Debattens mødregruppe

Brugeravatar
Aksen
Kort karma: 5
Likede indlæg: 38

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Aksen » 17. okt 2018, 19:19

Mi55y skrev:
Bøtte skrev:
Mi55y skrev:Jeg har haft det skidt siden i eftermiddags, så tog lige min temperatur her til aften; 39,2. Noget man skal være obs på udover rigeligt væske? Og hun tog selvfølgelig en 3,5 times lur i eftermiddag, så nu bliver det spændende, om vi igen skal være oppe hele natten.

Jeg tænker faktisk om det kan være brystbetændelse?

Jeg tror faktisk jeg ville give vl et kald, bare for eb sikkerheds skyld.

Det tror jeg bestemt ikke. Hun ammer begge bryster bløde, der er ingen knuder eller hævelser og jeg hoster lidt også og har ondt i leddene.

Indspark fra lurer...

Pas på! Jeg havde det på samme måde.. Og endte med 5 dages indlæggelse grundet infektion i underlivet efter fødsel... Jeg var så syg! Ville hellere føde fem gange wnd det igen! Hvis det fortsætter ville jeg tage fat i vagtlægen...
1
godtnavn
Kort karma: 502
Likede indlæg: 4485

Indlægaf godtnavn » 17. okt 2018, 19:26

Neenah skrev:
Moxy-lady skrev:Overanalysering coming up.

Er jeg den eneste der får røde knopper af begrebet "prinsesse" til små piger? Det er bare alle steder, og jeg kan ikke klare det! Jeg ved godt at det er dybt ligegyldigt, men jeg får virkelig lyst til at rette folk og sige at min baby ikke er en prinsesse - hun er en kriger! Prinsesser er sådan nogen der sidder og venter på at blive reddet, noget passivt og hjælpeløst. Det synes jeg da ikke er værd at sigte efter?
Jeg ved udmærket godt at det ikke er meningen bag, og derfor holder jeg også min kæft, men fuck mine øjne bløder. Og det er jo lidt skørt når jeg så samtidig er gået all in på lyserødt tøj og tilbehør, lidt inkonsekvent. Men jeg skulle lige have luft.

"tillykke med jeres prinsesse"
"hun er en fucking kriger der med røven ud af sin mors skede sked og tissede på jordemoderen - det er der ikke meget glimmer og pastelfarver ved"

Jeg har det på samme måde. Jeg får knopper af det.

Vi har ikke købt noget som helst lyserødt til hende. Det, vi har, har vi arvet eller fået. Men det vi har, bruger vi, og vi vil også bruge det til en eventuel lillebror, håber jeg.

Jeg er meget glad for lyserødt og kjoler til min datter, men det gør hende ikke til en prinsesse, og kjoler er kun korte så hun stadig kan klatre til tops i klatrestativer. Jeg hadede at min datter blev kaldt en prinsesse, det skete flere gange på barselsgangen af personale, jeg svarede hver gang at vi altså ikke havde blåt blod, men at jeg havde en fantastisk datter :) Min mor ønskede sig noget med "prinsessen" hun fik så et billede af Mary med datter :lol: Så folk har vidst forstået det efterhånden :lol: Hun bliver kaldt mange navne, prinsesse er ikke et af dem, det er Guldbritt desværre :lol:
3
Brugeravatar
Moxy-lady
Kort karma: 676
Likede indlæg: 9361

Indlægaf Moxy-lady » 17. okt 2018, 19:46

Øhm, hvor længe holdt jeres babyer sig vågne af gangen den første uges tid? Jeg er ikke vant til at hun holder ud så længe af gangen, slet ikke efter hun har fået mad. Min mælk er stadig ikke løbet ordentligt til, selvom hun har fået det meste fra mig det sidste døgns tid så virker det til at være stagneret. Har heller ikke ondt i brysterne pt.
Nå, vi plejer at lægge hende til og lade hende ligge og sutte I 10 minutters tid (on/off), inden hun får mad i sonden. Hun kan sjældent holde sig vågen særlig længe og hun falder nærmest altid i søvn når hun får mad i sonden. Hun har nu været vågen i næsten halvanden time og virker i perioder urolig og andre gange ligger hun bare og kigger, men vågen har hun været, og meget søgende både med øjenkontakt og smaskende uden dog at gide brystet når det blev serveret. Nu er hun endelig faldet i søvn men er stadig ret urolig. Altså, jeg ved godt at hun sikkert er okay... Men... Lyder det normalt? Hun er 5 dage gammel (5 dage og 45 minutter)

Og hun er faktisk ikke faldet i søvn alligevel kan jeg nu se.

