Debattens mødregruppe

Brugeravatar
Æble
Kort karma: 360
Likede indlæg: 4428

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Æble » 13. okt 2018, 13:02

Enig med koret - am efter babys behov og vær opmærksom på at hun har tunge bleer og ikke er sløv.

Min mindste ammede kun 5-6 gange i døgnet og sp var lidt oppe og køre over det og mente jeg skulle prøve at amme mere. Men hun tog fint på og trivedes så jeg så ingen grund til ikke at følge hendes behov.

Synes meget af det her baby halløj, især i starten, handler om at skrue helt op for intuitionen og lytte til den. Så går det bedst, er min erfaring. I modsætning til at følge skemaer og sammenligne med andre børn.
6
Brugeravatar
Mi55y
Kort karma: 431
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 6453

Indlægaf Mi55y » 14. okt 2018, 14:41

Det der med at jeg ikke mærkede noget til mælken, ik? Scratch that! Render rundt med to spændte kanonkugler. :tie:
Og hun har så svært ved at få fat, selvom jeg masserer, masserer og malker lidt ud. Og hun bliver bare mere og mere hysterisk, hvilket ikke ligefrem hjælper hende til at få lavet det vakuum. Men når hun så endelig får grebet om det, er der masser af mælk, heldigvis.
1
Frisk på at prøve en sjov og anderledes holdsport i Århus? Tjek Kin-Ball ud - gratis 4 første træninger :)
Brugeravatar
billiebean
Kort karma: 123
Likede indlæg: 1956

Indlægaf billiebean » 14. okt 2018, 14:58

Jeg har stresset riiiigtig meget over den der 3-timers/8xdagligt-regel med en baby som dels tabte 7,5% i starten og derfor var under observation fra hospitalet (hvilket jeg så senere har fundet ud af slet ikke var normalt..) og som fra starten har meldt sig ca. 6 gange på døgnbasis og samtidig sov igennem - men som så ammede begge bryster i bund ved hver amning.
Vi er nu ved at have konkluderet, at hun nok bare har god plads i maven og derfor kan køre længere mellem amningerne.
Så altså, vores baby havde i hvert fald ikke hørt om mange af de der regler, som florerer..
4
Brugeravatar
Moxy-lady
Kort karma: 609
Likede indlæg: 8562

Indlægaf Moxy-lady » 14. okt 2018, 18:05

Jeg lister mig stille og roligt (og for tidligt) ind herinde.

Baby Zoe blev født 34+6 d. 12/10-18 ved sædefødsel (av for :tie:) hun vejede ved fødsel 2165 g og var 45 cm. De blev nødt til at skille os, da jeg skulle tjekkes for blødninger mv og hun skulle på neonatal. Men jeg fik lov til at ligge med hende i næsten en time mens de arbejdede på at livmoderen ud. Jeg er nu udskrevet fra barselsgangen hvor jeg ellers har hørt til og ligger sammen med Zoe på neonatal, og folk er virkelig skønne her, rigtig meget god hjælp at hente ift amning mv. Men det er superfedt at læse jer andres erfaringer og råd. Pt kører vi med mad hver 3. Time. Hun får primært mad fra sonde men hun ligger hos mig og sutter imens. Her kl 18 havde vi den første amning hvor hun lå næsten hele perioden og havde et godt fast tag i brystet, det var først ved de sidste 5 ml at hun mistede interessen og lagde hovedet ovenpå mit bryst i stedet. Derudover malker jeg efter hver amning (stort set) for at få gang i systemet. I dag har jeg haft lidt råmælk til hende ved hver amning, så det er så fedt. Jeg er dog ikke særlig god til den maskine, både fordi jeg har en tendens til at falde i søvn når jeg sidder med den, og fordi jeg ikke rigtig kan finde en ordentlig måde at sidde på hvor jeg kan holde dem ordentligt fast, og jeg synes ofte at råmælken er løbet tilbage ned ad brystet selvom jeg sidder oprejst?

Eller er hun Generelt set ret nem, hun græder meget lidt, bortset fra når hun skal skiftes og bliver flyttet på. Hun ligger meget hos mig fordi jeg synes at det er smadder hyggeligt. Vi har i nat sovet på en firmands stue grundet overbelægning og det var hårdt for os begge, det blev ikke til meget søvn for mig, og hun blev også mega urolig ved forstyrrelserne.grundet at jeg er sårbar har de i løbet af i dag fået tryllet lidt og Zoe og jeg kom her i eftermiddags på enestue og det er bare guld værd!

Og her, til forsiden:

Brugernavn: Moxy-lady
Alder: januar 1983
Barns fødselsdag, køn og evt. navn: pige fra 12/10-2018, Zoe
Andre børn: Nej
10
:dåne: baby Z 12.10.18 :dåne:
Brugeravatar
Moxy-lady

Indlægaf Moxy-lady » 14. okt 2018, 18:08

Nå ja, og så er hun megalækker, hvis jeg selv skal sige det :love:
Screenshot_20181014-200751_Photos.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
20
Brugeravatar
Neenah
Kort karma: 335
Likede indlæg: 3319

Indlægaf Neenah » 14. okt 2018, 18:15

Moxy - sportstape er vejen frem ved malkemaskinen :D jeg tapede simpelthen pumpebørgerne fast hver gang, så jeg kunne stene med min telefon imens.
1
AgentPixie
Kort karma: 107
Likede indlæg: 1818

