højstole fra Ikea med derud, så kunne man sætte hende i den. Vores brusekabine er også lille, så stolen kunne ikke rigtig vælte nogen vegne. :)

Ah, smart med højstolen! Vores brusekabine er også lille, så det kunne man nok godt. Det må jeg lige prøve, når vi alligevel skal have en ekstra højstol.
0

Tilbage til "Forældre"