Skal jeg bare lade hende være? Jeez, jeg har brug for en der er her hele tiden og fortæller mig at alt hvad hun gør og ikke gør er normalt :stoned: man bliver skør af det her mor-noget.
0
:dåne: baby Z 12.10.18 :dåne:
Brugeravatar
Moxy-lady

Indlægaf Moxy-lady » 17. okt 2018, 19:48

godtnavn skrev:
Neenah skrev:
Moxy-lady skrev:Overanalysering coming up.

Er jeg den eneste der får røde knopper af begrebet "prinsesse" til små piger? Det er bare alle steder, og jeg kan ikke klare det! Jeg ved godt at det er dybt ligegyldigt, men jeg får virkelig lyst til at rette folk og sige at min baby ikke er en prinsesse - hun er en kriger! Prinsesser er sådan nogen der sidder og venter på at blive reddet, noget passivt og hjælpeløst. Det synes jeg da ikke er værd at sigte efter?
Jeg ved udmærket godt at det ikke er meningen bag, og derfor holder jeg også min kæft, men fuck mine øjne bløder. Og det er jo lidt skørt når jeg så samtidig er gået all in på lyserødt tøj og tilbehør, lidt inkonsekvent. Men jeg skulle lige have luft.

"tillykke med jeres prinsesse"
"hun er en fucking kriger der med røven ud af sin mors skede sked og tissede på jordemoderen - det er der ikke meget glimmer og pastelfarver ved"

Jeg har det på samme måde. Jeg får knopper af det.

Vi har ikke købt noget som helst lyserødt til hende. Det, vi har, har vi arvet eller fået. Men det vi har, bruger vi, og vi vil også bruge det til en eventuel lillebror, håber jeg.

Jeg er meget glad for lyserødt og kjoler til min datter, men det gør hende ikke til en prinsesse, og kjoler er kun korte så hun stadig kan klatre til tops i klatrestativer. Jeg hadede at min datter blev kaldt en prinsesse, det skete flere gange på barselsgangen af personale, jeg svarede hver gang at vi altså ikke havde blåt blod, men at jeg havde en fantastisk datter :) Min mor ønskede sig noget med "prinsessen" hun fik så et billede af Mary med datter :lol: Så folk har vidst forstået det efterhånden :lol: Hun bliver kaldt mange navne, prinsesse er ikke et af dem, det er Guldbritt desværre :lol:

Ha, hvor er du sej, jeg kan ikke få mig selv til at rette det. Men hvor kommet guldbritt dog fra?
0
godtnavn

Indlægaf godtnavn » 17. okt 2018, 19:55

Moxy-lady skrev:
Ha, hvor er du sej, jeg kan ikke få mig selv til at rette det. Men hvor kommet guldbritt dog fra?

Jeg tror det hjælper at mig og kæresten på forhånd havde besluttet at vi ikke ville have hun blev kaldt det medmindre hun var klædt ud som prinsesse. Så vi var ligesom forberedt i hovedet før nogen sagde det første gang :) Vil lige tilføje at min mor også fik et kort hvor der stod at hun måtte komme med til en scanning og se vores datter (var stadig gravid) hvis hun hellere ville have et billede af barnebarnet end af prinsessen i billedrammen ;)

Guldbritt kommer fra at vi ikke vidste hvad hun skulle hedde efter fødslen, så en del af familien proklamerede at hun ikke kunne hedde Baby for evigt, så de ville kalde hende Guldbritt indtil der kom et andet navn, så det er hendes kælenavn i visse dele af familien :lol:

Men altså, hun fik også først et navn da hun var 1 måned :genert:
1
Brugeravatar
twinkle
Kort karma: 148
Likede indlæg: 2280

Indlægaf twinkle » 17. okt 2018, 19:57

Moxy-lady skrev:Øhm, hvor længe holdt jeres babyer sig vågne af gangen den første uges tid? Jeg er ikke vant til at hun holder ud så længe af gangen, slet ikke efter hun har fået mad. Min mælk er stadig ikke løbet ordentligt til, selvom hun har fået det meste fra mig det sidste døgns tid så virker det til at være stagneret. Har heller ikke ondt i brysterne pt.
Nå, vi plejer at lægge hende til og lade hende ligge og sutte I 10 minutters tid (on/off), inden hun får mad i sonden. Hun kan sjældent holde sig vågen særlig længe og hun falder nærmest altid i søvn når hun får mad i sonden. Hun har nu været vågen i næsten halvanden time og virker i perioder urolig og andre gange ligger hun bare og kigger, men vågen har hun været, og meget søgende både med øjenkontakt og smaskende uden dog at gide brystet når det blev serveret. Nu er hun endelig faldet i søvn men er stadig ret urolig. Altså, jeg ved godt at hun sikkert er okay... Men... Lyder det normalt? Hun er 5 dage gammel (5 dage og 45 minutter)

Skal jeg bare lade hende være? Jeez, jeg har brug for en der er her hele tiden og fortæller mig at alt hvad hun gør og ikke gør er normalt :stoned: man bliver skør af det her mor-noget.