Indlægaf AgentPixie » 14. okt 2018, 18:24

Moxy-lady skrev:Nå ja, og så er hun megalækker, hvis jeg selv skal sige det :love:
Screenshot_20181014-200751_Photos.jpg

Velkommen, tillykke og :love: for Søren, hun er godt nok lækker :love:

Har du det fint nok, her efter fødslen? Har du kunne 'følge med', nu hun kom en måned tidligere end forventet?
0
That awkward moment between birth and death.
Brugeravatar
twinkle
Kort karma: 131
Likede indlæg: 1984

Indlægaf twinkle » 14. okt 2018, 18:27

Åh, jeg kan godt huske det pumpe-show. Det er så omstændigt, og pisse kedeligt at sidde der, som en eller anden malkeko. Jeg har ingen god råd, jeg sad troligt ret op og ned de 15 minutter jeg skulle stimulere :træt: om natten var det klart værst.

Og nyd, nyd, nyd at hun helst vil ligge hos dig og sove. Det er så fantastisk :lun:
0
Brugeravatar
Zonta
Kort karma: 194
Likede indlæg: 1840

Indlægaf Zonta » 14. okt 2018, 18:35

twinkle skrev:Åh, jeg kan godt huske det pumpe-show. Det er så omstændigt, og pisse kedeligt at sidde der, som en eller anden malkeko. Jeg har ingen god råd, jeg sad troligt ret op og ned de 15 minutter jeg skulle stimulere :træt: om natten var det klart værst.

Og nyd, nyd, nyd at hun helst vil ligge hos dig og sove. Det er så fantastisk :lun:

Stemmer i her! Johan er 2½ måned og det er så sjældent, at han vil ligge hos os og sove. Det er bare så hyggeligt, når det så endelig sker. Det er sket nogle gange den sidste uges tid - tror det er pga. et spring.
0
JoyNips
Kort karma: 594
Likede indlæg: 9430

Indlægaf JoyNips » 14. okt 2018, 18:43

Stemmer i koret, nyd det. Hud mod hud er også det allerbedste du kan gøre for amningen.
0
Brugeravatar
Zonta
Kort karma: 194
Likede indlæg: 1840

Indlægaf Zonta » 14. okt 2018, 18:49

Fra hud mod hud til afføring....

Johan har de sidste 2½ dage fået johannesbrødkernemel i vandet til sine flasker og jeg har fundet ud af at få det lavet uden at det bliver til tapetklister :tie:
Har I, der har brugt det, oplevet, at jeres babyers afføring har ændret sig? Vi er gået fra hytteost-konsistens med den farve, som vandet, man skyller penslen i, har når man farvet med vandfarver, til karrygul kartoffelmos :deer: Han presser også mere, dog uden at det virker til at gøre ondt på ham.
0
Buller
Kort karma: 66
Likede indlæg: 1249

Indlægaf Buller » 14. okt 2018, 18:55

Vi var også på neonatal, på Hvidovre. De er super søde der og vi lærte en masse om amning etc.

Største fordel er at baby er så godt overvåget at man kan sove med den på brystet lige som den kan lide det. :) eller sådan var det i hvert tilfælde for os. Og at supplering kan ske med rigtig modermælk, ikke kun erstatning. Det er også godt for dem.
1
Brugeravatar
Moxy-lady

Indlægaf Moxy-lady » 14. okt 2018, 19:08

Sportstape! Det er jo fucking genialt! Jeg elsker debatten! Det er så stjernekedeligt at sidde der og glo - og i eftermiddags måtte jeg tage et bryst af gangen fordi Zoe blev urolig og ked når hun lå for sig selv i vuggen. Det er så sjovt at man jo har lyst til at gøre det i 30 min i stedet for 15 :rulle:
0
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 835
Likede indlæg: 5772

Indlægaf Bøtte » 14. okt 2018, 19:22

Moxy-lady skrev:Sportstape! Det er jo fucking genialt! Jeg elsker debatten! Det er så stjernekedeligt at sidde der og glo - og i eftermiddags måtte jeg tage et bryst af gangen fordi Zoe blev urolig og ked når hun lå for sig selv i vuggen. Det er så sjovt at man jo har lyst til at gøre det i 30 min i stedet for 15 :rulle:

Det er virkelig røvkedeligt :genert: Jeg sad ig gloede ind i tisgul væg 5-6 gange dagligt, det var virkelig træls.

Hvordan tager din kæreste det hele? Håber det er ok, jeg spørger? :kys:
0
Brugeravatar
twinkle
Kort karma: 131
Likede indlæg: 1984

Indlægaf twinkle » 14. okt 2018, 20:01

Zonta skrev:Fra hud mod hud til afføring....

Johan har de sidste 2½ dage fået johannesbrødkernemel i vandet til sine flasker og jeg har fundet ud af at få det lavet uden at det bliver til tapetklister :tie:
Har I, der har brugt det, oplevet, at jeres babyers afføring har ændret sig? Vi er gået fra hytteost-konsistens med den farve, som vandet, man skyller penslen i, har når man farvet med vandfarver, til karrygul kartoffelmos :deer: Han presser også mere, dog uden at det virker til at gøre ondt på ham.

Hvis han ikke er generet af det, og så længe det ikke bliver tykkere, så synes jeg ikke du skal bekymre dig. Men afføringen må helst ikke blive pølseformet/fast, for så er det for mange fibre for ham at håndtere. Så kan i evt. nøjes med jbkm i halvdelen af flaskerne :)
1

Tilbage til "Forældre"