Har du mulighed for at tage hende over til dig? Selv om hun ikke nødvendigvis er sulten/vil spise, så kan hun sagtens have behov for "bare" at være hos dig, for at falde til ro
0
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 671
Likede indlæg: 14396

Indlægaf Sangius » 17. okt 2018, 19:58

Herhjemme kaldes hun mest monstermusen.

Jeg er heller ikke til "prinsesse", synes slet, slet ikke det passer til hende. Men hvad andre har af kælenavne til mit barn blander jeg mig ikke rigtig i.

Eller jo, har bedt farmor lade være at kalde hende "patunge", selvom hun egentlig ikke mener det negativt, så skærer det altså i mine ører :wacko:
0
godtnavn

Indlægaf godtnavn » 17. okt 2018, 20:03

Vi kalder datteren "-gøj" altså som puttegøj, bangøj (bandit), drillegøj osv., nogle gange når hun bare er meget sig selv er hun gøjgøj :lol: Jeg ved ikke helt hvordan det opstod, men det er bare hendes navn nu lige så meget som Luna herhjemme...
0
Brugeravatar
Moxy-lady

Indlægaf Moxy-lady » 17. okt 2018, 20:12

twinkle skrev:
Moxy-lady skrev:Øhm, hvor længe holdt jeres babyer sig vågne af gangen den første uges tid? Jeg er ikke vant til at hun holder ud så længe af gangen, slet ikke efter hun har fået mad. Min mælk er stadig ikke løbet ordentligt til, selvom hun har fået det meste fra mig det sidste døgns tid så virker det til at være stagneret. Har heller ikke ondt i brysterne pt.

Har du mulighed for at tage hende over til dig? Selv om hun ikke nødvendigvis er sulten/vil spise, så kan hun sagtens have behov for "bare" at være hos dig, for at falde til ro

Hun lå hos mig næsten hele tiden. Lagde hende først fra mig her til sidst for at malke ud.
0
Brugeravatar
Neenah
Kort karma: 354
Likede indlæg: 3712

Indlægaf Neenah » 17. okt 2018, 21:02

Puh, endnu en lang aften. Denne gang tog vi det i opløbet, smed hende i viklen og gik en tur. Hun faldt i søvn med det samme. Til gengæld vågnede hun kort tid efter vi kom hjem, og hun har hængt i mit bryst hele aftenen næsten, selvom hun kunne holdes hen med sang og underholdning. Det mega vilde skrigeri har vi kunnet holde fra døren i dag, men det kræver godt nok lidt kamp.
0
Brugeravatar
Mi55y
Kort karma: 482
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 7394

Indlægaf Mi55y » 18. okt 2018, 00:58

Neenah skrev:Puh, endnu en lang aften. Denne gang tog vi det i opløbet, smed hende i viklen og gik en tur. Hun faldt i søvn med det samme. Til gengæld vågnede hun kort tid efter vi kom hjem, og hun har hængt i mit bryst hele aftenen næsten, selvom hun kunne holdes hen med sang og underholdning. Det mega vilde skrigeri har vi kunnet holde fra døren i dag, men det kræver godt nok lidt kamp.

Også her. Hun hængte i mine bryster 4 timer straight her til aften. Hver gang hun faldt i søvn, vågnede hun det øjeblik, vi lagde hende fra os. Nå, så måtte hun jo sove på mig. Så blev hun bare vækket af en splatrøv i stedet. Hun har dog sovet fra 23.30 til nu her, hvor hun igen havde lavet i bleen. Hun sover dog noget uroligt, så jeg er jævnligt nødt til at lægge en beroligende hånd på hende. Nu forsøger jeg at amme hende i søvn igen.

Hvornår kan man regne med, at lortebleerne stopper om natten? Hun nøjes dog med 1-2, men hun vågner jo op af alt det lys - kan jo ikke rigtig rengøre gul splatrøv ved dæmpet belysning.
0
Frisk på at prøve en sjov og anderledes holdsport i Århus? Tjek Kin-Ball ud - gratis 4 første træninger :)
Brugeravatar
Neenah
Kort karma: 354
Likede indlæg: 3712

Indlægaf Neenah » 18. okt 2018, 01:34

Mi55y skrev:
Neenah skrev:Puh, endnu en lang aften. Denne gang tog vi det i opløbet, smed hende i viklen og gik en tur. Hun faldt i søvn med det samme. Til gengæld vågnede hun kort tid efter vi kom hjem, og hun har hængt i mit bryst hele aftenen næsten, selvom hun kunne holdes hen med sang og underholdning. Det mega vilde skrigeri har vi kunnet holde fra døren i dag, men det kræver godt nok lidt kamp.

Også her. Hun hængte i mine bryster 4 timer straight her til aften. Hver gang hun faldt i søvn, vågnede hun det øjeblik, vi lagde hende fra os. Nå, så måtte hun jo sove på mig. Så blev hun bare vækket af en splatrøv i stedet. Hun har dog sovet fra 23.30 til nu her, hvor hun igen havde lavet i bleen. Hun sover dog noget uroligt, så jeg er jævnligt nødt til at lægge en beroligende hånd på hende. Nu forsøger jeg at amme hende i søvn igen.

Hvornår kan man regne med, at lortebleerne stopper om natten? Hun nøjes dog med 1-2, men hun vågner jo op af alt det lys - kan jo ikke rigtig rengøre gul splatrøv ved dæmpet belysning.

Matilda har ikke så mange af dem mere, men hun har da alligevel lige pruttet lystigt i mine arme nu her under natamningen. Det bliver dog sjældent til ret meget lort. Jeg kan faktisk ikke helt huske hvornår det stoppede, men det skal nok være en tre uger siden - så omkring en måned gammel?

Vi har fint kunnet skifte ved dæmpet belysning, synes jeg. Vi har en lyskæde hængende ved hendes puslebord og en bordlampe tændt ved ammestolen - den er tændt hele natten, så den også giver lidt lys ind i soveværelset, så jeg kan se hende.
1
Brugeravatar
Mi55y
Kort karma: 482
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 7394

Indlægaf Mi55y » 18. okt 2018, 05:08

Neenah skrev:
Mi55y skrev:

Matilda har ikke så mange af dem mere, men hun har da alligevel lige pruttet lystigt i mine arme nu her under natamningen. Det bliver dog sjældent til ret meget lort. Jeg kan faktisk ikke helt huske hvornår det stoppede, men det skal nok være en tre uger siden - så omkring en måned gammel?

Vi har fint kunnet skifte ved dæmpet belysning, synes jeg. Vi har en lyskæde hængende ved hendes puslebord og en bordlampe tændt ved ammestolen - den er tændt hele natten, så den også giver lidt lys ind i soveværelset, så jeg kan se hende.

Hmm vi har faktisk en lyskæde med lilla lys et sted, kan være vi skal prøve den ved puslebordet. Ellers bruger vi nemlig led fyrfadslys ved sengen, og det lys er jo ret gult, så der er jeg bange for at overse noget bæ, da det jo også er gult.
0
Frisk på at prøve en sjov og anderledes holdsport i Århus? Tjek Kin-Ball ud - gratis 4 første træninger :)
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 916
Likede indlæg: 6701

Indlægaf Bøtte » 18. okt 2018, 05:12

Mi55y skrev:
Neenah skrev:
Mi55y skrev:

Hmm vi har faktisk en lyskæde med lilla lys et sted, kan være vi skal prøve den ved puslebordet. Ellers bruger vi nemlig led fyrfadslys ved sengen, og det lys er jo ret gult, så der er jeg bange for at overse noget bæ, da det jo også er gult.

Vi har også brugt lyskæder både ved pusleplads og det sted jeg primært ammede. Og det resulterede faktisk i at hun blev helt rolig hver gang hun så lyskæden ved amme-pladsen, så vidste hun, at der var mad på vej :lun:
1
JoyNips
Kort karma: 672
Likede indlæg: 11762

Indlægaf JoyNips » 18. okt 2018, 05:20

In other news: min unge er verdens høfligste. Han er meget med jatak og nejtak, hvilket er ret skægt. “Må mor få et kys?” - “nejtak!” :lol: det er ikke noget, vi har lært ham, vi siger bare selv ja tak og nej tak og er generelt høflige mennesker.

Nu har han så også samlet mit “hejhej, kan I have en dejlig dag!”, som jeg siger når jeg afleverer i vuggestuen. Så HVER gang han siger farvel nu, uanset tidspunkt på dagen siger han “hejhej, ha darh da!” mens han vinker. :lun: Det er så meganuttet!
9

Tilbage til "Forældre"